וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה פשרה בייצוגית: ישראכרט תפצה ב-1.38 מיליון שקל

12.1.2021 / 9:21

החברה תפצה לקוחות בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ב-2015, בטענה כי גבתה עמלה עבור הפקת מסמכים ללקוחות בניגוד לחוק. לא תחשב את גובה העמלה לפי מנהגה עד עתה

בית ישראכרט. דוד שי, Creative Commons
גובה העמלה יחושב באופן שונה/Creative Commons, דוד שי

חברת ישראכרט תפצה לקוחות בכ־1.38 מיליון שקל בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ב-2015, בטענה כי גבתה עמלה עבור הפקת מסמכים ללקוחות בניגוד לחוק, כך שבמקום לגבות עמלה קבועה, היא הכפילה את העמלה במספר החודשים שבגינם הופק המסמך.

להסדר הפשרה ניתן בימים אלה תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בת"א ולפיו החברה לא תחשב יותר את גובה העמלה לפי מנהגה עד עתה, ותעניק ללקוחותיה פיצוי כאשר תחדל לחלוטין, לזמן מסוים, לגבות עמלה עבור הפקה או הדפסה של מסמכים המצויים במאגר הממוחשב שלה לבקשת הלקוחות, עד לגובה סכום הפשרה.

התובע טען, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, כי ישראכרט גובה מלקוחותיה עמלה עבור כל תדפיס חודשי שהיא מנפיקה לו בנפרד, בעוד שכל התדפיסים החודשיים צריכים להיחשב כ"בקשה אחת" ואין לחייב על כל חודש בנפרד. לטענת התובע, אין חולק על כך שלישראכרט מותר לגבות עמלה עברו שירותים אלה אבל לא במכפלה של מספר החודשים, אלא רק פעם אחת, גם אם מתבקשים תדפיסים של כמה חודשים.

ישראכרט טענה מנגד, כי היא פועלת כדין, בהתאם לכללי הבנקאות ולהנחיות המפקח על הבנקים וכי תאגיד בנקאי רשאי להתייחס להפקה או להדפסה של מידע ביחס לכל חודש וחודש כבקשה נפרדת. לאחר הגשת התביעה והתגובה, הגיעו הצדדים להסדר פשרה במטרה לסיים את המחלוקת. על פי ההסדר מעתה והלאה ישראכרט תתקן את אופן חישוב העמלה ותחשב את כל הפירוטים החודשיים כבקשה אחת, ולא תחייב בעמלה בגין כל חודש בנפרד.

כמו כן, כפיצוי לחברי הקבוצה, החברה לא תגבה עמלה גם על "בקשה אחת" עד לסכום מצטבר של כ־1.38 מיליון שקל. כאשר ימוצה סכום הפשרה, החברה תוכל להמשיך ולגבות עמלות בעבור "בקשה אחת".

  • עוד באותו נושא:
  • ישראכרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully