וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים פחות מתעניינות בהשקעות. למה, בעצם?

עמית והגר דרור

25.1.2021 / 0:49

עולם ההשקעות, בנדל"ן או בפיננסים, נשלט לחלוטין על ידי הגברים. מדוע נשים פחות מתמקדות באפיקי השקעה, איזו תועלת יכולה לצמוח מכך שישקיעו ואיך אפשר להפוך את המגמה לחלוטין בעתיד?

מליווי של יחידים, יחידות, זוגות ומשפחות במהלך שלוש השנים האחרונות, אנחנו מתוודעים אל הנתונים לפיהם מרבית המתעניינים והמתעניינות בהשקעות הם גברים בפער משמעותי. מסיבה זו בחרנו לעורר את המודעות ודווקא לא ביום האישה, אלא ביום חול, לצורך ההובלה הנשית של הרווחה הכלכלית של המשפחה או של התא היחיד. כל זאת במטרה שהדברים שנכתבים כאן יגיעו לכמה שיותר נשים, שייבחרו, מיוזמתן, להתעניין ברווחה הכלכלית ובכסף של עצמן. ברור לנו שהתודעה והצורך, הם תהליכים ארוכי טווח שנבנים על פני שנים, אבל מי שתקרא את הטור הזה לכל הפחות התחילה את הצעד הראשון בכיוון הנכון.

המגמה בהחלט חיובית. הנה, חיפשנו בגוגל על נשים והשקעות אלטרנטיביות, עוד לפני החיפוש התחזקה התחושה שמשהו בגישה של נשים והשקעות אלטרנטיביות מתחיל להשתנות. מהחיפוש עלה שבין התאריכים 26-28 בינואר, תתקיים ועידה עולמית להשקעות אלטרנטיביות ובה כל הדוברות הן נשים - Women's Alternative investment Summit, בתפקידים מובילים בגופי השקעות ברחבי העולם. השקעות הן לא עולם לגברים בלבד, ובשנת 2021, בעיצומו של משבר הקורונה, נשים צריכות להגביר את המעורבות וההתעניינות שלהן.

אין ספק שחלה התקדמות משמעותית בנושא המובילות הנשית של נושאי הכספים ובפרט ההשקעות בבית. בשנים האחרונות נשים מגלות יותר ויותר אחריות על הכסף שלהן, בין אם הן חיות בזוגיות, אמהות יחידניות או רווקות. עליית יוקר המחיה, רמת החיים ובכלל אי הוודאות התעסוקתית, מחייבת לדעתי כל אישה למעורבות בהשקעות ובכספים שלה.

אישה משקיעה. ShutterStock
בהחלט ראוי לשנות את העקומה שנוטה בבירור לטובת הגברים/ShutterStock

האקדמיה בעד הנשים

מחקרים אקדמיים מראים שנשים הן משקיעות מוצלחות לא פחות מגברים ואף בממוצע הן משקיעות טובות יותר. הסיבות לכך הן מגוונות, החל מהאופי הנשי לקחת סיכונים מחושבים יותר וכן בסבלנות והתמדה. אז הטור הזה נבנה כמדריך השקעות שבא לעמוד על הנקודות החשובות בדרך להשקעת הכסף שלך.

נגדיר מהן השקעות אלטרנטיביות. כהסבר פשוט, מדובר בהשקעות שהן אלטרנטיביות להשקעות בשוק ההון, ששם נמצאים מרבית הכספים של הציבור בלאו הכי. כדי לייצר לעצמך פיזור נכסים בין שוק ההון לאפיקים שאינם תלויים בו, הון פנוי של משק הבית צריך להיות מופנה לאפיקים אלה, כחלק מתפיסת ניהול ופיזור סיכויים וסיכונים.

אז מהם השלבים בדרך של נשים להשקעות אלטרנטיביות?

  • תפיסה ותודעת שפע נשית - ללא תלות בסטטוס המשפחתי שלך, המפתח ליציאה לדרך של השקעת הכסף שלך ובכלל מיקוד תפיסתי בהשקעתו כדי ליהנות בעתיד מרמת חיים הולכת ועולה. כל אלה תלויים קודם ברצון האישי שלך. כדי להשקיע עליך גם לתכנן איפה תהיי בעוד כמה שנים. אם בעבר כשדיברו על כסף והשקעות שמעת תמיד שזה לא בשבילך, או שיצרו אצלך את ההרגשה שאת לא צריכה להתעניין בזה, זה הזמן להתנתק מהתפיסה השגויה הזאת.
  • החלטה על תקציב ההשקעה - עליך להגדיר מהו הסכום שברצונך להשקיע ולזכור כי הוא סכום שלא יהיה נזיל ב-3 השנים הקרובות (טווח הזמן הממוצע בהשקעה אלטרנטיבית).
  • הגדרת מידת הנזילות של הכספים - מי שבוחרת באפיק השקעות אלטרנטיביות, צריכה לזכור שאמנם הן השקעות פחות תנודתיות, אבל גם הרבה פחות נזילות. מבין קבוצת ההשקעות האלטרנטיביות תוכלי לבחור בעסקאות שמטרתן אקזיט כעבור מספר שנים, או בהשקעות המניבות תקבולים לאורך התקופה. הכל שאלה של מהם הצרכים שלך.
  • הרכב המימון - האם את משתמשת רק בהון עצמי? או שביכולתך להשקיע הון עצמי בתוספת של הלוואה למשל מקרן השתלמות, קופת גמל או פוליסת חיסכון (אלה מוצרים שמעניקים הלוואות בריבית נמוכה של פריים מינוס חצי). לתקציב שלך יכולות להתווסף הלוואות שאין בהם פירעון שוטף של קרן וריבית וכך להשקיע את הכסף.
  • בחירת שחקני או גופי ההשקעה - כאן מדובר באחד השלבים הכי חשובים שלעתים אנשים מקדישים לו הכי פחות מחשבה. הגוף בו תבחרו לביצוע ההשקעה של כספכם יקבע את התוצאות ואם יהיו אתגרים בדרך, איכות הגוף תקבע את המקצועיות שבה יתמודד עימם. הידע, המיומנות והניסיון, הם אלה שיקבעו גם את איכות ההשקעות שיוצגו לכן וגם את מידת ההצלחה של ההשקעות שנבחרו עבורכם.
  • קביעת מידת הסיכון בהשקעה - האם את מעוניינת בהשקעה עם רמת סיכון גבוהה ופוטנציאל תשואה גבוה, או שאת מעוניינת דווקא להתחיל מהשקעה סולידית למשל דרך קרן שמשקיעה בחוב. נשים נוטות לשמרנות גדולה יותר מגברים, בהחלט חשוב שתבחרי ותבצעי בהשקעות שמאפשרות לך לישון טוב בלילה.
  • בחירת העסקה הספציפית המתאימה לצרכיך מבין השחקנים הטובים - לגופי השקעה שונים, מגוון רחב של עסקאות שנבדלות באזור ההשקעה, סוג ומבנה העסקה וגם בתזרים המזומנים. למשל, אם אנחנו משק בית שמחזיק בדירה בבעלותנו בישראל, אולי יהיה זה נכון יותר מבחינת הפיזור להשקיע בפרויקט במדינה מערבית. הרי, לא נרצה להיות חשופים רק למחירי הנדל"ן בישראל.
  • מקסום יחס סיכוי סיכון - אם תפקידי כסף בפיקדון בבנק הסיכון יהיה כמעט אפס, אבל בעידן של ריבית אפסית התשואה תהיה קרובה לאפס. מצב שבו הסיכויים שלך להפסד הם זניחים, אבל לא תוכלי גם להפיק רווחים הוא לא אופטימלי. המיקוד שלך צריך להיות בבחינת עסקאות שבהן תוכלי להשיג תשואה ממוצעת של 7% נטו, אך הסיכויים להפסד הקרן הם נמוכים מאוד. דוגמאות לפרופיל סיכוי סיכון טוב, אפשר למצוא בעסקאות של קרנות חוב המגובות בביטחונות כנגד החזר ההלוואות. לאלה מבניכן שמעוניינות לבחון רמות סיכון גבוהות יותר, אז כמובן שתוכלנה להיכנס להשקעות נדל"ן במדינות מערביות בעסקאות השבחה, כאן גם פוטנציאל התשואה יהיה גבוה יותר.
  • בדיקת הביטחונות בעסקה - ברמת הבסיס, עליך לבדוק בכלל שהכספים שלך עוברים אך ורק לחשבונות נאמנות. אבל זוהי הבדיקה הראשונית מאוד. כשאת מבצעת השקעה אלטרנטיבית אחת הנקודות החשובות הן הביטחונות שמקבלים במסגרת העסקה, כלומר הביטחונות שאת מקבלת כנגד השקעת הכספים שלך, הם נועדו כדי להבטיח את הכספים. למשל אם קרן ההשקעה רכשה נכס במדינה בארה"ב, אתם רוצים לוודא שאכן הזכויות בנכס נרשמות כנגד הכספים שהועברו, חשוב לבחור בגוף שרואה את חשיבות הביטחונות של המשקיעים בעסקה בכובד ראש.
  • אל תסתנוורי מתשואות גבוהות ובטח שלא מהבטחות תשואה - הנושא הזה הוא דווקא יתרון אצל נשים בכל הנוגע להשקעות. אנחנו פחות מסתכלות אך ורק על פוטנציאל הרווח, אלא בוחנות את מידת ההסתברות להשיג אותו. במקום להסתכל על התשואה, כשמוצגת לכן עסקת השקעה אלטרנטיבית, נסו להבין האם התכנית העסקית בנויה תוך נטילת מרווחי ביטחון ושמרנות, כך שבכוונת הגוף שדרכו אנחנו משקיעים היא להפתיע אותנו לטובה ולא להפתיע אותנו לרעה. למשל, אם בוחרים לדוגמה בפרויקט השקעת נדל"ן בחו"ל, אזי חברה מקצועית לא תבנה בתכנית העסקית על רווח כתוצאה מעליית מחירי הנדל"ן בלבד. הרי, אפשר להעריך לאן נושבת הרוח, אבל לא ניתן לדעת באופן חד משמעי שהמחירים יעלו.
sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עליות בוול סטריט. ShutterStock
נשים פחות מסתנוורות מהדבר הזה - וזה היתרון שלהן/ShutterStock

בשורה התחתונה: צאו מהספקנות, תתחילו להשקיע

לצערנו, נשים רבות מתייחסות בספקנות לנושא השקעת הכסף שלהן, אך יש להן דווקא יתרונות בקבלת החלטות השקעה. כשמסתכלים על הצרכים האמיתיים, המוטיבציה של נשים להשקעת הכסף שלהן או של המשפחה צריכה להיות גדולה יותר, מזה של הגברים. המציאות מוכיחה שהשכר הממוצע של נשים, נמוך מזה של גברים, תוחלת החיים של נשים גבוהה מזו של גברים, ונשים רבות בוחרות להקים משפחה יחידנית. אלה רק חלק מהסיבות מדוע על נשים לשאוף להשקעות והגדלת ההון. אין ספק שההתחלה מאתגרת, היא דורשת בשלות, מוכנות והבנה של הצורך, אלה לא קורות ביום אחד.

גילוי נאות: מאמר זה מטרתו להעשיר את הידע של הקוראים, אך הוא אינו יכול להחליף ייעוץ פרטני המתחשב בצרכים הספציפיים של כל אדם ואדם. מוצע כי כל קורא ייוועץ באופן אישי עם אנשי מקצוע, בטרם יקבל החלטות.

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully