וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלה לא מה יבשלו - אלא במה יבשלו

6.1.2021 / 12:28

האם נתוני הצמיחה לשנת 2020 בשוק החשמל אכן יעקפו את הצמיחה בשוק המזון? ואיך ישפיעו מחירי ההובלה הגבוהים על תג המחיר לצרכן?

מוצרי חשמל של TEKA. יחצ,
המטבח הפונקציונלי ישתלט. מוצרי חשמל בילט אין של TEKA/יחצ

נתוני סטורנקסט לשנת 2020 מצביעים על צמיחה של-9% בשוק המזון במהלך השנה האחרונה, אך מול אלו מעריכים יבואני מוצרי החשמל צמיחה משמעותית ביחס לאשתקד כאשר אלו באות לידי ביטוי עם עליה של מעל 200% במכירות מקפיאים ומקררים, 80% במכירת תנורים בגודל 90 ס"מ, 19% עליה במכירת מדיחי כלים, 52% במכירות כיריים אינדוקציה. האם ההתייקרות הצפויה בדמי ההובלה תוביל לעליית מחירים שתשים סוף לחגיגת המכירות?

הסיקור הנרחב של צמיחה במכירות רשתות המזון במהלך השנה האחרונה, השאיר מחוץ לזרקור התקשורתי את הצד השני של המטבע: "אוקי אז קניתי בשרים לתקופת הסגר הראשון - אבל אני צריך מקפיא לאחסן אותם, כל המשפחה בבית חודש וחצי של סגר שני, אין צהרונים שנותנים ארוחה חמה לילדים - חייבים לשדרג תנור. הכלים בכיור לא מפסיקים להיערם כשכולם בבית - אז על הדרך מגדילים מדיח", מסביר אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר המייבאת מספר מותגי חשמל מובילים בתחום המטבח. "בין הסגר הראשון לשני הייתה תקופה לא הגיונית פשוט, עם תחושה כללית של 'לא משנה מה יש לך-תביא' לא עניין כבר דגם, צבע, העיקר שיהיה מקפיא בבית".

נתוני הצמיחה במכירות מצביעים על השינוי המהותי שחל בשנה האחרונה סביב המטבח אשר הפך למקום המרכזי ביותר בבית: בזירת התנורים ניכרת עליה של 35% במכירות תנורים מעל 5000 שח' המשלבים פונקציות מקצועיות, ובתנורי XL בגודל 90 ס"מ שנהנו מצמיחה דרמטית של -80%. שתי המגמות בזירת התנורים מצביעות גם על עליה בכמות - עם ביקוש לתנורים גדולים יותר, אבל לא פחות חשוב - על עליה ברמת הבישול - עם ביקוש לתנורים המשלבים פונקציות צליית בשר מתקדמות, התפחת לחם, יבוש והתססת מזון, בישול בוואקום ואידוי -מגוון שיטות בישול ואפיה שהיו נפוצות עד כה בעיקר במטבח המקצועי.

בקטגורית הכיריים ישנה עליה משמעותית של 52% במכירות השנה, דבר המשויך למגמה כוללת מן השנים האחרונות של מעבר מכיריים גז לאינדוקציה בשל רמת מהירות בישול גבוהה, בטיחות, וקלות הניקוי - כולן פונקציות שקיבלו משנה חשיבות באורח החיים החדש שהכתיבו מגבלות הקורונה.

מכירות מדיחי הכלים צמחו במהלך 2020 ב - 19%, עם דרישה למדיחים גדולים יותר, מקררים עם אזורים מתחלפים (מקרר/מקפי לבחירה) הפכו למוצר אהוד והביקוש לגביהם גבוהה, ומובילי הצמיחה הם, איך לא, המקפיאים על צמיחה של-280% יחסית למכירות לשנת 2019.

אז מה מצפה לשוק החשמל בשנה הקרובה? "בשל העלייה ברמת הבישול הביתי שאנחנו רואים בשנים האחרונות אנו עתידים להשיק בתקופה הקרובה מותג גרמני חדש שמתמחה בהתאמת פונקציות בישול מקצועיות למטבחים ביתיים, כמו גם חידושים ומכשירים מקצרי זמני הכנה למטבח. יחד עם זאת, 2021 תביא עימה גם אתגרים: הקורונה יצרה לאורך כל השנה האחרונה בעיות ועיכובים בייצור שאנו ממשיכים להתמודד איתן, שאליהן התווספה לאחרונה גם עלייה של מאות אחוזים במחירי ההובלה והשילוח בשל מכולות אשר תקועות באירופה ואינן מפונות בשל מגבלות הקורונה", מסכם ארביב, "ההערכות הן כי במידה ומחירי השילוח ישארו כשהם לאורך זמן הדבר יתגלגל גם לצרכן".

  • עוד באותו נושא:
  • בישולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully