וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הפורצים מקווים שכולם יחוסנו נגד קורונה

5.1.2021 / 15:52

ב-2020 ישבתם בבית, וזה בא לידי ביטוי בירידה חדה בכמות הפריצות. המספרים, השעות המועדפות ובאיזו עיר נהנו יותר מכולם מהסגרים? המספרים נחשפים

בווידאו: אדלשטיין קורא ללכת לסגר מלא/צילום: לע"מ

שנת 2020 שחייבה את רובנו לשהות זמן ממושך יותר בבתים, הפחיתה משמעותית את הטיסות לחו"ל וסגרה לתקופות ארוכות את בתי העסק, הצליחה לייצר ירידה של כ-45% בפשיעה, בעיקר בפריצות לבתים פרטיים ובתי עסק בהשוואה לשנה הקודמת. ועדיין, אל תמהרו לחשוב שהפורצים בחרו להחליף מקצוע. מומחים מעריכים כי שנת 2021 תתאפיין בפריצות מתוחכמות יותר, כיוון שהפורצים נאלצו "להמציא" את עצמם בתקופת הסגרים, וממליצים לא להקל ראש ולהיערך לבאות.

פורץ. ShutterStock
החבר'ה האלה ממש לא מיהרו להחליף מקצוע/ShutterStock

חברת "ריסקו", החברה המובילה בתחום טכנולוגיות האבטחה, מצאה כי רוב מקרי הפריצה שבוצעו השנה התבצעו באמצעות כניסה מחלונות ודלתות שהושארו לא נעולים, ללא צורך בשבירת מנעול. משך זמן הפריצה הממוצע נע בין 20-30 דקות, כאשר השעות הנפוצות לפריצות היו שעות הבוקר-צהריים. עוד עולה מהנתונים שפרסמה החברה כי בתים שממוקמים בדרך ללא מוצא או בפינת רחובות, שמעט שכנים גובלים בהם, וכן דירות בשכונות חדשות (שעדיין בבנייה) היו מועדים יותר לפריצות.

מניתוח של אלפי סרטוני אבטחה של "ריסקו" נמצא כי ישנם מספר גורמים אשר מרתיעים פורצים, הבולטים שבהם היו הימצאות של בעל חיים, נוכחות של רכב בחניית הבית, כיבוי והדלקת אורות (הנעשים בבתים חכמים באמצעות שליטה מרחוק ומדמים שהות בבית), שלטים של חברת מוקד ומצלמות שממוקמות במקומות בולטים בסביבה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נתוני פריצות 2020. יחצ,
הנתונים של 2020. ירידה חדה במיוחד בפתח תקווה/יחצ

"בכל שנה לקוחות מאמצים יותר ויותר פתרונות מבוססי תמונה, כלומר מצלמות וגלאי מצלמה, מה שנותן להם את האפשרות לראות את האירוע בזמן אמת ולקבל תמונת מצב מלאה בעת הגילוי", מסביר מאור אלקלעי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של ריסקו. "מצלמות מרתיעות מאוד גנבים ונותנות ללקוח אפשרות לפעול במהירות וללא התראות שווא".

למרות הירידה שנרשמה בכמות הפריצות, בריסקו מדווחים על עליה במכירות להתקנות ביתיות, שככל הנראה נובעת מהחששות והחרדה שצפו בתקופה כזו בקרב אנשים רבים. "תקופת הקורונה הייתה אתגר עסקי שלא חווינו כמוהו. בגל הראשון, המשבר הורגש ביתר שאת באירופה, אך היתרון של ריסקו כחברה גלובלית עמד לזכותנו כיון שפריסת הלקוחות ברחבי העולם, אפשרה לנו להמשיך ולהתנהל כמעט כרגיל. גם בעת שאירופה הייתה סגורה, היו מדינות שאצלן לא התחיל עוד טירוף הסגרים והמשכנו למכור", משתף מאור, "אירוע נוסף שהיינו עדים לו בשנה הזו והוא אירוע מצער, היה סגירתם של בתי העסק הקטנים. הקורונה גרמה לעסקים רבים להיסגר, ולכן ראינו הרבה פחות התקנות לעסקים ולפרויקטים מוסדיים וגדולים שגם הם נעצרו בתקופת חוסר הוודאות".

ומה עלה בגורלם של הבתים הפרטיים? האם אנשים קנו פחות מערכות הגנה בגלל השהייה הממושכת בבית? "בניגוד לבתי העסק, בתי המגורים עדיין המשיכו לרכוש מערכות ולמגן את עצמם. בסופו של יום מישהו שצריך למגן את הבית יעשה זאת, גם אם הסגר עצר אותו לתקופה מסוימת הוא יעשה זאת אחרי. ברור לכולנו שהפורצים לא הולכים להיעלם מן העולם, ודווקא אחרי שנה כזו בה רואים ירידה בפריצות, סביר להניח ש2021 תציג עלייה. חשוב להבין שהפורצים הופכים מדי שנה למתוחכמים יותר ויותר. כבר לא מספיקה מערכת אזעקה פשוטה שניתן לנטרל בקלות, או קודן בכניסה שאפשר לראות עליו מהן הספרות השחוקות ולנחש את הקוד. העתיד של עולם המיגון הוא לגמרי אבטחה משולבת 360, שכוללת גלאים ומצלמות חכמות".

מאור אלקלעי. יחצ,
הפורצים לא הולכים להיעלם. מאור אלקלעי/יחצ

חמישה טיפים נגד פריצות

  • אל תתקינו מפתח מובנה בתוך הדלת.
  • סורגים מעכבים גנבים, אך גלאי וילון יפעיל אזעקה ויגרום לגנב לברוח.
  • שנו את הקוד ההתחלתי של הבניין מקוד פשוט (1111) לקוד מורכב יותר
  • הפעלה וסגירת אורות מדי פעם (בעזרת בית חכם), גורמות לפורצים לחשוב שיש תנועה בבית
  • שלטים של חברת מוקד על השער עוזרים בהרתעה
  • עוד באותו נושא:
  • פריצות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully