וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאבולה תהפוך בקרוב לחברה ציבורית בוול סטריט

שירי חביב ולדהורן

25.1.2021 / 12:55

טאבולה תמוזג עם חברת הבלנק צ'ק ( SPAC ) הישראלית ION Acquisition Corp. שווי השוק של טאבולה לאחר המיזוג יהיה 2.6 מיליארד דולר

אדם סינגולדה. יחצ, צילום מסך
אדם סינגולדה, מייסד טאבולה/צילום מסך, יחצ

כפי שנחשף לראשונה בגלובס - חברת Taboola תהפוך בקרוב לחברה ציבורית בוול סטריט. החברה, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אדם סינגולדה, עוסקת בהמלצות תוכן לגולשים באינטרנט, והיא תמוזג עם חברת הבלנק צ'ק ( SPAC ) הישראלית ION Acquisition Corp , שגייסה מהציבור כ-260 מיליון דולר לצורך מיזוג פעילות בתחום הטכנולוגיה. ION נסחרת בבורסת ניו יורק.

ION , בהובלת היו"ר יונתן קולבר והמנכ"ל גלעד שני, היא חלק מקבוצת קרנות ההשקעה ION Asset Management המנהלת נכסים בהיקף 1.5 מיליארד דולר במסגרת קרנות גידור ופרייבט אקוויטי. חברת ה- SPAC גייסה את הכסף מראש מתוך מטרה לחפש מיזוג "באקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי". לאחר פריחה של גיוסי SPAC בשנה החולפת בוול סטריט, לא מעט חברות נטולות פעילות אך עם סכומי כסף גדולים מחפשות כיום מטרות למיזוג, גם בישראל, וכך למשל חברת אינוויז מתחום האוטוטק צפויה להפוך בקרוב לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם SPAC בשווי 1.4 מיליארד דולר.

טאבולה, שהוקמה ב-2006, גייסה מאז מעל 182 מיליון דולר (לפי נתוני חברת המחקר IVC ). סבב הגיוס האחרון בוצע לפי שווי של מעל מיליארד דולר.

שווי השוק של טאבולה לאחר המיזוג יהיה 2.6 מיליארד דולר. לאחר הגיוס יהיו לה בקופה 600 מיליון דולר. החברה תגייס 545 מיליון דולר - גם מ- ION וגם בהנפקה פרטית מפידליטי, בלקרוק וגופים נוספים, וכן קרנות ION וקרנות של הפניקס (259 מיליון דולר מ-ION ועוד 285 מיליון דולר בהנפקה הפרטית). החברה מתכננת להשקיע במהלך 2021 מעל 100 מיליון דולר במחקר ופיתוח.

נערכו להתכווצות - ולשמחתם התבדו

כחלק מהתהליך של הפיכה לחברה ציבורית, טאבולה חושפת לראשונה פרטים פיננסיים, וכך בדוחות 2020 צפויות להירשם הכנסות של 1.2 מיליארד דולר. ההכנסות ex-TAC, כלומר בנטרול עלויות לרכישת טראפיק, יסתכמו ב-378 מיליון דולר, והרווח התפעולי יסתכם ב-34 מיליון דולר, שהם כ-3% מההכנסות. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יגיע ב-2020 ליותר מ-100 מיליון דולר, כ-27% מההכנסות ex-TAC.

בין המשקיעים בטאבולה ניתן לציין את הקרנות קטליסט, פידליטי, פיטנגו ומרקר . לפני קצת יותר משנה, באוקטובר 2019, דווח על עסקת מיזוג ענקית, במסגרתה הייתה אמורה טאבולה להתמזג עם המתחרה אאוטבריין, גם היא מישראל (הוקמה על ידי ירון גלאי ואורי להב). שנים רבות דובר על המיזוג הפוטנציאלי בין השתיים, אך עד אותה עת הוא לא קרה; ב-2019 שתי החברות הסכימו על המיזוג, בתנאים שהצביעו על עליונות לטאבולה במיזוג: בעלי המניות שלה היו אמורים לקבל 70% מהחברה הממוזגת לעומת 30% וסכום של 250 מיליון דולר במזומן לאאוטבריין, וסינגולדה יועד לכהן כמנכ"ל החברה הממוזגת.

ואולם, כשנה לאחר הדיווח על המיזוג, הוא בוטל. בגלובס דווח אז כי מאחורי פיצוץ העסקה עומד ניסיון של טאבולה לשפר את תנאיה ואף להפחית את רכיב המזומן בעסקה, ככל הנראה על רקע ביצועים עדיפים משמעותית משל אאוטבריין בתקופת משבר הקורונה. הערכות בשוק מדברות על כך שבטאבולה נערכו עם פרוץ המשבר להתכווצות משמעותית בתוצאות, ואף הקטינו את מצבת כוח האדם - אך בסופו של דבר החברה צפויה לסיים את השנה עם תוצאות חזקות - יש המעריכים שמדובר אף בהכפלה של ההכנסות לעומת השנה שעברה.

קרדיט סוויס וג'יי.פי מורגן ייעצו לטאבולה בעסקה עם משרדי עוה"ד Latham, מיתר ודיוויס פולק . Cowen היה היועץ של ION עם משרד עוה"ד גולדפרב זליגמן .

  • עוד באותו נושא:
  • טאבולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully