וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל בטייק אוויי: עכשיו גם לכלבים

5.1.2021 / 16:44

החיפוש אחר רכיבים טבעיים וחלבונים איכותיים הוביל לאופנה חדשה: מנות מבושלות של בשרים, קטניות וירקות - שנטחנות, נארזות בוואקום, ומגיעות במשלוח עד לצלחת של הכלב לצד עשרות קטגוריות מזון המותאמות לצרכים של הכלב הספציפי

טייק אוויי לכלב. יחצ,
מה תזמינו היום? טייק אוויי של פט בסט/יחצ

מבוגרים בודדים וצעירים חסרי מעש הובילו בחסות הקורונה לגל אימוצים משמעותי של חיות מחמד, כאשר המובילים בטבלת האימוצים הם, איך לא כלבים: "לא רק מספר האימוצים עלה משמעותית, אלא גם אופן הטיפול בכלבים השתנה בשנה האחרונה", מספר הווטרינר משה סלמנוביץ. "בדומה למודעות הגוברת לבריאות ותזונה אנושית, כך גם המודעות לרכיבים המרכיבים את המזון של הכלב עלתה".

גם הפועלים בשטח, בחנויות ובשווקים, מרגישים היטב את השינוי בדרישות מצד בעלי הכלבים: "בעלי כלבים עכשוויים קוראים ברשת כתבות ומחקרים מהארץ ומחו"ל על השפעת המזון על איכות החיים של הכלב", מספר גדי עידן מבעלי קבוצת גג לחיות המפעילה כמה חנויות ציוד ומזון לבעלי חיים בפריסה ארצית "להבדיל מאשר בעבר, אז השיקול העיקרי בבחירת המזון לכלב היה המחיר, בעלי כלבים עכשוויים מסתכלים על עשרות משתנים לפני שהם בוחרים מזון לכלב: בודקים מהם אחוזי החלבון במזון, באיזה חלבון מדובר - חלבון מן הצומח או מן החיי, ורוצים לוודא שלא נעשה שימוש בשאריות של תעשיית הבשר".

פיצה או סושי? לכלבים שלכם יש מבחר גדול בהרבה

המודעות הגוברת לאיכות התזונה של כלבים הביאה למאות תתי קטגוריות בשוק המזון: לצד התאמות בסיסיות לגיל הכלב ולמשקלו, צמחו גם קטגוריות מפתיעות כמו מזון מותאם למסורסים, מזון מותאם לצבע הפרווה, מזון צמחוני, נטול גלוטן ואפילו טבעוני. "במבט ראשון זה עשוי להישמע כגימיק, אבל בפועל הרכבי המזון המותאמים מסייעים למנוע המון בעיות שכלבים סובלים מהם, ואיתם גם בעלי הכלבים. בין אם הכלב סובל מנשירה מוגברת, משלשולים, מריח פה רע או מבעיות פרקים - הבעיות האלו יכולות להצטמצם משמעותית דרך התאמת המזון", מרחיב עידן.

בין המגמות הבולטות ניכרת התחזקות של קטגוריית מזון שנחשבה בעבר לנישתית - המזון הטרי המבושל "מדובר בארוחה שמכילה רכיבים זהים לארוחה אנושית למעשה", מסביר מור מזרחי סמנכ"ל שיווק של קבוצת Pet-Best "עופות, בשרים או חלבוני דג מהווים 70% מן המנה, כאשר ה-30% הנותרים הם ירקות ועשבים ללא דגנים כלל. הבישול עדין מאוד בטמפרטורות נמוכות שאינן פוגעת בערכים התזונתיים של האוכל".

ומה לגבי המשלוח? "להבדיל מסופרמרקטים וממסעדות - תחום המזון לבעלי החיים היה מבוסס משלוחים עוד הרבה לפני הקורונה, כאשר למעלה ממחצית מהזמנות המזון לכלב נעשות ברשת. הדבר הוביל לכך שמערך המשלוחים שלנו משופשף מאוד, ומגיע לכל אזור בארץ בזמן קצר מאוד בייחוד בימים אלו הגברנו את מערך השליחויות בכדי לספק את כל צרכי המזון לחיות המחמד", מספר עידן. "באופן פרדוקסלי - מבחינת איכות ומהירות המשלוחים דווקא הכלבים נהנים פעמים רבות משרות טוב ומהיר יותר מאשר בעליהם".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully