וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות בתחום אחד העתיד נראה ורוד: המשרדים

19.1.2021 / 14:38

עם פתיחת המשק במלואו יינטשו מרבית העובדים את עמדות העבודה הביתיות וישובו לעבוד ישירות ממתחמי העבודה והמשרדים. כפי שזה נראה כרגע, כולם עומדים להיות מרוצים מהשינויים

מתחם הג'וינט בירושלים. תכנון והדמיה הלוי אורבך אדריכלים,
המשרד שלכם יהיה שונה ממה שהכרתם. מתחם הג'וינט בירושלים/תכנון והדמיה הלוי אורבך אדריכלים

השנה החולפת, שנת הקורונה, טלטלה ועודנה מטלטלת את העולם. אך עתה, כשהחיסון כבר כאן, מדינות רבות, וביניהן ישראל, מנסחות את תכנית היציאה מהמשבר וכפי שזה נראה כרגע השאיפה היא לחזור למתכונת פעילות כמה שיותר רגילה, דומה מאוד לזאת שהכרנו ערב המשבר.

אחד התחומים שהשתנה ללא היכר במהלכה הוא כמובן ענף התעסוקה ובתוך כך מבנה המשרדים. החשש מפני התפשטות הנגיף במקומות סגורים וצפופים הוביל את מקבלי ההחלטות לשלוח את העובדים לעבוד מהבתים, פלטפורמה שהוכיחה את עצמה במרבית המקרים כיעילה אך עתה מסתמן שממש כמו המשבר גם היא תחלוף מן העולם.

אדריכל אור הלוי. יוסי צבקר,
שאיפה לחזור לפורמט המוכר. אור הלוי/יוסי צבקר

האדריכל אורי הלוי, מבעלי המשרד 'אורבך הלוי אדריכלים' מבקש להדגיש שבסך הכול לא נרשמה דרמה אמיתית: ענף המשרדים לא צפוי לקרוס וככל הנראה עובדים לא יעברו לעבוד מהבית באופן קבוע בתום המשבר. "במהלך התקופה חזינו בחברות וארגונים רבים שבחרו לבצע שינויים אסטרטגיים ובנו פורמט עבודה קומפקטי שתאם את הלך הרוח ואת הצרכים. השינויים שהחלו בעקבות המשבר הופכו לשגרת עבודה חדשה אך כנראה זמנית. על אף שהחברות, וגם העובדים עצמם, הבינו שעבודה במסגרת הביתית היא יעילה ופרודוקטיבית במידה רבה השאיפה היא לחזור לפורמט המוכר, עם מספר אדפטציות ושינויים".

לאורך החודשים האחרונים מתקיים תהליך איכותי של הפקת לקחים במסגרנו החברות, יחד עם ציבור המתכננים, עמלים לייצר מרחבי עבודה מעודכנים, שמישים, זמינים ומוביליים שיודעים להתאים את עצמם בהתאם לצרכים. חברות השכילו לערוך אדפטציות משמעותיות על מנת להמשיך ולאפשר עבודה גם מהבית באופן מקצועי וזורם כחלק משיטת העבודה הנהוגה תוך הטמעת פרוטוקולים ובניית מדיניות ברורה ובהירה. בתוך כך הדגש הוא על מוביליות וגמישות. בחלק מהמקרים תפיסת הבינוי בכל קומה היא זהה ומבוססת על עקרונות זהים ומה שמשתנה הוא תכנון הפנים. המרחבים פתוחים ויודעים לשלב אלמנטים מודולריים וניידים שמגדירים אותם. יד המון מרחב לביטוי החלל ועיצובו על ידי הרהיטים. בתוך כך עמדות העבודה החדשות הן גמישות, יעילות ומתאימות למגוון רחב של קהלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מתחם הג'וינט בירושלים. תכנון והדמיה הלוי אורבך אדריכלים,
מרחבי עבודה ססגוניים/תכנון והדמיה הלוי אורבך אדריכלים

הלוי נותן כדוגמה לנעשה בשטח את מתחם הג'וינט שיושב במשכנו ההיסטוריה בירושלים מזה עשורים רבים. המתחם האייקוני שופץ במהלך השנה האחרונה ועתיד להתאכלס בקרוב מחדש. "את העבודה על תכנון משרדי הג'וינט התחלנו כמעט שנה לפני הופעת הקורונה בחיינו", הוא משחזר. "נכנסנו לביצוע של הפרויקט עמוק לתוך המשבר ולכל אורכו הפעלנו חשיבה אסטרטגית של ניהול סיכונים וניסיון לצפות את השלכות המגפה על סביבת עבודה מודרנית, חדשנית ובריאה. הפעולות הראשונות שנקטנו בתכנון החדש היו לרווח את עמדות העבודה ולייצר סביבת עבודה המורכבת מ'פודים'- קפסולות ארכיטקטוניות של 3-4 אנשים המופרדים בחציצה אדריכלית של מדפים וקירות בין פוד לפוד".

זאת ועוד, מסביר הלוי, "מיפינו את אלה שיעבדו בעיקר מהבית ואת אלה שיגיעו כאורחים למתחם ויצרנו עבורם מרחבי עבודה ייחודיים וססגוניים. על ידי לימוד וניתוח הקהלים השונים של העובדים יצרנו סביבות עבודה שונות ומגוונות שחוזות באופן מדויק להפליא את התפוסה היומית הצפויה במשרדים כך שארגון המונה מעלה 500 איש קיבל סביבת עבודה משוכללת ביותר שמותאמת לתפוסה ריאלית של 300 איש. הארכיטקטורה היא שמאפשרת ניהול אינטואיטיבי של משאבי האנוש מבלי להידרש לאפליקציות מיוחדות, עשינו זאת על ידי חלוקה לאגפים וניצול הארכיטקטורה הקיימת של המבנה".

מתחם הג'וינט בירושלים. תכנון והדמיה אורבך הלוי אדריכלים,
דגש על מרפסות פתוחות/תכנון והדמיה אורבך הלוי אדריכלים

לדברי הלוי, שינוי משמעותי שמסתמן בפרויקטים שנמצאים עתה בשלבי תכנון ראשוניים הוא תכנון מרפסות שתופסות נפח דומיננטי וגדול בהרבה במתחמי העבודה החדשים. לדברי הלוי, "המרפסות הקומתיות גדלות בפרויקטים החדשים משמעותית כך שבקומות שמאכלסות בממוצע כ-100 עובדים מתוכננות מרפסות של כ-50 מ"ר לפחות שישמשו כשטח עבודה לכל דבר ויגובו בהצללות ומערכות יעילות לטובת העובדים. בתוך כך, אחת לכל מספר קומות מתוכננות מגה מרפסות (של כ-200-300 מ"ר) שמשמשות אגף שלם. הן נגישות לקפיטריה ומובילים אליהם גרמי מדרגות רחבים. חשוב לציין שלא מדובר בעקרון תכנוני חדשני והוא יושם כבר בעבר בלא מעט פרויקטים בינלאומיים חדשים. משבר הקורונה האיץ תהליכים שהיו מתרחשים במוקדם ובמאוחר ולשמחתנו בזכותו נראה את היישומים הללו כבר בעתיד הנראה לעין. במתחם הג'וינט לדוגמה מיפינו והישמשנו את כל שיטחי החוץ. יצרנו מקבץ גינות ירושלמיות שונות מהותית האחת מהשנייה על מנת לעודד אנשים לשהות ולעבוד גם מחוץ לקוטלי המשרד. פינות החמד הללו מוגנות מרוחות על ידי קירות המבנה והצפי הוא שהגינות הללו ינוצלו למעלה מ-6 חודשים במהלך השנה".

מתן דגש על סביבת החוץ יינתן גם במגדלי משרדים רבי קומות: "יינתנו פתרונות שונים שיחליפו את המרפסות הפתוחות שכן משטר הרוחות בקומות הגבוהות לא יאפשר לעובדים להתנהל בהן לאורך זמן", מסביר הלוי. "הפתרון המסתמן הן גינות אטריום הנישאות לגובה של כארבע קומות עם סקיילייט מעליהן, מסה של שטח, צמחיה משמעותית ותחלופת אוויר איכותית".

  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully