וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה נגנבים הכי הרבה רכבים ואיך השפיעה הקורונה על התביעות?

10.1.2021 / 10:28

דו"ח ליברה ל-2020 מעלה נתונים מעניינים מעולמות ביטוח הרכב, שמגיעים מפילוח הפוליסות והתביעות של הלקוחות: האם היה הבדל בכמות תאונות הדרכים ואיזו עיר הכי בטוחה לרכב שלכם?

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה מסכמת את שנת 2020 עם נתונים מעניינים מעולמות ביטוח הרכב. הנתונים מגיעים מפילוח הפוליסות והתביעות של לקוחות ליברה, כאשר רק בשנה החולפת הצטרפו לחברת הביטוח הדיגיטלית קרוב ל-70,000 מבוטחים חדשים ו -150,000 פוליסות חדשות.

סיכום השנה של ליברה

  • הצמיחה נמשכת: כ-150,000 פוליסות חדשות הופקו לליברה בשנה החולפת
  • מקיימים הבטחות: ליברה משתפת את לקוחותיה ברווחים, ובמהלך השנה החולפת חילקה ללקוחותיה ליברות בשווי של 5.4 מיליון
  • 9 מתוך 10 לקוחות ליברה מרוצים ומחדשים את הביטוח לשנה נוספת - אחוזי החידוש עומדים על 90% ליברה מביאה את מהפיכת הניודים לענף ביטוח הרכב - אלפי מבוטחים מניידים את פוליסות הביטוח שלהם, וחוסכים כ- 500 שקל בממוצע למבוטח.
חוף הים, חיפה. ShutterStock
גרים בחיפה? זה מצוין לכם. מיד תבינו למה/ShutterStock

במהלך השנה החולפת חילקה ליברה ללקוחותיה ליברות בשווי של 5.4 מיליון שקל. ליברות אלו מהוות את חלקם היחסי של מבוטחי החברה ברווחיה. כזכור, עם השקתה, התחייבה ליברה לחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. את ההבטחה היא מממשת באמצעות חלוקת הליברות והמרתן לשקלים כעבור שנה עם חידוש הפוליסה. את הליברות ניתן לקבל כמזומן לכל דבר באמצעות העברה לחשבון הבנק או לטובת רכישת כיסויים וביטוחים נוספים בחברה.

מבחינת ניודים לליברה מחברות אחרות, מהלך שליברה התחילה בו בחודש יוני, מאז יוני, במהלך חצי השנה האחרונה ליברה ניידה אליה כ-4,000 פוליסות ביטוח, כאשר בהתפלגות הניודים, בולטת ביטוח ישיר עם 23% מהניודים שעברו לליברה, אחריה חברת הפניקס (16%) ולאחר מכן AIG (11%). סה"כ, נראה, שככל שחולף הזמן, לא רק המבוטחים בחברות הישירות מניידים את הפוליסות שלהם לליברה, אלא גם מבוטחים בחברות המסורתיות (המבוטחים בד"כ על ידי סוכני ביטוח), כך כ-39% מהניודים שביצעה ליברה לשורותיה הגיעו מחברות מסורתיות. ההצלחה של מהפיכת הניודים בביטוח הרכב אינה מפתיעה, זאת לאור החסכון שהוא מאפשר לצרכן שעומד על סכום של כ-500 שקל בממוצע למבוטח, וכן כתוצאה מתהליך הניוד עצמו, שליברה הפכה אותו לפשוט ידידותי וקל לביצוע בלחיצת כפתור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מי עושה יותר תאונות?

  • נתוני ליברה מגלים כי צעירים מתחת לגיל 24, עושים פי שניים יותר תאונות מהאוכלוסייה הכללית (שכיחות לתאונת דרכים בקרב צעירים עומדת על 18% למול 9% בקרב האוכלוסייה הכללית). כאשר מסתכלים על חומרת התאונות, בקרב צעירים, נזקי התאונות גבוהים ב-40% למול האוכלוסייה הכללית. השכיחות לתאונה עולה שוב לפי שתיים, כאשר אנו מגיעים לקבוצת הגיל שמעל לשבעים וחמש, גם שם השכיחות לתאונה קופצת ל-18%. כלומר, שנת 2020 הוכיחה כי הסיכוי שלך לעשות תאונה עולה אם אתה מתחת לגיל 24 או מבוגר מגיל 75.
  • אף על פי שנראה שגברים גולשים יותר באתר האינטרנט ובתהליכי הצעות המחיר באינטרנט (59%) לעומת נשים, שרק 41% מהן בדקו הצעת מחיר דרך אתר החברה. מבחינה מגדרית, לא נרשם כל הבדל במספר תאונות הדרכים שקרו במהלך 2020 בקרב מבוטחי ליברה. שני המינים עושים תאונות באחוזים זהים.
  • העיר בה נגנבים הכי הרבה רכבים בישראל היא ירושלים, בעוד שחיפה מתהדרת בתור העיר בה נגנבים הכי מעט רכבים. שעות הלילה, כפי שניתן להניח, הם הזמן המועדף על הגנבים לפריצה לרכב.

איך השפיעה הקורונה על היקפי התביעות?

השפעות הקורונה באו היטב לידי ביטוי גם בהתפלגות התביעות השנה. על רקע המגיפה, חופשות וטיולים בארץ החליפו את החופשות המשפחתיות בחו"ל, וזה בא לידי ביטוי גם בכבישים... החודש המוביל בתביעות לחברת הביטוח השנה, או במילים אחרות - החודש בו נרשם הנזק המשמעותי ביותר לרכבים בשנת 2020 - הוא חודש אוגוסט, כאשר גם חודש יולי בלט מבחינת היקף התביעות. . חוץ מחודשי הקיץ, גם חודש נובמבר בלט בכמות התביעות, על רקע תחילתו של החורף ומזג האוויר הסוער שבא עימו. . החודש בו נרשמו הכי מעט נזקים לרכבים, על פי נתוני ליברה, היה חודש אפריל, חודש הסגר הראשון.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully