וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בייצוגית: מכללת פסגות תעניק קורסים בשוק ההון בחינם

7.1.2021 / 9:18

בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד המכללה ללימודי שוק הון נטען, כי בניגוד לפרסומים ולהבטחות שכספם של הלקוחות יוחזר להם במקרה שהמלצות המכללה לא הניבו להם רווחים, הכסף לא הוחזר

מכללת פסגות, העוסקת בלימודי שוק הון והשקעות בבורסה, הבטיחה ללקוחותיה החזרים כספיים במידה ולא ירוויחו מההשקעות שביצעו בהתאם להמלצות המכללה, אולם בפועל התחמקה מהחזר הכסף. כך נטען בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד המכללה ושני בעליה. התובע הייצוגי, משה פור, היה לקוח של המכללה, ולטענתו המכללה ובעליה סירבו להשיב לו את כספו

לאחרונה אישר בית המשפט הסכם פשרה שנחתם בין הצדדים לפיו המכללה תאפשר לכל אחד מחברי הקבוצה שבשמם הוגשה התביעה לקבל תווי קניה דיגיטלים בגובה של 200 שקל עד לסכום כולל של 2.85 מיליון שקל, או לחילופין להירשם לאחד מ-12 הקורסים שמציעה המכללה בחינם. התובע הייצוגי יקבל 180 אלף שקל ועורכי הדין שייצגו אותו יקבלו שכ"ט של 450 אלף שקל.

עו"ד רם גורודיסקי. חיים כהן,
עו"ד רם גורודיסקי/חיים כהן

באמצעות עוה"ד רם גורודיסקי, טען התובע, כי מכללת פסגות פרסמה באמצעי תקשורת רבים כי היא מתחייבת להשיא רווחים עבור לקוחותיה, תחת הכותרת: "לא הרווחת- לא שילמת". בהתאם להתחייבויות זו, אם הלקוח לא הרוויח כתוצאה מהשקעות שביצע על סמך המלצות המכללה, כספו יוחזר לו, אולם למרות ההסכם המפורש, כאשר פנה התובע וביקש החזר כספי לאחר שלא הרוויח, התחמקו נציגי המכללה מלעשות זאת.

לטענת התובע, המכללה הפרה את החוק בכך שהיא הוליכה שולל את לקוחותיה כאשר הציגה להם נתוני רווחיות דמיוניים, העניקה שירות ייעוץ השקעות למרות שהיא אינה בעלת רישיון לעסוק בכך, הפרה את כללי ביטול עסקה מתמשכת בחוק הגנת הצרכן והחתימים את הלקוחות על חוזה אחיד שהוא מטעה ומקפח.

בהערכה מינימליסטית טען התובע כי הקבוצה בשמה הוא תובע כוללת 5,000 לקוחות של המכללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully