וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים הציבוריים קורסים: "לא יכולים לשלם לספקים"

11.1.2021 / 17:02

מנכ"ל בית החולים לניאדו נדב חן התראיין ל-103fm: "מגיעים לנו כמיליארד שקלים רק כדי לסגור את הפערים שלנו. בגל הזה אנחנו חווים חולים יותר קשים מהגל הראשון"

בווידאו: עומס בבתי החולים בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: רויטרס

"אני לא יכול לשלם לספקים. מגיעים לנו מיליארד שקלים רק כדי לסגור את הפערים שלנו". כך אומר מנכ"ל בית החולים לניאדו נדב חן בריאיון ל-103fm.

שבעה בתי חולים ציבוריים וביניהם ביה"ח הדסה, שערי צדק ולניאדו חוששים מפני קריסה כלכלית, וזאת בעקבות אפליה תקציבית לעומת בתי החולים הממשלתיים. נדב חן, מנכ"ל בית החולים לניאדו, סיפר על הקושי הכלכלי והבהיר: "כל בתי החולים גומרים בגירעון, כולם מקבלים סיוע אבל אנחנו לא שייכים למדינה או לקופת החולים. זה קרה כבר קודם. אם בשנים עברו חילקו לבתי החולים באזור ה-3 מיליארד שקל, בתי החולים הציבוריים קיבלו 250 מיליון ואנחנו 20 אחוז מהאשפוז בישראל. פרופורציונלית מגיעים לנו כמעט מיליארד שקלים".

האזינו לריאיון המלא ב-103fm

חן התייחס לעניין התרומות: "התורמים הגדולים בעולם עוזרים לקהילות שלהם, עניי עירך קודמים, ואנחנו נפגעים מזה. לכן אנחנו דורשים שוויון בתמיכה - מה שנותנים לבית חולים ממשלתי שיתנו גם לנו. אין בית חולים אחר. הצוותים ממשיכים להגיע ויש לנו פחות כוח אדם והטיפול פחות מיטבי, אבל אנחנו מתחילים להרגיש שיש ספקים שלא מספקים. אותם שולמנים שחלקם קורסים בגללי, כי אני לא משלם להם".

חן סיפר גם על מצבם של חולי הקורונה שמאושפזים בימים אלה בבית החולים לניאדו: "בגל הזה אנחנו חווים חולים הרבה יותר קשים מבגל הראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • בתי חולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully