וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאקנה ועד אמנות: הסיבות שהפכנו לרופאים

11.1.2021 / 0:00

לכבוד יום הרופא הישראלי שחל היום, קיבצנו רופאים שסיפרו לנו על הדרך הארוכה שעשו מהרגע שהחליטו לבחור בתחום ועד שהפכו למומחים אסתטיים. הסיבות, תאמינו או לא, מפתיעות. וגם: מחוות קטנות לרופאים גדולים

היום (שני) מצוין יום הרופא הישראלי, מיסודה של ההסתדרות הרפואית בישראל - יום שכולו הוכרת תודה לרופאים השונים שמטפלים בנו במסירות, מגשימים לנו חלומות ושומרים על הסודות שלנו. הם מכירים את המטופלים שלהם טוב, שופכים בפניהם את הבעיות והחששות המטרידות ביום-יום, אבל מאחורי כל רופא קיים עולם ומלואו שאותו אנחנו פחות מכירים.

לכבוד יום הרופא הישראלי, ריכזנו כמה רופאים בתחום הדרמטולוגיה והפלסטיקה, ניסינו להבין מה הביא אותם לבחור דווקא בתחום הרפואה האסתטית, מה נותן להם השראה ומה החלום המקצועי הכי גדול שלהם.

ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר

ד"ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור. יחצ,
ד"ר סיון מרסר/יחצ

מנערה שסבלה מאקנה - לרופאת עור מבוקשת ומדריכת רופאים בינלאומית:
השילוב בין סבל של נערה אמביציוזית עם אקנה ובעיות עור, ובין הרצון הבסיסי לעזור לאנשים, הפכו את ד"ר מרסר, לרופאת עור מצטיינת ומבוקשת, מרצה ומדריכה בינלאומית ובעלת חזון לעזור לנערות במצבה ולמטופלים בכלל, לנצח את האתגרים בתחום הדרמטולוגיה והאסתטיקה.

בתום לימודי הרפואה, עברה לסטאז' באיכילוב ולהתמחות במחלקת העור בבילינסון, שם באו לידי ביטוי היכולות המנואליות, בעודה מזנקת על הזדמנות לפעולה כירורגית במחלקה. כיום מנהלת ד"ר מרסר את מרפאתה הפרטית בצפון תל אביב ובנוסף משמשת כרופאת עור של קופת חולים. רק בת 37 אך כבר נחשבת לרופאה בכירה ומצטיינת, כשמאחוריה 4 שנים כרופאת עור מומחית.

החיבור של ד"ר סיון מרסר עם תחום הדרמטולוגיה החל עוד בגיל צעיר, אז סבלה מבעיות עור כמו אטופיק דרמטיטיס ואלרגיות. כנערה, סבלה מאקנה, שהותיר צלקות וחטטים. למרות טיפולים תכופים באקנה, ובשל מיעוט הטיפולים שהיו קיימים דאז, חוותה התלקחות אקנה קשה, ולבסוף בגיל 17 טופלה ברואקוטן.

"בביקור אצל רופאת עור, גמלה החלטה בלבי להפוך לרופאת עור בעצמי, ולעזור לנערות שסובלות מאקנה, לטפל ולמנוע השלכות, הן דרמטולגיות והן נפשיות", מספרת ד"ר מרסר. "עולם הרפואה קסם לי, וכמי שסבלה מבעיות עור, נמשכתי עוד יותר לתחום הדרמטולוגי.

כל מטופלת צעירה אשר מגיעה למרפאה מהווה עבורה תזכורת לנערה שהייתה בעצמה. "בעיניי, זו המחויבות האישית שלי כלפיהן, להבהיר להן שזה נכון שהאקנה יחלוף, אך הצלקות קצת פחות, וחשוב לטפל ולהגיב מהר, כדי למנוע את היווצרות הצלקות".

"מצאתי שתחום הרפואה האסתטית מתפתח בקצב מטאורי, וטיפולי האנטי אייג'ינג מהווים בסיס להאטת תהליכי הזדקנות בפנים, והשלמה לרפואת העור הקלאסית", היא אומרת. השילוב הזה, בין רפואת עור קלאסית, ובין אסתטיקה ולצד האקדמיה, מהווים עבורי שילוב מוצלח מאתגר והוליסטי. לא מפתיע לגלות שכל אדם, בכל גיל ומכל מעמד, רוצה להיראות במיטבו, וביכולתנו כיום להיענות לאתגרים הללו.

ד"ר רונן גלזינגר, מומחה בכירורגיה פלסטית

ד"ר רונן גלזינגר. יחצ,
ד"ר רונן גלזינגר/יחצ

ד"ר רונן גלזינגר הוא מנתח פלסטי מומחה בכירורגיה פלסטית וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. את לימודיו המקצועיים עשה בפקולטה לרפואה בטכניון, והתמחה בכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע. במהלך השנים השתלם בטיפול בכוויות בבית החולים West Penn בפיטסבורג, פנסילבניה, ולאחר מכן ניהל את יחידת הכוויות במרכז הרפואי "סורוקה", עבד כרופא מנתח וכיהן כמנהל רפואי של בית החולים "אסותא" בבאר שבע. כיום משמש כיועץ לכירורגיה פלסטית בקופת החולים "מכבי" בבאר שבע ומנהל שתי מרפאות לכירורגיה פלסטית ואסתטית בתל אביב ובבאר שבע.

החלום להיות רופא נרקם כבר בסוף בי"ס יסודי, תחילת החטיבה. "רפואה נראתה לי מעניינת, ורציתי להבין יותר ולחקור לעומק", מספר ד"ר גלזינגר. "העניין הוא, שלא הייתי תלמיד הכי טוב, והסביבה התייחסה ברצינות לרצון הזה שלי, מה שלעצמו הגדיל בעיניי את האתגר. החיבור שלי ללימודי הרפואה הגיע מצד אחד מהרצון של לעזור לאנשים בצורה פרקטית ומדויקת, נתינה בלי מלים, לצד אהבתי לחקור דברים, לפרק ולבנות מחדש, לעבוד עם הידיים, ליצור, לתקן, לצייר. זה מה שבעצם, הביא אותי לכירורגיה. אחרי שנתיים של התמחות בכירורגיה כללית, הגעתי להבנה שהצד האמנותי שבי לא מקבל מספיק ביטוי, על כן בחרתי את הכירורגיה הפלסטית, אשר בעיניי משלבת את הצורך שלי בליצור, בלתקן, לעסוק באסתטיקה, ביופי, ובדיוק. הכירורגיה הפלסטית עבורי היא ההזמנות המדהימה להשאיר את החותם שלי לצד דרך לביטוי עצמי, לטובת מטופלים שרוצים וזקוקים לעזרה ולשינוי".

המרפאות של ד"ר גלזינגר ידועות בזכות היותן חוד החנית בתחום עיצוב הגוף וטיפול במצבורי שומן באמצעות מכשור מתקדם: המסת שומן בגלי רדיו והקפאת שומן בקור הם רק חלק מהפתרונות החדשניים המוצעים בקליניקות, לצד הדרכת רופאים מכל העולם לביצוע פרוצדורות אלה.

ד"ר טל נחליאלי, מומחה לאסתטיקה כירורגית

ד"ר טל נחליאלי. יחצ,
ד"ר טל נחליאלי/יחצ

ד"ר טל נחליאלי סיים את לימודיו בהצטיינות כד"ר לרפואה בבית הספר לרפואה של הטכניון והתמחה בכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי רמב"ם שם בעיקר עסק בשחזורי שד ולאחר מכן עבד בבי"ח פורייה שנתיים כמומחה. במהלך דרכו המקצועית היה שותף בכתיבת מאמרים בספרות המקצועית, הציג עבודות בכינוסים בינלאומיים וכן עבר השתלמות בנושא מתיחת פנים בגרמניה. בין השאר, ד"ר נחליאלי חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ומשמש וכרופא יועץ בקופ"ח מכבי, כרופא יועץ בכירורגיה פלסטית בקופ"ח כללית.

את צעדיו הראשונים בתחום הרפואה החל עוד בשירותו הצבאי כאשר שירת כמדריך חובשים בבסיס הדרכה של חיל הרפואה, אך אז הוא עוד חשב ללמוד ארכיטקטורה. "אני אוהב את הרעיון של אסתטיקה באופן כללי. הייתי אחראי על תכנון המרפאה והבית שלי בעצמי, מבלי שלמדתי ארכיטקטורה באופן מקצועי. חקרתי לבד את התחום, ישבתי שבועות וימים מתכנן ומשרטט, עד לרמת נקודות חשמל". הבחירה בכירורגיה פלסטית היוותה עבור ד"ר נחליאלי את השילוב בין שתי האהבות שלו - רפואה ואסתטיקה. "הגעתי למסקנה שאם רוצים להצליח בתחום מסוים, צריך להתמקד בו וללכת עד הסוף. הרפואה הולכת לכיוון של התמקצעות מינימלית, אז החלטתי להתעסק בכל מה שקשור באסתטיקה רפואית".

בשנת 2001 עזב את הרפואה הציבורית ומכיוון ולא רצה לוותר לחלוטין על האסתטיקה, ביצע שחזורי שד לאחר כריתת גידולים סרטניים כחלק ממסגרת העבודה בקופת החולים מכבי ולצד זה הקים את מרפאתו הפרטית בה מבצע את כל סוגי הניתוחים הפלסטיים בעזרת מכשור. "הסיבה העיקרית שדחפה אותי לפנות לאסתטיקה היא שזו הרפואה היחידה שמטפלת הן בנפש האדם כמו גם בחלק התפקודי שלו. רוב ענפי הרפואה מטפלים או בגוף או בנפש. אנחנו הרפואה היחידה שמטפלת גם בגוף וגם בנפש. בתקופה שבה אני התמחיתי בכירורגיה פלסטית, היה מדובר בתחום זניח שאף אחד כמעט לא האמין בו ולא היה צפוי שיתפתח באופן מטאורי בשנים הללו".

מה אתם עשיתם למען הרופאים?

כבר אמרנו שמדובר ביום הערכה לרופאים, נכון?

חברת הקוסמטיקה חוה זינגבוים הודיעה כי תתרום 1500 ערכות שהוכנו במיוחד לכל הצוות הרפואי של בית החולים איכילוב. "בעיקר בתקופה זו חשוב לי להביע את הערכתי העמוקה לצוותי הרפואה המסורים של בית החולים, אשר עושים עבודת קודש יומם וליל. מדובר במלאכים. כמו כן, ביני לבין הצוות הרפואי של איכילוב נרקמה מערכת יחסים עמוקה אשר התחילה לפני כעשור בעקבות גילוי מוקדם של סרטן שד, מחלה ממנה החלמתי והטיפול המסור אותו קיבלתי בבית החולים, והמשיכה לשיתוף פעולה שנרקם עם פרופ' גבי ברבש ופרופ' אייל גור, שעשו מאמץ כדי לקדם ולממש את קורס ההעשרה הרב מערכתית לקוסמטיקאיות בבית החולים. זהו שיתוף פעולה תקדימי עם רופאיי המרכז שהיה בהחלט פורץ דרך בכל קנה מידה".

לכבוד יום הרופא, הודיעה גם חברת אופטיקנה - רשת האופטיקה המקצועית והמתקדמת בישראל, כי תבצע תרומה רחבה עבור הצוותים המחסנים, הרופאים, האחים והאחיות ועוד. אופטיקנה פועלת במשך שנים לטובת הצוותים הרפואיים, ובתרומתה הנוכחית שמחה להעביר שוברים לרכישת משקפי ראייה עם מסגרות בשווי של עד 1,200 שקל, כולל עדשות לכ-1,000 עובדי קופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת, אשר עובדות בתקופה זו ימים כלילות במלחמה כנגד נגיף הקורונה.

ברכות ליום הרופא. יחצ אורבן פלייס,
באורבן פלייס לא שוכחים להגיד תודה לאנשים שבאמת חשוב להוקיר/יחצ אורבן פלייס

ברשת מתחמי העבודה המשותפים Urban place ממשיכים לשמור על האופטימיות למרות הסגרים ולדבריהם שנת 2021 תהיה שנה של פריחה מחודשת עבור מתחמי העבודה המשותפים והקשר בין איש לרעהו יהיה הכוח המניע. אין זה פלא שהחיוביות נמצאת שם עבורם כאורחת קבועה - ודוגמא חיה ניתן לראות בפעילותם מלאת המסר לכבוד יום הרופא שחל היום (שני). אלו יצאו עם יוזמה מקורית שמעידה שלעיתים גם משהו קטן וטוב עשוי להעלות חיוך על הפנים - ואין זה משנה באיזו שפה זה נאמר. הממברים במתחמי העבודה המשותפים שלחו ברכת תודה לרופאים על כל עבודתם המאומצת למען בריאות אזרחי המדינה בתקופה מורכבת זו. צרפתית, רוסית, אנגלית, עברית וספרדית היוו מהוקרה הזו.

"מאז פרוץ הקורונה למדנו להעריך את הדברים הקטנים שבחיים. את הביחד שלנו, את המשפחתיות ובראש ובראשונה את הבריאות שבלעדיה דברים לא נראים בסופו של יום אותו הדבר. ביוזמה הזו של תודה במספר שפות לכבוד יום הרופא הישראלי היה חשוב לנו להעביר בצורה פשוטה ועוצמתית שאם בעבר כשאמרו גיבורי על חשבו על דמויות לא אמיתיות, כיום הרופאים הם גיבור העל האמיתיים של כולנו ללא צל של ספק", מציין רומן לוי, מייסד ומנכ"ל רשת מתחמי העבודה משותפים Urban Place, ומוסיף: "אנחנו מלאי תקווה שמלבד הוקרת התודה הם יזכו להערכה ברמה היומיומית מכלל הציבור. הם מבצעים את עבודתם לאורך כל השנה בצורה איתנה וזה צריך להיות ראוי להערכה".

  • עוד באותו נושא:
  • רופאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully