וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולט תמשיך עם הפחתת העמלה למסעדנים "עד שתחזור ההושבה"

21.1.2021 / 20:31

הפחתת העמלה ל-22 אחוז, שתוכננה לפוג בימים הקרובים, תמשיך עד שתחזור ההושבה במסעדות. וולט למסעדנים: "חשוב לנו להמשיך לעמוד לצדכם ולאפשר יציבות". המסעדנים: "מברכים על ההחלטה, נמשיך להיאבק עבור תנאי משלוחים טובים"

וולט. ShutterStock, ShutterStock
ממשיכים עם ההפחתה. וולט/ShutterStock, ShutterStock

לפני כמעט חודש הודיעה וולט כי תפחית את העמלה למסעדנים לאורך תקופת הסגר. העמלה, שעמדה על 27 אחוזים, הורדה ל-22 אחוז, הטבה שהייתה אמורה לפוג בימים הקרובים. בעקבות פניית איגודי המסעדנים, נעתרה היום (חמישי) וולט לבקשתם ותשאיר את העמלה על 22 אחוז עד שתחזור ההושבה למסעדות.

בהודעה שהוציאה למסעדנים מסרה וולט: "מסעדנים יקרים, לאחר שיחות אתכם ועם איגודי המסעדנים, אנחנו שמחים לעדכן על הארכת ההטבות של הורדת העמלה ל-22% וביטול עמלת האיסוף העצמי, עד לתחילת ההושבה במסעדות. המצב הנוכחי, שלצערנו נמשך כבר זמן רב, משנה את אופן העבודה המשותפת שלנו ומביא איתו קשיים ואתגרים. עד שנחזור לשגרה שאליה כולנו מייחלים, חשוב לנו להמשיך לעמוד לצדכם ולאפשר מעט יציבות בתקופה לא פשוטה זו. מקווים להתראות בהקדם אצלכם במסעדות, הצוות בוולט".

בין המסעדנים לוולט היו הרבה חילוקי דעות ומאבקים על רקע העמלות שגובה החברה, אולם יש לציין כי וולט היא היחידה שביצעה מהלך מסוג זה. ב-27 בדצמבר נכנסה ההטבה לראשונה לתוקף, ואז מסרה מנכ"לית וולט ישראל ליאור אשכול: "זוהי תקופה קשה עבור המשק הישראלי וענף המסעדנות בפרט. אנו החלטנו להירתם ולסייע להם ככל יכולתנו בתקופה קשה זו. אנו תקווה כי המהלך יאפשר למאות אלפי עובדים בענף ולאלפי עסקים תומכים להמשיך ולפעול. כידוע, חברת וולט נועדה להוות פלטפורמה משלימה לפעילות המסעדות ולא תחליף לישיבה בהן". גורמים בוולט ממשיכים להצהיר כי למרות המחלוקות, הם רואים במסעדנים שותפים שלהם, ונעתרו לבקשה כחלק מהשיח השוטף עימם.

"הגיוני שחברות המשלוחים יתחשבו"

תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד": "אנו מברכים את וולט על ההחלטה להשאיר את העמלות מופחתות עד אשר תחזור ההושבה במסעדות. בימים אלו, שבהם הישרדותן של המסעדות תלויה במשלוחים, אך הגיוני שחברות המשלוחים יגלו התחשבות ויוותרו על חלק קטן מהרווח שלהן מתוך הסתכלות של חיזוק העסקים שעליהם הן נשענות.

"מפרוץ משבר הקורונה כ-4,000 מסעדות נסגרו, מעל 150,000 עובדים התעשייה איבדו את מקום עבודתם. מרבית המסעדות שעובדות במשלוחים פועלות ללא רווח ואף לפעמים בהפסד רק כדי לשמור על העובדים, הלקוחות וכדי לשמר את העסק ליום שאחרי המשבר. אנחנו נמשיך להיאבק עבור תנאים מסחריים טובים יותר למשלוחים עבור המסעדנים ונרצה שעוד חברות ילכו בדרכה של וולט ויפחיתו עמלות".

  • עוד באותו נושא:
  • וולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully