וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהאצה להצלה: כך המעבר לדיגיטל הציל עסקים ב-2020

5.1.2021 / 10:08

שנת 2020 גרמה לעסקים לעבור לדיגיטל ולשנות את הדרך בה חברות רוכשות מוצרים וסוגרות עסקאות. איך מתרחשת עסקה בין שני בתי עסק בזמן עבודה מהבית? חברת 2checkout שנרכשה לאחרונה ע"י וריפון, מפרסמת מהן השפעות הקורונה על חברות B2B ברחבי העולם

קניות אונליין. ShutterStock
מי שחיזק את מערך הדיגיטל הרוויח בגדול/ShutterStock

חברת 2checkout מבית וריפון, פלטפורמת מוניטיזציה לעסקים גלובליים, מפרסמת את ממצאי הסקר שערכה בנושא המסחר המקוון בקרב חברות B2B בקנה מידה עולמי. לפי המדד, האתגרים שהחברות צופות לשנת 2021 הם קושי במציאת לקוחות חדשים והתמודדות עם מחזורי מכירות ארוכים יותר, דבר שעלול להקשות על החברות ולהקטין את כמות המכירות משמעותית.

קרוב למחצית מהחברות שפועלות במודל B2B, חברות המוכרות שירותים או מוצרים לבתי עסק, הציגו נתוני צמיחה בשנת 2020.

seperator

בסקר גלובלי שפורסם, העידו כשליש מהחברות שהן שמרו על מחזור מכירות דומה לשנת 2019,
כ-20% מהחברות רשמו ירידה, 79% מתוכן הצביעו על המגפה כגורם לכך. בעקבות המגפה חלו גם שינויים רבים באופי העסקים. כך לדוגמה, 33% מהחברות שהשתתפו בסקר העידו כי 2020 הייתה השנה בה עברו לראשונה למכירות אונליין, 62% מהחברות אף העידו כי מעבר זה היה הגורם המרכזי שסייע להן לרשום רווחים. בנוסף הגברת הנוכחות של עסקים ברשת, בשל צמצום המכירות פנים אל פנים, האיצה את צמיחתן פי 29% מהמשיבים.

"המגיפה אילצה חברות דיגטליות במודל B2B לבצע הערכה מחודשת לתהליכי המכירות שלהן" אומר אורן גרוס, מנהל המכירות של 2checkout בישראל ומוסיף כי "רבים מערוצי המכירה הישירים עוברים לאונליין, אנחנו מציעים אינטגרציה בין מערכות התשלומים והמכירות, לבין המערכות של ההזמנות והלוגיסטיקה, דבר המאפשר לחברות ‪ ‬ לפעול במגוון ערוצים דיגיטליים כדי להקל על לקוחות B‬2‪B שלהן. כך במקום לאבד מכירות, ניתן להגדיל אותן ואף לתקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים בכל רגע נתון ובמהירות‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬" ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

כיום, קרוב לשנה לאחר פרוץ המגפה, לכל חברה יש בממוצע כשלושה ערוצים מקוונים באמצעותם היא מוכרת ללקוחותיה. הערוץ הפופלרי ביותר הוא המכירה המקוונת באתר החברה, זאת עבור 55% מהחברות. אחרי האתר, נמצאות המכירות באמצעות הטלפון ב48% מהמקרים, וכ44% מהעסקאות מתבעות באמצעות הדואר האלקטרוני.

כדי להתגבר על האתגרים העתידים לבוא, החברות מציבות בראש סדר העדיפויות של שנת 2021, את המכירות והשיווק. אימוץ ושיפור המכירה באונליין היא הדגש המרכזי עבור מרבית החברות במודל המדובר, על כך הצביעו כ48% מהמשיבים. מיד לאחר מכן, נמצא הצורך לשמר לקוחות (42%). 36% ירכזו מאמצים לטובת השקת מוצרים חדשים. אם כן, במבט רחב על תמונת חברות הB2B בעולם, התחומים העיקריים בהם ישקיעו יהיו השיווק (%55), תהליך המכירה (%43) ופיתוח מוצרים (%37).

מדד המסחר הדיגיטלי בארגוני B2B מתבסס על 840 נשאלים מרחבי העולם, ונערך בחודשים אוקטובר-נובמבר השנה. פרופיל המשיבים כלל את הקטגוריות מנהלים/בעלים וסמנכ"לי מכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully