וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: שיתוף פעולה בין סייבריזן לאינטל

עודכן לאחרונה: 12.1.2021 / 16:05

חברת הסייבר ההגנתי תשיק יחד עם אינטל מוצר הגנה לעצירות מתקפות כופרה בארגונים. קרן בירד אישרה פרויקטים ישראלים ואמריקנים משותפים

חברת הסייבר ההגנתי סייבריזן וענקית הטכנולוגיה אינטל, מכריזות על שיתוף פעולה חדש בו ישיקו מוצר הגנה המיועד לעצור מתקפות כופרה בארגונים באמצעות שילוב של תוכנה ייעודית ופעילות מעבד (CPU). הפתרון החדש יכלול את מערכת ההגנה הרב שכבתית של סייבריזן בשילוב עם טכנולוגית איתור האיומים של אינטל ויצור הגנה הוליסטית מפני מתקפות כופרה. הפתרון החדש בולט בשוק האבטחה בשל ממשק יוצא דופן, בו חומרת מחשב מבצעת תפקיד אקטיבי בהגנה על יחידות הקצה בארגון מפני מתקפות סייבר. הוא יהיה זמין לשימוש במעבדי אינטל 11th Gen Intel Core vPro אשר עתיד לצאת לשוק במהלך 2021.

השנה האחרונה האיצה את מתקפות הכופרה, במהלכה נרשמו שיאים חדשים בנזקים שנגרמו על ידי קבוצות תקיפה שונות אשר חדרו למאגרי מידע רגישים של חברות, גנבו מידע, הצפינו אותו וסחטו סכומי עתק לטובת שחרור המידע ומניעת פרסומו. מתקפות הכופרה ממשיכות לחמוק מתחת לרדאר של טכנולוגיות האנטי וירוס המסורתיות אשר לא מצליחות לעצור את התוקפים המתוחכמים ולמנוע נזק לארגונים. מציאות זו מדגישה את הצורך בגישה חדשה אשר תגן על ארגונים מפני מתקפות כופרה הגורמות לפגיעה כלכלית, השבתה תפעולית ופגיעה תדמיתית חמורה. יכולות המניעה, האיתור והתגובה של סייבריזן, בשילוב עם החומרה המתקדמת של אינטל מביאות לשוק פתרון הגנה ייחודי וחדשני שיחזיר את השליטה אל המגנים.

"שיתוף הפעולה עם אינטל, אשר יוסיף זיהוי איומי כופר בשלב המעבד, מחזק את ההיסטוריה הארוכה של סייבריזן כמובילה בתעשייה באיתור ומיגור תקיפות הכופרה. שילוב חומרה, תוכנה וידע באבטחה מהשורה הראשונה, מספק למגנים פלטפורמת הגנה הוליסטית שתביא לסיום עידן הסחיטה הכפולה שעולה היום לארגונים מאות מיליוני דולרים בכל שנה", מסר ליאור דיב, מנכ"ל ומייסד סייבריזן.

"מתקפות כופרה היוו איום מרכזי בשנת 2020 ונראה כי תוכנות הגנה מסורתיות לבדן אינן מספיקות על מנת להגן מפני מתקפות אלו. מוצר ההגנה החדש, יספק פתרון ייחודי בשוק, בעל יכולות איתור איומים המשלב תוכנה וחומרה אשר יגן בצורה מיטבית. יכולת ההגנה הרב שכבתית של סייבריזן יחד עם יכולות הטלמטריה של המעבד יספקו לחברות ויזאביליות מלאה על הסביבה הארגונית שלהם ויגנו מפני תקיפות כופרה אשר מתחמקות מטכנולוגיות מבוססות חתימות", אמרה סטפני הלפורד, סגנית נשיא קבוצת מיחשוב לקוחות ומנהלת כללית של פלטפורמות לקוחות עסקיים באינטל.

ליאור דיב. יחצ,
ליאור דיב/יחצ

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב, אישרה השקעה בשני פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות שנועדו לפתח טכנולוגיות מתקדמות בתחום ביטחון הפנים. הפרויקטים נבחרו על-ידי המשרד האמריקאי לביטחון המולדת (Department of Homeland Security - DHS) והמשרד לביטחון הפנים של ישראל, במסגרת תכנית BIRD HLS. בנוסף למענקים מקרן בירד יזכו הפרויקטים למימון מהמגזר הפרטי, כך שסך ההשקעה בפרויקטים תהיה בהיקף של 3 מיליון דולר.

הפרוייקטים שנבחרו ואושרו על-ידי מועצת המנהלים של קרן בירד הם:

- חברת Levitection מחיפה וחברתTechnologies Liberty Defense מג'ורג'יה, ארה"ב, יפתחו פיתרון לאיתור איומים וחפצים מוסתרים בשטח פתוח באמצעות הדמייה אלקטרומגנטית ובינה מלאכותית.

- חברת Ception Technologies מירושלים וחברת Hivemapper מקליפורניה, ארה"ב, יפתחו מערכת למיפוי תלת ממדי המשלבת צילומי אוויר וקרקע.

המנהל הטכנולוגי (Science and Technology Directorate - S&T) במשרד האמריקאי לביטחון המולדת והמשרד לביטחון הפנים הישראלי משתפים פעולה משנת 2016 במימון פרוייקטים טכנולוגיים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי ביטחון הפנים והמולדת. שיתוף הפעולה כולל פיתוח טכנולוגיות בתחומים: פשעי סייבר; אבטחת תשתיות ומבני ציבור; ערים בטוחות ומוגנות; הגנת גבולות; מערכות אוויריות בלתי-מאוישות; וטכנולוגיות מתקדמות לכוחות חירום והצלה (מגיבים ראשונים).
הפרויקטים שנבחרו מספקים מענה לצרכי הביטחון של שתי המדינות ובעלי פוטנציאל מסחרי משמעותי.

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים לצורך פיתוח של מוצרים משותפים. בנוסף למימון (עד מיליון דולר לפרויקט) הקרן מסייעת באיתור ובחיבור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות. הפרויקטים המוגשים לתכנית BIRD HLS עוברים בדיקה קפדנית על-ידי נציגי המשרד לביטחון המולדת האמריקאי, רשות החדשנות הישראלית ומומחים מהמשרד לביטחון הפנים בישראל.

"הפרוייקטים הנבחרים לשנת 2020 משקפים את תחומי העניין החשובים והרחבים של המשרד האמריקאי לביטחון המולדת (DHS) והמשרד לביטחון הפנים בישראל", אמרה הגב' מייגן מאהלה, מנהלת המחלקה לשיתוף פעולה עם התעשייה במנהל הטכנולוגי (S&T), המשרד לביטחון המולדת בארה"ב. "אנו מצפים לראות את ההשפעה של שיתופי הפעולה האסטרטגיים החדשים הללו".

ד"ר גד פרישמן, המדען הראשי במשרד לביטחון הפנים, אמר: "תוכנית בירד HLS מאפשרת לנו לשפר את ביטחון הציבור בישראל ובארה"ב באמצעות תמיכה בפיתוח טכנולוגיות חדשניות המסייעות באכיפת החוק, במניעת פשע ואלימות, ובאמצעות פיתוח כלים ושיטות חדשניות לחילוץ בעת שריפה ומקרי חירום, לטובת שתי המדינות".

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד, אמר, "אנו שמחים להכריז על הפרויקטים החדשים של תכנית BIRD HLS, אשר ייתנו מענה לצרכים החיוניים של ביטחון הפנים בשתי המדינות. זוהי השנה החמישית של התכנית, שהוקמה כדי לסייע בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לכוחות החירום וההצלה, והורחבה כדי לתת מענה לצרכים המשתנים בהבטחת שלום הציבור. אנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה עם המשרד האמריקאי לביטחון המולדת (DHS) והמשרד לביטחון הפנים בישראל".

seperator

שני גופים ברמה עולמית התומכים בסטארט-אפים מציגים סדרה של תוכניות דינמיות באבו דאבי כדי להאיץ הזדמנויות עבור חברות בשלביהן המוקדמים. משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) חבר למיקרוסופט ו-Plug and Play לקידום מגוון יוזמות במטרה לספק למייסדים ויזמים כלים ומשאבים כדי להצליח להגדיל את עסקיהם ולממש רעיונות המניבים השפעה חיובית.

אבו דאבי בנתה סביבה עסקית עשירה בכישרונות המאפשרת לסטארט-אפים חדשניים להצליח באמירות, ומדורגת במקום ה -12 העולמי בדו"ח הלאומי של הבנק העולמי לשנת 2020 לקלות בעשיית עסקים. כדי להמשיך ולקדם את האקו-סיסטם לחדשנות של אבו דאבי, ADIO, באמצעות שותפות עם מיקרוסופט ו- Plug Play , תספק מימון אסטרטגי לפרויקטים מרכזיים התומכים בחברות מונעות צמיחה הנמצאות בשלביהן המוקדמים.

H. E ד"ר טאריק בן הינדי, מנכ"ל משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO): "אבו דאבי טיפחה סביבה בה חברות סטארט-אפ יכולות לגשת לאמצעים ולהזדמנויות שיעזרו להן להחיות רעיונות נועזים. אנו מחויבים להעמיק את תמיכתנו במשקיעים ויזמים בשנת 2021, ויצרנו שותפות עם גופים מובילים מהעולם התומכים בסטארט-אפים בכדי לספק לקהילה גישה רבה יותר למימון, רשתות וחונכות. ככל שהכלכלה העולמית צופה לעתיד, האקו-סיסטם של אבו דאבי ממוקם כיעד ההשקעה העיקרי של האזור עבור בעלי חזון בדרך למימוש שאיפותיהם".

ADIO חברה למיקרוסופט להשקת סדרת יוזמות במסגרת תוכנית Microsoft for Startups, המספקת טכנולוגיה, שירותי ענן, מיומנויות ותמיכה עסקית שמטרתם להאיץ הזדמנויות צמיחה לסטארט-אפים. על פי ההסכם, מיקרוסופט תנהל מספר תוכניות במשך חמש שנים לתמיכה באקו-סיסטם לסטארט-אפ טכנולוגי. שתי התוכניות הראשונות הן "Microsoft Growth X Accelerator", תוכנית מאיץ וירטואלי עם דגש על גיוס חברות סטארט-אפ מקומיות ואזוריות, ו- "Highway to 100 Unicorns", יוזמה המפעילה פעילויות ממוקדות סטארט-אפ דרך שותפים אזוריים של מערכות אקולוגיות לגיוס גבוה. סטארט-אפים פוטנציאליים עבור ה- Accelerator, כמו גם תוכניות עתידיות שעומדות לפנינו על ידי מיקרוסופט ו- ADIO. יוזמות נוספות המתמקדות ביזמות עבור תושבי איחוד האמירויות, כמו גם סטודנטים באוניברסיטאות, יוצאות לדרך ויושקו בחודשים הקרובים.

Sayed Hashish, מנכ"ל מיקרוסופט איחוד האמירויות הערביות: "חברות סטארט-אפ ממלאות תפקיד חיוני בהנעת הגל החדשני החדש ובזירוז הצמיחה הכלכלית. אבו דאבי הפכה לפלטפורמת זינוק מבטיחה עבור חברות סטארט-אפ להחיות את רעיונותיהן. השותפות האסטרטגית שלנו עם ADIO מדברת על המחויבות של מיקרוסופט כשותפה טכנולוגית עולמית לאפשר ליזמים מתחילים לפתח, להגדיל ולבנות עסקים עם טכנולוגיה חדשנית, ומאפשרים להם להשיג יותר".

Plug and Play, פלטפורמת חדשנות המאגדת חברות סטארט-אפ מובילות ובין התאגידים והגופים הממשלתיים הגדולים בעולם, מפעילה כיום תוכניות מאיצים במזרח התיכון מהמרכז הפיננסי הבינלאומי של האמירות (ADGM Abu Dhabi global Market). מאז 2017, השותפות בין Plug and Play ל- ADGM הייתה גורם מוביל בהנעת חדשנות באזור על ידי חיבור סטארט-אפים למומחיות של חברות סטארט-אפ בינלאומיות ותאגידים גדולים. ADIO בונה על ההצלחה הזו להעלות את הפלטפורמה לשלב הבא על ידי שותפות עם Plug and Play לתמיכה בשתיים מתוכניות האצה הקיימות שלה, תוך התמקדות ב- FinTech וב- Healthtech, וכן השקת תוכנית מאיצים נוספת למגזר שלישי שתפעל במחצית הראשונה של שנת 2021. כחלק מההסכם, ADIO תספק מימון למאיצים ותעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם Plug and Play בכדי לבסס את אבו דאבי כמוקד חדשנות בתחומי מפתח.

סעיד עמידי, מנכ"ל ומייסד Plug and Play: "Plug and Play גאה להיות שותף עם משרד ההשקעות באבו דאבי כדי להמשיך ולתמוך בסטארט-אפים יוצאי דופן ברחבי איחוד האמירויות הערביות ו- GCC(Gulf (Cooperation Council. במהלך 3 השנים האחרונות ובשנים הבאים, המיקוד שלנו יהיה להמשיך ליצור הזדמנויות עסקיות אמיתיות עבור חברות סטארט-אפ מקומיות, אזוריות ובינלאומיות חדשניות שיכולות להיות בעלות השפעה מתמשכת על מגזרים קריטיים באמצעות שיתופי פעולה ארגוניים וממשלתיים. באמצעות תמיכת ADIO ורשת השותפויות ההולכת וגוברת שלנו עם הגופים הגדולים ביותר במגזר הפרטי והציבורי, נממש חזון של שוק מאוחד למען פתרונות ההפעלה הטובים ביותר".

בנוסף לשותפויות עם מיקרוסופט ו- Plug and Play, ADIO פועלת לצד שותפים כמו Hub71, ADGM, ADQ ו- Mubadala כדי להמשיך ולפתח את האקו-סיסטם לחדשנות של האמירות. תפקידה של ADIO כולל חיבור בין משקיעים וחברות להזדמנויות רלוונטיות באקו-סיסטם של אבו דאבי, איסוף השותפויות הנכונות שיעזרו להם לצמוח ולהתרחב באמירות ולהשיג הצלחה ארוכת טווח ובר קיימא באזור.

טאריק בן הינדי. יחצ,
טאריק בן הינדי/יחצ

ראדא תעשיות אלקטרוניות בע"מ (NASDAQ: RADA), מובילה עולמית בפיתוח וייצור מכ"מים טאקטיים לכוח המתמרן, מודיעה כי דירקטוריון החברה אישר הגשת בקשה לרישום כפול בבורסה לניירות ערך בתל אביב (הבורסה בת"א). בכפוף לרישום בבורסה בת"א מניותיה הרגילות של החברה ימשיכו להיסחר כסדרן בנאסד"ק והחברה תמשיך לעמוד בדרישות הדיווח והגילוי של הרשות לניירות ערך ולבורסה בארה"ב, החלות על מנפיקים זרים.

יוסי בן-שלום, יו"ר ראדא אמר: "אנו מצפים לרישום בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ומאמינים כי מהלך זה יאפשר לנו להרחיב את בסיס המשקיעים שלנו ויביא לגידול בעניין ובהשקעות מצד מוסדיים ישראליים. אנו מאמינים כי הרישום הכפול בבורסה בת"א יהווה עבור שוק ההון הישראלי השקעה אטרקטיבית בחברה שצומחת בשיעורים גבוהים".

מנכ"ל ראדא דב סלע. סיון פרג',
מנכ"ל ראדא דב סלע/סיון פרג'

חברה חדשה תחבר בין יוצרים ישראלים לתעשיית המוזיקה העולמית. NADADOM היא חברת פאבלישינג חדשה שהקימו מנהל האומנים אור מרמלשטיין (אליעד נחום, בניה ברבי) והמפיק והיועץ המוזיקלי נוי אלוש יחד עם הבמאי ושחקן הקולנוע האמריקאי Danny A. החברה תייצג ותנהל שירים של כותבים, מלחינים ומפיקים ישראליים והודות לקשריהם המקצועיים והאישים של מייסדיה, תוכל לייצר לראשונה חיבור הדוק ובלתי אמצעי ביניהם לבין חברות תקליטים בינלאומיות מובילות ולבכירים בתעשיות הפרסום, הקולנוע, הטלוויזיה והגיימינג בעולם.

בשנים האחרונות לא היה קשה לפספס את עליית המדרגה המרשימה ביכולות הכתיבה וההפקה של היוצרים המקומיים, לצד הצלחות יוצאות דופן של שירים ישראלים ברחבי הגלובס ו NADADOM מאמינה שבדומה לתעשיית הטלוויזיה הישראלית שמנפקת בעשור האחרון תוכן איכותי ופופולרי לשוק הבינלאומי, הגיעה העת לקחת את היחסים בין הצדדים לשלב הבא ולסלול את הדרך לעולם חדש של הזדמנויות שעד היום נראו לרבים כחלום בלתי אפשרי.

כדי להגשים את חזונה, חברה NADADOM לכמה מהשמות המובילים בתעשיית המוזיקה הישראלית, שחלקם כבר חתומים על הצלחות גלובליות (ביניהם דורון מדלי, אליעד, אבי אוחיון, ינון יהל, אורי שוחט, בניה ברבי, עדי אולמנסקי , מתן דרור ורבים נוספים), לצד שמות חדשים ומבטיחים באינדי, בהיפ הופ ובאלקטרוניקה המקומיים ותייצג את יצירותיהם הרלוונטיות בעולם, כשהיא יותר מבטוחה שזה רק עניין של זמן עד שהיצירה המוזיקלית המקומית תהפוך לכוח מוביל ומבוקש בתעשיית הבידור העולמית.

seperator

ענקית הלוגיסטיקה DP World מדובאי, באמצעות הזרוע הלוגיסטית Smart Solution Logistics FZE (SSL) חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אלאלוף לוגיסטיקה, מקבוצת אלאלוף הוותיקה בישראל, המתמחה בספנות ולוגיסטיקה. שיתוף הפעולה נועד לקדם אפשרויות חדשות בתחום ההובלה והלוגיסטיקה בין איחוד האמירויות ובין ישראל ולעודד את הסחר בין המדינות. ההסכם, שיאפשר לחבר בין מרכזים לוגיסטיים מרכזיים בשתי המדינות, ומעבר להן, נחתם ע"י אלברט קראק, מנהל התפעול הראשי (COO) של SSL וגיל מילר, מנכ"ל אלאלוף ספנות ולוגיסטיקה.

במסגרת ההסכם, שתי החברות ישתפו פעולה בכל הקשור לשילוח בינלאומי ובכלל זה שירותי הובלה, איסוף ואחסנת מטענים, משלוח, פריקה ושחרור סחורות ובכל הכרוך בהתנהלות בתחומי הנמלים. שיתוף הפעולה בין החברות כולל את תחומי הייבוא והייצוא של מטען אווירי וימי וטיפול מלא בתחום המכולות. במקביל, החברות יספקו את כל השירותים הכרוכים בהתנהלות מול המכס. מעבר לכך, על פי ההסכם, שתי החברות יעמידו את יכולותיהן לקידום הזדמנויות עסקיות ויחלקו את הידע שיש לכל אחת מהן בתחום הלוגיסטיקה במטרה לספק ללקוחות שירות ברמה הגבוהה ביותר ובמיקומים מרכזיים ברחבי העולם.

הזרוע הלוגיסטית SSL של DP World הממוקמת במיקום אסטרטגי בנמל ג'בל עלי שבדובאי מציעה ממגוון נרחב של פתרונות המכלה לוגיסטיים. באמצעות רשת בינלאומית נרחבת של מסופים ונמלים ברחבי העולם, SSL מסייעת לחברות לקשר ולחבר את שרשרת האספקה שלהן לכל חלקי העולם באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות ובאמצעות מגוון רחב של אמצעי תחבורה. באמצעות שיתוף הפעולה שלה עם אלאלוף לוגיסטיקה המהווה חלק מקבוצת אלאלוף, אחת מסוכנויות השילוח הגדולות והוותיקות בישראל, החברה מתכוונת להרחיב את פעילותה בתחום הלוגיסטיקה באיחוד האמירויות, בישראל ובשווקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם.

ענף ההובלה והלוגיסטיקה באיחוד האמירויות גדל בהתמדה ובמהלך השנים עקף תעשיות מרכזיות אחרות, תוך שהוא מהווה גורם מרכזי במאמצי הגיוון של כלכלת איחוד האמירויות הערביות. על פי הרשות הפדרלית לתחרותיות וסטטיסטיקה של האמירויות, התפוקה הגולמית של המגזר הלוגיסטי הסתכמה בכ -219 מיליארד דולר בשנת 2018. בנוסף, תרומת המגזר לתמ"ג של איחוד האמירויות צפויה לגדול ב -8 אחוזים בשנת 2021.

אלברט קראק, מנהל התפעול הראשי, SSL אמר: "אנו גאים בעובדה שהצלחנו לתרום באופן עקבי לצמיחת המשק כאשר למרות משבר הקורונה רשמנו זינוק של 30 אחוז בהכנסות, בהשוואה לשנה שעברה. הנורמליזציה וקשרי הסחר בין איחוד האמירויות הערביות לישראל פותחים בפנינו הזדמנויות צמיחה. אנו תומכים בחזון מנהיגי המדינה להתפתחותה העתידית של איחוד האמירויות ובטוחים כי מיזם חדש זה יסייע לשגשוגה הכלכלי של המדינה, תוך שהוא חיזוק וביסוס מעמדה המוביל של תעשיית הלוגיסטיקה באזור".

קראק הוסיף: "המטרה המרכזית שלנו בשיתוף הפעולה עם אלאלוף לוגיסטיקה היא להרחיב את הרשת שלנו ולהגיע לשווקים שלא היו נגישים לנו בעבר. אנו מקווים לנצל באופן מלא את מיקומה של דובאי בין אסיה לאירופה, מיקום אסטרטגי המעניק לה גישה למזרח ולמערב וכן את החיבור של ישראל למיקומים מרכזיים באזור. אנו משוכנעים כי באמצעות שימוש בתשתית המתקדמת שלנו, ברשת הגלובלית וביכולות המתקדמות שפיתחנו, נוכל להבטיח תנועה חלקה של מטענים דרך הים, היבשה והאוויר, ולספק ערך מוסף רב לשירותי השילוח וההובלה".

גיל מילר, מנכ"ל אלאלוף ספנות ולוגיסטיקה: "מגפת הקורונה העולמית הדגישה וביססה את חשיבותו של תחום הלוגיסטיקה הבינלאומית. שיתופי פעולה, כמו שיתוף הפעולה שנחתם בין החברות, חיוניים בכדי להתמודד עם האתגרים בשרשרת האספקה ובכדי להניע את הכלכלות. אנו שמחים לשתף פעולה עם SSL, שיתוף פעולה המשתלב עם החזון שלנו לחיבור לשווקים מרכזיים ברחבי העולם ולשיפור הפעילות העסקית באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. אנו באלאלוף מחויבים, זה עשרות שנים, לספק שירותים ברמה הגבוהה ביותר ורואים בשיתוף הפעולה חלק ממחוייבות זו. אנו רואים פוטנציאל עצום בשיתוף פעולה זה לקידום הסחר בין שתי המדינות ומקווים שנוכל למנף את יכולות SSL ואת מעמדן של איחוד האמירויות הערביות כמרכז לוגיסטי עולמי".

גיל מילר. ליאת מנדל,
גיל מילר/ליאת מנדל

Digitalent, בית הספר המוביל למקצועות השיווק והדיגיטל, נבחר להיות אחד מ-12 מכללות הרשאיות להכשיר הון אנושי להייטק במקצועות תומכים פיתוח ובית הספר היחיד ברשימה המתמחה במקצועות הדיגיטל, במסגרת המכרז של הרשות לחדשנות אשר התחייבה להשקיע 139 מיליון שקלים בהשמת עובדים להייטק.

בית הספר זכה בתקציב של מיליוני שקלים על מנת להכשיר מאות תלמידים אשר יקבלו מלגה מיוחדת. כמו כן, חלקם הגדול מהתלמידים אף יזכו להתחייבות להעסקה בחברות הייטק ובחברות אחרות בהתאם לעמידה בקריטריונים של בית הספר תוך חצי שנה מתום סיום הלימודים. תקציב הזכייה הולך להגדיל משמעותית את היקפי הפעילות של בית הספר שנחשב למוביל בתחום הכשרות למקצועות הדיגיטל בישראל.

מדובר בהכשרות קצרות וממוקדות בנות כ- 4-5 חודשים בשעות הערב, ושמועברות על ידי מומחי דיגיטל מובילים בארץ בצורה מקוונת - בלייב, זאת על מנת לאפשר גם לתושבי הפריפריה לקחת חלק בתכנית.

בנוסף, בית הספר יפעיל שיטות סינון ומבחני כניסה מחמירים וזאת על מנת לעמוד בדרישות המעסיקים בתעשיית ההייטק, אשר דורשת, בין היתר, השכלה אקדמאית או השכלה על תיכונית משמעותית אחרת, ידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה, שליטה באקסל ויכולות אנליטיות מובהקות. בתוכנית תינתן עדיפות לסטודנטים שנה ג' במגוון תחומי לימוד (לאו דווקא טכנולוגיים או מדעיים) אשר יוכלו לשלב את לימודיהם בסמסטר האחרון של התואר לצד תכנית ההכשרה והשמה מובטחת לתפקיד ראשוני וגם לאקדמאים שלא הצליחו להשתלב בשוק העבודה בלאחר סיום התואר.

מאשה דשקוב מנכ"לית ומייסדת Digitalent מציינת: "אנחנו נרגשים לקראת הפרויקט הגדול והכל כך חשוב. בית הספר Digitalent תמיד שאף למצוינות ולאחוזי השמה הגבוהים בענף. אנחנו שמחים שהרשות לחדשנות זיהתה לראשונה את מקצועות הדיגיטל כחלק ממקצועות תומכי פיתוח ומוכנה לעודד הכשרות והשמות גם במקצועות אלו. מקווים שזה סממן ראשון לכך שקטגורייה של מקצועות דיגיטל הכוללת נכון להיום מעל 20 מקצועות והתמחויות שונות, מקבלת הכרה רחבה והופכת לתחום רשמי בעל פוטנציאל תעסוקתי והשתכרותי גבוה. אנחנו נפעל בכל הכוח על מנת לעמוד בקריטריונים של הרשות ולהכניס מאות רבות של עובדים חדשים ואיכותיים לשוק העבודה כבר בשנה הקרובה".

מאשה דשקוב. יחצ,
מאשה דשקוב/יחצ

המקצועות שנבחרו ללימודים הם:

  • קורס מנהלי קמפיינים PPC: קורס מעשי בקידום אתרים ממומן וניהול קמפיינים בדיגיטל שפותח בשיתוף עם החברות המעסיקות המובילות בישראל ועומדת בדרישותיהם.
  • קורס ניהול תוכן ומדיה חברתית: במסגרת הקורס יוכשרו התלמידים לבניית אסטרטגיית תוכן וקישורה למטרות העסקיות של הארגון, יצירת תוכן בפורמטים השונים, כלים לניהול נכון של תוכן בפלטפורמות העומדות לרשותנו, הפצת התוכן ומדידה בפלטפורמות הרבות .
  • קורס מנהלי :eCommerce הקורס כולל היכרות עם תחום ה-eCommerce, מבנה אתר ובניית קטלוג מוצרים, בחירת טכנולוגיות שונות לאתר, היכרות עם פלטפורמות למכירה, קידום האתר, ועוד.
seperator

לראשונה בעולם: SFI השיקה אג"ח חברתית הפתוחה לגיוס המונים באמצעות פלטפורמת Fundit, בשיתוף קרן תל אביב. מטרת "עידן חדש" היא צמצום בדידות קשישים באזור ת"א-יפו. האג"ח צפויה להשפיע לחיוב על חייהם של כ-200 קשישים בעיר ת"א-יפו, כאשר תקופת ההשקעה היא 2.5 שנים, וסך ההון לגיוס הינו כ- 2.3 מיליון שקל. עד כה, גויסו כ- 1.6 מיליון שקל.

"עידן חדש" היא השקעת אימפקט ראשונה מסוגה בישראל שקמה במטרה לצמצם את בדידותם של קשישים בעיר ת"א-יפו, לשפר את איכות חייהם, ולתת להם כלים שיסייעו בחיבורם מחדש לקהילה. התכנית כוללת ביקורי עו"ס ומתנדבים שיסייעו בחיבור הקשישים לקהילה, טיפול CBT, שילוב בפעילויות קבוצתיות בסביבתם, ושימוש ברכיב הטכנולוגי שינגיש את הקשר עם תכנים איכותיים, בני משפחה ומשתתפים נוספים בפרויקט.

השקעות אימפקט תופסות תאוצה ועניין רב בקרה המשקיעים המתוחכמים בעולם, אבל עד עכשיו, הכניסה להשקעות מהסוג הזה היו פתוחות אך ורק עבור משקיעים עם סכומי השקעה של מאות אלפי שקלים ומעלה. SFI החליטה לתת הזדמנות לכל אחד להתנסות בהשקעת אימפקט המספקת תשואה כלכלית וגם חברתית. לשם כך, משקיעי העוגן הסכימו להשוות את תנאי ההשקעה שלהם להשקעה של גיוס ההמונים. בפעם הראשונה בעולם, השקעת אימפקט במבנה אג"ח חברתית פתוחה לכל אחת ואחד.

ממחקר שערכו ב SFI במימון קרן דליה ואלי הורביץ, שניסה לכמת את המשמעות הכלכלית של התופעה, עלה כי הבדידות בקרב אזרחים ותיקים מגדילה פי 5.8 את הסיכוי לחלות בדיכאון; פי 2.1 את הסיכוי לסבול מדמנציה; פי 3.3 את הסיכוי לאשפוז סיעודי ממושך; ופי 1.9 את מספר הפניות לרופא המשפחה.

אג"ח חברתית היא הדרך לקדם תוכניות אפקטיביות ומדידות לפתרון לבעיות חברתיות. בדרך זו, ההון הראשוני ממומן ע"י משקיעים חברתיים.

ירון נוידרפר, מיסד ומנכ"ל SFI אמר כי "אני נרגש לאפשר כל אחד להשקיע באגח החברתית לצמצום בדידות קשישים ובכך לא רק לטפל בבעיה קשה שהתעצמה מאד בשנה האחרונה, אלא אף לקבל את השקעתו חזרה בכפוף להצלחת הפרויקט. השקעות אימפקט בעולם הולכות וצומחות שכן אנו רואים דור חדש של משקיעים שלא מסתפקים בתשואה, אלא רוצים שהשקעותיהם יהיו גם עם משמעות בהתאם לערכים שלהם".

ד"ר הלה אורן, מנכ"ל קרן ת"א אמרה כי "מזה למעלה מארבעה עשורים קרן ת"א פועלת ליצירת מענים לאתגרי השעה של העיר. הקורונה הציבה בפנינו אתגרים חדשים והעצימה אתגרים אחרים - בהם גם הנושא של בדידות קשישים. כגוף שמוביל חשיבה ועשייה אורבניים חדשניים, אנחנו שמחים לשתף פעולה יחד עם SFI ולייצר כלים פיננסיים חדשניים שיתרמו לעיר ולתושביה בכלל ולקשישים וניצולי שואה (שיהיו הפוקוס הראשון שלנו) בפרט. אתגרים אורבניים של המאה ה-21 מחייבים פתרונות פיננסיים של המאה ה-21".

ירון נוידרפר. דרור סיתהכל,
ירון נוידרפר/דרור סיתהכל

במטרה לקדם את המחקר הרפואי ובריאות הציבור, אוניברסיטת בר-אילן חתמה אתמול (ב') על הסכם שיתוף פעולה עם אוניברסיטה יוקרתית בתחום הרפואה מאיחוד האמירויות. טרם לחתימת ההסכם, 79 חוקרים מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה, נפגשו עם ראשי אוניברסיטת גולף מדיקל. עקרונות ההסכם שנחתם בין הנהלת המוסדות כולל חילופי חוקרים ופרסומים אקדמיים משותפים, חילופי סטודנטים בתואר ראשון ותארים מתקדמים ופיתוח תכניות אקדמיות משותפות בתחום מדעי הרפואה, חינוך לרפואה ומנהל מערכות בריאות.

בטקס החתימה שנערך באמצעות הזום השתתפו נציגי ההנהלות משני הצדדים וביניהם נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן ונשיא מדיקל גולף, פרופ' הוסאם חמדי. מאוניברסיטת בר-אילן נכחו בטקס גם יו"ר חבר הנאמנים שלמה זהר , רקטור האוניברסיטה פרופ' אמנון אלבק, פרופ' משה לוינשטיין המשנה לנשיא, סגנית הנשיא למחקר פרופ' שולה מיכאלי, זהר ינון מנכ"ל האוניברסיטה, השגרירה של בר-אילן למחקר באמירויות פרופ' מינה טייכנר, פרופ' קרל סקורצקי דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי בגליל, משנה לדיקן פרופ' אריק שינוול ומשנה לדיקן פרופ' חיים פוטרמן.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן אמר לאחר חתימת ההסכם: "הישג משמעותי ביותר של הסכמי אברהם הוא פריצת הדרך למחקרים משותפים עם האקדמיה באיחוד האמירויות. עולם המחקר וההכשרה בשתי המדינות יזכה להתחדשות בזכות הון אנושי איכותי שעד כה לא יכל לשתף פעולה ויוכל לממש את עצמו בתחומי מחקר מגוונים. גאווה גדולה שאת הסנונית הראשונה של שיתוף הפעולה מובילים מדעי הרפואה ובריאות הציבור. תחומים שאנו בבר-אילן מובילים בהם באמצעות הפקולטה לרפואה היחודית שלנו בגליל. אין לי ספק שבהמשך פקולטות נוספות שלנו יובילו להרחבת שיתוף הפעולה".

פרופ' הוסאם חמדי, נשיא אוניברסיטת מדיקל גולף אמר במפגש: "הביקור שערכו כאן חוקרים מאוניברסיטת בר אילן ומטעם המרכז הרפואי גליל היה רגע מרגש עבורנו. חיכינו לרגע הזה הרבה זמן וואנחנו מקווים לבקר בקרוב בישראל ושאתם תוכלו להגיע לכאן. מהפגישה הראשונה היה ברור שהכימיה בין הצדדים מצוינת. לאחרונה הבנו שאנחנו מעוניינים בשיתוף פעולה עם אוניברסיטה ישראלית. גילינו שאנחנו חולקים משימות וחזון משותפים. עבורנו זה רגע חשוב ויש לו חשיבות גדולה לשתי המדינות. אני משוכנע שההסכם הזה יהיה מודל לשיתופי פעולה אקדמיים בינלאומיים אחרים".

דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי פרופ' קרל סקורצקי: "בתחום הרפואה ובריאות הציבור אוניברסיטת גולף מדיקל נחשבת לאוניברסיטה פרטית מובילה במזרח התיכון. הם מתעניינים מאוד בפעילות שלנו בגליל המאופיין באוכלוסיה מעורבת ואני גאה שבחרו בנו ובמרכז הרפואי גליל כשותפים שלהם בצד המחקרי וההוראתי".

הסכם בין אוניברסיטת בר אילן לאוניברסיטת גולף. יחצ,
חותמים על הסכם היסטורי/יחצ

גלילות קפיטל פרטנרס מכריזה על גיוס של 170 מיליון דולר עבור קרן הצמיחה הראשונה שלה, Glilot+ (גלילות פלוס). הקרן החדשה משקיעה בחברות תוכנה וסייבר לאחר סבב A, וצפויה להשקיע בכ-15 חברות כשהיא מובילה או מצטרפת לסבבי גיוס מתקדמים בהשקעה של בין 5-20 מיליון דולר.

קרן הצמיחה פועלת במקביל לקרן השקעות הסיד של גלילות קפיטל, שבחודשים האחרונים ביצעה שש השקעות סיד חדשות במיזמים בשלב מוקדם הפועלים מתחת לרדאר. גם קרן הצמיחה ביצעה כבר השקעות ראשונות והינה הקרן החמישית של גלילות קפיטל המנהלת כיום כ-500 מיליון דולר.

גלילות קפיטל הוקמה בשנת 2011 על ידי קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין, המשמשים כשותפים מנהלים בקרן, אליהם הצטרפה כשותפה נופר עמיקם. לקובי, אריק ונופר ניסיון עשיר בהקמה וניהול של חברות והם הובילו את הקרנות של גלילות להישגים מרשימים בעשור האחרון.

פעילות הצמיחה של גלילות תנוהל על ידי ליאור ליטבק שהצטרף כשותף מנהל בקרן. ליטבק שימש בתפקידו האחרון כשותף בקרן M12, זרוע הון הסיכון של מיקרוסופט, דרכה השקיע בכ-20 חברות בישראל ובחו"ל, מתוכן למעלה מ-12 בשלבי צמיחה מוקדמת. בין ההשקעות הבולטות שהוביל בארץ: Zencity, nsKnox, Authomize ו-At-Bay. הוא בוגר תוכנית תלפיות של צה"ל ובעל תואר MBA בהצטיינות מבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד, שירת ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין ולאחר מכן שימש בתפקידי ניהול טכנולוגיה ופיננסים בענקית אחסון המידע EMC ובבנק ההשקעות מורגן סטנלי.

"לאחר עשור מוצלח אנו מרחיבים את פעילותנו, וכעת נוכל להשקיע ולסייע לחברות הישראליות המובילות בכל שלב בתהליך הגדילה שלהן", אומר קובי סמבורסקי. "אנחנו שמחים מאוד שליאור הצטרף אלינו - ליאור הוא תוספת כח משמעותית לקרן ואני בטוח שביחד נדע לסייע לחברות הישראליות המובילות להגיע לגבהים חדשים", מוסיף אריק קלינשטיין. "העולם העסקי ימשיך לעבור מהפכה עצומה הנגזרת משימוש הולך ומתרחב בטכנולוגיות מידע מתקדמות, ולחברות ישראליות צעירות הפועלות בעולם זה יש פוטנציאל עצום. אנחנו משקיעים ופועלים בתחום שנים רבות, והניסיון, הידע והקשרים שצברנו יעמדו גם לרשות החברות שבהן נשקיע מהקרן החדשה."

"אני נרגש להצטרף לקובי, אריק ונופר בקרן גלילות קפיטל, הממוקמת בפסגת תעשיית הון הסיכון בישראל, כדי להוביל את קרן הצמיחה", אומר ליאור ליטבק. "כיום יותר מתמיד יזמים ישראלים מחפשים לרוץ למרחקים ארוכים ולבנות חברות עצמאיות וגלובליות המובילות בתחומן. יזמים אלה מבינים את הערך הרב בקבלת ליווי צמוד בשלבים הקריטיים של ראשית צמיחת החברה - על מנת להתמודד עם אתגרי הגדילה, לצלוח את התחרות ולהוביל את השוק. אנו רואים יתרון מכריע לחברות בשלבים אלה בעבודה עם משקיעים ישראלים מנוסים בעלי נוכחות ענפה בשווקים בינלאומיים. גלילות פלוס עונה על צרכים אלה בדיוק באמצעות מודל Value Creation מובנה, קהילת יועצים בכירים מהחברות המובילות בעולם ותמיכה אישית ביזמים".

גלילות קפיטל היא הקרן הישראלית היחידה שדורגה ארבע פעמים על ידי חברת המחקר הבינלאומית פרקין (Preqin) כקרן הון סיכון בעלת הביצועים הטובים ביותר בעולם.

גלילות קפיטל. בן יצחקי,
גלילות קפיטל (צילום: בן יצחקי)/בן יצחקי
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully