וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרת חקרה עבריינים ושיכורים - ותוכר כנכה

10.1.2021 / 9:55

שוטרת שהתגייסה ב-1984 סבלה מפוסט טראומה בעקבות חקירות של עבריינים ושיכורים ותוכר כנכה על ידי משרד הביטחון: "בתקופה האחרונה חשוב לדעת שמי שנפגע מפוסט טראומה יכול להגיש בקשה להכרה כנכה"

שוטרת תנועה. ShutterStock
זו לא עבודה פשוטה כפי שזה נראה/ShutterStock

שוטרת שבתפקידה האחרון שירתה באגף התנועה של המשטרה וסובלת מפוסט טראומה שהתפתחה אצלה עקב עימותים עם נחקרים - תוכר על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון כנכה.

מדובר בשוטרת שהתגייסה למשטרה ב-1984 ושירתה במגוון רחב של תפקידים. על תפקידה האחרון באגף התנועה, היא סיפרה בתצהיר שהגישה למשרד הביטחון באמצעות עו"ד ענת גינזבורג, מומחית לתביעות של חיילים ושוטרים: "התפקיד כולל, בין היתר, חקירות של תאונות דרכים. אני חוקרת פצועים, שיכורים והתפקיד מאוד קשה נפשית, מאוד לוחץ, ולא אחת אני מתעמתת מול הנחקרים, שמטיחים בי דברים קשים. לא פעם היה עלי לקרוא לתגבורת לחדרי במצבים בהם למשל עלי לקחת את הנהג לפסילת רשיון אצל הקצין ואז פעמים רבות מאיימים עלי, צועקים. אלו מצבים מאד לא סימפטיים. כמו כן, מגיעים אלינו חולים במחלות כגון: איידס, צהבת זיהומית וכו'. העבודה מאוד מלחיצה והלחץ הנפשי הינו רב ביותר".

טרם תפקידה האחרון היא שירתה גם באבטחת תחבורה ציבורית, במרכז הדיווח המבצעי ובמוקד המשטרתי. תפקידים אלו הוגדרו על ידה בתצהיר כתפקידים שהתאפיינו בעימוץים עם אזרחים, מתח נפשי ונוכחות באירועים טראומתים.

במכתב שקיבלה לאחרונה ממשרד הביטחון, הודיעה לה קצין התגמולים, כי הגיע למסקנה שהפרעת הדחק (PTSD) ממנה היא סובלת אירעה בתקופת שירותה במשטרה ועקב כך היא תוזמן לוועדה רפואית לקביעת דרגת נכותה

לדברי עו"ד גינזבורג: "השוטרת הוכרה בצדק כנכת צה"ל ותוכל כעת לקבל את הזכויות המגיעות לה. בתקופה האחרונה במיוחד, בה מצויים שוטרים בתנאי מתח חריגים וקשים, חשוב לדעת שבמידה ונפגעו נפשית ולקו בפוסט טראומה כתוצאה מכך, הם יכולים להגיש בקשה להכרה בהם כנכי צה"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • שוטרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully