וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מירה אלטמן מילאה את החזון של בן גוריון"

5.1.2021 / 12:34

עו"ד דוד שמרון, יו"ר בנייני האומה ירושלים ויצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית העניקו העתק ממגילת היסוד של בנייני האומה לאלטמן, מנכ"לית "בנייני האומה" ירושלים שפרשה מתפקידה לאחר 19 שנה בתפקיד

יצחק הרצוג, מירה אלטמן ודוד שמרון. גיא יחיאלי,
מירה אלטמן עם בוז'י הרצוג ועו"ד דוד שמרון/גיא יחיאלי

עו"ד דוד שמרון, יו"ר בנייני האומה ירושלים, ויצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, העניקו עותק ממגילת היסוד של בנייני האומה למירה אלטמן, מנכ"לית מרכז הקונגרסים הבינלאומי "בנייני האומה" ירושלים שפרשה מתפקידה לאחר 19 שנה בתפקיד.

בטקס, שנערך בלשכה של יו"ר הסוכנות היהודית שהיתה משרדו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון שהיה גם במשך 20 שנים יו"ר הסוכנות, הוענק לאלטמן עותק ממגילת היסוד המקורית של בנייני האומה, עליה חתמו בשנת 1950 נשיא המדינה, ראש הממשלה ושריה, חברי הנהלת הסוכנות היהודית, חברי הכנסת ועוד עשרות נציגים של הישוב היהודי בישראל.

למגילת היסוד ההיסטורית של בנייני האומה צורפה הקדשה: "למירה, שביססה את בנייני האומה כמרכז קונגרסים מוביל והניחה את אבן הפינה לבנייתו כהיכל בינלאומי לעתיד. בהערכה והוקרה דוד שמרון, יו"ר הדירקטוריון, חברי הדירקטוריון והנהלת בנייני האומה".

בשנת 2001 מירה אלטמן מונתה לתפקיד מנכ"לית מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים שבבעלות משותפת של הסוכנות היהודית (75%) ועיריית ירושלים (25%). מרכז בנייני האומה, שהוקם בשנת 1952, חבר בארגונים הבינ"ל ICCA ו-AIPC ועומד בסטנדרטים הבינלאומיים שלהם, והפך בהובלתה למרכז קוגרסים בינ"ל' מוביל.

החל משנת 2006, אלטמן שוקדת ומובילה את מגה התוכנית לפיתוח ובינוי של בנייני האומה - פרויקט בנייני האומה 2030, בהשקעה כספית של קרוב ל-800 מיליון שקל. בשש השנים האחרונות, ביחד עם עו"ד דוד שמרון, יו"ר בנייני האומה, הובילו לאישור התוכנית שתהפוך את בנייני האומה למרכז קונגרסים בינלאומי חדשני ומתקדם, הגדול ביותר במזרח התיכון.

מגה תוכנית הפיתוח הגרנדיוזית של בנייני האומה ירושלים כוללת: בניית מרכז קונגרסים ותערוכות בינלאומי בשטח של 55,000 מ"ר, המרכז יציע שטחי תערוכות ואולמות תצוגה רב תכליתיים- EXPO בשטח של 9000 מ"ר בגובה של 12 מטר, 3 בתי מלון ברמה של 4 ו-5 כוכבים, הכוללים בסה"כ 800 חדרים בשטח של 70,000 מ"ר, 2 מגדלי משרדים עם סה"כ בין 120,000 - 130,000 מ"ר, שטחי מסחר ופנאי בסך של 35,000 מ"ר, מתחם דיור מוגן- 25,000 מ"ר מגורים ועוד.

seperator

עו"ד דוד שמרון, יו"ר בנייני האומה ירושלים אמר: "המעמד היום פה בחדר הזה, החדר בו דוד בן גוריון חתם ב-25/1/1950 על מגילת היסוד של בנייני האומה, הוא מאוד סימבולי כי אנחנו מציינים את התקופה של מירה אלטמן, שליש מתקופת הקיום של בנייני האומה, שלמעשה מילאה את החזון של בן גוריון הלכה למעשה. בן גוריון ראה בבנייני האומה כמרכז הקונגרסים לעם היהודי בכלל כמקום הכינוס המרכזי של העם היהודי בירושלים. זה היה קשה בהתחלה, היו שנים קשות התקציב לא הספיק, אך בסופו של דבר החזון הוגשם וזה קרה. מה שמירה אלטמן עשתה במהלך כהונתה ובמיוחד בשנים האחרונות זה לקחת את החזון של דוד בן גוריון צעד אחד קדימה ולהבטיח את עתידו של בנייני האומה ירושלים כמרכז הקונגרסים המוביל המתקדם ביותר במזרח התיכון."

יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית אמר: "בתקופה של 19 שנים בהן מירה ניהלה את מרכז הקונגרסים בנייני האומה בירושלים היא הגיעה להישגים מרשימים מאוד, בעשייה מקצועית ביותר. בכך מירה האדירה את מעמדה של ירושלים בעולם וחיברה את העם היהודי לירושלים דרך בנייני האומה. אני מאחל לה הצלחה בפרק הבא בקריירה."

מירה אלטמן, המנכ"לית היוצאת של בנייני האומה ירושלים אמרה: "אני רוצה להודות לדוד שמרון, יו"ר הדירקטוריון ולכל חברי הדירקטוריון וחברי הנהלת בנייני האומה על שותפות לדרך ועל האמונה בי ובדרכי המקצועית. כל השנים עשיתי את מירב המאמצים להביא את בנייני האומה ירושלים למקום לו הוא ראוי - מרכז הקונגרסים המוביל בישראל ובין המובילים בעולם. בשנים האחרונות שמתי לי למטרה להבטיח את העתיד של בנייני האומה כשהובלתי יחד עם דוד שמרון את מגה תוכנית הפיתוח של בניני האומה שיהפוך להיות מרכז הקונגרסים הגדול והמתקדם ביותר במזרח התיכון. אני רוצה להביע את הערכתי ותודתי ליו"ר הסוכנות היהודית מר יצחק בוז'י הרצוג, להנהלת הסוכנות היהודית, ולראשי העיר שתמכו בתוכנית הפיתוח מיומה הראשון: אהוד אולמרט, ניר ברקת והיום משה ליאון שתומך ומוביל את תוכנית בניני האומה, כחלק מתוכנית הכניסה לעיר".

במהלך 20 השנים האחרונות שאלטמן ניהלה ביד רמה את מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים היא עשתה בנוסף דברים רבים. בשנים 2017- 2019 הייתה חברה בוועדת היגוי של עמותת "החוט המשולש" שחרתה על דגלה טיפול בנוער ובצעירים בסיכון. כמו כן היא שימשה ומשמשת כיו"ר במספר חברות וארגונים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully