וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילות עסקית: משקיעים באמנות המקומית

רונית מטיאס

20.1.2021 / 13:53

וגם: הנערה שלא שוכחת את הקשישים בזמן קורונה, ההיטק לא עוצר מלכת, כוכבת ויוצרת חזרות מגיעה לשיחה והישראלים מגלים את וילות הנופש

אמנות טרייה

לבנת מזרחי, דייב לובצקי. אילן בשור,
לבנת מזרחי, דייב לובצקי/אילן בשור

בבית ההשקעות IBI סיימו לשפץ את קומת IBI שירותי בורסה, והחליטו שזו הזדמנות מצוינת להפגין תמיכה באמנות ישראלית בצל מגפת הקורונה. באמצעות צוות יריד צבע טרי, שאצר וגיבש את אוסף היצירות, רכש בית ההשקעות כ-40 יצירות של אמנים ומעצבים ישראלים, והציבן אותן ברחבי הקומה החדשה. מרבית העבודות נרכשו ממשתתפי חממות מהדורת האונליין המיוחדת של צבע טרי 2020, שהתקיימה בחודש נובמבר, ומקצתם מבוגרי חממות העבר של היריד.

בתהליך בחירת העבודות השתתפו: מאיה אסף, האדריכלית האמונה על תכנון המשרדים, מיכל יערי, מעצבת פנים ממשרדה; דייב לובצקי, מנכ"ל בית ההשקעות, ולבנת מזרחי רינסקי, מנכ"לית IBI שירותי בורסה. החלטת IBI לרכוש יצירה מקומית עכשווית נובעת מהאהבה ומההערכה הרבה של בעליה ומנהליה לאמנות ישראלית, ומתוך רצון להעניק גב ותמיכה לתרבות הישראלית בימים אלו, בהן היא זקוקה לה יותר מתמיד. ב- IBI קוראים לחברות ישראליות להצטרף ולתמוך ביצירה מקומית.

seperator

הרון של רוני

רוני רינת ומוטי כוזהינוף. רפי דלויה
רוני רינת ומוטי כוזהינוף/רפי דלויה

רוני כוזהינוף, תיכוניסטית בת 17, בתם של רינת ומוטי כוזהינוף, מבעלי פרויקט בראשית ויו"ר אגודת ידידי בית התפוצות, שמה לה למטרה בתחילת הקורונה לא לשכוח את אוכלוסיית הקשישים וניצולי שואה, במטרה לרומם את מצב רוחם ולהעלות חיוך על פניהם. כוזהינוף ג'וניור מגייסת ודואגת לשפר את מצבם של הקשישים, היא דואגת להם לפינוקים כמו אוכל, עוגות, מוצרי קוסמטיקה, טיטולים למבוגרים ועוד, היא מגיעה לבתיהם, משוחחת איתם ומעודדת אותם ולדבריה לא עוזבת עד שהיא לא רואה חיוך על פניהם.

seperator

פועלים וירטואלית

בת-שבע משה. שלומי בלבול,
בת-שבע משה/שלומי בלבול

פועלים הייטק בשת"פ עם OpenValley, קיימו כנס וירטואלי שעסק במציאות הדינאמית הנוכחית וההזדמנויות החדשות בתחום ההייטק. בת שבע משה, ראש תחום היי טק סקרה את נתוני תעשיית ההייטק לשנת 2020 המעידים על שיא בהיבט הכולל של גיוסי ההון להייטק לצד ירידה משמעותית במספר הסטרטאפים שהוקמו, וירידה מסוימת בגיוסי ההון בשלבים המוקדמים.

משה אמרה כי בתקופה של אי וודאות קיצונית כפי שאנו חווים בימים אלו, האתגר להקים חברות חדשות ולהצמיח סטרטאפים בשלבים המוקדמים הינו גדול מתמיד. בימים כאלו ניכרת מתמיד גדולתה של תעשיית ההייטק הישראלית בעוד שמרבית הסגמנטים העסקיים חווים פגיעה משמעותית בצמיחה ובתוצרים העסקיים, ההייטק ממשיך לצמוח ואף שובר שיאים של כל הזמנים. הצלחה זו נובעת בין היתר ממאפייני סקטור ההייטק - גמישות, יצירתיות, מהירות תגובה וכמובן חדשנות טכנולוגית.

שירי גרין אלגביש, מנכ"לית רשת היזמות והחדשנות Openvalley הנחתה פאנל שהתמקד בהזדמנויות העסקיות העומדות כיום על הפרק עבור יזמים בשלבי החיים השונים מגמות טכנולוגיות מרכזיות בתעשייה והענקת כלים לפריצה לשווקים חדשים, לגיוס הון ולבניית שיתופי פעולה אסטרטגיים לחברות הזנק.

בין משתתפי הפאנל: תומר נוטקין, מנהל מרכז עסקים היי-טק, בנק הפועלים; נוגה סלע שלו, סמנכ"לית פיתוח עסקי, חממת הפודטק Fresh Start; אורן גבריאלי, מייסד ומנכ"ל, NanoScent; רן אגסי, מנהל תחום הסטארטאפים, fundit; רחלי ויזמן, מייסדת ומנכ"לית SavorEat.

seperator

שיחות סלון

נועה קולר ורונה שמגר. אריאל עפרון,
נועה קולר ורונה שמגר/אריאל עפרון

רגע אחרי שידור פרק סיום העונה של הסדרה "חזרות", רונה שמגר, מנהלת תיקי לקוחות עסקיים בפייבר, ארחה לשיחה את נועה קולר יוצרת הסדרה, לשיחת אמן במסגרת רצועת הבידור הקבועה "פייבר סטייג'".

פייבר סטייג' הושקה במהלך 2020 בהשראת ההאטה בתעשיית התרבות והאמנות בתקופת הקורונה. לימור יצחק, מנהלת מחלקת מעורבות עובדים וקשרי קהילה ויוזמת הפורמט אמרה כי הם זיהו מתוך המשבר הזדמנות לייצר תוכן ייחודי ואטרקטיבי עם אמנים ויוצרים מכל תחומי התרבות והאמנות, ובאותה הזדמנות להפגין סולידריות עם התעשייה ולספק לעובדי פייבר מנת השראה ואסקפיזם בשגרה אינטנסיבית של עבודה מהבית.

המפגשים האינטימיים משודרים בלייב ממשרדי החברה בתל-אביב ועובדי החברה צופים בהם בזום מהבית. פייבר גייסה מנחים אורחים מתוך צוות פייבר שיראיינו את האמנים. להפקת הפרויקט חברה פייבר ל- "קריאייטיב קאלצ'ר קלאב".

seperator

תיירות כפרית

אילנה אלוני. טוהר זנתי,
אילנה אלוני/טוהר זנתי

לאור משבר הקורונה שהביא לסגירת השמיים וגרם לישראלים לגלות מחדש את התיירות הכפרית, אילנה אלוני, מנכ"לית קבוצת ALLOVE המפעילה את אתרי הנופש וילה לנד וצימר לנד, סיכמה את שנת 2020 ואמרה כי נרשמו ביקושי שיא לתיירות הכפרית, עם ביקושים לווילות יוקרה וצימרים כאופציית הנופש המובילה בישראל. במהלך 2020 נרשמה עליה של 137% ברמת ההתעניינות באתרים בהשוואה ל-2019 והביקושים לצימרים ולווילות היו מהגבוהים ביותר מזה עשור בתחום התיירות הכפרית שעלו על ההיצע.

במהלך 2020 קבוצת ALLOVE זיהתה את ההזדמנות העסקית שיצר משבר הקורונה וביססה את מעמדה כאחת המובילות בתחום הצימרים והווילות כשרכשה את אתרי האינטרנט וילה קלאס וצימר קלאס שהצטרפו לקבוצת האתרים החזקים של החברה. החברה ביססה את מעמדה כמובילה בתחום הנופש הגמיש /אירוח שעתי כשהשיקה 8 אתרי אינטרנט חדשים, ייעודיים ומבוססי מקום, למתחמי אירוח לפי שעה שהצטרפו לאתר המוביל IROOMS שהחברה מנהלת. אלוני צופה שגם 2021 תהיה שנה חזקה מאוד לענף התיירות הכפרית והביקושים יישארו גבוהים לפחות כמו שנה שעברה.

seperator

עד סוף העולם

יעל אקשטיין, בויד בינגהם. אברהם (אייבי) טרואן,
יעל אקשטיין, בויד בינגהם/אברהם (אייבי) טרואן

הסרט "עד סוף העולם" שיצרה הבמאית זוכת האמי מאיה זינשטיין, נרכש לשידור ע"י רשת BBC בבריטניה ובמקביל ייצא להפצה קולנועית בארה"ב ואחריה ישודר ב-PBS ערוץ הטלוויזיה האמריקני הציבורי. את הסרט התיעודי הפיק המפיק זוכה האוסקר ג'ון באטסק, אברהם (אייבי) טרואן וזינשטיין, בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה.

הסרט עלה לשידור בתאגיד השידור כאן 11 באוקטובר 2020, וזכה להצלחה בינלאומית כשהוקרן בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי הגדול בעולם IDFA באמסטרדם ונרכש לשידור במדינות נוספות. זינשטיין אמרה כי הסרט עוסק בהשפעה האוונגליסטית על ישראל בתקופת ממשלו של טראמפ, מאיר תופעה שלא היתה מוכרת לעומק והוא ללא ספק מאוד רלוונטי לימינו.

seperator

מלכת המשאיות

יוגב גברי. מורג ביטן,
יוגב גברי/מורג ביטן

יוגב גברי, מנכ"ל MAN מקבוצת "מכשירי תנועה ומשאיות" יצא לסיבוב בכבישי ישראל על משאית מסדרה חדשה של 40 משאיות שהושקו ב-4 קטגוריות משקל סדרת Super-MAN (סופר מן) . המשאיות הושקו לפני כמספר חודשים באירופה, וזכו בפרס היוקרתי ביותר בתחום המשאיות International Truck of the Year 2021.

צבי נטע, יו"ר "מכשירי תנועה" אמר בהשקה כי מדובר בקפיצת דרך משמעותית עבור MAN בישראל, ולאחר שהושקה בהצלחה באירופה, הם נרגשים להציע אותה לקהל הישראלי.

seperator

הנפט של שמשון

סעיד סרסור. קבוצת יוניבין,
סעיד סרסור/קבוצת יוניבין

יוניבין ישראל בע"מ, שבשליטת איש העסקים הישראלי-בריטי, סעיד סרסור, חתמה על הסכם מותנה לרכישת כ-21% מהזכויות בחזקת "שמשון". בהתאם לעסקה, יוניבין תרכוש את מלוא זכויותיה של חברת נפטא בחזקה, ותצטרף באחזקות למודיעין אנרגיה, ישראמקו נגב 2, חנ"ל ופטרוליום סרוייס הולדינגס. העסקה שצפויה להיסגר סופית תוך 90 יום, כפופה למספר תנאים מתלים, וביניהם קבלת הסכמת יתר השותפים בחזקה; אישור הממונה על ענייני הנפט והעמדת ערבות למשרד האנרגיה.

לפי הערכה פנימית, יוניבין של סרסור צפויה להשקיע עוד כ-35 מיליון דולר בביצוע קידוח דקר, תוך קיום תוכנית העבודה שהוגשה לממונה על ענייני הנפט. כחלק מתנאי העסקה, יוניבין תעניק לנפטא תמלוג בשיעור של 5.5% מחלקה בהכנסות בתגלית.

חזקת שמשון, אשר נמצאת בלב ים וכ-90 ק"מ מערבית לחופי אשקלון. בשנת 2019 בדו"ח הערכת משאבים פרוספקטיביים שבוצע על ידי חברת NSAI בחודש מרץ 2020 ואשר פורסם על ידי השותפים בחזקה, נמצא כי בפרוספקט "דקר" הנמצא בעומק החזקה קיים פוטנציאל של משאבים מנובאים בהיקף של כ-900 מיליון חביות נפט. המשאבים המנובאים האמורים מתייחסים רק לחלק הפרוספקט המצוי בשטח החזקה בשטח הימי של ישראל, כאשר ככל הנראה חלקים מהפרוספקט גולשים מעבר לשטח הימי של ישראל.

seperator

מנגנים ומנעימים

ניר קברטי, ויקטור נובק, אסי מתתיאס, מוטי קליין. יושבים -  טל ללוז,  מאי שניידר. שגית בכר,
ניר קברטי, ויקטור נובק, אסי מתתיאס, מוטי קליין. יושבים - טל ללוז, מאי שניידר/שגית בכר

הצוות של המרכז הרפואי סורוקה הופתע כשמאסטרו ניר קברטי התיישב ליד הפסנתר בלובי בית החולים עם הכנר הצעיר אסי מתתיאס. השניים ניגנו קטע מתוך היצירה "רוזמרין היפה" מאת המלחין והכנר קרייזלר. מסתבר שלקרייזלר יש קשר לתחום, הוא למד רפואה, החזיק מעמד כשנתיים, עד שהחליט שהמוסיקה היא חייו.

הדואט היה חלק מצילומים לקונצרט מחווה לצוות הרפואי בסורוקה כחלק מהסדרה המקוונת "מייד אין ב"ש" של הסינפונייטה הישראלית באר-שבע. לצילומים הצטרפו פרופ' מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ופרופ' ויקטור נובק, מנהל מחלקה פנימית שניהל תקופה ארוכה את מחלקת הקורונה בבית החולים, השניים חובבי מוסיקה קלאסית מושבעים.

seperator

דמוקרטיה בדאדא

ואחינועם ניני איתי זלאיט. מוזיאון ינקו דאדא,
איתי זלאיט ואחינועם ניני/מוזיאון ינקו דאדא

מוזיאון ינקו דאדא יזם במסגרת פעילותו הוירטואלית הכוללת תערוכות באתר המוזיאון ומפגשי זום רב-שיח וירטואלי בנושא אמנות ודמוקרטיה, מסגרת בה המוזיאון היה שותף בפרויקט בחירת לוגו לרשת הדמוקרטית והציג באתר המוזיאון את ההצעות שהשתתפו בתחרות. הרשת הדמוקרטית מיועדת לאפשר ולעודד שיתופי פעולה בין מאות ארגונים ותנועות היוזמות והתארגנויות שפועלים למען שמירתה וחיזוקה של הדמוקרטיה בישראל.

בדוברים אברי רביב, ממקימי "הרשת הדמוקרטית" וד"ר הלל בן-ששון, עמית מחקר במכון ון ליר, מייסד "אידאה". במהלך הזום הוצגה עבודת הווידיאו הנועזת של האמנית אלא היתם, בה היא מתעדת את עצמה מנגנת את ההמנון כשמדי פעם המוזיקה משתנה.

היתם ספרה על תחושותיה כאמנית פלסטינאית המופיעה בקונצרטים בחו"ל ומנגנת את המנון המדינה שבשורותיו אין התייחסות לאזרח הלא יהודי. אחינועם ניני סקרה את פעילותה ב-25 השנים האחרונות בארץ ובעולם, כזמרת וכפעילה פוליטית. ניני הציגה חליפות מעוצבות הנושאות את הכיתובים "בושה" או "בואי" אותם היא לובשת לעיתים בהפגנות המחאה.

הנושא המרכזי בשיח סב סביב העובדה שאין הרבה אמנים-בוודאי לא מפורסמים, המעיזים להביע עמדה פוליטית ביקורתית ולהשתתף במחאות. את האירוע סיים הפסל איתי זלאיט, המרבה ליצור עבודות מחתרתיות במרחב הציבורי, שתיאר את פעילותו, ואת יחס הקהל אליו ואל יצירתו.

seperator

לטיול יצאנו

מתי בפעם האחרונה טיילתם בפריז, טוקיו או מדריד? באינטל עשו זאת, צוות הרווחה היצירתי באינטל קרית גת החליט לקחת את עובדי אינטל לסיורים קבוצתיים בחו"ל. בלי בדיקת קורונה, מזוודה, או דרכון. במטרה לאפשר לעובדי החברה לטייל בעולם ולספק פרנסה למדריכי הטיולים שעבודתם נפגעה, הם שכרו מדריכי טיולים ישראלים דוברי עברית שחיים ברחבי העולם, שיטיילו, יצלמו וישדרו לעובדים כדי שירגישו שהיו שם.

seperator

זום לאנשים עם מוגבלויות

ראש עיריית ירושלים משה לאון ערך פגישת זום לבכירי מרכז "עדי ירושלים" לאנשים עם מוגבלויות מורכבות, במטרה לקדם תוכניות הפיתוח במקום במהלך 2021. ליאון שיבח את התנהלות צוות "עדי ירושלים" ושמח להתעדכן שכל הצוות המרכז התחסן. דורון אלמוג, יו"ר ומייסד עמותת עדי נגב נחלת ערן; שלומית גרייבסקי, מנכ"לית עדי ירושלים, משה סוויל סמנכ"ל הרגולציה, ישי סגל סמנכ"ל פיתוח נעה פחימה ממונה על החינוך המיוחד, יואל אבן מהנדס עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully