וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהירים בחיסונים, לא מאטים את המוות: סקירת דויטשה בנק

18.1.2021 / 1:32

דויטשה בנק הוציא את תקציר תחזית מאקרו ואסטרטגיה שבועית למדינות מרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. בעוד ישראל ממשיכה להוביל בחיסונים, איחוד האמירויות מצמצמת את הפער וקצב התמותה בארץ לא מאט. ומה לגבי התערבות בנק ישראל בשער הדולר?

בווידאו: בתלמוד תורה "חכמת שלמה" בירושלים לומדים כרגיל למרות הסגר/מערכת וואלה! NEWS

שבוע סוער נוסף עבר על ישראל ומדינות העולם. דויטשה בנק יצא עם תחזית מאקרו ואסטרטגיה שבועית לאזור CEEMEA (מדינות מרכז ומזרח אירופה, מזרח תיכון ואפריקה). להלן עיקרי הדוח.

מעקב קורונה

  • כל העיניים על תהליך החיסון: מספר המקרים החדשים היומי והמתים ירדו קלות באזור חוץ מישראל לאור הגבלות קשוחות שמוטלות על התושבים במדינות השונות. תוכניות רכישה של חיסונים כמו גם תהליך החיסון בפועל עצמו תופסות קצב במדינות. 12 מדינות מתוך 16 שאנו עוקבים אחריהן התחילו ליישם כעת את תוכניות החיסון שלהן, כאשר מבין אלה ישראל מובילה את הדרך. בינתיים תוכנית החיסון של איחוד האמירויות מדביקה את הפער מישראל במהירות. טורקיה החלה השבוע בתוכנית החיסון שלה כאשר יותר מ-250 אלף תושבים או 0.3% מהאוכלוסייה קיבלו את המנה הראשונה של החיסון ביום הראשון של התוכנית. גם בדרום אפריקה תוכניות הרכש של החיסון צוברות תאוצה כאשר הנשיא רמפוסה הכריז כי אספקה של 20 מיליון מנות חיסון הובטחה רובם יסופקו במהלך המחצית הראשונה של השנה בנוסף ל 1.5 מיליון מנות נוספות שהגיעו דרך הודו.
התחסנות נגד קורונה בדיור מוגן משען רמת אפעל, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
עובדים מהר, אבל באמירויות מתחילים להדביק אותנו/ראובן קסטרו
  • מה חשוב לדעת לקראת שבוע המסחר שלפנינו? הפוקוס בשבוע הבא יהיה על פגישות בנקים מרכזיים בדרום אפריקה וטורקיה. לאור סימני צמיחה ואינפלציה מעורבים הבנק המרכזי הדרום אפריקני, צפוי להשאיר את הריבית ברמתה הנוכחית. למרות נתון אינפלציה גבוה מהצפי לחודש דצמבר, אנחנו מצפים שהבנק המרכזי הטורקי ישאיר את הריבית על כנה לחודש ינואר לאחר שפעל יתר על המידה בפגישה בדצמבר וסביבת ריבית ריאלית גבוהה לטווח הקצר והארוך ומטבע יציב כמו גם נפילה בציפיות האינפלציוניות בסקר האחרון. יחד עם זאת אנו לא צופים כי סבב ההידוק המוניטרי הנוכחי נגמר כאשר הצפי שלנו לעלייה נוספת של 100 נקודות הבסיס מאוחר יותר במהלך הרבעון הראשון.
  • סיכום אירועי השבוע האחרון: נתוני האינפלציה לחודש דצמבר בצ'כיה הפתיעו למטה כאשר בהונגריה הם הפתיעו כלפי מעלה. בפולין האינפלציה תוקנה למעלה בפרסום הנתון הסופי אך עדיין נמוך משמעותית מהצפי המקורי. האינפלציה ברוסיה תוקנה כלפי מעלה בפרסום הנתון הסופי אך פרטי הדו"ח מצביעים על תמונה מעודדת יותר. בינתיים הבנק המרכזי הפולני השאיר את הריבית על כנה בפגישתו בשבוע שעבר תוך כדי ציון אמירות מפורשות לגבי התערבות בשוק המטח בהצהרה הרשמית שלו. התחזית שלנו היא שלא צפויה הקלה מוניטרית נוספת מצד הבנק הפולני אך נתוני האינפלציה והפעילות הכלכלית כמו גם הערות של חברי הבנק צריכות להיות תחת מעקב צמוד בשבועות הקרובים על מנת להבין האם הם הולכים לקראת הורדת ריבית נוספת. בדרום אפריקה כותרות על החיסון תפסו את מירב הכותרות השבוע כאשר תוכניות לגבי רכישת חיסונים מתחילות לתפוס צורה. השלטון מכוון לחסן 40 מיליון תושבים השנה על מנת להגיע לחסינות עדר.
  • תובנות מזרח תיכון וצפון אפריקה: במצרים הירידה במחירים על בסיס חודשי בדצמבר מעלה את הסיכוי להורדת ריבית מצד הבנק המרכזי המצרי בפגישתו בחודש פברואר. באומן תחילת השנה מאופיינת בכך שהמדינה גייסה את רוב המקורות החיצוניים שדרושים לה דרך הנפקת אגרות חוב נקובות ביורו השבוע.

אסטרטגיות שווקים מקומיים

  • שוק המט"ח - שווקים מתעוררים: עדכון על הטריידים המובילים שלנו כאשר אנו חוזרים לבקר את הטריידים שלנו שהומלצו על ידינו בתחזית שפורסמה בחודש דצמבר האחרון, שלקחו בחשבון את המרוץ לסנאט בג'ורג'יה, גל הקורונה השני בחורף ופעילות בנקים מרכזיים.
  • התחייבות חזקה מצד בנק ישראל: במהלך טקטי מצד בנק ישראל הוא הודיע על שינוי במדיניות ההתערבות שלו בשוק המט"ח. הבנק התחייב מראש על היקף רכישות המט"ח שהוא מתכוון לבצע בשנת 2021 כאשר הסכום יעמוד על 30 מיליארד דולר על מנת למגר את ההשפעות השליליות של התחזקות מטבע השקל על סקטור הייצוא הישראלי. אנו רואים את שינוי המדיניות כמשמעותי וחושבים כי פוזיציה של לונג דולר אל מול השקל נכונה ומחזיקים בשער של 3.40 שקל לדולר.
  • טורקיה: הזרים חוזרים חזרה וזאת רק ההתחלה. אחד מהטיעונים המרכזיים מאחורי הקריאה החיובית שלנו לעבר הלירה הטורקית הוא הפוטנציאל של זרים לחזור חזרה לשוק הטורקי. אנו טענו כי לאחר שנים של יציאות כספים החוצה ושפל במספר המשקיעים הזרים יחד עם בנק מרכזי טורקי שנתפס כאמין יותר ומדיניות פיסקלית שקופה יותר הסנטימינט בקרב המשקיעים הזרים עשוי להשתנות. זרימות הכספים האחרונות תומכות במחשבות הראשונות שלנו. אנו מסתכלים לעומק הפרטים ומסבירים מדוע אנו מאמינים שזאת רק תחילת ההתחזקות של המטבע הטורקי.
  • דרום אפריקה ושוק אגרות החוב: איפה הערך? זרים המשיכו לקנות אגרות חוב דרום אפריקאיות בדצמבר. משקל הזרים מסך אגרות החוב בשוק עלה ב0.3 אחוז לרמה של 35.7 אחוז הנתון הגבוה ביותר מאז ה-20 לאוגוסט אך עדיין 9 נקודות אחוז נמוך יותר מתחת לנתון שנרשם בחודש דצמבר 2019. אנו מסתכלים אל תך הפרטים ומספקים עדכון על התחזית שלנו עבור שוק אגרות החוב המקומי. אנו כעת שוב ממליצים על אגרות חוב לתקופה של 15 שנה כנקודה האטרקטיבית ביותר לאורך העקום. אנו גם מנתחים את הנפקת אגרות החוב שצפויות בקרוב.
  • ביקוש מול היצע בשוק אגרות החוב המקומי: כמו בכל שבוע אחר אנו מספקים עדכון על נתוני הביקוש מול היצע ומסתכלים על ההנפקות הצפויות במהלך השבוע. אנו גם נותנים פירוט מלא של הנפקות בשוק אגרות החוב בישראל ביום שני.
בנק ישראל, ירושלים. רויטרס
איך יעבוד המהלך? בנק ישראל/רויטרס

שוק הקרדיט

  • כל העיניים על ריבית הבסיס: אמנם הסיכון של שינוי בתמחור אגרות החוב הממשלתיות מצדיק זהירות מצד המשקיעים אנו עדיין מאמינים כי סבלנות הפד לעלייה זמנית בתשואות אגרות החוב הממשלתיות ואינפלציה גבוהה יותר יחד עם זהירות רבה בתקשורת ובמסרים שמעביר למשקיעים יימנעו עלייה נוספת בתשואות בטווח הקצר. אנו נשארים בדעה של לונג אגרות חוב ארצות הברית לעת עתה.
  • אנו נשארים בחשיפת יתר לאחר ההנפקות האחרונות באומן ומליצים להחליף לאגרות החוב החדשות S35 S31 מאגרות החוב הקיימות S47 S29 על מנת להיות ממוצבים לעבר העובדה כי ההנחות שניתנו יימחקו כפי שהיה עם הסדרה האחרונה שהונפקה 27 S32. (מימשנו רווח כאשר החלפנו את האחזקה ב-270s ל-27Ns ואת האחזקה ב-29s ל-32as).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully