וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק תמונות: תתפלאו, אתם צריכים להעלות פוסטים ארוכים לאינסטגרם

5.1.2021 / 23:30

במהלך עשר שנות קיומה, אינסטגרם נחשבה לפלטפורמה להעלאת תמונות עם סטטוסים קצרים, אבל לפוסטים ארוכים יש משמעות עסקית עצומה. טל נברו מסבירה כיצד לעשות זאת נכון

בווידיאו: טיפים ליצירת תוכן ברשתות החברתיות/העסק של כולנו

אינסטגרם חגגה לאחרונה עשר שנים לקיומה ובפרק הזמן הזה עברו עליה שינויים רבים. בראשית דרכה זו הייתה רשת שמעלים אליה תמונה מפולטרת ומצרפים כמה מילים קצרות והאשטגים. כותרות בסגנון #התחלנו או feeling blessed היו סגנון הכתיבה המזוהה עם אינסטגרם. עם השנים, וההתפתחות של אינסטגרם, שהפכה לזרוע בתאגיד פייסבוק, נוספו פיצ'רים כמו וידאו, סטוריז ו-IGTV ובהתאמה, התוכן הפך למורכב וארוך יותר. כיום, כל הסימנים מצביעים על כך שאינסטגרם הפכה לפלטפורמת מיני בלוגינג שיש בה מקום לשתף סיפורים, להסביר רעיונות מורכבים וליצור תכנים מעמיקים.

לתופעה הזאת יש שתי סיבות הקשורות זו בזו.

  • משתמשים מבלים יותר זמן באינסטגרם ומוכנים לצרוך בה תוכן ארוך יותר. הרגלי השימוש באינסטגרם השתנו עם השנים. אם בעבר זו היתה רשת שבה מתעדכנים מי החברים שלנו העלה סלפי יפה, היום זה מקום שבו אפשר לצרוך תוכן מגוון המגיע אלינו מיוצרים מכל העולם. חווית השימוש המוצעת לנו היא צפייה אינסופית בסרטונים המתחלפים מעצמם בדומה ליוטיוב או טיקטוק. על מגמת השינוי מעידים גם מחקרים המראים על עלייה מתמדת בזמן השהייה באפליקציה. ולמגמה הזאת נוספה הקורונה שגרמה לכולנו לבלות יותר מהזמן שלנו ברשתות החברתיות.
  • אינסטגרם מקדמת חשבונות שהמשאירים את המשתמשים בפלטפורמה. אנחנו לא יודעים בוודאות איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם ונאלצים להסתמך על מסקנות מתוך העבודה היומיומית עם הפלטפורמה. אבל, ניתן לשער במידה רבה של וודאות שלזמן השהייה של גולשים בפרופיל שלנו יש השפעה על ההצלחה שלנו באינסטגרם. כלומר, יש לנו אינטרס שאנשים לא רק יעיפו מבט חולף על התוכן שלנו, ואפילו לא רק יעשו לייק וימשיכו הלאה, אלה יתעכבו לקרוא ולדפדף.
אשתו של בוריס בקר העלתה פוסט אינסטגרם נגד החברה שלו. מתוך האינסטגרם של lillybeckerofficial, צילום מסך
כן, גם למילים יש משמעות. פוסט אינסטגרם שכתבה אשתו של טניסאי העבר בוריס בקר/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של lillybeckerofficial

אז איך אפשר להוסיף לפרופיל האינסטגרם שלכם תוכן ארוך ומעמיק ולגרום לגולשים להישאר אצלכם? הנה כל הדרכים לעשות זאת.

  • טקסטים ארוכים בפוסטים. עד לפני כשנתיים ההמלצה החד משמעית למותגים המפרסמים תוכן באינסטגרם היתה כתיבה של טקסטים קצרצרים ליד הפוסטים שלהם. אינסטגרם נודעה בכך שמשפט קולע אחד מספיק כדי לתפוס את עינו של הגולל. אך אורכם של הטקסטים המלווים את הפוסטים הלך ועלה בשנים האחרונות. בדיקה שפורסמה בבלוג של חברת later העלתה שהטקסט האופטימלי לפוסט אינסטגם ב-2021 צריך להכיל לפחות 70 מילים (!). הטקסטים שאתם מפרסמים באינסטגרם, לא רק צריכים להיות ארוכים יותר, אלא גם כתובים מתוך חשיבה על מילות מפתח. לפני כחודשיים, הודיעה אינסטגרם שתוסיף בהדרגה לממשק החיפוש שלה את האפשרות לחיפוש על פי מילות מפתח ולא רק חשבונות או תגיות. משמעות הדבר היא שתוכן שאנחנו מעלים לחשבונות שלנו מאונדקס על ידי האלגוריתם ונלקח בחשבון כאשר משתמשים מחפשים עסקים מהתחום שלנו. זה לא אומר שכל פוסט שלכם צריך להיות מורכב מכמה פסקאות, אבל בהחלט כדאי לכלול טקסטים אורכים ומפורטים בתכנית התוכן הבאה שלכם.
  • סרטוני igtv. ציינתי בעבר לא פעם את היתרונות שבהשקעה בערוץ ה-IGTV שלכם. אזכיר שוב שזה אחד המקומות היחידים באינסטגרם שבו כל חשבון יכול לשלב לינק קליקבילי ולהוביל את הגולשים לאתר חיצוני. הפלטפורמה הזאת מאפשרת להעלות סרטונים שאורכם עד עשר דקות ולהגיע לגולשים שרוצים לצפות בתוכן אינפורמטיבי ארוך. אל תשכחו להשקיע גם בתיאור של הסרטון, שגם למילות מפתח בטקסט שלו יש משמעות והשפעה על התפוצה.
  • סדרות של סטוריז. לבעלי עסקים המון מה ללמוד מיוצרי תוכן ומשפיענים שיוצרים עבור הקהל שלהם סדרות של סטוריז מושקעים שהצפייה בהם היא ממש כמו דפדוף במגזין. הדגמות של מתכונים, תיעוד שגרות טיפוח או המלצות למסלולי טיול בסדרות ארוכות של תמונות וטקסטים קצרים יוצרים חוויה ייחודית שהגולשים ממשיכים לחזור אליה.
  • מדריכים. אחד הדברים המתסכלים באינסטגרם הוא שגם הפוסט הכי מוצלח שלכם יירד במורד הפיד וייעלם מהעין בסופו של דבר. פיצ'ר המדריכים החדש של אינסטגרם נועד לתת לכך מענה ולאפשר לכם להשתמש שוב בפוסטים שעלו לפיד כדי ליצור רשימות ואוספים. סוג של היילייטס לפוסטים.ישנם 3 סוגים של מדריכים שאינסטגרם מאפשרת ליצור: המלצות למקומות, המלצות למוצרים והמלצות לפוסטים שיצרתם או שמרתם מחשבונות אחרים. עבור המשתמש זאת אפשרות לצרוך תוכן באינסטגרם בצורה חדשה לחלוטין, לא כפיד כרונולוגי, אלא לפי נושאים שמעניינים אותו. מותגים שישכילו לנצל את האפשרות הזאת יזכו גם בחשיפה נוספת לתוכן שעלה בעבר, וגם ב"נקודות בונוס" מהאלגוריתם על זמן השהייה הארוך של גולשים בפרופיל שלהם.
  • קרוסלות. בשנת 2020 ראינו עלייה עצומה בפוסטים באינסטגרם המשתפים מידע באמצעות ריבועי טקסט ולא תמונות. אחת הדרכים הפופולאריות לעשות זאת היא באצמצעות קרוסלה של שקופיות המשלימות זו את זו. זהו פורמט המתאים במיוחד לשיתוף טיפים, רשימות או המלצות. דרך מצוינת לחלוק מידע עם הגולשים וגם להכריח אותם ליצור אינטראקציה עם הפוסט שלכם ולהתעכב על הקריאה שלו.

שורה תחתונה

אם חשבתם שאינסטגרם היא רשת המיועדת בעיקר לשיתוף תמונות, תחשבו שוב. תוכן אינפורמטיבי וטקסטים ארוכים הם המפתח שלכם להצלחה באינסטגרם ב-2021.

לאתר של טל נברו
Social Lady - האתר העסקי של טל נברו

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully