וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסת לבורסה: ארקיע מדווחת על עסקת מיזוג

13.1.2021 / 9:13

החברה דיווחה על חתימת מזכר עקרונות על עסקת מיזוג לחברה ציבורית באמצעות קנזון לפי שווי של 100 מיליון שקל. המיזוג אמור לחזק את בסיס ההון בחברה ולתמוך בצמיחתה

ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ מדווחת על חתימת מזכר עקרונות מותנה לעסקת מיזוג לתוך חברה ציבורית בעסקה שעשויה לחזק את בסיס ההון של החברה ולאפשר לארקיע לשפר את מעמדה התחרותי והעסקי. שווי ארקיע לצורך עסקת המיזוג נקבע על 100 מיליון ש"ח והמיזוג יאפשר שימוש בסכום של 10 מיליון ש"ח שיועמדו כקופת מזומנים בחברה הציבורית.

בעלת השליטה בארקיע, אחזקות ארקיע נתיבי אויר ושרותי תעופה בע"מ, התקשרה בהסכם עם קנזון ישראל בע"מ, חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב, על מיזוג של ארקיע או לחילופין חברת האחזקות, בעסקה עם קנזון או חברה קשורה אליה, ליצירת חברה ציבורית נוספת המכילה את פעילות ארקיע אשר מניותיה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במקרה של מיזוג ארקיע לתוך חברה קשורה, בעלי המניות של ארקיע יקבלו 82.46% מהון המניות המונפק של החברה הציבורית הקולטת כאשר בקופתה 10 מיליון ש"ח והיא תהיה נקיה מכל חוב או התחייבות.

עסקת המיזוג תלויה במספר תנאים מתלים לרבות התקשרות בהסכם מחייב, השלמת בדיקות נאותות, קבלת אישורים רגולטורים ואחרים, קבלת אישור האורגנים של החברות וכן גיוס של לפחות 30 מיליון ש"ח ממשקיעים שונים בהנפקה ציבורית או פרטית בד בבד עם השלמת עסקת המיזוג.

מטוס ארקיע. ארז מיכאלי
"זמן נכון לבצע מיזוג"/ארז מיכאלי

בשנים האחרונות ארקיע נהנתה מגידול משמעותי בתנועת הנוסעים והחליפה את כל צי מטוסי הטורבו פרופ במטוסים סילוניים חדשים, ביניהם אמבראר 195 וכן איירבס 321 NEO. ארקיע ביצעה בשנה האחרונה הליכי התייעלות משמעותיים במסגרתם עודכנו ההסכמים הקיבוציים, צומצמה כמות העובדים ובמקביל שופרו תנאי הרכש ומערכות המחשוב והחברה מוכנה וערוכה לקראת פעילות התעופה הצפויה עם סיום משבר הקורונה.

אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת גורדאש ישראל אשר הינה בעלת השליטה באחזקות ארקיע מסר: "קבוצת נקש מחזיקה בארקיע מזה 15 שנים במהלכן פעלה לצמיחת החברה ושגשוגה. עתה, זיהתה קבוצת נקש אפשרות להביא לגידול ותמיכה נוספת בפעילות ארקיע, באמצעות מיזוגה עם החברה הצביורית הקולטת. המיזוג יביא להגדלת הון החברה. קבוצת נקש תמשיך לעמוד מאחורי החברה ולפעול להצלחתה, בשיתוף פעולה עם עובדי ארקיע המסורים".

גדי טפר, יו"ר ומנכ"ל ארקיע מסר: "עם התמורות החלות בענף התעופה, זהו הזמן הנכון לבצע מהלך מיזוג אשר יצעיד את החברה לעבר עתיד איתן, הזרמת הון נוסף לארקיע יאפשר לחברה הגדלת צי המטוסים תוך ניצול יעיל של הזדמנות בשוק התעופה והתיירות כיום כשהיא מוכנה יותר מתמיד לפריחה הצפויה בענף התיירות. יחד עם עובדי החברה שתרמו רבות , נמשיך להוביל את החברה לצמיחה והצלחה".

פורטופינו השקעות בע"מ הינה בנקאית ההשקעות בעסקה. עו"ד רונן קנטור וד"ר שלמה נס, שותפים ממשרד דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס ועמית גרוס, עורכי דין, מלווים את ארקיע במסגרת מהלכיה בשוק ההון ובכלל.

עסקת המיזוג צפויה להיות מושלמת בחודשים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • ארקיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully