וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו, לא כולם מחכים לחזור לטוס

24.1.2021 / 16:00

סקר הנסיעות העולמי השלישי של בנק אוף אמריקה מאז מגפת הקורונה מספק תמונת מצב עתידית על עולם הנסיעות התאגידיות אחרי המגיפה. באסיה פוחדים לטוס, באירופה מחכים לחופשה הבאה

בווידאו: השרה רגב מתייחסת לקושי המשפטי בחיוב בדיקת קורונה לנוחתים בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS

סקר הנסיעות העולמי השלישי שביצע בנק אוף אמריקה מאז תחילת מגפת הקורונה, נערך במהלך השבועיים האחרונים של דצמבר 2020 בקרב 25,000 משיבים מרחבי ארה"ב, סין, יפן, בריטניה, גרמניה וצרפת. הסקר מספק מבט ראשוני על ציפיות עולם הנסיעות התאגידיות - נסיעות עסקים כמו כן נסיעות הפנאי.

49% מהנוסעים העסקיים שהשתתפו בסקר השיבו שלדעתם דפוסי נסיעות העסקים לא ישתנו גם כאשר תהיה תפוצה נרחבת של החיסון. זאת, בעוד ש-16% מהמשיבים חשבו שכמות הנסיעות העסקיות תרד ל-50%, 10% מהמשיבים השיבו שזו תצטמצם ל- 25-50%, ו-11% חשבו שהנסיעות יצטמצמו לפחות מ-25%. 14% מהנשאלים דיווחו כי הם מתכוונים להשתתף יותר בנסיעות עסקים.

ירידה של 15 אחוז בביקוש לנסיעות עסקים

בהנחה ש-10% מתוך הנשאלים בסקר אכן ישתתפו יותר בנסיעות עסקים, ובהסתמך על תוצאות הסקר, התוצאות מרמזות על ירידה של 15% בנסיעות העסקים בעולם לאחר חלוף המגפה. אמנם מדובר בציפיות של נוסעים עסקיים ולא בהחלטותיהן של חברות תאגידיות, אך לפי המומחים בבנק אוף אמריקה, ירידה זו תואמת לציפיות של משקיעים רבים.

עומס בנתב"ג, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
האם נחזור למראות כאלה בנמלי התעופה?/ראובן קסטרו

ארה"ב: 54% לא רואים שינוי או עלייה בנסיעות העסקים

בעוד שכשני שלישים מהנשאלים בארה"ב השיבו כי הם נוסעים בעיקר לצורכי פנאי, 53% מהנשאלים השיבו כי הם לא מצפים לשינוי או לעלייה בנסיעות העסקים: 36% לא מצפים לשינוי - פחות מהממוצע העולמי של 49%, כאשר 17% מצפים דווקא לעלייה במספר נסיעות העסקים. 47% מהנשאלים מצפים לירידה בכמות הנסיעות שהיו לפני פרוץ המגיפה, רובם בטווח של 25-50%. בינתיים, 66% השיבו כי מטרת הטיול הבאה שלהם תהיה פנאי או ביקור אצל חברים/משפחה.

אסיה: חיסון יאפשר נסיעות נוספות בשנת 2021

הסקר באסיה מראה כי החיסון לקורונה ב-2021 ישנה את כללי המשחק, בייחוד ביפן - שם 39% מהנשאלים (האחוז הגבוה בעולם) אינם מוכנים לנסוע עד קבלת חיסון, בזמן שאפילו סין צריכה לקבל דחיפה, שכן 20% מהנשאלים בסין מחכים לחיסון טרם יעלו שוב למטוס. מהסקר עולה כי נראה שמטיילים אסייתיים נרתעים יותר להשתתף בטיסות טרנס-אטלנטיות לפני 2022 ביחס לשאר הנבדקים, וכי קיים סיכון להפרעה קבועה בנסיעות העסקים לסין ויפן.

אירופה: שני שליש מצפים לטיולי פנאי עד קיץ 2021

התאוששות עולם הפנאי נותרה נושא מרכזי עבור חברות תעופה באיחוד האירופי, שכן 74% ממשתתפי הסקר באירופה (צרפת, בריטניה, וגרמניה) השיבו כי הם מתכננים לנסוע בהמשך לחופשה או לביקור אצל חברים/משפחה. באירופה, 65% השיבו כי הם מצפים לצאת לטיול הפנאי הבא שלהם לפני ספטמבר 2021, בעוד ש-24% בלבד מצפים לעשות זאת החל משנת 2022 ואילך. בתחום נסיעות העסקים, 52% מהנשאלים השיבו כי הם לא מצפים לשינוי בדפוסי הנסיעות שלהם (נתון גבוה מהממוצע העולמי של 49%), ואילו 35% מצפים לנסוע פחות. נכון לדצמבר 2020, רק 15% מהנשאלים באירופה היו על מטוס במהלך המגפה.

מטוס אלסקה איירליינס. ShutterStock
מהמומלצים יותר. אלסקה איירליינס/ShutterStock

בנוסף, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי חברות התעופה המומלצות ביותר להשקעה, בהתחשב במאזן המזומנים, הן Air Alaska (AKL), Southwest (LUV), JetBlue (JBLU) ו- Air Canada (AC CN). חברות התעופה המדורגות פחות על-פי המומחים בבנק אוף אמריקה כוללות את אמריקן איירליינס (AAL) ויונייטד איירליינס (UAL).

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully