וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אינטל בוב סוואן יעזוב את תפקידו בפברואר

שירות גלובס

13.1.2021 / 16:08

מנכ"ל VMWare פט גלסינגר צפוי לתפוס את מקומו. המניה קופצת ב-9%. סוואן מונה לתפקיד המנכ"ל בינואר 2019, אבל מאז רשמה החברה כישלונות חוזרים ונשנים

מנכ"ל אינטל העולמית בוב סוואן עוזב את תפקידו החל מה-15 בפברואר. מנכ"ל VMWare פט גלסינגר צפוי לתפוס את מקומו. כך מפרסמת חברת אינטל, לאחר שהדיווח פורסם לראשונה ב-"CNBC". מניית אינטל מזנקת ב-9% בוול סטריט.

סוואן, ששימש סמנכ"ל הכספים של החברה טרם מינוי למנכ"ל זמני, מונה רשמית לתפקיד מנכ"ל אינטל בינואר 2019. הידיעה על הפרישה מגיעה על רקע כישלונות חוזרים ונשנים של החברה - עיכובים במעבר לייצור בארכיטקטורת 10 ו-7 ננומטר, ועל רקע תחרות קשה מצד אנבידיה, ששווי השוק שלה עבר באחרונה את זה של אינטל, ומצד המתחרה הוותיקה AMD.

מנכ"ל אינטל בוב סוואן. Christof Derenbach, GettyImages
לא מעט כשלונות. בוב סוואן/GettyImages, Christof Derenbach

ביולי 2020 נפלה מניית אינטל בחדות לאחר שבשיחת אנליסטים אמר סוואן כי החברה שוקלת להעביר חלק מפעילות הייצור לגורם צד שלישי. "בעולם מושלם סדר העדיפויות שלנו היה ממוקד במוצרים מובילים שמיוצרים באמצעות ההליכים שלנו, כך שיכולנו ליהנות מיתרונות היותנו מפעל ייצור, אולם המיקוד שלנו הוא על מוצרים מובילים. לכן, ככל שמדובר על הצורך לבחון טכנולוגיית ייצור של גורם אחר, ואנו מתייחסים לכך כתוכנית מגירה, נהיה מוכנים לעשות זאת", אמר אז סוואן.

זמו קצר לאחר מכן הוביל סוואן, מנכ"ל אינטל הראשון שאינו מהנדס, שינויים מבניים מרחיקי לכת בצמרת הארגון כשהדיח את מספר 2 בחברה, מורטי רנדושינטלה, שעמד בראש קבוצת הטכנולוגיה TSCG ופיצל אותה לחמישה צוותים שראשיהם מדווחים ישירות למנכ"ל.

ביוני 2019, בעת ביקורו בישראל, אמר סוואן ל"גלובס", "השקענו בישראל 40 מיליארד דולר לאורך השנים - במחקר ופיתוח, במפעל, במובילאיי ובאינטל קפיטל ונמשיך להשקיע". סוואן הגיע לישראל לרגל השקת מרכז סטארט-אפים חדש בשם Ignite בניהולו של צחי וייספלד. במפגש עם עיתונאים אמר אז סוואן, "אנו פועלים בישראל 45 שנה והשקענו בתקופה זו 40 מיליארד דולר, כולל במחקר ופיתוח, ייצור, במובילאיי ובקרן אינטל קפיטל שלה כידוע יש יכולת השקעה משמעותית, היא חלק חשוב מהחברה והיא תמשיך להשקיע.

אינטל עמדה בפני אתגרים לא פשוטים בשנים האחרונות. החברה פספסה את מהפכת הסמארטפונים, ביצעה השקעות כושלות כמו רכישת חברת אבטחת המידע ומפתחת האנטי וירוס מקאפי, התמהמה שוב ושוב בהשקת השבבים בארכיטקטורת 10 ננומטר.לאחר שהפסידה את רכישת מלאנוקס לאנבידיה, גם הודיעה על נטישת סגמנט המודמים הסלולרים בדור החמישי.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully