וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבורים מול המחשב? דעו שהיום עדשות הן הרבה יותר מ"עדשות"

עבדאללה יזבק

13.1.2021 / 14:19

אורח החיים הדיגיטלי משפיע רבות גם על העיניים שלנו, דרישות הראייה שונות מאלו שהיו בעבר. כיום אנו נדרשים להסתגל לשינויים ומרחקים בצורה מהירה, יותר תנועות עיניים ופחות תנועות ראש. בדיוק בשל כך נוצרה סדרת עדשות שמעניקה מענה ראייתי איכותי לאורח החיים הזה

עדשות סמארטלייף של צייס. יחצ,
מסתכלים על טווחים משתנים ובשביל זה צריך עדשות מותאמות/יחצ

המציאות החדשה דורשת פתרונות חדשים. היום יותר מתמיד, אנחנו נעזרים במסכים החכמים לעבודה, ללימודים, לקניות ולשמירה על קשר עם היקרים לנו, והכול תוך כדי תנועה. אם בעבר האתגר האופטי היה לתת מענה לסביבת עבודה או מגורים מרובת מסכים, בשנים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אורח החיים שלנו השתנה ואנחנו משתמשים במסכים ובמכשירים החכמים יותר ויותר.

מאז 2014 יש עליה משמעותית של 49% בזמן הממוצע ליום אותו אנו מבלים בטלפונים הניידים, לעומת ירידה של 24% במשך הזמן הממוצע אותו אנו מבלים מול מחשבים הניידים והטאבלטים. השימוש במכשירים הסלולריים החכמים הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. על פי סקרי שוק, 68% מהנשאלים הגיבו בחיוב לשימוש בטלפון החכם בזמן ארוחה משפחתית , 34% גולשים בטלפון החכם באמצע הלילה , 89% משתמשים במכשירים חכמים בזמן העבודה ו- 81% משתמשים גם בטלפון החכם במקביל לצפייה בטלוויזיה.

אורח החיים והחיבור שלנו לעולם הדיגיטלי בתנועה, הוליד דפוס התנהגות שהוביל לדרישה שונה ומאתגרת למערכת הראיה. החיבור לעולם החדש גרם לשינוי אקומודטיבי, כלומר שינוי פוקוס בצורה מהירה מרחוק לקרוב, הרבה מעבר למה שהיה לפני כן, ובמקביל שינויי כיווני מבט ותנועות עיניים. כולנו מכירים את הסיטואציה שבה אנו צופים בטלוויזיה ובמקביל מתעדכנים מה חדש דרך הטלפון הנייד. לנוכח שינויים ומצבים אלו, מערכת הראיה שלנו היום הרבה יותר מאותגרת ולכן העדשות הראייה הקיימות בשוק חייבות לתת מענה לדרישות המשתנות של דפוסי ההתנהגות השונים.

עדשות סמארטלייף של צייס. יחצ,
הכול יהפוך להיות פשוט יותר/יחצ

חברת ZEISS, המובילה כבר מעל ל- 175 שנה את עולם העדשות ככלל ואת עדשות הראייה בפרט, השיקה לאחרונה סדרת עדשות ראייה חדשה, ZEISS SmartLife , המותאמת לאורח החיים הדיגיטלי ולדרישות הראייה גם תוך כדי תנועה, לכל קבוצות הגיל מ20 ועד 65+.

העדשות החדשות של ZEISS כוללות אלגוריתם ייחודי אשר לוקח בחשבון את הנתונים הבסיסיים שניתנים על ידי האופטומטריסט כמו מרשם ומיקוד ראייה ובנוסף לראשונה נלקח בחשבון גם גיל המטופל וקוטר האישון. כל העדשות מעניקות גם הגנת UV מלאה של עד 400 ננומטר כמו כל עדשות הראייה של ZEISS.

לצורך השקת סדרת עדשות החדשה SmartLife, ערכה חברת ZEISS מחקר בשיתוף אוניברסיטאות מובילות בעולם אשר כלל אוכלוסיות גיל שונות עם דפוסי ודרישות ראייה שונים. במחקר נמצא כי לקבוצות גיל שונות יש צרכי ראייה משתנים אשר מתבטאים ביותר תנועות עיניים ופחות תנועות ראש. בנוסף גם הגיל הוא פקטור המשפיע על דפוסי הראיה, שכן ככל שאנחנו מתבגרים האישון הולך ונהיה קטן יותר. למעשה גילו של המטופל נותן לנו מידע על גודל האישון שלו ועל תנועות העיניים ביחס לעולם הדיגיטלי כאשר כל הנתונים הללו נלקחים בחשבון בייצור העדשה.

התוצאה הסופית של המחקר היא סדרת עדשות הכוללת עדשות מולטיפוקל, עדשות חד מוקדיות ועדשות דיגיטליות הכוללות עיצוב איכותי אשר מצמצם בצורה משמעותית את העיוותים (הקיימים בכל עדשה) עד ל- 80% פחות, מה שמאפשר בצורה הכי מדויקת להתאים ללקוח עדשות ראיה אשר עונות על דרישות הראיה שלו באורח החיים הדיגיטלי.

עבדאללה יזבק הוא אופטומטריסט ZEISS VISION CENTER

  • עוד באותו נושא:
  • עדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully