וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה איכותית, סרטונים חמודים על כלבים והקשר ביניהם

21.1.2021 / 14:02

מחקר חדש: המחשב שלכם גרוע? הממשק איטי? מסתבר ששיפור בטכנולוגיה מעלה את סף ההתרגשות במוח, כאילו ראיתם סרטון של כלבים חמודים. ומה קורה אם איבדתם קובץ ששמרתם?

בווידיאו: איך נדע שהכלב שלנו בריא? הווטרינר ד"ר גיורא היימן מסביר/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

טכנולוגיה הפכה לחלק אינטגרלי מחיינו. היא נמצאת בכל מקום ומשפיעה על כל היבט בחיינו - החל מהזמן שאנו בעבודה או בלימודים, דרך הפעולות הפשוטות שביומיום. השנה נוכחנו לגלות שאנו צריכים טכנולוגיה איכותית, אפילו בשביל לשמור על קשר עם המשפחה והחברים.

יותר ויותר אנשים מבינים כיום את הצורך בטכנולוגיה ואת יתרונותיה. כמו כן, עסקים מבינים שלא מספיק לספק את הטכנולוגיה לעובדים, אלא שחשוב לייצר חוויית עבודה טובה משום שהיא המפתח לפרודוקטיביות ולרווחת העובד מצד אחד ושחווית עבודה פחות טובה עלולה אף להביא את העובד לחוש לחץ מצד שני.

בשביל לבחון לעומק את השפעת הטכנולוגיה על העובדים, ערכה Dell Technologies מחקר נוירולוגי מיוחד בשם "Brain on Tech" בשיתוף חברת EMOTIV, המובילה בעולם בתחום טכנולוגיות לבחינת פעילויות המוח ולחקר-המוח בהקשר של צרכנות.

מטרת המחקר הייתה לחקור את הקשר בין בני אדם בגילאים שונים לטכנולוגיה וכיצד היא משפיעה על היכולות שלהם בעבודה ועל אורח חייהם. המשתמשים חוברו לסורקי EEG לראש שמודדים את פעילות המוח וביצעו פעולות במחשב תוך שהם מנסים אותן גם על "טכנולוגיות גרועות"* וגם על "איכותיות".

הפעולות שהמשתתפים היו צריכים לבצע כללו הכנה ושליחת מיילים, יצירת מסמכים, חיבור לרשת, שינוי סיסמאות, שינוי הגדרות והשתתפות במפגשים וירטואליים. לצורך המחקר צוידו המשתתפים במחשבי Dell Latitude זהים. עבור "טכנולוגיה גרועה" קיבלו המשתמשים מחשבים שהותקנו בהם מראש באגים, כגון: בעיות ברוחב הפס, בעיות בזיכרון, בעיות אבטחה ומערכת הפעלה לא מעודכנת.

תוצאות המחקר הראו כי עבודה עם טכנולוגיות אמינות ואיכותיות משפיעה באופן ישיר על הפרודוקטיביות וההרגשה הטובה של העובד. על פי נתוני המוח שעלו במחקר - עובדים משיגים 37% יותר בעבודה בעזרת טכנולוגיה איכותית ומתאימה לצרכיהם; כמו כן, על כל שעת עבודה, טכנולוגיה איכותית חוסכת לעובד 23 דקות (שהם 3 שעות ביום עבודה ו-15 שעות על כל 40 שעות בשבוע). שימוש בטכנולוגיה כזאת, בעת פעולה שמצליחה באופן חלק, מלווה בהתרגשות במוח השווה לצפייה בסרטונים חמודים של כלבלבים.

מנגד, שימוש בטכנולוגיה מקרטעת מקטינה בממוצע ב-30% את הביצועים של העובדים, כאשר באופן מפתיע למדיי צעירים מתחת לגיל 26 הציגו יכולות עבודה גרועות יותר כשהם היו תחת לחץ. עובדים על טכנולוגיות גרועות אף חוו פי 2 יותר תחושת לחץ מאשר עובדים שנהנו מטכנולוגיה שעובדת בצורה חלקה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לשיר ברחוב פחות מלחיץ

עוד נמצא כי תחושת הלחץ הממוצעת שעלתה מסריקת המוח בזמן עבודה על טכנולוגיה גרועה גדולה ב-30% מתחושת הלחץ כאשר הם התבקשו לשיר ברחוב בפומבי.

ההשפעה על המוח לעיתים מיידית. מי מאיתנו לא חווה את הרגע המלחיץ שבו הוא לא מצא את הקובץ שעבד עליו שעות, או ששכח לשמור אותו. על פי המחקר, עובדים שחוו רגע דומה לזה חוו עלייה של 17% בלחץ ב-8 שניות בלבד. עם זאת, גם לטווח הרחוק יותר יש השפעה, בעיקר על איכות החיים - זמן ההתאוששות של המוח ממצב הלחץ למצב רוגע נמדד פי שלוש בקרב עבור כאלו שהתעסקו עם טכנולוגיה לא טובה.

בימינו, כאשר טכנולוגיה כבר איננה מותרת, אלא הכרח, חשוב לשים דגש על יתרונותיה וחסרונותיה. מצד אחד טכנולוגיה יכול להפוך את הדינמיקה של איזון בית-עבודה ללחוצה יותר, אך אם מסתכלים על המחקר הנוכחי, ניכר שאלו שעובדים עם טכנולוגיה איכותית ומתאימה לצרכיהם נהנים באופן מיידי מתחושת רוגע, שמשפיעה על יכולותיהם ואיכות החיים שלהם. שמירה על הפרודוקטיביות והאושר של העובדים היא מטרת העל של חברות רבות בימינו - לפעמים צריך פשוט לדאוג שהטכנולוגיה תהיה איכותית ומתאימה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully