וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקום אתמול בבוקר: האיש שממציא את עצמו מחדש בכל סגר

10.1.2021 / 9:06

כמו עצמאים רבים, גם בפני מפיק האירועים חיים פלדמן הסגרים מערימים קשיים. מה הוא עושה? בכל פעם הוא מוצא דרכים יצירתיות להתמודד, העיקר שהאופטימיות לא תלך לאיבוד

בווידאו: מ"מ המפכ"ל והשר לביטחון פנים מסיירים בכבישים בסגר/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

נגיף הקורונה עדיין איתנו גם בשנת 2021, ולמרות מציאת החיסונים ההשפעה על תחומי רבים עדיין כאן וככל הנראה תישאר לטווח הארוך, בייחוד על עולם התרבות. עבור מפיק האירועים וימי הכיף חיים פלדמן, שהקים לפני מעל לשלושה עשורים את מפעל חייו "כיף חיים", השנה האחרונה הייתה אמורה להיות פורצת דרך, עם אירועים לרשויות מקומיות, בתי ספר ואנשים פרטיים. כל אלה היו סגורים חודשים קדימה, אך בחודש מרץ החלו הביטולים ולפתע מעשייה יומיומית הוא נאלץ להסתגר בבית. מבחינתו הרמת ידיים לא הייתה אופציה שבאה בחשבון.

חיים פלדמן. יחצ,
הכול השתבש, אבל הוא לא הסכים להיכנע. חיים פלדמן/יחצ

"הפרנסה נעצרה בבת אחת לעומת ההוצאות שנמשכו ובימים הראשונים הרגשתי שזו מכת מחץ על עולם התרבות. מעבר לגזירה הכלכלית ההרגשה הפנימית הייתה קשה במיוחד", מציין פלדמן, "כאדם שכל חייו יוצר יש מאין החלטתי לנצח את הקורונה בדרכים יצירתיות. היה ברור לי שצריך לחשוב נקודתי ולבצע התאמות למצב הקיים אז החלטתי להציע ערכות יצירה מהטבע וערכות והפעלה לכל המשפחה. אשתי וילדיי נרתמו לסייע באריזה, בהכנה ובשיווק והייתה היענות יפה".

מבחינתו של מפיק האירועים הוותיק, העשייה התקופתית בסגנון הסבת מקצוע למפעל ביתי לערכות יצירה היוותה ממש אוויר לנשימה, אך כשהידקו את ההנחיות ואחוזי האבטלה המשיכו להיות שיחת היום, גם ערכות היצירה לא היו פתרון מספק. הוא החליט להשתדרג בדמות הסבת מקצוע נוספת - והפעם למוזיאון זיכרונות ילדות נייד. "בשנים האחרונות רכשתי חפצי נוסטלגיה ייחודיים בשווקים אותנטיים כמו מכונת כתיבה, קרש כביסה, מלודיקה או חפצים מבית הוריי - והצעתי בהתאם להנחיות להגיע לאזורים פתוחים ואף להשכיר את הפריטים הנוסטלגיים. מבחינתי, לשמוע מסבא שהזמין מאיתנו במיוחד חפצים כדי להראות אותם דרך החלון לנכדיו שלא ראה חודשים, זה שווה יותר מהכול. מעבר להיבט הכלכלי יש כאן ממש רגעים מרגשים שנוצרו בתקופה זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ערכות יצירה מהטבע. יחצ,
הסבת מקצוע למפעל ביתי לערכות יצירה מהטבע/יחצ

מוזיאון הזיכרונות הנייד עדיין פועל, אך לדבריו של פלדמן, בשל הסגר השלישי והידוק ההנחיות הוא נאלץ שוב להמציא את עצמו מחדש. "מבחינה כלכלית המצב רחוק מלהיות דומה לשוטף, אך הבחירה מבחינתי היא לא להסתכל על מה שאמור להיות, אלא למצוא את הפתרונות הטובים ביותר כדי שתהיה את האפשרות להמשיך להפעיל את העסק שהקמתי לפני מעל ל-30 שנה. למרות התעוזה המצב מאוד מורכב כשאני מביט על עתיד העסק. בימים אלו, בנוסף לערכות היצירה, הקמתי בבית משתלת סוקולנטים שאני מטפח במו ידיי ומציע אותם למכירה. גם כאן, מעבר לפרנסה, מבחינתי ככל שהם צומחים אני צומח ביחד איתם, אמנם בקצב איטי בתקופה הזו אך הסיפוק עצום. התמיכה מחבריי וממשפחתי מראה לי שפשוט אסור לוותר בתקופה הזו. להיות עצמאי במדינה זה אף פעם לא קל אבל אני אופטימי מטבעי".

מוזיאון זכרונות ילדות נייד. כיף חיים,
מוזיאון זכרונות הילדות של "כיף חיים"/כיף חיים

כפי שניתן לראות, בדומה לציבור העצמאים שניזוק אנושות מאז פרוץ נגיף הקורונה. "כיף חיים" של פלדמן הוא אחד מיני רבים שנפגעו. לכל אחד יש את דרכיו להתמודד עם המשבר אך כשניתן לפחות לנסות לשמור על האופטימיות, האוויר בריאות משאיר אותך שפוי. כשאנו ניצבים לפני הבחירות בפעם הרביעית, ניתן רק לקוות שיחול שינוי עבור העצמאים על מנת שיוכלו לחיות כאן בכבוד.

ליצירת קשר - חיים פלדמן, כיף חיים: 054-4718915

  • עוד באותו נושא:
  • סגר
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully