וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר או לא סגר, על המערכת החיסונית צריך לשמור

גיא מרקוביץ

11.1.2021 / 16:09

השלכות הסגר על הגוף שלנו חמורות, ואחרי שלא התאמנו באופן סדיר כבר חודשים, צריך למצוא דרכים לסייע לגוף. תוספי תזונה יכולים להיות פיתרון מונע לחיזוק המערכת החיסונית. דעה

הסגר השלישי הביא עמו פעם נוספת את הצורך לבלות את מרבית הזמן בין כותלי הבית. מעבר להשלכות הפסיכולוגיות שנידונו לא מעט ישנן, כמובן, גם השלכות גופניות. עונת החורף המתעתעת אומנם מספקת ימים חמימים, אך סוף השבוע צפוי להיות חורפי ויחד עם שינוי הטמפרטורות המיידי מגיעה התחלואה האופיינית לעונה זו הכוללת: שפעות, התקררויות וכמובן החשש מהתפרצות נוספת של מגיפת הקורונה.

אז אמנם החיסון כבר פה ומדובר בבשורה מעודדת ללא כל ספק, אך כיצד אנחנו יכולים לעזור בחיזוק המערכת החיסונית? על ידי נטילת ויטמינים ותוספי תזונה. בשנה האחרונה ניתן לראות גידול משמעותי של עשרות אחוזים ברכישת ויטמינים ותוספי תזונה בארץ ובעולם. עד שפותח החיסון החליט הציבור בארץ ובעולם לקחת את המושכות לידיו בכל הנוגע לחיזוק המערכת החיסונית מה שבא לידי ביטוי בגידול ניכר של רכישות בקטגוריה זו.

סופהרב. יחצ,
לחיזוק הגוף. ויטמין C ו-D של סופהרב/יחצ

בשנה האחרונה ניתן לסמן ביקוש ניכר למספר ויטמינים ותוספי תזונה

  • ויטמין D הידוע בכינויו "ויטמין השמש" הינו בעל חשיבות רבה לתפקוד תקין של מערכת החיסון. בהקשר זה על אף שאנו חיים במדינה שטופת שמש, רוב האוכלוסייה סובלת ממחסור בוויטמין. על רקע זה יש להביא את המלצת משרד הבריאות לציבור הרחב בנושא, לפיה יש לשמור על סטטוס ויטמין D תקין באמצעות תוסף של 800 -1000 יחידות ויטמין D ליום, בעיקר לקשישים ולמי שאינו חשוף לשמש. המלצה זו מתחדדת על רקע החשיפה הנמוכה לשמש כתוצאה ממיעוט היציאות מהבית והסגר ובפרט על רקע החורף המתקרב. אנשים הסובלים מהשמנה עשויים להזדקק אף למינונים גבוהים יותר כגון 2000 יחב"ל ליום ויותר. ויטמין D נמצא במחקרים מקיפים ברחבי העולם כיעיל במניעה והתמודדות עם מחלת הקורונה.
  • ויטמין C נמצא יעיל בתפקוד תקין של המערכת החיסונית ומחזק את פעילותה. הוא מהווה נוגד חמצון חזק המסייע לנטרול רדיקלים חופשיים, מסייע בייצור נוגדנים ותורם לפעילות תאי הדם הלבנים ומערכת החיסון. ויטמין C הינו מרכיב חיוני המשתתף ביצירת חלבון הקולגן, חלבון הדרוש בין היתר לבנייה של רקמות חיבור, איחוי פצעים ושמירה על מראה עור טבעי ובריא. צריכה קבועה של ויטמין C במינון נכון, מסייעת לשמירה על מערכת החיסון תקינה ומראה עור בריא.
  • אבץ הינו מינרל בעל חשיבות רבה בתפקודה התקין של מערכת החיסון. מחסור באבץ בגוף עלול לגרום בין השאר בעמידות חלשה של הגוף מול נגיפים, חיידקים ופטריות. מחקרים שנעשו על אבץ הראו כי עשויה להיות לו השפעה אנטי ויראלית לגוף ואף הראו כי צריכתו עשויה לתרום להתאוששות מהירה יותר ממחלות, במיוחד בקרב אנשים מבוגרים.

בשנה הקרובה אנחנו צופים המשך מגמה של גידול במודעות ובמכירות לאחר שהציבור הרחב שילב את הוויטמינים ותוספי התזונה כחלק משגרת החיים שלהם יום יום לחיזוק ומניעה. אז גם לאחר החיסון בין אם לקורונה ובין אם לשפעת, תמיד תזכרו שיש דרך נוספת לעזור למערכת החיסון להתחזק עם ויטמינים ותוספי תזונה.

גיא מרקוביץ הוא סמנכ"ל שיווק בקבוצת אמברוזיה סופהרב

  • עוד באותו נושא:
  • ויטמינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully