וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד עובדי סלקום: "לא נשתף פעולה עם המהלך של משרד התקשורת"

21.1.2021 / 12:48

בתחילת השבוע פרסם משרד התקשורת כי הוא מתכוון לחייב את החברות להעביר פרטים אישיים של לקוחות. מיה יניב במכתב לשר גנץ: "נפעיל את כל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת לעצור מהלך זה". משרד התקשורת: "הנתונים המבוקשים אינם חושפים את זהות המשתמש"

מיה יניב. רז בירגר,
"לא ניתן לזה יד". מיה יניב/רז בירגר

בעקבות בקשה של משרד התקשורת לקבלת מידע אישי על לקוחות חברות הסלולר, יו"ר וועד עובדי קבוצת סלקום מיה יניב, הבהירה לשר התקשורת בני גנץ ולהנהלת המשרד שאין בכוונת העובדים לשתף פעולה עם בקשה זו וכי תעשה הכל על מנת לשמור על האינטרס הציבורי.

"ביום 17.1.2021 פרסם משרד התקשורת כי הוא מעוניין ליצור בסיס נתונים משרדי הכולל מידע על מאפייני צריכת השירותים בקרב מנויי חברות התקשורת", כתבה יניב, "וכי לשם כך בכוונתו לחייב את חברות התקשורת להעביר אליו על בסיס חודשי ברמת לקוח (!) נתונים רבים וביניהם: פרטי לקוח, פרטי חבילה נצרכת - לרבות תאריך הצטרפות לחבילה ותעריפיה, פירוט שירותים סלולריים, טלפוניים ושירותי טלוויזיה הנצרכים על ידי הלקוח, ובכלל זה פירוט לגבי מהירויות הגלישה, מספר דקות השיחה, היקף שימוש בדאטה ועוד.

"כיושבת ראש ועד עובדי קבוצת סלקום, הדרישה הזו של משרד התקשורת הותירה אותי המומה, ואין לי ספק שאין לה שום סיכוי לעבור במשטר דמוקרטי המעניק ערך ראשון במעלה לזכותו של כל אזרח - ובכלל זה גם כל לקוח של חברת תקשורת כזו או אחרת, לפרטיות. אין שום הצדקה, לא בדין ולא בכלל, שחברות התקשורת יחשפו את כל הנתונים של לקוחותיהם, ואין שום סיבה נראית לעין שמדינת ישראל תרכז אצלה את פרטי כל הלקוחות של חברות התקשורת, למעט, כך נדמה, שכרון כוח של מאן דהוא ורצון בלתי סביר לצבור ידע ומידע קריטיים על הציבור לצרכים שאינם עולים לכאורה בקנה אחד עם טובת הציבור.

"הדבר היותר חמור הוא, שכוונת משרד התקשורת לייצר את בסיס הנתונים כאמור, פורסמה בזמן שכבר היה ידוע כי מדינת ישראל הולכת לבחירות, ולמרות שבתקופה זו חלה חובה מוחלטת על משרדי הממשלה לרסן את עצמם ולנהוג באיפוק בקבלת החלטותיהם, דווקא במשרד התקשורת מישהו החליט להשתולל ולנצל את חלון הזמנים הזה על מנת לשאוב את כל המידע על אזרחי ותושבי המדינה באמצעות חברות התקשורת.

"מדובר במידע קריטי החוסה תחת הגנת הפרטיות, שהוא גם מידע עסקי של החברות, ועם כל הכבוד לאג'נדות שמשרד התקשורת רוצה לקדם, אנחנו לא ניתן לכך יד.

"אני מבקשת להודיע לך כי לא משנה מה תהיה עמדת הנהלת קבוצת סלקום, וללא כל קשר אליה, עובדי החברה לא ישתפו פעולה עם המהלך, תוך שנפעיל לצורך כך את כל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו, לרבות פניה לערכאות משפטיות, על מנת לעצור מהלך זה. לא אתן יד למהלך כל כך פוגעני, כל כך דורסני וכל כך לא דרוש.

"אני קוראת לכל חברותיי וחבריי, יושבי ראש הוועדים בחברות התקשורת האחרות, להצטרף אליי,
למחות כנגד כוונת התקשורת ולשמש כקול השפוי של אזרחי ותושבי מדינת ישראל".

תגובת משרד התקשורת: "המהלך נועד להבטיח הגנה על הצרכנים"

"דרישת המידע המדוברת נמצאת בהליך שימוע והמשרד פתוח לקבל את תגובות הציבור והחברות לנושא.
יש לציין כי המשרד נמצא בעיצומו של פרויקט להקמת מערכות שיאחדו את כלל דרישות המידע, מהלך שצפוי לקצר ולפשט את תהליכי העבודה של החברות והמשרד לטובת כלל הציבור.

"המהלך נועד להבטיח שמירה והגנה על הצרכנים בכל הקשור לאיכות תשתיות התקשורת, רמת התחרות והמחירים בשוק, מניעת אפלייה בין מנויים ועוד. מדי שנה המשרד מטפל במאות פניות ציבור הנוגעות לסוגיות צרכניות מסוגים אלה, וביתר שאת בתקופת הקורונה בה תשתיות התקשורת הפכו קריטיות ליכולת לנהל שגרת חיים מרחוק- לימודים, עבודה ועוד. היעדר המידע הרלוונטי פוגע ביכולת המשרד להבטיח כי האינטרס הציבורי נשמר.

"בהיבטי הגנת הפרטיות נדגיש כי הנתונים המבוקשים אינם חושפים את זהות המשתמש ויאובטחו כנדרש".

"אין להשוות בין הנתונים"

גורמים במשרד התקשורת אומרים כי כיום לחברות התקשורת קיים יתרון אדיר במידע על המשרד, דבר הפוגע באיכות הרגולציה ומגולגל לפגיעה בצרכנים - הן באיכות תשתיות התקשורת, ברמת התחרות בשוק, הן ברמת המחירים, באפליית צרכנים, באפליית הפריפריה, בתשלומים כפולים ובדרכים רבות אחרות, בהן איכות הרגולציה נפגעת עקב מחסור במידע מספק בזמן אמת. "המשרד בחר לפעול בשקיפות בעת יצירת מסד נתונים זה", אומר גורם, "לפיכך המשרד פרסם שימוע ציבורי בו הוא ציין את כל המידע שהוא מעוניין לקבל מהחברות. המשרד אינו מחויב בשימוע בנושא זה ובחר לפעול כך על מנת לשקף לציבור את כוונותיו והיקף המידע שיועבר, וכן על מנת לאפשר לציבור ולחברות להגיב על דרישת הנתונים המתוכננת, והמשרד מתכננן לשמוע בקש רב את ההערות שיתקבלו ולהתחשב בהן בהמשך הדרך".

עוד מציינים במשרד התקשורת כי הנתונים המבוקשים על שירותי התקשורת "אינם מבטאים לטעמנו נתונים שכשלעצמם בעלי רגישות גבוהה. אין להשוות את המחיר שאדם משלם על שירות סלולר לחודש שיכלל במסד הנתונים ובין מחיר דירה שאדם רוכש ומפורסמת כיום על פי פסיקת בית המשפט לציבור הרחב. אין להשוות את כמות המידע שצורך אדם (לא מזוהה) ובין פירוט כל המחלות שאדם סבל בחייו הקיים בידי קופת החולים שלו (שהיא גוף ציבורי), אין להשוות את מהירות הגלישה שרכש אדם (לא מזוהה) לבין נתוני GPS על כלל המקומות בהם שהה אדם שמועבר היום לעשרות אפליקציות דרך הטלפון שלנו. אין להשוות את מספר דקות השיחה שהתקשר אדם (לא מזוהה) מהטלפון בביתו למדיע מלא על היסטוריית הגלישה של אדם באינטרנט הנמצאת כיום בידי תאגידים בינלאומיים רבי עוצמה. בנוסף, המשרד מודע לכך שהשימוע מעמיס עלויות מסוימות על החברות, ובין היתר מטרת היציאה לשימוע היא מציאת איזון נכון בין היקף המידע המועבר ובין העלות להפקתו".

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully