וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול קורא לי מן המטבח: כך ייראו המטבחים של 2021

4.1.2021 / 8:55

שנה של מציאות חדשה ושלושה סבבי סגרים גרמו לרבים מאיתנו להבין שאחת התרפיות הטובות להפגת לחץ ומצוקה היא להפשיל שרוולים, ללבוש סינר ולהפליא באפיה ובישולים. הישראלים גילו באופן סופי שהם פודיז של ממש והמטבח הפך באופן מובהק למרכז הבית

אדריכל רמי גיל, באדיבות ניגא שף for home. נמרוד לוי,
מרווח, נקי, גדול ובולט. מטבח של אדריכל רמי גיל, באדיבות ניגא שף For Home/נמרוד לוי

כולנו מחכים לחיסון ולדרכון הירוק אך עד אז, כשטיסות ובילויים אינם על הפרק, הרצון שלנו לשחזר חוויות קולינריות שחווינו מעבר לים או כאן, במסעדות שף הנחשבות, שובר שיאים. עם ובלי קשר למציאות שכפתה עלינו שנת הקורונה המטבחים שמציעים היצרנים השונים לשנת 2021 שונים מאוד מאלה שהכרנו עד לפני כמה שנים.

"האבולוציה שעובר המטבח לא התחיל היום. מדובר בתהליך של שנים אבל אם יש שנה במהלכה הוא קיבל את החותמת הרשמית כפונקציה החשובה בבית היא לחלוטין 2020", אומרת נירית פרנקל, מבעלות המשרד 'פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים'. "זה החלל סביבו בני המשפחה מתנהלים לאורך כל שעות היממה וככזה הוא משמש הרבה מעבר לנטו בישול. העובדה שבמרבית הבתים הוא מתמזג עם הסלון, משלב אינספור פונקציות ומכשירי חשמל ובסיסו אמור לשרת אותנו לטווח של עשור ויותר מובילים את הרוב המכריע להשקיע מחשבה וסכומי כסף גדולים בתכנון ובאבזור שלו החל מעשרות אלפי שקלים ויש גם מטבחים שהעלות שלהם מתקרבת למיליון. ההגדרה בינו לבין הפונקציות האחרות בחלל הציבורים הולכים מטשטשים- בחלק מהבתים אנחנו רואים ספריות שגולשות לתוך המטבחים ומשמשות כמחיצות וכשטח לאחסנה פתוחה, סימן לכך שהמטבח עצמו הפך לרהיט לכל דבר. הציבור הישראלי מבקש לייצר מטבח מפנק כחלק אינדיווידואלי מהפרוגרמה וזה בא לידי ביטוי בהשקעה, כ-20 אחוז יותר ביחס לעשור הקודם. באותה נשימה הוא גם נפתח במהירות למגמות חדשות ובניגוד לאירופאים שמחליפים מטבח אחת ל-15-20 שנה, אנחנו עושים זאת בממוצע אחת לעשור".

פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים. יחצ,
החלל שסביבו מתנהלת המשפחה. מטבח בעיצוב פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים/יחצ

מעבר לעיצובים ולגימורים הישראלים צמאים למוצרים שיהפכו את השהיה במטבח לקלה ויעילה ויסייעו בד בבד להעלות את רף איכות התוצרים. לדברי יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק ומבעלי חברת ניגא שף FOR HOME המתמחה ביבוא מותגי פרימיום למטבח, "מבחינת טכנולוגיה, בין המוצרים שמיובאים כיום לארץ ניתן למצוא כאלה שזהים בטיבם ובפונקציות שלהם למוצרים בהם משתמשים השפים הגדולים במסעדות הגורמה. חלקם זוכים לאדפטציה כך שיתאימו במדויק למטבח הביתי מבחינת הפרופורציות, הגדלים והצבעים".

לאלה שמתעתדים להחליף או לשדרג את המטבח במהלך 2021 ממליצה מוסקוביץ לבחור בדגמים שמתאפיינים בהנדסת אנוש מעולה ובארגונומיה שמאפשרת עבודה חווייתית, נוחה ויעילה. "יש היום יחידות מודולריות שניתן לשלב בהן מגוון רחב של מוצרים משלימים שמשפרים את תהליכי ואיכות הבישול ומאפשרים לשמור על סדר וניקיון במהלך העבודה, כמו משטחי הנחה והכנה נשלפים, מדיחי כלים מהירים במיוחד, פחי אשפה נסתרים במשטח העבודה, תנורי מקצועיים (שמכינים כמויות גדולות של מזון איכותי ושומרים על המנות חמות עד להגשה), מגירות קירור, מכונות קרח ועוד", היא מסבירה, "פיתוח נוסף הוא יחידות שנתפרות במדויק על פי בקשות הלקוח מבחינת מידות, גימורים בהן משולבות אמצעי הבישול כמו מבערי גז עוצמתיים במיוחד, משטחי אינדוקציה לבישול מדויק בעוצמות שונות החל מהרתחה מהירה של המים ועד חום עדין לצמצום רטבים או המסת שוקולד. עוד ניתן לשלב יחידת Griddle- משטח צליה מקצועי לצלייה של בשר, דגים וירקות לצד מנות קלילות כמו פנקייקים, חביתיות, ביצי עין וכו'. היחידות מתוכננות כך שתהיינה קלות לניקיון ותחזוקה. כמובן שמדובר במוצרים יקרים אך אנחנו רואים שהדרישה אליהם עולה בהתמדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניגא שף FOR HOME. יחצ,
מטבחים עם פונקציות דומות לאלה של השפים הגדולים. מטבח של ניגא שף For Home/יחצ

עוד בולטים במטבחים לשנת 2021 הם תנורי combi steamer שמצוידים במערכת חכמה שיודעת להתאים על פי סוג המזון את טכניקת הבישול, את הטמפרטורה ואחוזי לחות הנדרשים ובכך משמרים את הערכים התזונתיים שבמנה. חלקם מצוידים במערכת הפעלה שמשלבת בינה מלאכותית ובה החיישנים מחשבים במדויק את תנאי סביבת הבישול והאפייה ויודעים לטפל במזון לכדי תוצאה מושלמת. זאת ועוד, מוצעים כיום מדיחי כלים עשויים נירוסטה עם תכניות הפעלה קצרות במיוחד של כ-4 דקות למחזור הדחה, שצורכים כשליש מכמות המים ביחס למדיחים רגילים. המדיחים כוללים פונקציות מיוחדות לניקוי וחיטוי שמאפשרות להם להגיע לתוצאות טובות בהרבה מאלה של מדיח הכלים הביתי הסטנדרטי.

טכנולוגיות הייצור שהתפתחו מאוד בשנים האחרונות והאפשרות ליצור חומרים תעשייתיים במראה טבעי מאפשרים למטבחים החדשים לשמור על מראה טבעי וייחודי ובד בבד להישמר פרקטיים ועמידים: "במטבח החדשים הכול מותר", מסביר אייל שימן, המנכ"ל והבעלים של חברת LAMINAM בישראל, "אנחנו רואים בקולקציות החדשות שילובים של ברונזה, נחושת ופליז, ויטרינות זכוכית ומשטחים המדמים אבן איתן ניתן לחפות גם ארונות ומגרות".

למינם ישראל. יחצ,
שילוב של ברונזה, נחושת ופליז. מטבח של Laminam/יחצ

לדבריו, בשנים האחרונות רואים שילוב של חומרים תעשייתיים שתפקידם להתגבר על עניין השחיקה של משטחים מחומרים טבעיים. יש פיתוחים של משטחי גרניט פורצלן שעמידים לחלוטין בפני שריטות, כתמים ונוזלים, אינם סופחים, אפשר להניח עליהם סיר רותח, פלטת שבת וכו, ומשנים את ההתייחסות למשטחי העבודה ביחס לאלה הטבעיים: "בזכות טכנולוגיות ייצור מתקדמות, התוצר הסופי נראה ומרגיש כמו חומר טבעי לכל דבר. גרניט הפורצלן מורכב ממינרליים מהטבע שנכנסים לתנור ובאמצעות הדפסה דיגיטלית נוצרות טקסטורות מגוונות, שנראות ממש כמו שיש או משטחי בוצ'ר בלוק. המחירים גבוהים ביחס למשטחים הרגילים אבל בתמורה הצרכן מקבל מוצר עמיד שהסיכוי שישחק או יינזק קטן בעשרות אחוזים".

  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully