וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: רכישה גדולה ל-Keystone

עודכן לאחרונה: 4.1.2021 / 14:51

קרן ההשקעות של נבות בר, רוני בירם וגיל דויטש רכשה 25 אחוז בפרויקט להקמת רשת סיבים אופטיים המתקדמת בעולם. Alma הודיעה כי השלימה שלב שני ברכישת מדיקל נובה, אולם מדיקל נובה הבהירה: השלב טרם הושלם. מגל השלימה את רכישת הון המניות של E.S.C. BAZ

בווידאו: פורום ראשי המסחר בישראל קורא לממשלה להטיל סגר מלא/צילום: סוניה גורדיסקי

קרן ההשקעות Keystone של נבות בר, רוני בירם וגיל דויטש מצטרפת לפרויקט ייחודי עם חברת Cinturion לפריסת רשת סיבים אופטיים חוצה יבשות בהיקף השקעה כולל של כ-900 מיליון דולר.
הקרן רכשה כ-25% מהפרויקט המהווה נכס חיוני ואסטרטגי למדינת ישראל, במסגרתו תיפרס רשת סיבים אופטיים מתקדמת על פני כ-20,000 ק"מ אשר תפתח נתיב תעבורת אינטרנט עולמית שיחבר בין הודו, המזרח התיכון ואירופה. ישראל, אשר מהווה צומת דרכים מרכזית בפרויקט, תחובר ברשת התקשורת המתקדמת למדינות המזרח והמערב.

הפרויקט הייחודי, TEAS (Trans-Europe Asia System), יכלול פריסה רחבה של טכנולוגיית הסיבים האופטיים המתקדמת ביותר (סיבים חשוכים) שתעבור בין 6 מדינות: הודו, מדינות המפרץ, ירדן, ישראל, צרפת ואיטליה ותשמש לחיבור דאטה-סנטרים של חברות ענק וכן חברות טלקום במזרח התיכון. זאת, לצד חיזוק יוזמות טכנולוגיות המידע והמחשוב של החברות הבינלאומיות הגדולות בעולם.

חיבור דאטה-סנטרים של חברות ענק בינלאומיות דורש מהירות, אמינות, איכות שירות וגיבויים בסטנדרט גבוה. כיום רוכשות חברות אלה נפח תעבורה באמצעות סיב אחד המשותף למספר חברות. עם זאת, בשנים האחרונות המגמה משתנה וחברות הענק עוברות מחכירת נפחי תעבורה מחברות טלקום לפריסת תשתית סיבים 'חשוכה' והפעלתה באופן עצמאי. TEAS תהיה למעשה המערכת הפתוחה הראשונה מסוגה שתציע "אוטוסטרדת מידע" במהירות של למעלה מ-300 Tbpsכאשר חברות הענק ירכשו סיבים מהמערכת לשימושם הפרטי והבלעדי. המערכת תכלול שני מקטעים מרכזיים: צפוני, שיפרס בחלקו בפריסה תת ימית וברובו על פני האדמה ויעבור מאיטליה, דרך ישראל, ירדן מדינות המפרץ עד למומביי בהודו; ומקטע דרומי שייפרס ברובו בים ויעבור מצרפת לאורך כל הים התיכון דרך ישראל, מפרץ אילת והים האדום עד למומביי. מקטעים אלה יעברו, כאמור בישראל וישמשו בין היתר את חוות השרתים המוקמות בישראל.

לפריסת הרשת במקטעים אלה יתרונות רבים, בין היתר קיצור התשתית המחברת בין הודו ומדינות המפרץ לאירופה, זמן שיהוי קצר מאוד שיעניק יתרון תחרותי לשותפים וללקוחות הפרויקט ועוד. יתרה מכך, הפרויקט מאפשר פריסת סיבים חשוכים אליהם ניתן להתחבר במספר נקודות לאורך הדרך, כאשר כל סיב מאפשר העברה של 150 אורכי גל (למדא) שונים במקביל לכל אורך הניתוב, זאת בניגוד לטכנולוגיה הקיימת. בנוסף, לצד ניטור תקינות המערכת שיבוצע ממרכזי השליטה והבקרה בארצות הברית ובאירופה, טופולוגית הרשת מאפשרת מבנה טבעתי המבטיח גיבוי במקרי חירום.

TEAS, שכבר יצא לדרך, נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים והפעלתו המסחרית מתוכננת למחצית השנייה של שנת 2023. ישראל תהיה במרכזה של רשת הסיבים החדשה. פריסת רשתות סיבים אופטיים נחשבת לפרויקט רחב היקף בו משתתפים מספר מצומצם של שחקנים עולמיים. לאחרונה, הודיעה גוגל כי היא נכנסת לתחום עם פרויקט הסיבים ""Blue Raman שיחבר בין הודו לערב הסעודית.

נבות בר, מנכ"ל Keystone: "הקרן זיהתה את הפוטנציאל הרב שטמון בתשתיות העתיד ונכנסה לעסקת ענק בשיתוף החברות המובילות בתחום. מדובר בהשקעה יוצאת דופן, שנעשתה בתקופת נרמול היחסים של ישראל עם מדינות ערב המאפשרת קידום מהיר של הפרויקט. בין השותפים של Keystone בפרויקט, קצינים בכירים לשעבר בצבא האמריקאי, משקיעים בריטיים, משקיעים ממדינות המפרץ וישראלים. כוח האדם המרכיב את הפרויקט איכותי ומקצועי ברמות הגבוהות ביותר. אנו בטוחים שהרחבת פורטפוליו ההשקעות של הקרן וכניסתה לתחום המחר שצומח במהירות, לרבות הכניסה העתידית לעולמות הדטה סנטרים, יניבו למשקיעים בקרן תשואה איכותית ויציבה ולקרן עצמה יתרונות בתחומי תשתיות משיקים ומשלימים".

גריגורי וריסקו, מנכ"ל חברת CINTURION מוסיף: "תעבורת האינטרנט המהיר משפיעה על חיי היום יום של כולנו וענקיות האינטרנט עובדות לילות כימים כדי לדאוג לקישוריות מהירות בכל העולם. פרויקט הסיבים המתקדמים שלנו ישמש לחיבור דטה-סנטרים של החברות הגדולות בתחומי הטכנולוגיה, המידע, התקשורת ועוד רבות אחרות. אני מברך על הצטרפות Keystone ועל השקעתה בפרויקט ומאמין שכניסתה תציב את ישראל על מפת התקשורת העולמית".

גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר. שי שברו,
גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר/שי שברו

חברת Alma, אחת מחמש החברות המובילות בעולם בתחום מיכשור מבוסס אנרגיה לתעשיית האסתטיקה הרפואית, וחברה בת של חברת Sisram Medical אשר נסחרת בבורסה בהונג קונג, הודיעה כי השלימה את השלב השני ברכישת חברת השיווק וההפצה הישראלית למוצריה - מדיקל נובה. עם זאת, ממדיקל נובה נמסר כי השלב השני טרם הושלם וכי עדיין יש דיונים לגבי מחיר מימוש העסקה.

אם תושלם העסקה, מדיקל נובה, אשר תחליף את שמה ותקרא מעתה Alma , תמשיך בפעילותה העסקית בשוק הישראלי בהצעת פתרונות טכנולוגיים חדשניים ומתקדמים במעטפת שירות ותמיכה מהדרגה הראשונה כחברת בת של Alma.

הרכישה הצפויה של מדיקל נובה היא חלק מאסטרטגיית הפיתוח העסקי של Alma, המוכוונת להובלת השוק העולמי והגברת המודעות למותגיה בקרב כלל הלקוחות והצרכנים בישראל ובעולם.

ליאור דיין, מנכ"ל Alma, התייחס לרכישה כאל עובדה מוגמרת: "אנו שמחים על השלמת רכישת חברת מדיקל נובה, החברה המובילה בתחומה בישראל. מערכת היחסים העסקית המוצלחת בין החברות לאורך השנים וכניסתה של מדיקל נובה לתחומים חדשים כגון: חומרי מילוי אסתטיים וטכנולוגיות רפואיות-אסתטיות חדשות מבטיחים את המשך ההצלחה העתידית של מותג Alma". אם וכאשר תושלם הרכישה יסיים עופר ג'רסי את תפקידו כמנכ"ל ומר אייל אלחדף, סמנכ"ל התפעול של מדיקל נובה ב- 16 השנים האחרונות ימונה למנכ"ל חברת אלמה ישראל.

Alma היא אחת מחמש מהחברות המובילות בעולם בתחום טכנולוגיית לייזר, אור, Radiofrequency (גלי רדיו), פלזמה ואולטרסאונד. Sisram medical , החברה הישראלית הראשונה שנרשמה למסחר בבורסת הונג קונג, הוקמה בשנת 2013 ע"י תאגיד פוסון פארמה הסיני לצורך רכישת חברת Alma.

מדיקל נובה, נוסדה על ידי עופר ג'רסי בשנת 2003 והינה אחת מהחברות המובילות בישראל לשיווק והפצת מיכשור מבוסס אנרגיה לשוק האסתטיקה הרפואית. מדיקל נובה משרתת מגוון רחב של לקוחות, בהם: רופאי עור, כירורגים, בתי חולים ,רשתות ומרפאות רפואה אסתטית, קוסמטיקאיות ומרכזים לספא ולכושר .

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

חברת מגל מערכות בטחון (נאסד"ק: MAGS), ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות ומוצרים משולבים לאבטחה פיזית, לרבות באמצעות מערכות ווידיאו ובקרת כניסה, כמו גם ניהול אתרים קריטיים, מדווחת היום כי השלימה את רכישת מלוא הון המניות של E.S.C. BAZ, חברה ישראלית אשר מתמקדת בפיתוח וייצור של מערכות צבאיות לגילוי ועקיבה באמצעות וידיאו. מגל מימשה את האופציה לרכישת יתרת המניות של BAZ ושל המייסד והמנכ"ל הנוכחי, בני צבירן.

מנכ"ל מגל דרור שרון ציין כי "בהמשך לרכישת 55% ממניות BAZ ב-2018, BAZ המשיכה לצמוח ועמדה בהצלחה ביעדים העסקיים והפיננסיים שמגל הציבה. BAZ תמשיך ותאפשר לנו לגוון את היצע הפתרונות שלנו, באמצעות פתרונות וידיאו חכמים מבוססי הדמייה תרמית, אשר מחזקים ומרחיבים את פורטפוליו מוצרי מערכות ההגנה ההיקפית שלנו (PIDS), והמערכות המתקדמות לניהול וניתוח וידיאו. מגל ממשיכה לבחון רכישות פוטנציאליות על מנת להרחיב את היצע הפתרונות ואת שווקי היעד".

בני צבירן מסר כי "החלטת מגל להשלים את הרכישה מביעה הכרה בטכנולוגיה של BAZ ובהישגיה, וכן הערכה לצוות שלה שהשיג הכנסות שיא גבוהות לשנת 2020, למרות הקשיים שנגרמו בצל מגפת הקורונה".

  • עוד באותו נושא:
  • רכישות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully