וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא: "שיקום המדינה וכאב בעצמאים הם 'העסק של כולנו'"

14.1.2021 / 15:27

הנשיא ריבלין ביקר בעיר בת-ים בה הסתיים פיילוט "העסק של כולנו", סיוע לעסקים קטנים בתקופת הקורונה: "". העסקים הקטנים הם צינור החמצן של הכלכלה הישראלית כולה"

בווידאו: נתניהו מבהיר שנצטרך לשמור על ריחוק חברתי גם אחרי שיחרור הכלכלה/צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום, יום חמישי, א' בשבט, 14 בינואר, בעיר בת-ים עם סיום בחינת המיזם "העסק של כולנו", יוזמת פייסבוק ישראל והפורום הכלכלי-חברתי, המסייע לעסקים קטנים בתקופת הקורונה.

"העסק של כולנו" הוא מיזם שמטרתו לתמוך בעסקים הקטנים בישראל שנקלעו למצוקה עקב הקורונה, על ידי ייעוץ ואספקת שירותים שיאפשרו להם להשתלב ברשת האינטרנט ולפתח פלטפורמות דיגיטליות שבאמצעותן יוכלו להמשיך לפעול גם בימי הסגר והריחוק החברתי. את המיזם מוביל בית הנשיא, בשיתוף עם פייסבוק ישראל, נשיאות המגזר העסקי, הפורום הכלכלי-חברתי ועמותת "2B Friendly", תוך רתימתם של נציגים מהחברות המובילות במשק.

ביקורו של הנשיא נפתח בסקירה נרחבת על עבודת העיר בתקופת הקורונה אותה העבירו ראש העיר צביקה ברוט ושלומי חזוני הממונה על הקורונה בעיר. לעיר בת-ים אוכלוסיה מבוגרת בהיקפים נרחבים מהממוצע וכ-30% מתושבי העיר מעל גיל 65. העיר במצב כתום כרגע ורוב הנפטרים בגל האחרון הם דרי בתי אבות. עם פרוץ הקורונה פתחה העיר מרכז שליטה עירוני, רכש ציוד מוגבר בוצע ועל תושבי העיר הושתו הנחיות יזומות למניעת התפשטות הנגיף על ידי ראש העיר.

את הצגת המיזם "העסק של כולנו" בפני הנשיא הובילו מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, וסמנכ"לית הפורום כלכלי-חברתי יפעת זמיר. התוכנית, שסיימה זה עתה את שלב הבחינה הראשונית, הכשירה 170 סטודנטים לתהליך הליווי המוצע לעסקים, ורשמה 130 עסקים קטנים שהחלו בתהליך ברשויות הבאות: אשכול נגב מזרחי, עיריית באר-שבע, עיריית בת-ים ואשכול בית הכרם, הכולל את הישובים ראמה, נחף, כרמיאל, בענה, דיר אל-אסד, מג'ד אל-כרום ומשגב.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור בבת ים. יחצ,
כואב את כאבם של בעלי העסקים. הנשיא ריבלין היום/יחצ

הנשיא פגש שני בעלי עסקים שהשתתפו בתקופת הבחינה של המיזם: יעקב (קובי) שחוח בעלי חנות הצילום "חניתה" בעיר ועופר זריהן, בעלי המסעדה "מאמא דיאלי".

המסעדן עופר זריהן סיפר: "העסק קיים 10 שנים, ובמרץ 2020 היה קטסטרופה, אני לא רגיל לא לעבוד. העסק שלי היה עסק פעיל, אנשים היו מגיעים יושבים ואוכלים, סוג של מסעדת פועלים. פתאום הייתה שממה, זה היה מפחיד, לא היו אנשים ולא היה עם מי לדבר. לפני "העסק של כולנו" לא הייתי בדיגיטל, נרשמתי וזו הייתה הפתעה, פתאום עשיתי משלוחים והייתה תנועה, לא היה לי מערך משלוחים לפני ופתאום כל מערך המשלוחים גדל בעקבות הדיגיטל."

קובי שחוח בעל חנות הצילום "חניתה" בעיר סיפר גם הוא: "לפני התכנית לא הייתה לי ממש נוכחות דיגיטלית מקצועית ולכן קהל הלקוחות שלנו היה בעיקר מבת ים והאיזור - כלומר מצומצם. בזכות התכנית - הקהל ארצי. במסגרת התכנית נכנסנו לפייסבוק ואינסטגרם והתחלנו לפעול שם. אני לא מדור המחשב והמעבר לדיגיטל לא היה קל. הסטודנט במסגרת התכנית לימד אותנו שהאתר לא נראה טוב, ועל מקורות חשיפה נוספים. לא הייתי שורד את הקורונה בלי המעבר לדיגיטל - הייתי סוגר את העסק."

"ברור לנו שאין ברירה אחרת, כי ימי החירום דורשים מאיתנו לנקוט צעדי חירום, התוצאות הן פצעים כואבים, מתמשכים ומדממים," אמר הנשיא על הגזרות שהושתו על המגזר העסקי אך הוסיף: "הגם שבשורת החיסונים נוסכת תקווה בלב כולנו, היום, 11 חודשים אל תוך התקופה שטלטלה את חייהם של אזרחים ומדינות ברחבי העולם כולו, אין ספק שאנו שרויים במשבר עמוק, בריאותי חברתי וכלכלי, שהשיקום ממנו יימשך תקופה ארוכה, וידרוש משאבים אדירים."

הנשיא המשיך ואמר: "היום ברור לנו, כשמה של היוזמה היפה הזו, ששיקום הכלכלה והמגזר העסקי, זה "העסק של כולנו". שהכאב של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים, נפגעיו העיקריים של המשבר הכלכלי, הוא "העסק של כולנו". שהעסקים הקטנים זה הביזנס שלנו, צינור החמצן של הכלכלה הישראלית כולה. היוזמה רותמת את כל החדשנות והיצירתיות הישראלית, והופכת אתגר מורכב וקשה - להזדמנות אדירה. לא רק מתוך שותפות הגורל והערבות ההדדית ביננו, אלא מתוך ההבנה שבעלי העסקים הקטנים בישראל הם ההווה והעתיד הכלכלי שלנו. המנוע של המשק הישראלי, ומקור ההכנסה עיקרי של אלפי משפחות בכל רחבי הארץ. אתם הבנתם שצריך לדלג על דור, ולחבר לטכנולוגיה ולשימוש בה, את העסקים הקטנים".

הנשיא הודה לשותפים למיזם בפורום החברתי-כלכלי שיחד איתם בית הנשיא זוכה להשיק יוזמות חשובות לסיוע לחברה בישראל ולחברת פייסבוק ישראל שגילתה אחריות חברתית מקומית, אך הדגיש: "יותר מכל, אני מבקש להודות לכם, נציגי העסקים הקטנים, ולחזק את ידיכם. מי כמוכם יודע מהי נחישות, תושיה, ועבודה קשה. מי כמוכם יודע - לחטוף כהוגן - אבל גם להזדקף. להזדקף, ולקום כמו גדולים. אנחנו בבית הנשיא, שותפים מלאים שלכם. העסק שלכם, שבניתם בעשר אצבעות - הוא העסק של כולנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ברור שיש האצה דיגיטלית, אבל רוב העסקים לא שם"

סמנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי, יפעת זמיר אמרה במפגש: "עסקים קטנים ובינוניים הם לא סטטיסטיקה. הם המציאות שבתוכה אנחנו חיים. ההתמודדות שלהם עם הקורונה היא ההתמודדות של החברים שלנו, המשפחות שלנו והשכנים שלנו. וכשכולנו עברנו לנהל את החיים שלנו באופן מקוון - ישיבות עבודה, שיעורים בבית ספר, הזמנת משלוחים וקניות אונליין, רוב העסקים הקטנים והבינוניים נשארו מאחור. צמצום הפער הדיגיטלי הוא תהליך ארוך אבל מתגמל, כי במציאות העתידית אף עסק לא יוכל להתנהל רק בזירה אחת ולכן מיזם "העסק של כולנו" מאפשר לעסקים להפוך את המשבר להזדמנות ולצמוח ממנו לעבר הקידמה הדיגיטלית וייתן להם את הכלים והיכולות להתאים את העסק שלהם למגרש המשחקים בעולם הדינמי שלנו."

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני הודתה גם היא על השותפות ואמרה: "ברור לכולנו שהמשבר הנוכחי הביא איתו האצה דיגיטלית חסרת תקדים, אבל רוב העסקים הקטנים בישראל עדיין לא שם - רק 14% מהם פעילים במסחר דיגיטלי. אנחנו יודעים שהמעבר הזה לאונליין אינו פשוט, ושהעסקים הקטנים צריכים עזרה כדי לעשות אותו. זו בדיוק הסיבה שהקמנו את "העסק של כולנו", ביוזמת בית הנשיא ובשיתוף עם הפורום הכלכלי חברתי, מרכז השלטון המקומי, התאחדות הסטודנטים, סטארטאפים וחברות טכנולוגיה מהמובילות בארץ וכלל שותפינו המקצועיים. היום, כשאנו מתקרבים לשלבי הסיום בפיילוט של התכנית, ורגע לפני שהיא יוצאת לשלב הארצי שלה, אני גאה להגיד שרוב מוחלט מהעסקים שהשתתפו בפיילוט מעידים שהתכנית עזרה להם לשבור את המחסום הדיגיטלי, ושבכוונתם להמשיך ולפתח את הפעילות הדיגיטלית שלהם במהלך השנה הקרובה. זהו בדיוק השינוי שרצינו להביא ואני מאוד מתרגשת לראות אותו מתחיל."

ראש העיר בת-ים, צביקה ברוט אמר: "תושבי בת-ים מודים לנשיא המדינה על ביקורו, שנועד לחזק את התושבים בכלל ואת בעלי העסקים בפרט בימים לא פשוטים אלה. הצגנו לנשיא את המודל הבת-ימי להתמודדות עם הקורונה, שכיום מיושם בערים רבות ברחבי הארץ, ואשר סייע לנו לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר. ביקור הנשיא מהווה גם זריקת עידוד לבעלי העסקים בבת-ים, הנוטלים חלק במיזם העסק של כולנו. במסגרת זו אנו מאמינים שנצליח לסייע לעסקים רבים יותר לבצע את ההתאמות למעבר לעולם הדיגיטלי, ולהתאים את עצמם הן לתקופת הקורונה הנוכחית, והן לשינויים בהרגלי הצריכה שיבואו בהכרח בעקבותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully