וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תצטרכו לבקש מהנהג לשתוק. פשוט לא יהיה נהג

12.1.2021 / 19:25

אודי דנינו, מנכ"ל חברת SAIPS, נערך לכניסתם של רכבים שיתופיים אוטונומיים בשנה הבאה ואומר בריאיון ל-103fm: "זה שינוי לא טריוויאלי באופן בו הציבור חווה נהיגה"

האם בשנת 2022 כבר נראה מכוניות אוטונומיות על הכבישים בישראל? אודי דנינו, מנכ"ל חברת SAIPS שמפתחת את הרכב האוטונומי של פורד, סיפר על ההיערכות לקראת השינוי הגדול בענף התחבורה.

"אנחנו מתכננים פריסה ראשונה של רכבים ללא נהג לצרכים מסחריים איפשהו לקראת 2022. שאלת המפתח היא קצב ההטמעה וההתקדמות מאותה נקודת זמן", הסביר דנינו באריכות וטען שהם מקווים שהשינוי המשמעותי ברמת הביטחות שהרכב יציע יעניק תמריץ לשימוש בו. "כמובן שנעשה התאמות במידת הצורך, כולל האפשרות להתאים את לוחות הזמנים".

האזינו לריאיון המלא ב-103fm

"עלות שדרוג רכב סטנדרטי לרכב אוטונומי עומדת היום על עשרות אלפי דולרים. צרכנים כמוך וכמוני ככל הנראה לא ירצו להשקיע סכומים כאלה בקניית רכב חדש. לעומת זאת יש הרבה היגיון כלכלי להביא רכבים שיתופיים להובלת אנשים וסחורות. משהו בסגנון 'אובר' או 'ליפט'", הסביר.

דנינו תיאר שרכבים אוטונומיים עם נהג בטיחות כבר נוסעים היום ברכבי העולם. לפורד למשל, יש מספר תלת ספרתי של רכבים אוטונומיים עם נהג בטיחות שפרושים בשש ערים שונות בארה"ב. "מה שאני מדבר עליו זהו רכב אוטונומי מסחרי. כלומר, רכב ללא הגה, ללא דוושות, וללא נהג. אנחנו משקיעים המון מחשבה בממשק בין הרכב לבין הנוסע".

"באופן אישי אני מאמין שברגע שהטכנולוגיה תהיה בשלה ותדע להעביר אותך מנקודה א' לנקודה ב' זה יהיה בטוח בצורה משמעותי לעומת רמת הבטיחות הנוכחית בכבישים, ויהיה קשה לרגולטורים ברחבי העולם להערים קשיים על הדבר הזה", ביקש להסביר תוך כדי שהוא מסביר את חשיבותה של הרגולציה. "בהקשר הזה אני רוצה לציין לטובה את משרד התחבורה הישראלית שאני חושב שהוא מתקדם באופן משמעותי ביחס למקבילים שלו ברחבי העולם. אנחנו בימים אלו מתחילים ניסוי רכב אוטונומי בתל אביב, וזכינו לשיתוף פעולה יעיל מצידם".

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully