וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: לאן נעלם מייסד עליבאבא?

2.1.2021 / 23:15

ג'ק מא, מהאנשים העשירים בעולם, מסוכסך עם המשטר בסין ולא נראה בציבור מסוף אוקטובר. תמונתו הוסרה מתכנית הריאליטי בכיכובו, ואיש אינו יודע לאן נעלמו עקבותיו

ההיסטוריה של עליאקספרס/Splash, AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

תעלומה אופפת את היעדרו של ג'ק מא, מייסד עליבאבא ומהאנשים העשירים בעולם (הונו מוערך בכ-50 מיליארד דולר). על פי דיווחים, מא לא נראה בציבור מאז סוף אוקטובר. כעת הוסרה תמונתו גם מתכנית הריאליטי שלו, שגם בה לא נראה לאחרונה.

מא בן ה-56, מורה לאנגלית לשעבר, היה "נער הפוסטר" של המשטר הסיני, לאחר שייצר תחרות לאמזון והיה גאוות האומה. במהלך 2020 הוא תרם עשרות מיליוני דולרים למלחמה בקורונה. ההידרדרות ביחסים החלה לאחר שביקר את המשטר ועלה על הכוונת. במרץ הוא קרא לנשיא שי ג'ינפינג "ליצן" בשל הטיפול הכושל בקורונה. מקורות מסרו אז כי הוא נידון ל-18 שנות מאסר בשל "פשעים אחרים שעליהם התוודה".

ג'ק מא. רויטרס
כבר יותר מחודשיים שנעלמו עקבותיו. ג'ק מא/רויטרס

זה לא קרה לבסוף, אבל באוקטובר השמיע שוב מא טענות נגד הממשל וביקר את התנהלות הרגולציה והבנקים בסין. זה, כפי הנראה, הספיק למשטר ומאז לא נשמע או נראה מא. ביום שישי דיווח ה"פייננשל טיימס" כי מא לא השתתף בגמר תכנית הריאליטי שלו. בעלי באבא מסרו כי מדובר באילוצי לו"ז, אולם לכל ברור כי הייתה התערבות של הממשל.

בשבוע שעבר הודיעה הרשות הממשלתית כי פתחה בחקירה נגד עליבאבא באשמת מונופול. בדומה להאשמות בארה"ב ובאיחוד האירופי נגד אמזון, גם כנגד עליבאבא עלו טענות של הגבלות כובלות על סוחרים בפלטפורמה.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ק מא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully