וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי צמידים או תליוני מצוקה: המוצר שינטר פעילות מבוגרים

12.1.2021 / 11:05

למרות הטכנולוגיות הרבות, רבים מבני האוכלוסיה המבוגרת לא משתמשים באביזרים אלקטרוניים. גלאי תקרתי חדש יכול לנטר את פעילותם ולסייע במקרה של מצוקה גם בלי שיצטרכו לפעול אקטיבית

33% מבני גיל 65 ומעלה נופלים מדי שנה - כאלף איש ביום. 1 מתוך 5 נפילות מסתיימת בשבר או פגיעת ראש. רבים מהמבוגרים מתעלמים מהסכנה, בשל העובדה שהפתרונות הקיימים, בדמות צמידים או תליונים, מביאים איתם סטיגמה קשה להכלה.

מגפת הקורונה שפרצה בשנה האחרונה רק החמירה את הבעיה: האוכלוסייה המבוגרת נחשבת גם לאוכלוסיית סיכון ואותם מבוגרים שגם כך נמצאים בסיכון גבוה לנפילה - גם מבלים זמן רב יותר לבדם, בשמירה על הריחוק החברתי שנכפה.

הפתרון המסתמן מגיע מעולם החדשנות וטכנולוגיית ה"בית החכם" שקרנה עולה בעקבות השהייה הממושכת יותר בבתים - הגלאי התקרתי רומי (RoomMe), מבית היוצר של חברת Intellithings.

רומי הוא גלאי נוכחות תקרתי מבוסס פטנט, שהושק בארה"ב במהלך 2019, אשר מזהה נוכחות של אנשים ספציפיים בחדר על בסיס טלפונים חכמים. המוצר זכה בפרס החדשנות היוקרתי CES Innovation Awards בתערוכת CES. רומי מביא, לראשונה בעולם, פתרון זיהוי נוכחות, שלא לצרכי גילוי פריצה אלא לצרכי המשפחה, לשוק הביתי. זיהוי נוכחות מבוסס טלפון חכם הוא שיטת זיהוי הנוכחות המתקדמת ביותר בחללים מסחריים. רומי מבוסס על אותה השיטה על מנת לזהות נוכחות ברמת החדר של אנשים ספציפיים לפי הטלפונים החכמים הרשומים שלהם.

גלאי RoomMe. יחצ,
מנטר את הבית. RoomMe/יחצ

גלאי רומי מותקן על ידי הדבקה-על התקרה מעל הכניסה לחדר ויוצר וילון Bluetooth וירטואלי למתחם. כאשר טלפון רשום עובר דרך הוילון, גלאי רומי מודיע לאפליקציית רומי בטלפון באיזה חדר הטלפון נמצא. כלומר, מה המיקום הנוכחי של המשתמש אשר הטלפון שייך אליו. במקרה של מבוגרים שחיים לבד, הטכנולוגיה משמשת לגילוי "חוסר פעילות". כלומר, באם המשתמש לא ביצע כניסה לחדר בתדירות מוגדרת - ניתן להסיק כי אולי נפל - ורומי ישלח הודעה על כך לאנשי קשר שהוגדרו על ידי המשתמש.

אף על פי שמבוגרים רבים מודעים לסיכון הטמון בנפילה - הם מסרבים ללבוש לחצני מצוקה בשל הסטיגמה גם לאחר שחוו נפילה. רומי מאפשר אופציה שאינה פולשנית ואינה חודרת לפרטיות - לא תלויה בצילום או תיעוד של המשתמש - לזיהוי נפילה אפשרית, גם אם לא בצורה מיידית, ומניעת אסון שעלול להיגרם במידה ולאדם המבוגר אין אמצעי לזיהוי נפילה כלל.

אורן קוטליצקי, מייסד ובעלים חברת אינטליטינגס, מספר כי הפיתוח הגיע מהצורך באדפטציה לתקופת הקורונה: "שמנו לנו למטרת על להתמקד בפיתוחים של מוצרים ל"בית חכם" שבאמת פונים לצרכים חיוניים. בימים מוטרפים אלו של ריחוק חברתי ואוכלוסיות בסיכון - הדחיפות שבמציאת פתרון בטיחותי לבעיה אקוטית של האוכלוסייה המבוגרת רק הועצמה בעקבות המשבר".

קוטליצקי, מבעלי חברת ויסוניק בעבר, שהינה מהחברות המובילות בעולם בתחום של מוצרי גילוי פריצה ואבטחה אלחוטיים ביתיים- התמקצע בתחום ה"בית החכם" והחליט להקים את חברת אינטליטינגס בע"מ בשנת 2014 במטרה לייצר בית חכם אוטומטי ופרסונלי, מבוסס זיהוי משתמשים ברמת חדר.

משרדי החברה ומרכז הפיתוח של החברה ממוקמים בתל אביב והמוצר מיוצר בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • קשישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully