וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: שיתוף פעולה בין שופרסל לדיסקונט

עודכן לאחרונה: 20.1.2021 / 19:14

שת"פ אסטרטגי בין הרשת לבנק ייושם על גבי פלטפורמת PayBox ויתחרה בבנקים, ובכלל זה בדיסקונט. פייסבוק השיקה כלים חדשים מבוססי בינה מלאכותית

מנכ"ל קבוצת דיסקונט, אורי לוין, ומנכ"ל שופרסל, יצחק אברכהן, הודיעו היום כי חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו PayBox תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל, שיחזיקו בחברה המשותפת 50.1% ו-49.9% בהתאמה.

החברה המשותפת, הראשונה מסוגה במערכת הבנקאית, תפעל על גבי פלטפורמת PayBox ותציע שירותי ארנק דיגיטלי מתקדם, שיכלול בהמשך סופרמרקט פיננסי אשר יתחרה בבנקים, ובכלל זה בבנק דיסקונט. בסופרמרקט הפיננסי יוצעו ויותאמו ללקוחותPayBox מוצרים ושירותים פיננסיים מתקדמים של מגוון יצרנים וחברות פינטק. שירותים אלה יכללו, בין היתר, הלוואות, מוצרי חיסכון וכלים לתכנון פיננסי.

אורי לוין עם איציק אברכהן. סיון פרג',
לוין ואברכהן חותמים על שיתוף הפעולה/סיון פרג'

החברה תאפשר ל-2 מיליון הלקוחות של מועדון שופרסל, ליותר מ-1.5 מיליון הלקוחות של PayBox וללקוחות כלל הבנקים, לשדך את כרטיסי האשראי של מועדון שופרסל לאפליקציית PayBox, להנפיק כרטיסי אשראי וירטואליים חוץ בנקאיים, ליהנות מזיכויים כספיים (cash-back) שייצברו בארנק בעת רכישה ברשתות שופרסל ו-Be ולרכוש ולממש תווים דיגיטליים של המותג "תו הזהב". חברת Cal תספק את הפלטפורמה להנפקה ולתפעול כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים.

במסגרת השירות שיוצע על ידי PayBox יושם דגש על התאמת מיטבית של השירותים והמוצרים לצורכי הלקוח ושמירה על הוגנות ואובייקטיביות מקסימליות. פעילות המיזם תתבסס בין היתר על שימוש נרחב בתשתית הבנקאות הפתוחה לצורך יצירת אקו-סיסטם שיאפשר לחברות טכנולוגיה צעירות גישה למיליוני לקוחות, ובמקביל יעניק ללקוחות PayBox נגישות לשירותים מתקדמים וחדשניים, אשר יוצעו כולם במקום אחד.

החיבור הייחודי בין גוף פיננסי מוביל, דיסקונט, וקבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל, שופרסל. החבירה תאפשר יצירת תחרות אמיתית למערכת הבנקאית המסורתית. שיתוף הפעולה בין הצדדים הינו קפיצת מדרגה במעורבותה של שופרסל בתחום הפיננסי, ובמקביל מהווה ביטוי נוסף למימוש האסטרטגיה של דיסקונט להרחיב את פעילותה מול לקוחות כל הבנקים ולהוות גורם מוביל ומעורר תחרות בשוק הבנקאי.

העסקה כפופה לאישור בנק ישראל ורשות התחרות.

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "אנו משיקים היום מהלך תחרותי ופורץ דרך בבנקאות הישראלית - בנקאות-ללא-בנק, הממוקדת בצרכי הלקוח. המיזם המשותף של דיסקונט ושופרסל, שתי קבוצות מובילות בתחומן, יציע שירותים פיננסים מתקדמים ממגוון ספקים, יתחרה בכל הבנקים - כולל בבנק דיסקונט - וישיא ערך משמעותי לצרכן הישראלי. "קבוצת דיסקונט שמה לעצמה מטרה להיות הקבוצה הפיננסית המובילה בעידן החדש והמיזם מהווה צעד משמעותי בדרך ליישום חזון זה. המיזם נבנה תחת העקרונות המובילים באסטרטגיה זו: בניית מיזמים חדשים באמצעות חברות עצמאיות אשר יתחרו בדיסקונט כמו בשאר המערכת הבנקאית, עבודה עם שותפים משמעותיים, בניית פלטפורמה להצעת מוצרים של חברות פינטק ומיקוד ביצירת ערך ללקוח".

יצחק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו באים היום עם בשורה דרמטית וחדשנית לציבור הצרכנים בישראל, אשר יוכל ליהנות משילוב בין עולם ההטבות בתחום הצרכני- קמעונאי, לפעילות פיננסית שוטפת של ארנק תשלומים ופעילויות בנקאיות אחרות אשר ירוכזו כולן במקום אחד. מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין קבוצת הקמעונאות הגדולה והמובילה בישראל לבין קבוצת דיסקונט שהינה אחת הקבוצות הבנקאיות המובילות בישראל. שתי החברות באות עם ניסיון אדיר בתחומן וביחד נדע להציע לציבור הצרכנים בישראל את המוצר החדשני, האיכותי והנוח ביותר, אשר ירכז את הפעילות הפיננסית השוטפת של הצרכן הישראלי. קבוצת שופרסל ממשיכה כל העת במאמצי קידום החדשנות והפיתוח העסקי ליצירת הצעות הערך הטובות והמשתלמות ביותר ללקוחותינו. אנו שמחים מאד על שיתוף הפעולה עם שותפנו בבנק דיסקונט ובטוחים כי מיזם זה יוביל להצלחה של כל הצדדים".

seperator

"מדיניות הממשלה - כישלון"

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "מדיניות הממשלה וקבינט הקורונה בהתמודדות עם נגיף הקורונה היא כישלון ידוע מראש. הממשלה וקבינט הקורונה נכנסו למעין כלא של תבנית חשיבה שגויה. הנוסחה של סבבי סגר גורף, גם של הציבור וגם של המגזר העסקי, ולאחר מכן תוואי יציאה הדרגתי, מבטיחה כישלון ברור במאבק בקורונה. על הממשלה ללמוד משגיאות העבר ולשנות את תפיסות העבודה מן היסוד".

לין מסביר: "בתקופת הסגר יש להתמקד בכל הכוח והיכולת במוקדים המייצרים את התחלואה ולא באופן רוחבי גורף. הכישלון התבטא בהעדר אכיפה נאותה בכל המצבים של התקהלויות וגם בפתיחת נתב"ג, שאפשרה לישראלים נושאי הנגיף ומוטציות להיכנס לישראל ללא בקרה. על הממשלה וקבינט הקורונה להפנים שאנו נאלץ לחיות עם הקורונה לפחות עד סוף יוני השנה, ובתום הסגר הנוכחי כל מתווה מדורג של יציאה מהסגר הוא פסול ומוטעה. במקום לשים דגש מה צריך להישאר סגור, צריך לשים דגש איך לפתוח נכון ויעיל. יש לעצב שינוי עמוק בדפוסי ההתנהגות של כלל הציבור והעסקים. חזרה לאותם דפוסי התנהגות גם על פי מתווה מדורג, תמחק את התועלת של הסגר".

לין, שכיהן בתפקיד יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת ה- 12, והיה אחראי ישירות להובלת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: הממשלה, התייחס לכך שלממשלה יש סמכויות מלאות להתקין תקנות שעת חירום, שיבטיחו את בריאות הציבור בפני חזרת ישראלים אזרחי המדינה מחו"ל. "בזמן חקיקת חוקים אלה וגם על פי נוסחם, אין שום ספק שלממשלה יש סמכות מלאה להתקין תקנות שעת חירום ולהגן על בריאות הציבור, גם מול אזרחי המדינה החוזרים מחו"ל. אכן, על פי חוק כבוד האדם וחירותו לכל אזרח בישראל יש את זכות היסוד לחזור ולהיכנס לישראל, אך לממשלה סמכויות מלאות להתקין תקנות שעת חירום הגוברות על זכויות היסוד, לא ביטולן, אלא שלילתן או הגבלתן לתקופה נתונה. סמכות זו כתובה מפורשות בסעיף 12 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירות ובסעיף 39 לחוק יסוד: הממשלה".

אוריאל לין. ענת לברון,
עו"ד אוריאל לין/ענת לברון

חברת ורטיקל פילד הישראלית (www.verticalfield.com), המתמחה בחקלאות ורטיקלית, חתמה על הסכם עם חברת Emirates Smart Solutions & technologies - ESST, הפועלת במדינות המפרץ ועוסקת בפרויקטים ויזמות בתחום החקלאות. הסכם זה מצטרף להסכם נוסף שנחתם לאחרונה עם חברת מודרנטרנדו (Moderntrendo SRO) - אחת מחברות ההפצה החקלאיות הגדולות ביותר באוקראינה, אשר תקדם פריסה ארצית של החוות החקלאיות הורטיקליות של ורטיקל פילד במדינה.
במסגרת העסקה באמירויות, תבצע ורטיקל פילד פיילוט לבחינת זני גידול חקלאי ללא ריסוס או חומרי הדברה המותאמים לשוק המקומי, ובניית תשתית מתאימה הכוללת הקמת חווה ורטיקלית לאספקת זנים לגידול חקלאי ורטיקלי. התהליך יתבצע בפיקוח וליווי מקצועי של אגרונומים ישראליים. החווה הורטיקלית מיועדת לתת שירותים לחברות מסחריות כמו גם לאנשים פרטיים.

מדובר בשלב ראשוני בפרויקט שצפוי להתרחב להשקעה של מיליוני דולרים, שיבוצע תחילה באמירויות ויורחב בהמשך למדינות המפרץ, במסגרתו תקים החברה מספר רב של חוות ורטיקליות. החווה הראשונה תוקם באום אל קויין כחלק ממרכז פיתוח, מחקר והדרכה שצפוי בהמשך לשרת את כל מדינות המפרץ. בשלב הראשון ימופו זנים חדשים של עלים ועשבי תיבול אשר תואמים לדרישות השוק המקומי. בהמשך יוקמו חוות ורטיקליות ברשתות קמעונאיות וכן בשוק הפרטי מול מסעדות שף ואנשי עסקים.

על פי חברת המחקר Markets and Markets, היקף תעשיית החקלאות הוורטיקלית עמד בשנת 2020 על 2.9 מיליארד דולר וצפוי להגיע בשנת 2025 ל-7.3 מיליארד דולר. כ-80% מהצריכה של תוצרת חקלאית באמירויות מיובאת מכל העולם בשווי כולל של מעל 10 מיליארד דולר (בשנת 2018). בשנה האחרונה עלויות השילוח העולות והרצון לביטחון במזון ולייצר עצמאות אזורית הביאו להקמת חברת ESST.

חברת ESST הוקמה בשיתוף מאהר מקאלדה, מנכ"ל "האחים מקאלדה" מבקעה אל גרבייה. ייחודיות החברה בכך שהיא משלבת בין ידע טכנולוגי ישראלי לשותפים מקומיים באזור המפרץ שמביאים למיזם נסיון אזורי ומימון פרויקטים נרחב - במטרה לייצר חדשנות טכנולוגית ולספק מזון טרי ואיכותי לאזור.

גיא אליצור, מנכ"ל ורטיקל פילד: "מדובר בשיתוף פעולה ראשוני מסוגו, המאפשר להציע חקלאות חדשנית באזור האמירויות והמפרץ. קבוצת מקאלדה מביאה איתה ניסיון של 40 שנה וידע מרחב בתחום התשומות החקלאיות ואנחנו תורמים את החדשנות הטכנולוגית בתחום. האזור המדברי מביא עימו אתגרים רבים להשגת תוצרת חקלאית ראויה במחירים טובים. בעזרת טכנלוגיות שונות ופיתוחים חדשים אנו מאמינים שנצליח להגיע למקום בו נוכל לפגוש את צורכי השוק עם מחירי השוק ברמה ובאיכות ראויה והכי חשוב בזמינות לשוק המקומי".

הסכם חתימה ורטיקל פילד. אפי דור,
הסכם החתימה בין ורטיקל פילד ל-ESST/אפי דור

סקר שערכה פירמת BDO הבינלאומית שכלל מאה מנהלי כספים בחברות טכנולוגיה מגלה אופטימיות ביחס לצפוי בשנה הקרובה. 54% מהמשתתפים מעריכים שהם יגדילו את המכירות והרווחיות ואילו 65% צופים התאוששות של הכלכלה העולמית.

מנהלי הכספים נשאלו על צעדים ארגוניים שהם עורכים בעקבות מגפת הקורונה. 25% אמרו שהם יצמצמו את הנדל"ן ויאחדו משרדים על רקע העבודה מרחוק שצפויה להימשך באופן חלקי בשנים הבאות, 36% מהחברות צפויות לבצע ארגון מחדש ואילו 18% מצפות לחזק את איתנותן הכלכלית באמצעות מיזוגים ורכישות. 42% מהנשאלים צפויים להגדיל את הוצאותיהם על כוח אדם בשנה הקרובה.

הסקר גילה שמשבר הקורונה סדק את האמון של חברות בגלובליזציה מצד חברות שיש להן ספקים במדינות אחרות וזאת בשל חשש מבעיות לוגיסטיות ואירועי סייבר. 45% מתכוונים להגביר את הביטחון והיציבות באמצעות איתור ספקי גיבוי חלופיים ואילו 21% מתכננים להרחיב את פעילותן במדינה אחרת כדי להתקרב לשוק היעד.

לדברי יניב כהן, שותף וראש אשכול טכנולוגיה ב-BDO ישראל, הסקר מגלה שלמרות החרפת התחלואה העולמית חברות הטכנולוגיה שומרות על רמה גבוהה של אופטימיות שנובעת כפי הנראה מהתקדמות החיסונים ומהתחושה שההייטק עמיד בפני הקורונה וממשיך לתפקד ולצמוח גם בתנאים של סגרים וריחוק. השנה האחרונה גרמה לצד כל הקשיים גם לחיסכון משמעותי בסעיפי הוצאות של חברות על נסיעות, השתתפות בתערוכות וכנסים ופעילויות שונות. מנהלי הכספים מתכוונים כעת להתייעל גם בתחום המשרדים ולהגביר את ההשקעה ישירות בשכירת כוח אדם איכותי ושימורו בארגון. יש לזכור כי חברות טכנולוגיה ישראליות מתמודדות עם ייסוף מתמשך של השקל מול חלק גדול מהמטבעות בעולם, מהלך שמייקר את עלות התעסוקה בארץ, עלויות שגם ככה כבר הגיעו לגבהים מטרידים על רקע לחצי השכר כלפי מעלה בענף.

יניב כהן. נתי חדד,
יניב כהן/נתי חדד

חברת המסחר על גבי הבלוקצ'יין בניירות ערך ובמטבעות דיגטאליים INX הודיעה היום (ג') על השלמת הרכישה של Openfinance, פלטפורמת המסחר אמריקאית מובילה לנכסים אלטרנטיביים דיגיטליים. חלק ממטרות הרכישה היא לייצר כמות של משתמשים משמעותית משתי הפלטפורמות יחד - פי 4 ממה שקיים עכשיו - וכל זאת לקראת השקת פלטפורמת המסחר החדשה של INX.

בזכות הרכישה, הכפופה כעת לאישורים הרגולטוריים המקובלים בארה"ב, INX תקבל לידיה את הרשיונות של Openfinanc וכן את פעולות ברוקר-דילר שלה בארה"ב, העסקים המבוססים סחר חלופי של Openfinanc, נכסים דיגיטליים חדשים ובסיס הלקוחות. משרדיה הראשיים של Openfinanc בשיקגו ויש לה פעילות גם בניו יורק ופנסליבניה.

בעקבות הרכישה, INX מחזקת את מעמדה בתחום הנכסים הדיגיטליים. בפלטפורמה של Openfinanc פועלות חברות רבות ביני Spice VC, Lottery.com ו- Blockchain Capital. INX אף הודיעה כי תמשיך את הפעילות והשירות עבור הלקוחות של Openfinanc והם יצטרפו לחברות אחרות מתחומי הנדל"ן, גיימינג, ויהלומים שכבר הודיעו על רישומן הצפוי למסחר על גבי הפלטפורמה של INX.

"פעילויות הברוקר-דילר ועסקי סחר חלופי מאפשרים למשקיעים לסחור במטבעות דיגיטליים בפלטפורמת Openfinance. הרכישה מקצרת את הזמן עבור INX ליציאה לשוק. כעת אנו מצפים לעלות לאוויר במהרה, לאחר שהשלמנו את העסקה, הן עם פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטוגרפיים והן עם פלטפורמת המסחר בניירות ערך מוסדרת", אמר שי דתיקה, נשיא ומייסד INX.

"INX פיתחה פלטפורמת מסחר ובנתה אותה מהיסודות מתוך מחשבה על הרגולציה. פלטפורמת המסחר ופרוטפוליו ההשקעות שלנו הם תוספת מושלמת עבור INX לרשום ולסחור בניירות ערך דיגיטליים המתאימים לרגולוציה מלאה, מדיניות מסחר הוגן, פרוטוקולים מאובטחים והליכי פרטיות", אמר ג'ים סטונברידג', מנכ"ל Openfinance.

שי דתיקה. יחצ,
שי דתיקה/יחצ

חברת פלאריום (Plarium), המפתחת משחקי סלולר ומשחקי מחשב עם יותר מ -380 מיליון משתמשים ברחבי העולם, הודיעה היום על שותפות עם מועדון האי-ספורט המוביל NAVI. הסכם השותפות כולל מתן חסות למועדון ושיתוף פעולה סביב המשחק הפופולרי של פלאריוםRAID : Shadow Legends במכשירים ניידים ובמחשב. מאז השקת המשחק, צבר RAID יותר מ-56 מיליון הורדות והוא מונה מעל מיליון משתמשים פעילים מדי יום בכל הפלטפורמות.

המשחק RAID יוצג כנותן חסות ראשי על מדיו של מועדון NAVI בכל התחרויות לאורך השנה, ובמקביל לכך יקדם המועדון את המשחק באמצעות קמפיינים ופעילויות שיווקיות, פרסום ומיתוג. בנוסף לכך, חברת פלאריום תסייע בהבאת יותר ויותר שחקנים לפעילויות של NAVI על מנת לחזק את האופי התחרותי של המועדון. כמו כן, בין השניים יתקיימו שיתופי פעולה לאורך כל השנה בין היתר באתגרים עבור הקהילה והשחקנים וכן תוכן המתאר את הנעשה מאחורי הקלעים של RAID ו- NAVI.

"אנו שמחים לשתף פעולה עם אחד ממועדוני אי-ספורט המוערכים ביותר בעולם ולהמשיך להרחיב את בסיס השחקנים ההולך וגדל של RAID", אמר נעם שגיא, סמנכ"ל השיווק בפלאריום. "גם ל- NAVI וגם ל- RAID יש אוהדים נלהבים ונאמנים, ואנחנו מצפים לנצל את מלוא שיתוף הפעולה שלנו יחד כדי לגרום לריגוש עבור הקהילות שלנו ברחבי העולם."

"אני שמח להודיע על השותפות שלנו עם פלאריום", מוסיף אולכסנדר נרבו- פבלנקו (Oleksandr nervo- Pavlenko), סמנכ"ל ב- NAVI. "במהלך השנים האחרונות שיתפנו פעולה עם כל כך הרבה אישים ידועים - הן אי-ספורט והן במרחב התקשורתי העולמי. השותפות של NAVI עם המותג RAID: Shadow Legends מבטיחה הזדמנויות הן בתחום שיווקי וכן פעילויות תוכן ייחודיים. ברבעון הראשון של 2021 נשתף פרטים מרגשים נוספים על התוכניות שלנו ל- RAID. אני בטוח שזו תהיה שנה נהדרת לשני המותגים שלנו: יחד נדהים ונשמח את האוהדים שלנו".

המשחק RAID: Shadow Legends זמין למשתמשים ברחבי העולם באנגלית, גרמנית, רוסית, צרפתית, איטלקית, ספרדית, יפנית, סינית (פשוטה ומסורתית), קוריאנית, אוקראינית וטורקית. ניתן להוריד את Raid במכשירים ניידים דרך חנות האפליקציות של App Store ו- Google Play או במחשב באמצעות פלטפורמת Plarium Play Launcher.

CSGO. יחצ,
RAID/יחצ

מלם תים תבצע פרוייקט רחב היקף ברשת הדיור המוגן משען, להקמת פלטפורמת תשתית מרכזית HCI - Hyper-converged infrastructure, בתפיסת ניהול ענן פרטי, בחוות השרתים (Data Center) של מלם תים בירושלים. עלות הפרוייקט מוערכת במעל מיליון שקל.

הפרוייקט צפוי להמשך 3 חודשים וישמש את כלל עובדי ומנהלי משען, בבתי הדיור המוגן ובפנימיות הנוער של הרשת ברחבי הארץ, עם יכולת התחברות מרחוק מבתיהם, החשובה במיוחד בתקופה זו.
הפרוייקט כולל הקמת אתר ראשי בחוות השרתים של מלם תים בירושלים, באמצעות מערכת HCI מבוססת VMware vSphere ו- VMware Virtual SAN -vSAN, התקנת שרתים מארחים חדשים מבית Lenovo, ו- vSAN Cluster והקמת סביבה ווירטואלית חדשה.

בנוסף, תותקן מערכת גיבוי של Veeam, הכוללת ספריית גיבוי של IBM. תשתית זו תחובר למתגי DC של Cisco.

דורון איזון, מנמ"ר משען: "אנו שמחים לקראת תחילת הפרוייקט אשר ישדרג וישפר בעשרות מונים את זמינות התשתיות שלנו ואת ביצועי המערכות. היכולת לבצע שדרוג משאבים ללא כל צורך בהשבתות עתידיות של כלל המשתמשים היא בעלת חשיבות עליונה עבורנו. בחרנו במלם תים כחברה ותיקה בשוק התשתיות בישראל והיותה אינטגרטור מוביל, עם יכולות של one Stop Shop במגוון רחב של דיספלינות המחשוב, לרבות חוות שרתים חדישה ומתן שירותי אינטגרציה רוחביים בתחומי המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע".

פנחס בן יוסף, מנהל מוצר ענן במלם תים: "תשתיות המחשוב ברשת משען נזקקו לשדרוג עקב התיישנות והצורך לשפר את ביצועיהן עבור כלל משתמשי החברה, החיצוניים והפנימיים. תשתית ה- HCI החדשה והאחודה, הכוללת שרתים ואחסון, תספק ללקוח נפח אחסון גדול מאוד, כמו גם ניהול אחיד אשר מוריד את תקורות הניהול בסנכרון שבין המערכות השונות".

גיא חן, מנהל תחום מכירות במלם תים: "פתרון Vsan על גבי תשתיות Vmware למערכות הליבה הקריטיות הוא פתרון איכותי, המהווה את חוד החנית בתחום ויצעיד את רשת משען לקידמת הטכנולוגיה, תוך התאמה לצרכי הארגון העתידיים. זאת בנוסף לכך שהוא מאפשר רמת ביצועים, שרידות וזמינות גבוהה למערכות המידע הקריטיות של משען".

פנחס בן יוסף. יחצ,
פנחס בן יוסף/יחצ

משק אנרגיה דיווחה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת יתרת הזכויות מהחברה לפיתוח דרום הר חברון (49.9%) במתקן סולארי לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית בהספק מותקן של MW5 בתמורה לסך של כ- 7 מיליון שקל. המתקן, הממוקם באיזור התעשיה מיתרים שבמועצה האיזורית הר חברון, חובר לרשת החשמל בנובמבר 2015.

מזכר ההבנות מצטרף למזכר הבנות קודם לרכישת חלקה של חברת אנרג'יקס בפרויקט. עם השלמת שתי העסקאות תחזיק משק אנרגיה במלוא הזכויות בפרויקט "מיתרים".

רכישה זאת מצטרפת לשורה של עסקאות עליהן דיווחה משק אנרגיה לרכישת שדות פוטו-וולטאים פעילים אשר נהנים מתעריף חשמל גבוה ביחס לתעריף שהתקבל במכרזים האחרונים של רשות החשמל. לרבות, רכישת פורטפוליו של 10 פרויקטים מאיש העסקים יצחק מירילשוילי של שדות סולאריים פוטו-וולטאיים (מערכות PV) ברחבי הארץ המחוברים לרשת החשמל בהספק כולל של כ-20 מגה וואט ונהנים מתעריף ממוצע של למעלה מ-1 שקל לקווט"ש.

חן מלמד. דרור סיתהכל,
חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה/דרור סיתהכל

Adika מרחיבים את הפעילות הבינלאומית ומשיקים אתר סחר באנגליה. האתר יפעל במקביל לאתרי החברה הפועלים כיום בישראל ובארה"ב, ויתחרה ישירות בשוק מותגי האופנה האירופאיים המובילים, בהם: boohoo, asos ו-ZALANDO.

בחודשים האחרונים נערכה השקת הפיילוט הראשוני של האתר שכלל צילומים, פעילויות דיגיטל, שת"פ עם משפיענים מקומיים ומגוון פעילויות ייעודיות להשקתו. האתר האנגלי מותאם לפעילות הבינלאומית במתן אפשרות סליקה במטבע הזר הרלוונטי.

יכולות הפיתוח והטכנולוגיה החדשניות של החברה מותאמות לאופנה מהירה, ומאפשרות בכל שבוע להביא את הבשורה הטרנדית המובילה בעולם, מה שהופך את המותג לשחקן מוביל בשוק האופנה הבינלאומי.
ניהול האתר יעשה מישראל לרבות השיווק, הפרסום וניהול המערך הלוגיסטי, מרכז ההפצה והשילוח, בדומה לניהול הפעילות מול האתר האמריקאי.

לדברי המנכ"ל רועי הסל, "Adika עומדים בשורה אחת עם אתרי האופנה בעולם, כאתר ישראלי מוביל בזירת האופנה הבינלאומית הטרנדית המהירה. אנו עולים להתקפה עם השקת האתר האנגלי, שיחזק את המשך הפעילות הגלובלית של החברה, יתחרה בשוק מותגי האופנה האירופאיים הבינלאומיים, ויביא עימו בשורה כחול לבן בקרב צעירות ונשים שמחוברות לאופנה צעירה וטרנדית".

Adika מתכבדת להודיע כי תאריך את הסכם מתן השירותים לקבוצת גולף לתקופה של עד תשעה חודשים נוספים.

רועי הסל. יחצ,
רועי הסל, מנכ"ל adika/יחצ

בתקופה זו בה כולנו נדרשים לחבוש מסיכות, חברת שמיר אופטיקה מציעה תמיכה נוספת בדרכי המיגון של צוותי הרפואה בפרט ושל כלל האזרחים המרכיבים משקפי ראייה. החברה אשר פיתחה את טכנולוגית ה-אנטי פוג (ANTI FOG), במקור עבור ספורטאים מרכיבי משקפי ראייה, הגבירה עם פרוץ הקורונה את תהליכי הייצור בישראל ובאתרים נוספים בעולם וכן הרחיבה את מגוון החומרים עליהן ניתן לבצע את הציפוי, כך שהטכנולוגיה זמינה ושמישה לכלל הציבור. עוד מודיעה החברה כי פנתה לאופטומטריסטים הפועלים מולה כי תממן את הציפוי הייחודי בחינם לרופאים ואנשי צוותים רפואיים הזקוקים לכך, בארץ ובעולם.

הטכנולוגיה כוללת ציפוי פנימי אינטגרלי על גבי עדשות ראייה למניעת היווצרות אדים. הציפוי הוt תמידי, אפקטיבי ואין צורך לחדשו. טכנולוגיה זו חיונית דווקא בתקופה זו בה מומלץ לצאת מהבית עם מסכות בלבד, ובמיוחד עבור אלה העובדים שעות ארוכות תחת מעטה המסיכות ומגיני הפנים. משקפי ראייה בעלי ציפוי האנטי- פוג יאפשרו לצוותי הרפואה לעבוד בצורה נוחה ובטוחה יותר תחת איום הקורונה.

יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה: "אנו גאים על החדשנות הטכנולוגית שאנו ממשיכים לפתח באופן קבוע. טכנולוגית האנטי- פוג חדשנית בעולם האופטיקה. תהיה לנו הזכות לתרום את טכנולוגיית הציפוי שלנו ולסייע בכך לצוותים הרפואיים במלחמה נגד הקורונה ובמלחמה למען הבריאות של כולנו".

משקפי No Fog. GettyImages
משקפי אנטי פוג/GettyImages

פייסבוק הציגה אתמול מספר עדכונים, מבוססי בינה מלאכותית, עבור ה-Automatic Alt Text - AAT - כלי שמשתמש בטכנולוגיית הראייה הממוחשבת ויוצר טקסט לתיאור תמונות עבור עיוורים ולקויי ראייה. השדרוגים שמושקים הערב נועדו לשכלל את חוויית השימוש בכלי ולשפר את הניתוח והפירוט של תיאורי התמונות. העדכונים זמינים לאנשים שמשתמשים בטכנולוגיית קריאת המסך, המסייעת בהמרה של טקסט ובהקראתו למשתמש.

במסגרת החידושים, פייסבוק הגדילה פי 10 את מספר האובייקטים שהכלי מסוגל לזהות, דבר שיספק תיאור אוטומטי ליותר ויותר תמונות בפלטפורמה; פייסבוק הרחיבה את קטגוריות האובייקטים הקיימות והוסיפה קטגוריות חדשות, שמסוגלת בין היתר לזהות פעילויות מסוימות, סוגי חיות ואפילו נקודות ציון (למשל - "תמונת סלפי של שני אנשים, בחוץ, לצד מגדל פיזה"). כמו כן, אנשים שישתמשו בכלי בפייסבוק יוכלו כעת לקבל תיאור מפורט יותר לתמונות, שיכלול גם את מיקום האובייקטים השונים בתמונה ואת הגודל היחסי שלהם בתוך הפריים.

השימוש ב-AAT יוצע למשתמשים בניוז פיד, בפרופילים ובקבוצות בפייסבוק, וכן בפיד, בטאב ה-explore ובפרופיל באינסטגרם. הכלי המשודרג יושק תחילה באנגלית ובהמשך יתרחב לעוד 45 שפות, בהן גם עברית.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully