וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהלכי המיזוג יקטינו את התחרות בענפי ההשקעות והפנסיה"

13.1.2021 / 15:17

יו"ר פורום החוסכים לפנסיה רועי מימרן פנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת בעקבות מהלכי המיזוג של בתי ההשקעות הגדולים: "יביאו אותנו לשוק לא תחרותי"

לאחרונה פורסם כי שני בתי השקעות גדולים בישראל עומדים על סף מיזוגים עם גופים אחרים בתחום הפיננסי: הלמן-אלדובי שעומד להירכש ע"י הפניקס, ופסגות שעומד להירכש ע"י אלטשולר-שחם פנסיה וגמל.

הבוקר פנה יו"ר פורום החוסכים לפנסיה רועי מימרן במכתב לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת, בדרישה למנוע את המיזוגים המתוכננים בשוק הפנסיה והגמל. לדברי מימרן, העובדה ששני בתי השקעות גדולים בישראל עומדים על סף מיזוגים עם גופים אחרים בתחום הפיננסי: הלמן-אלדובי שעומד להירכש ע"י הפניקס, ופסגות שעומד להירכש ע"י אלטשולר-שחם פנסיה וגמל, יפגעו קשות בתחרות בענפים ההשקעות, הפנסיה קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, ויביאו אותנו לשוק לא תחרותי .

רועי מימרן. יחצ,
המיזוג בין אלטשולר שחם ופסגות ייצור גוף ענק המנהל 208 מיליארד שקל בתחום הגמל, יותר מחמשת הבאים בתור ביחד. רועי מימרן/יחצ

"אין ספק שמהלכים אלו יקטינו משמעותית את התחרות בענפי ההשקעות, הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, ויביאו אותנו לשוק לא תחרותי ויש למנוע אותם", כתב מימרן, "לדוגמא, בישראל פועלות כיום 9 קרנות פנסיה חדשות בלבד, מתוכן ארבע מוגדרות 'קרנות פנסיה נבחרות' (קרנות ברירת מחדל לשעבר). מיזוגים אלה ישאירו בשוק 7 קרנות בלבד, מתוכן רק 2 או 3 קרנות נבחרות בדמי ניהול מוזלים, וכידוע החסכון לפנסיה הוא חובה בישראל לשכירים ולעצמאים, וגם מגובה בהטבות מס והנפקת אג"ח מיועדות בריבית מועדפת, כך שאין לעמיתים אפשרות להימנע מחסכון לפנסיה עקב חוסר תחרות, מוצר או שירות לא מספיק טוב.

"'הפניקס' ו'הלמן אלדובי' הם הגורמים הבולטים בתחום המסלולים הפסיביים, עוקבי המדדים, בקופות הגמל וקרנות הפנסיה, והמיזוג ביניהם יקטין משמעותית את ההיצע בפלח הזה. אלטשולר-שחם ופסגות הם כיום שני הגופים הגדולים בענפי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, והמיזוג ביניהם ייצור גוף ענק המנהל 208 מיליארד שקל בתחום הגמל, יותר מחמשת הבאים בתור ביחד".

את מכתבו חתם מימרן: "אי לכך, אנו קוראים לכם למנוע מיזוגים אלה. אם הבעלים של פסגות ושל הלמן-אלדובי מעוניינים למכור את מניותיהם, עדיף במצב הקיים שימצאו קונה מתחום אחר בארץ, או קונה מחו"ל, או כמובן שימכרו את המניות בבורסה".

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully