וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך נגד הריח: בדיקת מוצר למסנן האוויר של דייסון

17.1.2021 / 0:08

ה- Dyson Pure Hot+Cool HP04 הוא מכשיר מעוצב ומתקדם עם פונקציות של חימום וקירור, שמטרתו לסנן את האוויר ולהפיג ריחות לא נעימים בבית שלכם. האם הוא מצליח לעשות את העבודה? בדקנו

דייסון pure cool מסנן אוויר. דייסון, אתר רשמי
מעוצב ופונקציונלי. עושה את העבודה? מסנן האוויר של דייסון/אתר רשמי, דייסון

אם אפשר להצביע על משהו טוב אחד ש-2020 עשתה, זו העובדה שהיא הפכה אותנו למודעים יותר. שום דבר כבר לא מובן לנו מאליו, אפילו לא הליך פשוט כמו שטיפת ידיים. לא מדובר רק בהיגיינה האישית שלנו - השנה הזאת גרמה לנו להבין שלכל חלקיק אבק סביבנו יש פוטנציאל לחולל לגוף דברים לא סימפטיים.

יצרניות הטכנולוגיה ההיגיינית לבית הבינו את זה הרבה לפני הקורונה. נכון ל-2015, שוק מסנני האוויר בארה"ב הגיע למחזור של 2 מיליארד דולר בשנה. בארץ התחום הזה עדיין רחוק ממיצוי הפוטנציאל שלו, אולי בגלל המחירים ואולי בגלל חוסר המודעות היחסי לתחום. אנשים רבים מתייחסים למכשירים הללו כאל "סתם מאוורר יקר" ולא ממש מבינים את המשמעות שלהם.

מחירי מסננים מתחילים ב-400-500 שקל ויכולים להגיע לכמה אלפים טובים. אנחנו בחרנו לבדוק את Dyson Pure Hot+Cool HP04, מהמכשירים היקרים יותר בשוק - מחיר מומלץ לצרכן עומד על 3,190 שקל. לא תמיד היקר ביותר הוא בהכרח גם הטוב ביותר, אבל בדייסון זה אחרת. החלטנו לבחון דווקא את המכשיר הזה משום שדייסון נחשבת לחוד החנית בכל קטגוריה ולכן שווה לבדוק אם גם פה היא אכן מייצרת מוצר מנצח, והשנייה - כבר יש לנו מספר שנים את ה-AM11, הדגם הישן יותר, ולכן גם צברנו רקע בתפעול ובתחזוקה. אך טבעי היה לנו לבדוק את המכשיר המתקדם בסדרה.

אז בואו נזיז משהו אחד קטן מהדרך - להשוות בין ה-HP04 ל-AM11 (שעדיין מתגורר ועובד אצלנו בחדר השינה) זה כמו להשוות בין מרצדס 1982 למרצדס 2020 - אותו מותג יוקרה, עדיין הכי טוב שיש, אבל פשוט לא אותו מוצר. בשל פשטותו של ה-AM11 והמחסור בדיגיטציה מתקדמת, לא ידענו עד כמה הוא טוב. אנחנו מרגישים שאולי הוא עושה את העבודה, אבל במציאות של היום שום דבר לא אמור להתבסס על תחושות. ל-HP04 כבר יש אפליקציה, מדדים מדויקים, טווח עבודה גדול יותר וגם פונקציית חימום, שמבדלת אותו ממכשיר הביניים בסדרה - TP04 המתקדם יותר מה-AM11 אבל עדיין מספק רק אפשרות קירור.

מה עושה ה-HP04?

בגדול, פעולות החימום והקירור מוגדרות כנלוות למכשיר הזה, שמטרתו העיקרית היא לסנן חלקיקים באוויר. הרי בשביל חימום וקירור לא תקנו מכשיר ב-3,200 שקל. המכשיר מזהה מזהמים באוויר ברמת סינון של 99.95 אחוז. מדובר בחלקיקים מיקרוסקופיים כמו עשן, אלרגנים שונים, אירוסולים, אבק, תרכובות כימיות ועוד. ככל שהמספר על הצג נמוך יותר, כך רמת האוויר בבית טובה יותר. המכשיר ימדוד את איכות האוויר גם כשהוא לא בפעולה (עוד נגיע לכך, זה החלק המשעשע בסיפור), ומטרתכם, בדיוק כמו בתכנית הרמזור של גמזו, היא שיחזור לאזור ה"ירוק".

לדוגמה, ברוב הזמן המד אצלנו בדירה מציג בין 5 ל-20. ברגע שהפעלנו מצנם הוא עלה ל-80. כשהחלטנו להכין סטייק הוא הגיע ל-500 (סגול בוהק שאומר לך, בעיקרון, שבעוד רגע תמות). חשוב להדגיש כי הפעלת המכשיר לא משמשת רק למעקב, אלא גם להורדת הריח במהירות גדולה יחסית.

התכונה הזאת שבתה אותנו. בדירה שלנו, עם סלון מחובר למטבח ללא קולט אדים, קשה מאוד להפיג ריחות גם כשכל החלונות פתוחים. במידה מסוימת זה אפילו מרתיע, מאחר שאתה יודע עוד לפני שהכנת ארוחה שתצטרך להתמודד עם הריח הנלווה במשך שעות אחדות. עם ה-HP04 המספרים חזרו לאזור הצהוב כבר כעבור כחצי שעה וכעבור קצת פחות משעה ירדו לירוק. זה נשמע לכם אולי הרבה, אבל לנו יש מקור השוואה. אנחנו יודעים כמה זמן זה לקח קודם.

ניתן לשלוט במכשיר דרך אפליקציה - להפעיל, לכבות, לשנות עוצמות ולא פחות חשוב - לדעת מה המצב בבית גם כשהוא לא עובד. אפילו כשהמכשיר מושבת הוא יראה לכם את מצב האוויר בחלל וגם את המצב בעיר המגורים שלכם. כך, למשל, באותו שבוע מלא ערפל של תחילת ינואר, הוא הראה זיהום אוויר מעט גבוה מהרגיל בחוץ. זה יכול להנחות אתכם האם להשאיר חלונות פתוחים כשאתם יוצאים מהבית ובמיוחד כשאתם בתוכו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

למה דווקא עכשיו?

המהדורה הראשונה של ה-HP04 יצאה לשוק בסוף 2019. מדוע לעשות לו ביקורת בחורף 2020-21? ממספר סיבות. ראשית, משום שהקורונה הפכה אותו ואת המכשירים מסוגו לרלוונטיים מתמיד. בזמן שאנחנו נכנסים לסגרים ומבלים לא מעט זמן בבית, הנוכחות שלהם משמעותית מאוד. שנית, משום שהיה לנו חשוב לבדוק את גרף ההתקדמות של דייסון מאז ה-AM11, שכאמור לא יכולנו להעריך את מידת ההצלחה שלו וכעת יש לנו אינדיקציה מסוימת דרך המכשיר הזה.

הסיבה העיקרית, לפחות מבחינתנו, הייתה הפגת הריחות שמאוד הפריעו לנו. בדירה קטנה יחסית בגבעתיים האורבנית והצפופה יש משמעות לכל שכן שמעשן, לכל אוטובוס שעובר ברחוב ולכל ביצת עין שמיטגנת על המחבת. מהבחינה הזאת הרגשנו שאכן תפסנו את הריח בביצים. כשיש לך מכשיר בבית שמסוגל לנטר את הניחוחות, אתה יכול בהחלט לישון בשקט.

תופעות "לוואי"

הגענו לחלק המשעשע. לאשתי ולי יש תכונה מוזרה של התמכרות לדברים. מהרגע שהבנו את הסטנדרט ה"ירוק" הרגשנו צורך להיות בשליטה מלאה ולחתור אליו בכל רגע נתון. כמובן שזה יוצר סיטואציות מעניינות, כמו הודעת ווטסאפ מפתיעה "למה הבית על 65?" שקיבלתי ממנה פתאום באחד הערבים התמימים שבהם שהתה מחוץ לבית (בישלתי אורז לכלבה, למקרה שאתם חייבים לדעת, באמת תודה ששאלתם), או התכתובת הזאת מהזמן ששנינו לא היינו בבית.

שיחת ווטסאפ על מסנן אוויר דייסון. דוד רוזנטל
לחיצה על כפתור "היסטריה"/דוד רוזנטל

המחיר

כמו בקטגוריה של שואבי האבק והמוצרים לשיער, גם כאן דייסון מציבה מחיר גבוה יחסית למתחרים. בזמנו בדקתי מספר שואבים ושם יכולתי לקבוע בנחרצות כי זה של דייסון הוא אכן הטוב מכולם, כפי שהחברה מציגה. איני יכול לעשות את זה במקרה דנן, הרי לא בדקתי מסננים אחרים, אבל אני בהחלט יכול להגיד שהמכשיר פעל מעבר למצופה והעניק שדרוג אדיר לבית.

עקב האכילס הוא המחיר. לא רק שאתם לא משלמים רק 3,190 שקל, גם התחזוקה יקרה. זוג פילטרים אחד עולה 340 שקל והשני 290 שקל. אתם לא חייבים להחליף אותם ביחד, ועדיין - תודעתית מדובר ב-630 שקל בשנה. זה לא מעט כסף.

HP04 - יתרונות

  • עיצוב נהדר ומתקדם
  • נוחות שימוש - ניתן להשתמש בו גם על הרצפה וגם ככלי שולחני
  • פונקציונליות מרבית ושליטה מלאה דרך האפליקציה, גם כשהוא כבוי
  • סינון ריחות מהיר וחימום וקירור יעילים בחללים קטנים ובינוניים
  • אחריות לשנתיים בבית הלקוח

HP04 - חסרונות

  • עד דרגה 6 הוא שקט, בדרגות 7-8 הוא נסבל, מדרגה 9 הוא מתחיל להיות רועש יחסית. עם זאת, אתם לא אמורים להגיע לדרגה הזאת בפעולת סינון ממוצעת
  • מחיר הסף - 3,190 שקל + 630 שקל תחזוקה בשנה (משוער) - יקר מאוד יחסית לרוב המתחרים בשוק
  • עוד באותו נושא:
  • דייסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully