וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו הוא מדריך טיסה. יום אחד אולי הוא גם יהיה טייס קרב

5.1.2021 / 0:06

הוא מעביר סימולציות לטייסי קרב ("גם טייס של מסוק צפע"), רואה כיצד ההדרכות שלו משנות אנשים וצובר אלפי שעות ניסיון. ואחרי כל זה, תומר חן, בסך הכול בן 17, יודע שקורס הטיסה הקרבית שהוא מעביר במיזם ה"טייסת" מקרב אותו למטרה: לעלות על מטוס אמיתי בצה"ל

תומר חן. יחצ,
הטובים לטיס. תומר חן על הסימולטור/יחצ

"מי שעובר קורס טיסה קרבית כזה, נכנס כאדם אחד ויוצא כאדם שונה לחלוטין". כך אומר תומר חן, מדריך הטיסה הצעיר ביותר של מרכז הסימולטורים הראשון בישראל. רק בן 17, וכבר בפעם הראשונה שהתיישב על הסימולטור טיסה, חן הבין שהחלום שלו להיות טייס קרב לא רחוק. אולי גם אפשרי.

כבר בביתו בשעות הפנאי נהג תומר לחקור את עולם הסימולטורים החל מסימולטורי חלל, מסוקים ומטוסים רגילים, בנוסף לרצון לפתח סימולטורים ולשפר את עולם ההטסה דרך סימולטור ביתי. כילד בן 8 הוא חלם להיות אסטרונאוט והבין שדרך הטיס הוא יכול להגשים את החלום, והתאהב בעולם הטיסה והסימולטורים לאחר ההתנסות הראשונה שלו על סימולטור טיסה קרבית של 16-F. כיום זה הדבר היחיד שהוא רוצה לעשות בעתיד.

על אף גילו הצעיר, תומר הרגיש שנועד להפוך לטייס קרב. בחופשת הקיץ בגיל 15, תומר ואביו צפו בסרט כשבעת הצגת הפרסומות, הוצגה הפרסומת של מרכז הסימולטורים "הטייסת" והחליט להתנסות בטיסה קרבית. את ההתנסות הראשונה שלו על סימולטור טיסה הוא עבר יחד עם אביו שישב לצידו בעת ההמראה ועד הנחיתה. באותם חודשים "הטייסת"- טייסת סימולטורים מתקדמים של מטוסי 16-F, פיתחה קורס טיסה קרבית לנוער. תומר שעקב באופן אדוק אחר פעילות הטייסת ביקש מאביו לעבור את הקורס עם הבטחה של השקעה נוספת בלימודים בבית הספר. הוא סיים בהצלחה את קורס הטיסה הקרבית כחניך במחזור הראשון של הטייסת ואף לא וויתר על שיעורי הבית, התחביבים והחברים.

מיד לאחר סיום הקורס בטייסת בגיל 16, הוא החל לעבוד במקום ועובד ב"פול פאוור" להכין את עצמו ולהגשים את חלומו להיות טיס. שהטייסת מעניקה לו השראה רבה בשנתיים האחרונות: "המקום בעיני נראה כמקום שמעל יכולתי אך מייד קיבלתי הרגשה משפחתית. הציעו לי לעבוד במקום. בשבועות הראשונים הרגשתי "אוקיי, וואו, איך הגעתי לפה? אבל מאז המקום כמו משפחה ואני מאושר שנפלה בחלקי הזכות הזו".

תומר חן. יחצ,
שווה בין שווים. תומר חן/יחצ

את ההשראה שלו תומר שואב מאביו שאותו הוא מעריץ. אביו ואימו הכירו בחיל האוויר: "אבא שלי תמיד שוחח איתי והזכיר לי באופן יומיומי כמה להיות טייס זה מיוחד, כמה שזו שליחות עוצמתית, במיוחד במדינה שיש לה את הצבא החזק ביותר בעולם". כיום הוא חולם על התפקיד המשמעותי ביותר - טייס קרב.

בתפקידו הוא מעביר הדרכות ותוכן במהלך הטיסות המאפשר תחקיר של ביצוע משימות מגוונות, לימוד כלים למצוינות ושיח בנושא ערכים מעולם הטיסה, תוך כדי שילוב של חוויה משמעותית וייחודית בסימולטור קרב. בנוסף, תומר מפתח צדדים טכניים מאחורי הקלעים, ומסייע לקדם נושאים נוספים.

"אני מנסה למצוא פתרונות לבעיות או דברים שאפשר לשפר ועובד עם אנשים מדהימים", הוא אומר, "התוכן שאני מעביר במסגרת העבודה כמדריך סימולטור קרבי מפגיש אותי עם אנשים מעניינים ובכירים. שמחתי להדריך טייסים ותיקים, בהם טייס מסוק צפע, ולאחרונה גם בני נוער רבים שעברו מיונים לטייס ועתידים להתגייס בקרוב. רוב ההדרכות העניקו לי את היכולת ללמוד אנשים ולהבין סיטואציות יותר טוב".

הוא מספר על הסיפוק הגדול שהוא חש: "אני רואה אנשים שעוברים את הקורס בפעם הראשונה, פוגש בהם שוב ורואה שיפור והתפתחות גם בדינמיקה בינהם. אנשים נכנסים כאדם אחד ויוצאים כאחר. רובם חוזרים שוב ויש סדנאות בכירים המיועדים לגיבוש ועבודה צוותית שבה הם לומדים לפעול בצוות הרבה יותר טוב. אני מאוד אוהב את העבודה כאן ומרגיש שכל יום וכל הדרכה היא הזדמנות ללמוד משהו חדש. העבודה בצמוד לקובי ואדמית רגב (צוות מייסדי "הטייסת" - ד.ר.) וטייסי חיל האוויר במילואים מעניקים לי את היכולת לדעת שהכל אפשרי. קובי רגב, הוכיח לי שבעקשנות ניתן למצוא פיתרון לכל בעיה, ושבסוף הפתרונות האלה מקדמים אותנו. ושלכול בעיה קטנה ויש לה פתרון".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הטייסת. עמית אגרונוב,
ומה ההבדל בין זה לבין מטוס קרב אמיתי? תומר עוד ילמד/עמית אגרונוב

כשהגיעה הקורונה, בני הנוער של הטייסת החלו לעבוד על פיתוח קורס טיסה קרבית אונליין ולהעביר תדרוך יומי יחד עם תחקיר טיסה מקצועי, כאשר התכנים לקוחים מעולם הטיסה הן על הקרקע (תהליכי לימוד והכנה) והן באוויר. "המעבר לאונליין והפיתוח של הקורס הוביל אותנו לעבודה רבה של ניסוי וטעיה של הטיסות שבנינו, ונדרשנו לחשוב כיצד לחבר את ציוד החומרה ואילו מחשבים יכולים להחזיק את התוכנה. בימים אלו כל מחשב מסוגל להחזיק את התוכנה, הבעיה המרכזית הייתה להעביר את התוכן והמסרים דרך האונליין, תוך כדי העצמת החוויה של סימולטור הטיסה הקרבית בבית, לעומת הדרך בה אנחנו מעבירים פיזית במקום".

בימים אלה תומר מכין את עצמו לגיבוש של קורס טייס. לדבריו, התכנים של הקורס הראשון לבני נוער והעבודה בטייסת העניקו לו חוויה של תהליכי למידה ופיתוח המיומנות האישית בתחומים רבים שאימץ בחיי היומיום - שיפור מתמיד, עבודת צוות, שיפור תהליכי קבלת החלטות, התאוששות מחוסר הצלחה ומצוינות אישית. הוא צובר את התכנים שיכולים להועיל לו לעבור את מיוני הטייסת ולהגשים את חלומו להיות טייס בחיל האוויר הישראלי, וזאת בנוסף ללמידה ולטיפים שהוא מקבל מהאנשים מסביבו, החל מטייסי חיל האוויר שנמצאים בטייסת, בוגרי טייס, וחברים שעברו ולא עברו את הגיבוש.

"הדבר המשמעותי ביותר שהטייסת העניקה לי הוא יכולת התחקיר", הוא אומר, "לדעת כיצד להפוך טעויות להתקדמות וללמוד מהן בצורה הטובה ביותר. היכולת לתחקר את עצמי גורמת לי להשתפר בכל מה שאני עושה, לקדם את יכולותי שלי ולממש את הפוטנציאל הרב בכל דבר שאני אבחר. היום אני פעיל בכושר קרבי כהכנה לצבא, אוהב לגלוש קייט ולרכב על סקייט, מנגן גיטרה ומאוד אוהב מוזיקה ודווקא משום שאני צעיר יותר, יש לי יכולות טובות ומהירות יותר. אין מצב שהיום אני לא אדע כיצד להשתפר או להתאושש מחוסר הצלחה, בעקבות ההתפתחות האישית שאני עובר בשנים האחרונות. זה לא רק הרצון להגשים את החלום, אלא הרבה מעבר לכך.

"בטייסת הצלחתי למצות לראשונה את הפוטנציאל שלי ולהבין שכל דבר אפשרי. אין הרבה מידע על עולם הטיס ברשת ורק מי שבתחום הטיסה או בתחום סימולטורי טיסה יכול לקבל את המידע. הטייסת העניקה לי יכולת לראות את עולם הטיס הרבה יותר מקרוב. בסופו של דבר הקורס לא מלמד אותך כיצד להיות טייס קרב בחיל האוויר הישראלי אלא השימוש בסימולטור והתוכן שמועבר בקורס טיסה קרבית, יכול להועיל לשיפור עצמי, יכול להוציא אותנו מאזור הנוחות ללמד אותנו כיצד ללמוד מטעויות ולדעת כיצד לעבוד נכון כדי להגשים כל מטרה וכל חלום".

אדמית רגב. יחצ,
אדמית רגב, ממייסדי "הטייסת"/יחצ

הטייסת הוקמה ע"י אל"מ (מיל) קובי רגב ואדמית רגב ומפקדים בכירים נוספים, טייסי קרב מחיל האוויר, מתוך החלום והרצון לאפשר לכל אחת ואחד להיחשף למורשת ולתרבות המצוינות הארגונית והאישית של חיל האוויר, ללמוד מערכיו ולחוות את החוויה של טיסה במטוס קרב דרך מאמן טיסה (סימולטור).

הטייסת ממוקמת במתחם הסינמה סיטי בגלילות ובנויה כהעתק מדויק של טייסת קרב בחיל האוויר, הכוללת מתחם סימולטורים של מטוסי F-16 וF-35, עמדות VR מתקדמות, חדרי תדריכים, חדרי הלבשה וציוד, מועדון טייסת וחנות מותגי הטייסת. הטייסת פועלת לפי סדר יום אופייני בטייסת קרב בחיל האוויר, הכולל התאמת סרבל טיסה, תדריך טיסה מקצועי, קבלת משימה ויעדים לטיסה, טיסה מודרכת בסימולטור ותחקיר טיסה על פי מתודולוגיית התחקיר של הטייסת.

  • עוד באותו נושא:
  • מטוס קרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully