וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפתחו יומנים: מה בעל עסק קטן צריך ללמוד כדי לצלוח את 2021?

אליזבט פירסון

10.1.2021 / 15:06

לא משנה איזה סוג של עסק יש לכם, היום כבר ברור שאי אפשר עוד להסתמך על מדיניות ה"יהיה בסדר". זה הזמן לפצח את היעדים של השנה הקרובה ולייצר תגובה מהירה וגמישות מחשבתית

בוווידאו: ד"ר אלרעי-פרייס אומרת שתחזית החולים הקשים חמורה מכפי שצפו/צילום: ערוץ הכנסת

אומרים שהעולם משתנה, שאנחנו צריכים לוותר על המציאות כפי שהכרנו אותה ולקבל את העובדה שאנחנו בפתחו של "עידן חדש". עידן חדש בתעסוקה, בתקשורת, בהשכלה, בתיירות וכמובן גם בעסקים. אבל בעיניי, העידן החדש החל הרבה לפני שהקורונה התפרצה בסערה לחיינו. שנת 2020, עליה השלום, הייתה כמו התפרצות של הר געש. הביטוי הפיזי הנראה לעין לכל מה שרחש וגעש מתחת לפני השטח שנים קודם לכן.

התפרצותן של הרשתות החברתיות לחיינו לפני כעשור הן שסימנו את המפנה בעולם העסקים. מאות מיליוני המשתמשים שהפכו את הקירות הווירטואליים של פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב לאלבום הזיכרונות הפרטי, לוח המודעות והאאוטלט היצירתי שלהם, הפכו את עצמם-בעצמם, לסחורה נחשקת ומפולחת היטב בעיני המפרסמים.

כללי המשחק בתחרות על תשומת לב הצרכן שונו באופן דרמטי ובלי הודעה מוקדמת. בעבר, בתקווה לתפוס 70% מהלקוחות הנמצאים במרכז התפלגות פעמון החדרת מוצר לשוק, גולת הכותרת של המפרסמים הייתה לפרסם באמצעי התקשורת הנצפה ביותר, ולכוון מסרים למכנה המשותף הנמוך ביותר של קהל היעד. היום, הרייב השיווקי בקרב גדולי המפרסמים ממוקד דווקא ב- 15% הלקוחות החדשנים והמאמצים מוקדמים וחדורי המטרה, שיעמדו בלילה, ברוח ובגשם כדי להיות הראשונים שישימו ידיהם על אוצר חדש ואז יהפכו ללוחות מודעות אנושיים וירוצו לספר לשאר החברים הווירטואליים שלהם. התוכן עדיין נשאר המלך אבל ההאשטאג הפך לשליט העליון.

כדי לתפוס את תשומת ליבה של הקבוצה החמקמקה הזו, עסקים חייבים לשלוט באומנות הכתיבה השיווקית והסטוריטלינג. ב-2021 זו לא איכות המוצר ואפילו לא המחיר שקובעים. הקלף המנצח הוא הסיפור. כזה שמחבר, יוצר הזדהות ומסייע לנו למשוך את הקהל המדויק והאוהד ביותר. ככל שנדע לספר סיפור טוב יותר, נוכל למכור הרבה יותר. אבל בשונה מהעבר, בו הסטוריטלינג היה מצוץ מאצבעו של הקופירייטר התורן, הצרכן של היום מצויד במד בולשיט גבוה ורגיש. הסיפורים של היום חייבים להיות אותנטיים, ולשקף את הערכים של העסק ובעליו ויותר חשוב, להתכתב עם הערכים של הצרכן, על מנת לפרוץ לתודעה.

דוגמה לסיפור הצלחה - London Real

סיפור המותג של LONDON REAL אהוב עליי במיוחד. בריאן רוז, בנקאי ניו-יורקי שמאס במרדף אחרי העושר ובהתמכרות לאלכוהול וסמים, ארז פקלאותיו ונדד מעבר לאוקיינוס ללונדון, כמה לשינוי. בעוד הוא מכלה את זמנו הפנוי החדש מול המסך, הבין בריאן שאין דבר מסקרן בטלוויזיה והחליט להקדיש את חייו ליצירת תוכן ששווה לצפות בו. כך נוצרה תוכנית ראיונות, אליה הזמין בריאן מדי שבוע את האנשים המעניינים והמובילים בתחומם בתעשיות שונות ומגוונות, החל מגורואים עסקיים כמו טוני רובינס וכלה במדענים במיקרוביולוגיה. חמש שנים אחר כך, התוכנית שהחלה לפעול מסלון ביתו של רוז, מושכת אליה עשרות מיליוני צופים ברחבי העולם. החברה, ששוויה מוערך במאות מיליונים, מריצה תוכניות הכשרה בינלאומיות ליזמים ואילו בריאן עצמו, בצל המשבר האחרון, החליט להתמודד לראשות עיריית לונדון, שאת כל הכספים עבור הקמפיין שלו, גייס ממעריצי התוכנית.

אבל האתגרים העסקיים החדשים אינם מסתיימים כאן. בעולם שבו אנחנו מופצצים באינסוף גירויים והדבר היציב היחיד נהיה חוסר הוודאות עצמה. הכישור הבולט ביותר שעלינו לפתח הוא יכולת ניהול עצמית של יעדים ומשימות. אני בכוונה נזהרת לומר "ניהול זמן", כי הזמן אינו מנוהל - הוא עושה את שלו. הוא פשוט עובר. אנחנו נדרשים לתמרן בתוך המסגרת הנתונה, של עשרות משימות עסקיות ואישיות מידי יום, תוך תכנון קפדני של מטרות והשגת משימות לטווח קצר וארוך ושמירה על קור רוח.

לצערי, רוב בעלי העסקים הקטנים שאני פוגשת, לוקים בחסר במחלקה הזו, עת הם פועלים ללא תוכנית עבודה ויעדים כלכליים ועסקיים מוגדרים. אז אם עד כה הם הצליחו לטוס מתחת לרדאר ולהסתדר, השנה שחלפה הוכיחה יותר מתמיד, שרק תכנון קפדני, סדר וארגון, יוכלו לסייע כמעין מגדלור בזמנים שבהם הים סוער והמרחק ליבשה אינו ידוע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אליזבט פירסון. ענת קזולה,
אליזבט פירסון/ענת קזולה

בשלהי הקיץ, הגיעה למשרדי יועצת סטיילינג לנשות קריירה שלמרות עמודי המדיה המתוקתקים שלה ששידרו כי מדובר במותג עולה ומצליח, התקשתה לתמרן בין עבודתה כשכירה לבין משימות העסק החדש שאותו ניסתה לפצח במשך כשנה שלמה וללא הצלחה. קביעה של מטרות עסקיות וכלכליות ברורות, לצד בניית לו"ז מותאם לשלל משימותיה, הזניק את העסק המדשדש מכמעט אפס הכנסות למסלול ברור של פעילות רווחית בעשרות אלפי שקלים בחודש.

בשנה הקרובה, כבעלי עסקים אנחנו נדרש בעיקר ליכולת תגובה מהירה, לחשיבה גמישה והפנמה שבמצב הקיצון שאנחנו נתונים בו, מלבד היותנו בעלי מקצוע, זכות הקיום העסקית שלנו תיבחן על פי העמידות, החריצות והיכולת שלנו לסגל לעצמנו כישורים חדשים המתאימים לתקופה החדשה. הכי חשוב הוא להבין, שאנחנו לא חייבים לעשות את זה לבד ולמצוא את האנשים הנכונים שיסייעו לקצר זמנים ולהשיג את מטרותינו על הצד הטוב ביותר.

אליזבט פירסון היא מייסדת EVOLVE לפיצוח עסקי

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully