וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה מחפש 180 עובדים: "אין היענות"

6.1.2021 / 11:51

חברת שירותי ההסעדה עידית מחפשת כמות מסיבית של עובדים, אבל נשארת ללא פיתרון. המנכ"ל רן כצמן: "החברה זכתה לאחרונה בפרויקט ההסעדה של גוף ביטחוני גדול והיא מתקשה להשיג עובדים חדשים כדי לספק את השירות כפי שהתחייבה במכרז". למי שיבוא הוא מבטיח גם מענק

בווידאו: נתניהו קורא לסגר הדוק ומיידי/צילום: לע"מ

לפי דיווחי "ביטוח לאומי" יש במשק 700,000 מקבלי דמי אבטלה וההערכה היא שבמהלך הסגר השלישי התאספו עוד כ-100,000 מקבלי דמי אבטלה, אך נראה שהישראלים מעדיפים לקבל חל"ת לא לצאת לעבודה - לפחות אם מסתכלים על חברת ההסעדה עידית.

עידית, חברת בת של רשת מלונות דן, אחת מחברות ההסעדה הגדולות והמובילות במשק, מייצרת ומגישה מדי יום למעלה מ--75,000 ארוחות בעשרות מקומות עבודה במשק. החברה פרסמה לפני כחודשיים שהיא מבקשת לקלוט כ-180 עובדים נוספים בתפקידי שפים, טבחים, מלצרים, נהגים, ועובדי ניקיון בתנאי עבודה מצוינים ותנאים סוציאליים מורחבים - אך לא מצליחה להשיג עובדים.

רן כצמן. מורג ביטן,
לא מצליח לספק את השירות שאליו התחייב. רן כצמן/מורג ביטן

רן כצמן, מנכ"ל עידית, מספר : "החברה זכתה לאחרונה בפרויקט ההסעדה של גוף ביטחוני גדול והיא מתקשה להשיג עובדים חדשים כדי לספק את השירות כפי שהתחייבה במכרז".

כצמן מציין עוד כי החברה החליטה לנקוט בצעד מיוחד כדי לעודד את הישראלים בחל"ת לחזור לשוק העבודה, ולהעניק לכל אחד שיהיה מוכן לחזור לעבוד מענק של 3,000 שקל אם יעבוד 6 חודשים ברציפות בחברה. בינתיים אין היענות, ולטענתו החברה מתקשה לתפקד.

יש לציין כי כמו עידית, חברות אחרות מתקשות לגייס. במהלך השנה טענו מעסיקים רבים כי הצעירים מעדיפים לקבל דמי אבטלה מאשר לעבוד. יש לציין כי במקומות רבים השכר המשולם נמוך, מה שבחישוב קר אכן מעודד את המובטלים להישאר בבית.

סוניה גורודיסקי מוסיפה, כי שר האוצר ישראל כץ אמר היום בדיון בוועדת הכספים: "אני שומע את כל ההתקפות על המובטלים וזה ממש מקומם אותי, אלה אנשים שלא מאפשרים להם לעבוד, כשפותחים סגרים מאות אלפים חוזרים לעבודה. נכון, יש אחוזים מצומצמים שבתקופה מסוימת לא חזרו, אנחנו נעדכן בימים הקרובים את תוכנית התמריצים, לתמרץ מובטלים לזמן ארוך לחזור לעבוד. אני מוכן לתת מענק משמעותי של 4 חודשים לעובד שחוזר לעבודה. איפה הערבות ההדדית? אנשים רוצים לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully