וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחס החוב של ישראל עלה ל-73 אחוז, נמוך מהצפי

החשכ"ל פרסם דוח ראשוני. העלייה הייתה צפויה, אולם נמוכה מהתחזיות. גידול של כ-78.8 אחוז בהוצאות הממשלה מול קיטון בהכנסות. שר האוצר ישראל כץ: "עדות לחוסנו של המשק הישראלי"

החשב הכללי פרסם היום (ה') אומדן ראשון לשיעור החוב הציבורי והממשלתי מהתוצר לשנת 2020. יחס החוב מהתוצר הינו אינדיקטור מרכזי לאיתנות הפיננסית של מדינת ישראל ובקביעת דירוג האשראי שלה.

בהתאם לאומדן, שיעור החוב הציבורי מהתוצר, הכולל חובות של רשויות מקומיות, צפוי לעמוד על 73.1%. שיעור החוב הממשלתי מהתוצר צפוי לעמוד על 71.6%.

גרף משרד האוצר. יחצ,
כך זה נראה בישראל/יחצ

בשנת 2020, בשל ההתמודדות עם משבר הקורונה, חל גידול של כ-78.8 מיליארד שקל בהוצאות הממשלה בהשוואה לשנת 2019 לצד קיטון של כ-29.4 מיליארד שקל בסך הכנסות הממשלה בהשוואה לשנת 2019, אשר הביאו לגידול חד בצרכי המימון של הממשלה ולעלייה בשיעור של כ-13% ביחס החוב לתוצר ביחס לשנת 2019.

עלייה זו הינה נמוכה מהצפי , הן כתוצאה מהשפעות גורמי שוק על החוב (בעיקר ייסוף השקל בשנה החולפת אל מול הדולר והאירו, אינפלציה וריביות) והן כתוצאה מהפגיעה הנמוכה יחסית בתוצר ביחס לתחזיות. האומדן הסופי ליחס החוב לתוצר וכן ניתוח רחב של החוב הממשלתי יפורסמו במסגרת הדו"ח השנתי של יחידת החוב באגף החשב הכללי.

השוואה בינלאומית של יחס החוב לתוצר

הגרף שלהלן מצי השוואה בינלאומית של יחס החוב לתוצר הציבורי בשנת 2020 ואת השינוי ביחס זה בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גרף משרד האוצר. משרד האוצר,
ישראל בזירה הבינלאומית/משרד האוצר

שר האוצר ישראל כץ הגיב לנתונים: "מברך על הנתון החשוב שיחס החוב תוצר של מדינת ישראל הסתכם ב-73.1% ב-2020. נתון זה נמוך בהרבה מהתחזיות המוקדמות וזאת לצד התכווצות המשק שנסתכמה ב-3.3% בלבד ב-2020, שגם היא נמוכה בהשוואה בינ"ל וביחס לתחזיות המוקדמות. נתונים מקרו אלה מעידים על חוסנו של המשק הישראלי ועל יכולתו להתאושש במהירות מהמשבר עם חזרת המשק לפעילות מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully