וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: חדשות מהפעילות במשק הישראלי

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 11:10

יוטרון מקימה חניון אוטונומי בסן פרנסיסקו, אנלייט חתמה על הסכם כוונות למימון פרויקט רוח בשבדיה, אלקטרה רוכשת את השליטה בחברת אפיקים ועוד. כל מה שקורה במשק הישראלי היום

חניון אוטומטי של יוטרון. יחצ,
חניון אוטומטי של קבוצת יוטרון/יחצ

חברת יוטרון, מובילה עולמית בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, הנמצאת בשליטת קרן פימי, הודיעה היום (ראשון) כי חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי במטרופולין סן פרנסיסקו, ארה"ב. סך התמורה הצפויה לחברה עבור הפרויקט מסתכמת בכ-13 מיליון שקל (כ-4 מיליון דולר) והוא מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2024. הסכם זה הינו ההסכם ה-22 שחתמה החברה להקמת חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה, ההסכם השני במטרופולין סן פרנסיסקו והרביעי במדינת קליפורניה.

הסכם זה משקף ביקוש לפתרונות החניה האוטונומית של יוטרון גם בתקופה זו. ההסכם הנוכחי מצטרף להסכם שנחתם לפני כשבועיים להקמת חניון אוטונומי במטרופולין ניו יורק, ארה"ב. ההסכמים החדשים מגדילים בהתמדה את צבר ההזמנות.

יוטרון פועלת בצפון אמריקה בשישה איזורים עיקריים: ניו יורק, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, בוסטון, יוסטון, ודנוור קולורדו. השוק הגדול והפעיל ביותר של החברה הוא מטרופולין ניו יורק, בו נחתמו עד היום 11 הסכמים להקמת חניונים אוטונומיים.

מערכות החניה האוטונומית של יוטרון משמשות מדי יום אלפי רכבים ונחשבות למובילות בשוק העולמי באמינות ובתפוקה. פתרון החניה האוטונומית של יוטרון מאפשר ליזמי נדל"ן ואדריכלים להציע לנהגים - דיירי הבניין ומשתמשים מזדמנים - חוויית חניה ייחודית. הפתרון האוטונומי הופך את חוויית החניה לשירות VIP אקסקלוסיבי (valet parking) ומהווה אלמנט יוקרתי מבדל בשוק התחרותי של מגדלי המשרדים והמגורים, משלב יכולות טעינת רכבים חשמליים באופן אוטומטי, ובעתיד אף מתוכנן להשתלב עם טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים. לחניון האוטונומי של יוטרון יתרונות רבים נוספים וביניהם: עלות כוללת נמוכה יותר; חסכון בנדל"ן יקר; ידידותיות לסביבה - צריכה נמוכה של חשמל, צמצום פליטת מזהמים, פעולה שקטה, והקטנת הצורך בחפירה מתחת לקו מי התהום; עלויות תחזוקה נמוכות; שימור העיצוב החיצוני של המבנה וכן נוחות ונגישות משופרת לבעלי צרכים מיוחדים. חניון אוטונומי אף מציע ביטחון אישי וביטחון רכוש מוגברים בהיותו מתוכנן להקשות על פגיעה בבעל הרכב או לגנוב את הרכב בחניון מסוג זה, ובכך יכול להוזיל את דמי הביטוח ליזמים.

חיים שני, מנכ"ל יוטרון, מסר כי "המיקוד העסקי של החברה במספר אזורי ליבה בשוק האמריקאי ממשיך להוכיח את עצמו. יוטרון מציגה בחניון זה לראשונה מערכת רובוטית המצוידת ביכולת עיבוד תמונה ובינה מלאכותית שמאפשרת לחבר את כל הרכבים בחניון לטעינה חשמלית אוטומטית, ללא מעורבות הנהג. יכולת זאת חשובה במיוחד בקליפורניה, לאור החדירה ההולכת וגוברת של רכבים חשמליים. שני ההסכמים עליהם חתמנו בשבועיים האחרונים מעידים להערכתנו, על התעוררות מחודשת וביקוש גובר בשוק האמריקאי. צבר ההזמנות של החברה מייצר אופק עסקי ארוך טווח, ומהווה עדות לדרישה הגוברת לפתרונות הייחודיים של החברה ולמיצוב העסקי והמובילות שביססנו לעצמנו בשוק האמריקאי".

חיים שני מנכ"ל יוטרון. יחצ,
המיקוד העסקי ממשיך להוכיח את עצמו. חיים שני/יחצ

אופל בלאנס השקעות, חברה מובילה במתן שירותים פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים, נכנסת לראשונה לתחום הסליקה ומדווחת על שיתוף פעולה אסטרטגי עם כאל. שיתוף פעולה זה יאפשר לאופל להרחיב את מגוון השירותים הפיננסיים המסופקים על ידה, ולפעול לראשונה כמאגד סליקה וכחברת ניכיון שוברי אשראי. עם הפעלת שירות זה, יוכלו בתי העסק לקבל את כלל השירותים הפיננסיים הדרושים להם תחת קורת גג אחת מקבוצת אופל בלאנס.

במסגרת שיתוף הפעולה תהווה אופל מאגד לעסקים ותאפשר להם סליקת שוברי אשראי. שיתוף פעולה זה הושג מתוך חשיבה לשפר ולהרחיב את מתן שרותי החברה לטובת קהל לקוחותיה של אופל, ויאפשר להם ליהנות מהיתרון לגודל וריכוז הפעולות הפיננסיות תחת קורת גג אחת, אותן מציעה קבוצת אופל בלאנס.

אופל תציע לבעלי העסקים חבילות מאגד סליקה במסלולים שונים, הכוללים סליקה של כרטיסי אשראי לרבות מתן השירותים באמצעות מכשירי סליקה מתקדמים בתקן EMV, ניכיון והקדמת שוברי אשראי, בקשות תשלום וחשבונית ירוקה. חבילות שירותי הסליקה הן בהתאם למחזור הסליקה של בית העסק, כאשר כלל העמלות והעלויות ידועות ומוגדרות מראש.

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "אנו שמחים לדווח על שיתוף פעולה אסטרטגי עם כאל אשר ימצב את החברה כקבוצה המספקת מכלול שלם של שירותים פיננסיים מתקדמים במסגרת של One Stop Shop, הנדרש במיוחד בימים אלה עבור פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים. באמצעות שיתוף הפעולה עם כאל יוכלו לקוחותינו להתקשר עם ספק אחד עבור כלל הפעילות הפיננסית שלהם. הסכם זה יאפשר לנו להגיע לקהל לקוחות חדש ומגוון, לו נוכל להציע את מגוון השירותים הפיננסיים שלנו, תוך כדי שאנו מביאים לידי ביטוי את היתרון לגודל של הקבוצה. אנו רוצים לאפשר לעסקים קטנים רבים לקבל תשלום בכרטיסי אשראי, ומסירים את החשש הכרוך בעלויות הנלוות בכך, ולשם כך יצרנו חבילות מותאמות באופן אישי לנפח הפעילות של כל עסק , באופן שייצר לבתי העסק ודאות לעלות השימוש. אופל תציע לראשונה ללקוחותיה לקבל תשלומים באשראי וכן תיתן סל שירותים מלא הכולל בתוכו גם אפשרות לביצוע הקדמת תשלומים (ניכיון) באופן מובנה בעסקאות אשראי (עסקאות ניכיון). ההסכם עם כאל משקף את המשך מימוש האסטרטגיה העסקית של אופל בלאנס כגוף מוביל המספק שירותים פיננסיים הכוללים מאגד סליקה, ניכיון שוברי אשראי, פתרונות מימון מתקדמים וערכים מוספים ללקוחות ולבתי העסק השונים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
seperator

עסקה אסטרטגית לקבוצת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר - הקבוצה הודיעה כי היא מרחיבה פעילותה ונכנסת לראשונה, באמצעות מגזר השירותים והאחזקה שלה, לתחום התחבורה. החברה התקשרה בהסכם לרכישת 51% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת אמנון מסילות, חברה פרטית-משפחתית, הכוללת גם את חברת 'אפיקים' שבבעלותה. אלקטרה תשקיע ברכישת 51% ממניות החברה סכום הכולל מקדמה בסך של כ-79 מיליון שקל - סכום זה עודכן ביחס לדיווח המיידי שפרסמה החברה ביום 1 באוקטובר 2020 עקב שינוי במבנה ההון הנובע מרה-ארגון שביצעה חברת 'אפיקים' טרם חתימת העיסקה. בסך הכל, מבטאת העיסקה שווי של כ-154 מיליון שקל לאמנון מסילות ולאפיקים.

לאלקטרה ניתנה אופציה לרכוש מאמנון סלע, בעליה של אמנון מסילות, את יתרת מניות החברה בחלוף 8 שנים ממועד חתימת העיסקה, וזאת לפי שווי שייקבע על בסיס מנגנון שסוכם בין הצדדים. במקביל, ניתנה לאמנון סלע אופציה למכור את יתרת מניותיו לאלקטרה בשווי דומה. עוד סוכם בין הצדדים, כי ערן סלע יכהן כמנהל עסקים ראשי של החברה לפחות במהלך 5 השנים הבאות. יצויין, כי השלמת העיסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים, לרבות אישור רשות התחרות ואישור משרד התחבורה.

חברת אמנון מסילות, במישרין ובאמצעות חברת אפיקים שבבעלותה, הינה חברה פרטית משפחתית, העוסקת בתחום התחבורה הציבורית. החברה מחזיקה בצי הכולל כ-850 אוטובוסים, ולמועד הדיווח הינה בעלת זיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, ומחזיקה ב-25% מחברת נתיב לעיר בע"מ.

מהדיווח שפירסמה אלקטרה עולה, כי אמנון מסילות רשמה בשנת 2019 הכנסות בסך של כ-783 מיליון שקל, רווח תפעולי בסך של כ-77 מיליון שקל ורווח נקי בסך של כ-42 מיליון שקל.

תחום התחבורה הציבורית הינו אחד מהתחומים הנהנים מצמיחה בעקבות יישום תכניות הממשלה להרחבת פרויקטי התשתיות במדינת ישראל. בהקשר זה, פועלת המדינה להרחיב את האשכולות הגיאוגרפיים של מערך האוטובוסים הציבורי, וזאת במקביל לתהליכים להפרטת חלק מקווי אגד ודן. כמו כן, צפויים פרוייקטי הרכבת הקלה בתל-אביב, פרויקט ה'מטרו' ופרויקטים נוספים שהמדינה מקדמת להביא לגידול בהיקף התחבורה הציבורית בישראל ובמשקל של תחום זה בתוך עוגת התשתיות הלאומית.

את אלקטרה ייצגו בעיסקה עורכי הדין שרון אמיר, מיטל צימברג לדרמן ונועם שועלי ממשרד עו"ד נשיץ ברמדס אמיר; את אמנון מסילות בע"מ ייצג בעיסקה עו"ד אסף נחום ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "ענף התחבורה בישראל הינו מהסקטורים שזוכים להיקף השקעות משמעותי ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות. בכוונת קבוצת אלקטרה להפוך לאחד המפעילים הגדולים בישראל בענף זה, ומשכך יצאנו למהלך אסטרטגי משמעותי, במסגרתו תרכוש הקבוצה את השליטה ב'אפיקים', מתוך הבנה שרכישה זו עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית 'מעגל החיים' של החברה, ומאפשרת לה להתרחב לתחום התפעול והתחזוקה של תחבורה בישראל. כידוע, בשנה האחרונה זכתה החברה, יחד עם שותפים, במכרז להקמה ותפעול של הנתיבים המהירים בכביש 2 ובכביש 20.

איתמר דויטשר. לירון אלוני,
מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר/לירון אלוני

חברת מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח) הבורסאית מדווחת על השקעה בחברת הפמ-טק אוקון מדיקל העוסקת בפיתוח ייצור ומכירה של טכנולוגיה מבוססת התקן תלת-מימדי תוך רחמי לטיפול במחלות רחם אצל נשים. לפי הסכם ההשקעה תשקיע מרחביה באוקון מדיקל 350 אלף דולר בתמורה למניות המהוות כ-10% מהונה המונפק והנפרע של אוקון מדיקל. ההשקעה של מרחביה הינה חלק מסבב השקעה בהיקף כולל של 1.5 מיליון דולר.

אוקון מדיקל עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של התקנים כדוריים תוך-רחמיים המבוססים על טכנולוגיה מוגנת פטנט אותה פיתחה החברה לטיפול במגוון התוויות רפואיות בתחום בריאות האישה. מוצר הדגל של החברה, ה-IUB Ballerine הינו אמצעי מניעה תוך-רחמי המותאם לצורתו התלת ממדית של הרחם, דבר המאפשר להתקינו בהליך קצר ונטול כאבים במרפאה, עם יעילות לתקופה של 5 שנים, זאת בניגוד להתקנים התוך-רחמיים הדו-ממדיים הקיימים כיום.

למוצר ה- Ballerineאישור CE וכן אישור NHS באנגליה והוא משווק ב-30 מדינות ברחבי העולם ובהן ישראל, דרום אפריקה, מדינות באירופה ומדינות בדרום אמריקה וכיום ישנן מעל ל100,000 נשים שבחרו להשתמש בו. המוצר פונה לשוק אמצעי המניעה הגלובלי אשר להערכת אוקון מדיקל צפוי להגיע להיקף של כ-32 מיליארד דולר עד שנת 2025.

בנוסף עורכת אוקון מדיקל ניסוי קליני שלב 2a במוצר ה-SEAD, התקן תוך רחמי לטיפול בדימום רחמי מוגבר/ לא תקין (AUB - Abnormal Uterine Bleeding), ממנו סובלות כ-25% מהשנים בגיל הפוריות. הטיפול מבוצע במרפאה ללא צורך בניתוח או הרדמה ומטרתו להביא להפחתה מיידית ומשמעותית של הדימום וחזרה לשגרה מלאה מיד לאחר הטיפול. להערכת אוקון מדיקל, שוק הניתוחים העולמי לטיפול ב-AUB צפוי להגיע לכ-1.3 מיליארד דולר עד שנת 2024.

seperator

חברת סינאל הציבורית מיקנעם, המתמחה בפתרונות טכנולוגיים מבוססי מיקום, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם בית החולים רמב"ם לאספקת אלפי תגים מגנטיים, שעשויים לשמש בעתיד אף, כ"תג ירוק" לכל המתחסנים, ביניהם הצוותים הרפואיים, עובדי בית החולים ואוכלוסיות נוספות המגיעות להתחסן במקום.

לבקשת הנהלת בית החולים חברת סינאל הקימה עמדה ממוחשבת הכוללת עמדות צילום במתחם המתחסנים, המספקת באופן ידי לכל מתחסן כרטיס מגנטי עם תמונה ופרטי המתחסן.

ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ"ל סינאל, ציין כי, "מדובר בפרויקט ייחודי בהיבט הטכנולוגי. אנו שמחים וגאים כמובילים טכנולוגיים בתחום ניהול המשאב האנושי במגזר בתי החולים בישראל לתת מענה ללקוח וותיק ונאמן של סינאל, בית החולים רמב"ם. בית החולים רמב"ם ומר בן שלוש העומד בראש ניהול המשאב האנושי העלו צורך לפתרון אלטרנטיבי למקובל בתחום, ואנו בסינאל קיבלנו את האתגר בשמחה רבה. בכוונתנו להציע את השירות לכל המוסדות הרפואיים והמתחמים המחסנים בארץ. הכרטיס המגנטי יוכל להפוך לכרטיס חכם וניתן יהיה לאצור בו מידע אודות פרטי המתחסן ולהשתמש בו כ"תג ירוק" שיסייע במעבר ובכניסה למקומות".

אלי בן שלוש מנהל משאבי אנוש בביה"ח רמב"ם: "המהלך בראש וראשונה נועד לקדם ולעודד את הצוותים הרפואיים שלנו ועובדי בית החולים להתחסן ולגרום גם לאנשים הסקפטיים לקחת חלק במבצע הגדול והחשוב הזה. מדובר במהלך טכנולוגי שסינאל ידעה להנגיש לרמב"ם. מסוג הדברים היוצרים גאוות יחידה וגורמים לעוד אנשים להגיע ולהתחסן, כמו כן, מאחר ומדובר בכרטיס מגנטי של סינאל, נוכל בעתיד לקודד כל כרטיס סינאלי עם פרטי העובד ולהפכו לכרטיס חכם שעשוי לשמש כ'תג ירוק'".

ארז בוגנים. יובל חן,
ארז בוגנים/יובל חן

חברת החדשנות הפתוחה SOSA מודיעה היום (א') על שיתוף פעולה עם חברת Natura הבינלאומית. Natura מהווה חלק מקבוצת הקוסמטיקה הברזילאית Natura & Co הכוללת מותגים בינלאומיים כמו Avon, The Body Shop ו-Aesop. במסגרת שיתוף הפעולה, SOSA הישראלית תחבור ל-Natura Startups, חברת בת של Natura, ולקונפדרציית התעשייה הלאומית בברזיל (National Confederation of Industry in Brazil, CNI) במטרה להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגון הגג Natura.

נטורה הגדירה מחדש את את האסטרטגיה הארגונית שלה ושמה במרכז את הצורך לעבור טרנספורמציה דיגיטלית כאחד המנועים העיקריים שלה לצמיחה בת קיימא. בנטורה שמים דגש לא רק על חדשנות במחקר ובפיתוח מוצרים חדשים, אלא גם בחדשנות בחשיבה הארגונית ובמודלים העסקיים לפיהם עובדים, כשברקע נגיף הקורונה ששינה את התפיסה של ארגונים רבים.

לאור האופי הדינמי של תעשיית הקוסמטיקה, התכנית של SOSA תותאם ספציפית לאתגרים הייחודיים של נטורה בברזיל ואמריקה הלטינית. SOSA תבנה עבור נטורה תכנית ייעודית של כ-4 חודשים שתכלול סדנאות חשיבה פנימית בארגון, פגישות שבועיות וליווי צמוד של התהליך. מטרת התכנית היא להתמודד עם האתגרים שהוגדרו מראש על-ידי נטורה, ובמקביל לאתר עבורם הזדמנויות חדשות עם חברות טכנולוגיה מבחוץ ולייצר חיבור יעיל ומדויק של היחידות העסקיות השונות בתוך נטורה.

לוצ'יאנו אברנטס, סמנכ"ל טכנולוגיה ב-Natura & Co ו- Digital Innovation America: "חדשנות פתוחה היא חלק מהדנ"א של נטורה מאז היווסדה בכל הקשור ליצירת השפעה חברתית, סביבתית וכלכלית חיובית. במיוחד מאז פרצה מגפת הקורונה, חברות סטארטאפים היו חלק מהותי בהאצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית של נטורה, במטרה לענות על הצרכים המיידיים של הארגון בפרק זמן קצר. השותפות עם SOSA מאפשרת לנו להתחבר לרשת בינלאומית של סטארטאפים ולהגדיל את הסיכוי שלנו למצוא את הפתרונות הטובים והמתקדמים ביותר בעולם לאתגרים שלנו".

עזי שפר, מנכ"ל SOSA: "השותפות עם נטורה מהווה הזדמנות מצוינת עבורנו לייצר מנוע של חדשנות בארגון גלובלי מכובד עם נוכחות משמעותית בתעשייה. מרגש לעבוד עם חברה שמאמצת באופן מלא את בשורת החדשנות הפתוחה, לצד ערכים של השפעה בינלאומית חיובית".

התכנית שתבנה SOSA עבור נטורה

  • זיהוי והגדרת אתגרים דחופים של נטורה, לצד איתור הזדמנויות חדשות.
  • בניית מערכות יחסים בין נטורה לחברות טכנולוגיה חדשניות ומערכות טכנולוגיה מתקדמות שיכולות להציע פתרונות מותאמים לצרכים של נטורה.
  • עבודה על יצירת הלך רוח ארגוני מכוון חדשנות, וטיפוח חשיבה חדשנית פנים-ארגונית.
  • הוכחות היתכנות לשיתופי פעולה אסטרטגיים ליישום מיידי בנטורה.
עזי שפר. טל שחר,
עזי שפר/טל שחר

אנלייט מדווחת על חתימת הסכם כוונות למימון פרויקט אנרגיית הרוח "ביורן" בשבדיה המצוי בתחילת הקמתו וצפוי להיות מופעל מסחרית בסוף שנת 2022, בהספק כולל של כ- 372 מגה-וואט. ההסכם נחתם עם קונצורסיום של שלושה מלווים אירופאיים בכירים, הכולל שני בנקים מסחריים מגרמניה המתמחים במימון פרויקטי אנרגיה מתחדשת בצפון אירופה ובנק ממשלתי.

הסכם ההלוואה עם חברת הפרויקט יהיה במתווה מימון פרוייקטלי נון-ריקורס (Non-recourse Project Financing). בשיעור מינוף של כ- 50% מעלות ההשקעה בפרויקט, המוערכת בסך של כ- 430-440 מיליון אירו (כולל עלות רכישת הזכויות בפרויקט).

בהתאם לכך, מסגרת המימון שתועמד על ידי הגוף המממן לחברת הפרויקט, תעמוד על כ-210-220 מיליון אירו לתקופת ההקמה ועוד 18 שנים לאחר ההפעלה מסחרית. יתרת ההון הנדרש תוזרם על ידי חברת הפרויקט. בנוסף, תועמד לפרויקט מסגרת ערבויות בהיקף של עד כ- 81 מיליון אירו בתקופת ההקמה ועד כ- 40 מיליון אירו בתקופת התפעול.

חתימת מערך מסמכי המימון המפורטים והמחייבים כפופה, בין היתר, להשלמת תהליכי בדיקת הנאותות של הגופים המממנים ויועציהם בקשר עם הפרויקט, לשביעות רצון הגופים המממנים וכן לגיבוש כלל ההסכמות המסחריות והמשפטיות בקשר עם עסקת המימון.

seperator

רו"ח גיא מונרוב, מבכירי היועצים בתחום ניהול הסיכונים בישראל ושותף מייסד בפירמת ראיית החשבון אלקלעי מונרוב AlMo, הודיע על שינוי ארגוני ופתיחת משרד עצמאי חדש בשם - מונרוב ושות'. המשרד הקודם, שפועל כרגע במספר מכרזים פתוחים למול גופים ממשלתיים וציבוריים, ימשיך לפעול כרגיל במקביל.

במסגרת המשרד החדש מקים מונרוב גם פעילות חדשה בנושא הכשרת דירקטורים (eDirector) ובכך נכנס לוואקום הקיים בישראל בתחום. האתגרים אשר עומדים בפני הדירקטור בישראל הינם גדולים ומגוונים ומערך ההכשרה החדש ידע לתת להם את המענה לצרכים אשר גדלים מיום ליום בתחומים השונים, כגון: סייבר, טרנספורמציה דיגיטלית, ניהול סיכונים ועוד. בצוות מרצים מהטובים בישראל כל אחד בתחומו, כגון: פרופ' אסף אברהמי, ד"ר אלון הסגל, אלי מרזל לשעבר מנכ"ל משרד מבקר המדינה ועוד.

רו"ח גיא מונרוב משמש כמבקר הפנימי הראשי של מספר רב של חברות וארגונים מהגדולים במשק, כגון: קבוצת מבנה, קבוצת מג'יק, קבוצת חילן ועוד רבים אחרים. בשנים האחרונות מונרוב פיתח מודל עבודה ייחודי המשלב את תחום תחקור הנתונים עם תחום הביקורת החקירתית ובכך יצר לעצמו שם של אחד מרואי החשבון המומחים בתחום הביקורת החקירתית ואבטחת מידע וסייבר, בעודו מייעץ בנושא למספר חברות וארגונים מהגדולים במשק וכן לגופים רגולטורים.

פתיחת פירמת מונרוב ושות' מגיעה על רקע שינוי כפוי ודרמטי שהתרחש בשנה האחרונה בתהליכי העבודה של חברות וארגונים בכל העולם, כשכתוצאה מכך חל גידול משמעותי במדד הפחד לשל מנהלים מהתרחשות הונאות פיננסיות ואירועי סייבר. בעזרת מתודולוגיות עבודה אשר פותחו על ידי מומחי הפירמה ניתן לזהות עוד בשלבים הראשונים הונאות אשר יכולות לחסוך לארגון פגיעה במוניטין, מניעת התרחשות סיכונים תפעוליים וכמובן מניעת הפסד כספי גדול.

רו"ח מונרוב כיהן בעבר כסגן נשיא באיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע - ISACA ישראל ומשמש כיום כיו"ר פורום אבטחת מידע וסייבר בלשכת המבקרים הפנימיים IIA ישראל. כמו כן, הוא פעיל בוועדות המקצועיות של לשכת רואי חשבון ומשמש כמרצה בגופים אקדמיים רבים. רו"ח מונרוב הינו בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות ומימון, מנתח מערכות מידע מוסמך, מבקר מערכות מידע מוסמך (CISA), מבקר פנימי מוסמך (CIA) ומוסמך בסיכונים ובקרת מערכות מידע (CRISC).

רו"ח מונרוב: "אני שמח ומתרגש לצאת היום לדרך חדשה במשרד חדש שימשיך את רמת המקצוענות והמיומנות שלקוחותינו התרגלו אליה ומודה לשותפיי לשעבר על הדרך שעברנו יחדיו. המהלך הזה יאפשר לי להתמקד בתחומי הביקורת החקירתית, הפנימית ואבטחת המידע וסייבר, שחשיבותם הופכת קריטית במיוחד בשנים האחרונות עבור ארגונים וחברות בכל גודל ובכל תחום. כמו כן, הדירקטורים בישראל זקוקים למערך הכשרה והדרכה אשר ידע לתת להם את הכלים להתמודדות עם ההתפתחות בממשל התאגידי בישראל והסיכונים בפניהם החברות עומדות. סגל המרצים ב-eDirector הינו מהטובים הקיים היום בישראל בתחום ואני סבור שיידע לתת לדירקטורים בחברות את הכלים הדרושים על מנת להתמודד עם האתגרים הרבים".

רואה חשבון גיא מונרוב. יחצ,
רו"ח גיא מונרוב/יחצ

קבוצת סלקום השלימה בימים אלו פרויקט IoT עירוני בקריית ביאליק שבמרכזו הקמת מערכת שליטה ובקרה מתקדמת. מערכת השו"ב מהווה את ליבת תשתית העיר החכמה של קרית ביאליק, אליה חוברו מערכות IoT נוספות, ביניהן מצלמות אבטחה, בקרת תאורת רחוב חכמה, ולחצני מצוקה בגני ילדים ומוסדות חינוך.

עיריית קרית ביאליק יזמה את הפרויקט בכדי לשפר את השירות הניתן לתושבי העיר על ידי התקנת טכנולוגיות חדשות המתחברות למערכות העירוניות אשר יאפשרו לה לשפר את התפעול העירוני, ואת המענה לצרכי התושבים.

חזון העיר החכמה של סלקום מספק לעירייה שירות קצה לקצה הן בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים, והן בניהול פרויקטים מורכבים. יישום תפיסת הפתרונות האינטגרטיבי של סלקום מתחיל ברשת הסלולארית כבסיס לתקשורת בעולם ה IoT, בביצוע וניהול פרויקטים מורכבים, באספקה והתקנה של ציוד הקצה (חיישנים, בקרים, מצלמות וסוגים נוספים של התקני קצה), בפתרונות אבטחת מידע, בהקמת מערכת ניהול עירונית, ובניתוח המידע וביצוע אנליזה לצורכי שיפור וייעול.

קריית ביאליק היתה בין הערים הראשונות בהן ביצעה סלקום פרויקט עיר חכמה לצד הערים הנוספות וביניהן תל- אביב, באר- שבע, כפר- סבא, צפת, נהריה, וחריש, לטובת התייעלות ושיפור השירות לתושב. הרשויות בהן בוצעו הפרויקטים יכולות לנצל את התועלות הכלכליות בשיפור הניהול העירוני, ביכולת למתן תגובה בזמן אמת לאירועים, ובשליטה והגברת היעילות התפעולית של המערכות העירוניות.

נדב אמסלם, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בסלקום: "אנו מודים לעיריית קריית ביאליק על ההזדמנות להעמיד את היכולות והטכנולוגיות של סלקום לצורך שדרוג ושיפור ניהול העיר השוטף ומתן השירותים לתושביה. סלקום תמשיך להשקיע רבות ולעמוד בחזית הטכנולוגיה בעולמות ה IoT והערים החכמות בישראל".

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי: "שיתוף הפעולה עם חברת סלקום מאפשר מהפכה אמיתית שמעמידה לרשות העירייה פתרונות טכנולוגיים לייעול הליכים, חסכון אנרגטי, שדרוג מערכות וזמינות השירות".

נדב אמסלם. סיון פרג',
נדב אמסלם/סיון פרג'

משק אנרגיה, זרוע האנרגיה המתחדשת של הקיבוצים הודיעה היום (יום 3/1/21) כי רכשה 4.19% מחברת AirTouch Solar (איירטאצ' סולאר) בתמורה ל-2 מיליון דולר.

עסקה זו מצטרפת לרצף העסקאות האחרונות שביצעה משק אנרגיה מאז הנפקתה, והעסקה השנייה שנחתמת בשבוע הנוכחי. במסגרת העסקה הוקצו למשק אנרגיה כתבי אופציה לרכישת מניות נוספות של חברת איירטאצ', בכמות שמהווה עד מחצית מכמות המניות שנרכשה בעסקה, , בכפוף למנגנוני התאמה לכמות ומחיר כפי שנקבע בהסכם הרכישה.

איירטאצ' סולאר הישראלית, פיתחה רובוט אוטונומי לניקוי פאנלים סולאריים ללא צורך במים או בכוח אדם. השימוש בפאלים סולאריים מצריך ניקוי לעיתים תכופות באופן שיבטיח ניצול מירבי של השמש לצורך הפקת החשמל. באמצעות פתרון זה יוכלו היזמים להגדיל את התשואה מהמתקנים באופן משמעותי.

בתוך כך, משק אנרגיה מדווחת כי השלימה את המו"מ וחתמה על רכישת פורטפוליו של פרויקטים פוטו-וולטאיים מחברת קו"ף דל"ת שבשליטת איש העסקים יצחק מירילשווילי בתמורה לכ-45 מיליון שקל. במסגרת עסקה זו, רכשה החברה 10 פרויקטים של שדות סולאריים ברחבי הארץ המחוברים לרשת החשמל בהספק כולל של כ-20 מגה וואט בתעריף ממוצע של מעל 1 שקל לקוט"ש.

את העסקה מטעם משק אנרגיה ליוו עו"ד שירה מרגלית ועו"ד ניר דאש ממשרד הרצוג, פוקס נאמן, רו"ח דורון גיבור ורונית בכר ממשרד דלויט ומשרד הייעוץ גיזה אשר שימש כיועץ הפיננסי לעסקה. את המוכרים ליוותה עו"ד חגית רוזנברג ממשרד פישר בכר.

חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה: "אנו מאוד מרוצים מחתימת שתי העסקאות, שמצטרפות לזכייה במכרז האגירה בשבוע שעבר. רכישת השדות הפוטו-וולטאים הפעילים מגדילה באופן משמעותי את הפורטפוליו המניב של נכסי החברה. בחברה כבר עובדים במרץ לקלוט ולהשביח את הפרויקטים.

חן מלמד. דרור סיתהכל,
חן מלמד/דרור סיתהכל

חברת עלבד מודיעה כי במסגרת אסטרטגיית הצמיחה החליטה החברה על שינוי במבנה הארגוני ומעבר לפעילות באמצעות חמש חטיבות שיאפשרו מיקוד עסקי ומקסום הגידול בביקושים באירופה ובארה"ב. פעילות החברה תתרכז בשלוש חטיבות מגבונים גאוגרפיות (אירופה, ארה"ב וישראל ושאר העולם), חטיבת בדים שתרכז את ייצור הבדים (בטכנולוגיות השונות) וחטיבת הטמפונים. עלבד תעבור לפעול על בסיס המבנה החטיבתי החדש החל בינואר 2021.

משבר הקורונה יוצר לעלבד הזדמנויות עסקיות, לאור הביקוש הגבוה באירופה ובארה"ב למוצרי מגבונים בכלל ולמגבוני חיטוי בפרט. בהמשך לכך, דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לבחון ולקדם דרכים שיבטיחו התמקדות בפיתוח ליבת העסקים באירופה ובארה"ב והגדלת היכולת הוורטיקלית של החברה. עלבד סמוכה ובטוחה כי המבנה הארגוני החדש שגובש כחלק מהמלצות התהליך האסטרטגי בהובלה של חברת הייעוץ TASC, יסייע ויתמוך בצמיחה המואצת ובמימוש הזדמנויות עסקיות בשנים הקרובות.

הפעילויות בארה"ב ובאירופה גדלו לאור הגידול בביקוש ובתשעת החודשים הראשונים של 2020 דיווחה החברה על רווח נקי של כ- 90 מיליון שקל. השינוי הארגוני הוא תוצאה, בין היתר, גם של מימוש פעילות מוצרי הספיגה, ביולי 2020, אשר העיבה על התוצאות הכספיות של החברה בשנים האחרונות, ופחות התאימה לליבת העסקים של החברה, וכן של ביצוע השקעות משמעותיות בהגדלת אמצעי הייצור בפעילות ייצור המגבונים בכ-15 מיליון יורו, מאז חודש אפריל ועד לסוף השנה.

החטיבות יתנהלו באופן עצמאי ובסינרגיה של פעילות הייצור והמכירות באזורן הגיאוגרפי, ומנהלי החטיבות יהיו כפופים למנכ"ל החברה. הנהלת החברה פרט לחמשת מנהלי החטיבות, תכלול את סמנכ"ל הכספים, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק, סמנכ"לית משאבי אנוש וסמנכ"ל טכנולוגיות. מנהלי החטיבות שנבחרו לכהן הינם: חטיבת אירופה - וולפגאנג טנבוש (מנכ"ל אירופה לשעבר), חטיבת ארה"ב - ג'ים פליאוטס (מנכ"ל ארה"ב לשעבר), חטיבת ישראל - שלומי שעובי (מנהל מפעל המוצרים לשעבר), חטיבת הבדים - גדי חורש (מנהל אתר דימונה לשעבר) וחטיבת הטמפונים - עדי מאור.

מיקי לזר, יו"ר הדירקטוריון, מסר: "המבנה הארגוני החדש יאפשר לעלבד גמישות ניהולית מיטבית אל מול ההזדמנויות העסקיות והגידול בביקושים בשווקי היעד המרכזיים של החברה. הפעולות שבהן נקטנו בשנה האחרונה, בכללן התקשרויות ארוכות טווח עם לקוחות ומפיצים חדשים כמו גם הגדלת כושר הייצור, נוסכים בנו את הביטחון שביקושים אלו ימשיכו לשמור על רמתן הגבוהה גם עם היציאה ממשבר הקורונה, ולאחריו. אני בטוח שבאמצעות צוות הניהול והעובדים המצוין שלנו נדע לעמוד ביעדים העסקיים ל-2021 ולשנים הבאות, ולהמשיך ולהשיא ערך למשקיעים".

דן מסיקה, מנכ"ל עלבד, מסר: "התוכנית האסטרטגית החדשה של עלבד מתמקדת בצמיחה מואצת באירופה ובפרט בארה"ב. התאמת המבנה הארגוני לתוכנית על ידי מעבר לחמש חטיבות עסקיות תחזק מאוד את ההתנהלות שלנו אל מול לקוחות, ותמקד את החברה טוב יותר במענה מיטבי לצרכי הלקוחות. עלבד ערוכה כעת טוב מאי פעם כדי לממש את הפוטנציאל העסקי שאנו מזהים בגידול בביקושים למגבונים ולהמשיך את תנופת הצמיחה".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully