וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Melio הופכת ליוניקורן 18 חודשים אחרי השקת המוצר

25.1.2021 / 15:12

חברת ה-B2B המספקת פלטפורמה להעברת תשלומים דיגיטליים בין עסקים קטנים בארה"ב, גייסה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

אילן אטיאס, מתן בר, זיו פז. מיכאל טומרקין,
אילן אטיאס, מתן בר וזיו פז/מיכאל טומרקין

Melio, חברת B2B המספקת פלטפורמה להעברת תשלומים דיגיטליים בין עסקים קטנים בארה"ב, גייסה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. סבב הגיוס הובל על ידי Coatue Management שהשקיעה בעבר בחברה. משקיעים נוספים בחברה כוללים את Accel, Aleph, American Express Ventures, Bessemer Venture Partners, Corner Ventures, General Catalyst, LocalGlobe, SalesForce.

כולל הסבב הנוכחי, גייסה החברה עד היום 256 מיליון דולר. מתוך סכום זה, כ-240 מיליון דולר גויסו במהלך שנת 2020.

החברה הוקמה כדי לעזור לעסקים קטנים לנהל תשלומים נכנסים ויוצאים מרחוק בעזרת פלטפורמה דיגיטלית, ולשפר את תזרים המזומנים שלהם. מדובר בהתייעלות עסקית מתבקשת בתקופות רגילות ואף יותר בתקופה בה העולם מתמודד עם מגפת הקורונה, שמייצרת קשיים חדשים בכל הנוגע לסנכרון בין הוצאות להכנסות וגם ניהול העסק מרחוק בעקבות דרישות ריחוק חברתי.

על מנת לאפשר את חווית המשתמש הפשוטה ותמיכה במיליארדי דולרים שעוברים במערכת, Melio בנתה תשתית טכנולוגית המתחברת לגופים פיננסיים שונים כולל פיתוח אלגוריתמים המגנים על המערכת מפני הונאה. "בנינו AWS של בנקים במקום שרתים" אומר אילן אטיאס, מייסד שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות.

החברה השיקה את המוצר שלה במאי 2019 ומאז כבר עיבדה תשלומים בהיקף של מיליארדי דולרים. החברה מבצעת את מרבית העברות הכספים בחינם והמודל העסקי שלה מבוסס על גביית עמלה על שירותי פרימיום העוזרים ללקוחותיה בתזרים המזומנים שלהם.

העברת תשלומים עבור סחורות ושירותים בין עסקים בארה"ב היא עדיין ידנית ברובה וכוללת תהליכים לא יעילים, למשל שימוש בחשבוניות נייר והמחאות, המייצר זמני תשלום ארוכים. למעשה, למעלה מ -40% מעסקאות ה- B2B בארה"ב עדיין מבוצעות באמצעות המחאות נייר. מאז השקת הפלטפורמה, המאפשרת לשוק שימוש באוטומציות ומעבר לדיגיטל, Melio חוותה צמיחה מואצת ובמהלך השנה שחלפה מספר המשתמשים הפעילים בפלטפורמה גדל ביותר מ- 2,000%.

הכספים שגויסו - להרחבת כוח האדם

לדברי מתן בר, מייסד שותף ומנכ"ל החברה - "אנחנו מרגישים בני מזל להיות בתחום שהפך להיות כל כך משמעותי עבור עסקים קטנים בשנה האחרונה, ורואים בכך אחריות גדולה להמשיך ולתמוך בהם תוך מענה לאילוצים הייחודיים שהתקופה מכתיבה".

מייסון סאגן, משתמש הפלטפורמה ומייסד Regency, ספקית ציוד משרדי הממוקמת במסצ'וסטס הבין שעליו לשנות את היצע המוצרים כשמגפת הקורונה התפרצה. סאגן החליט להתמקד במוצרי היגיינה וניקיון ובזכות השימוש ב-Melio הוא הצליח להחתים בקלות ומרחוק שותפים וספקים חדשים, מה שאפשר לו להשיג את הסחורה הנחוצה ללקוחותיו בזמן שיא. "Melio חוסכת לנו המון זמן, ואני מעריך שאנחנו חוסכים לפחות שעתיים ביום על עיבוד ידני של פרטי חשבוניות. כשאתה עובד עם חברה שבאמת אכפת לה, זה מייצר שינוי אדיר".

Melio תשתמש בכספים שגייסה להרחבת כח האדם. כיום החברה מעסיקה 200 עובדים, כ-100 מהם ממוקמים בישראל והשאר במשרדי החברה בארה"ב. החברה תגייס 300 עובדים נוספים במהלך השנה הקרובה, מרביתם בישראל. בנוסף, תשמש ההשקעה להמשך מאמצי השיווק והמכירות בארה"ב.

Melio הוקמה בשנת 2018 על ידי היזמים מתן בר (CEO), זיו פז (COO) ואילן אטיאס (CTO). בר הוא יזם סדרתי בעל רקע בתחום הפינטק שמכר את הסטארט-אפ הראשון שהקים, The Gifts ,Project לתאגיד eBay, וניהל ב-PayPal קבוצה גלובלית של 100 עובדים האחראית על תשלומי P2P. פז עבד כ-VP בקרן FIMI, המתמחה ברכישת חברות, בעיקר תעשייתיות, והשבחתן. אטיאס עבד ב-PrimeSense שפיתחה חיישנים לזיהוי תנועות גוף ונמכרה לאפל, ומשם עבר לתפקידי ניהול בחברות Outbrain ו-Windward.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully