וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליווי צמוד בווטסאפ והדרכה בזום: זו שיטת האימונים החדשה

Dima Fit

25.1.2021 / 14:22

לכל סגר היו מאפיינים משלו, אבל דבר אחד בטוח: מגיפת הקורונה השפיעה על אורח החיים שהתרגלנו אליו וגם על הדרכים שלנו לשמור על תזונה בריאה ומשמעת אימונים. כך עושים זאת נכון

חביבת פיצה. Dima Fit,
כן, כן, תמשיכו לאכול את זה, נראה כמה רחוק תגיעו/Dima Fit

מגיפת הקורונה השפיעה בשנה האחרונה בצורה משמעותית על אורח חיים שהורגלנו עליו. השינויים חלו גם בפן התזונתי וגם בפן הפעילות הגופנית היומיומית. הסגרים וההגבלות גרמו לשהייה ממושכת יותר בבית וגם הרגלי העבודה השתנו וצומצמו לעבודה ביתית או מהמשרד ללא יציאה לפגישות מה שהביא להקטנת ההוצאה הקלורית. בשילוב עם תזונה לא מסודרת ולעיתים רגשית רבים בארץ ובעולם מצאו את עצמם עולים במשקל. גם הסגירה של מכוני הכושר לא תרמה למצב וכך מאות אלפי מתאמנים מצאו את עצמם ללא מסגרת וכלים לשמור על כושר בסיסי.

כדי להתמודד בהצלחה עם המצב היה צריך להבין ומהר שנדרש לסגל כלים חדשים ואורך חיים שונה מבעבר. על מנת לשמר את שגרת הפעילות הגופנית היה צורך לעשות אדפצטיה מהירה לעולמות הדיגיטל, מאמני הכושר בארץ ובעולם החלו להעביר תוכניות אימון אונליין עבור המתאמנים בליווי צמוד באמצעות הזום. יתרה מכך, רבים שהיו שוקעים עד כה בחיי השגרה העמוסים מצאו פתאום את הזמן להשקיע בעצמם והחלו להתאמן. גם ההגבלות על חופש התנועה עם ההיתר לנוע בחופשיות כדי לעשות ספורט עשו את שלהם והטיילות והפארקים ברחבי הארץ התמלאו בישראלים שהחלו בפעילות ספורטיבית מכל מיני סוגים. אחד הענפים שזכה השנה לפופולאריות רבה הוא הגלישה, שאפשרה לציבור בארץ ליהנות מהימים שטופי השמש וכמובן מהים בהתאם להגבלות.

Dima Fit. יחצ,
אפשר לשמר את השרירים גם בבית/יחצ

עם סגירת המסעדות ומקומות הבילוי, הסגרים הממושכים בבית והירידה משמעותית בהכנסות, במספר לא מבוטל של משקי בית בישראל, חל גם שינוי משמעותי בתזונה. כחלק משגרת החיים החדשה, ישראלים רבים נכנסו למטבח והחלו באפייה ובישול. רבים בילו זמן רב במטבח בכדי להעביר את הזמן, אך כמובן שבעקבות המצב החדש נדרש היה להיערך לתזונה בעבור כל המשפחה.

הסגר הראשון אופיין באכילה רגשית שבאה לפצות על תחושת החוסר וודאות, החשש והשינוי הדרסטי באורך החיים. את הסגר השני החלו הישראלים כבר יותר מודעים ופחות חוששים וכן גם עם התובנות מהסגר האחרון. רבים החליטו דווקא בתקופה זו להשקיע בבית פנימה בזמן איכות משפחתי וכן גם בשינוי אורח החיים לבריא ומאוזן יותר. בעקבות הקורונה גם בתחום המקצועי של ליווי תזונתי חל שינוי משמעותי ואם בעבר נפגשנו פנים אל פנים הרי שהליווי בתהליכי הירידה במשקל ושינוי ארוך החיים הפך גם הוא לדיגיטלי. הרצאות זום בנושאי תזונה מאוזנת, קבוצת תמיכה וליווי צמוד בוואטסאפ הפכו לכלים החדשים לליווי הלקוחות בדרך למטרה הנכספת.

אומנם שנת 2020 תיזכר כשנת האונליין במספר לא מבוטל של תחומים ביניהם גם ענף הכושר והתזונה שעבור שינוי משמעותי, אך זכרו שבסוף צריך לקום מהספה ולעשות את העבודה כדי לראות תוצאות.

הכותב הוא מנטור לכושר ולתזונה

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully