וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין אימונים בחוץ? תעשיית ההייטק עושה שריר

26.1.2021 / 12:11

חדרי הכושר סגורים ועל המשמעת העצמית קשה לנו לסמוך. עכשיו, כשאי אפשר להשתמש גם במתקנים במשרד, חברות הייטק רבות הבינו שהדרך היחידה היא להביא את האימונים אליכם הביתה

זה לא חדש שכושר גופני מסייע לרבים בשיפור מצב הרוח, שמירה על הבריאות הנפשית והגופנית ועוד. בשנים האחרונות אף הפך הדבר לטרנד של ממש, עם התפתחותן של מגוון אפליקציות ומוצרי מחשוב לביש, שמטרתם לסייע למשתמשים לשמור על הכושר. כך הגיעו חדרי הכושר ואימוני היוגה, הפילאטיס ואחרים לחללי עבודה, בנייני מגורים ואיך לא - גם למשרדיהן של חברות הייטק. אלא שכמו בתחומים רבים אחרים - מגפת הקורונה הצליחה לאתגר גם את טרנד זה. אנו עובדים שעות ארוכות מול המחשב, בשיחות זום בלתי פוסקות, הילדים מבלים שעות ארוכות מול המסכים בניסיון ללמוד בשגרת הזום החדשה ושמירה על אורח חיים בריא הפכה לאתגר של ממש.

בחברות ההייטק, שמשרדיהן המפנקים עם חדרי הכושר והסטודיו לאימונים אישיים כבר לא נמצאים בהישג יד, חיפשו (ומצאו) דרכים יצירתיות להעביר גם את חדרי הכושר ל"מתכונת זום". אז כיצד נראה אימון יוגה בזום ומה הדרך של חברות ההייטק לשמור על אורח החיים הבריא והכושר מרחוק?

יובל שמלא באימון. יחצ,
יובל שמלא מעביר אימון בזום לעובדי Hp Indigo/יחצ

"מזה כשנה שאנו עובדים מהבית והיה ברור לנו שאנחנו צריכים לפעול אקטיבית כדי לסייע לעובדים להמשיך ולשמור על אורח חיים בריא וספורטיבי, תחת המגבלות הקיימות", אמרה שני נגו מיכל, מנהלת משאבי אנוש בנקסט אינשורנס. "מעבר למחקרים המוכיחים כי יש קשר ישיר בין בריאות גוף ונפש, כולנו חווים על בשרנו כיצד התקופה הנוכחית מייצרת שחיקה ועייפות. כחברה שמנו לנו למטרה לעודד את העובדים להמשיך ולהיות פעילים, לערוך הפסקות יזומות מהשהייה הממושכת אל מול המסכים".

בעוד בימי השגרה נהנים עובדי נקסט אינשורנס, סטארטאפ ישראלי שגייס כבר למעלה מ-600 מיליון דולר ושוויו האחרון עומד על למעלה מ-2 מיליארד דולר, מחדר כושר הזמין במשרדי החברה, לצד מנוי Free-Fit שמאפשר להם לשמור על פעילות ספורטיבית גם מחוץ למשרד, הדבר כמובן לא היה אפשרי בימי המגפה. מתוך הבנה של חשיבות אורח החיים הבריא בשמירה על הבריאות הנפשית והפיזית של העובדים, עודדה החברה באמצעים מרוחקים פעילויות שונות ששמות דגש על שמירת אורח חיים בריא, ואף העבירה לעובדים ערכות לשמירה על אורח חיים בריא שכוללות ציוד ספורט ייעודי מזרון יוגה, גומיות TRX ואף שעוני Fitbit לניטור אחר פעילות גופנית.

בתחילת הסגר הראשון העבירה החברה שיעורי יוגה ופילאטיס באמצעות הזום, ואף הוקמה קבוצת ריצה של עובדים מצוותי הפיתוח (כמובן במסגרת מגבלות ההתקהלות המתעדכנות של משרד הבריאות). הם יצרו קבוצת ריצה משותפת במטרה לפגוש האחד את השני בהתאם למגבלות ולשמור יחדיו על אורח חיים בריא. "אנחנו עשרה עובדים ממחלקות שונות, שנפגשים פעם בשבוע בפארק הירקון ורצים יחד, בהתאם למגבלות וכאשר אין סגר, כמובן", שיתף צביקה ריפקין (47), ראש צוות פיתוח בנקסט אינשורנס. הוא אף ציין כי "קבוצת הריצה גרמה לאנשים לצאת מהבית ולהתאוורר. אני מרגיש שכולנו הרווחנו עוד משהו על הדרך מעבר לפעילות הספורטיבית. ביום שאני רץ היום שלי נראה אחרת ואני מרגיש ממש טוב".

נקסט אינסשורנס. יחצ,
מפנקים עד הסוף. נקסט אינשורנס/יחצ

גם במשרדי HP Indigo, אחת מחלוצות הטכנולוגיה בישראל, נהנים בימים כסידורם מכל המתקנים והתנאים הנדרשים על מנת לאפשר לעובדים להפוך את ימי העבודה למהנים ופרודוקטיביים יותר, כולל חדר כושר, סטודיו, מלתחות, קבוצות ריצה, אופניים ופיליאטיס, אימוני כדורגל וכדורסל, ועוד. "שמירה על אורח חיים בריא וכושר גופני מהותית הן עבור בריאותנו הפיזית, אך לא פחות מכך גם עבור החוסן הנפשי, מניעת שחיקה והגברת הפרודוקטיביות בקרב העובדים", אמרה סוזי בים, מנהלת תחום ה-Wellbeing ב-HP אינדיגו. בתקופת המגפה ועם המעבר לעבודה מהבית, לקחה זאת החברה צעד אחד קדימה והחלה במגוון פעילויות הן עבור העובדים והן למשפחותיהם, על מנת לסייע לאלו להצליח ולשמור על אורח חיים בריא. "כעת שחדר הכושר והסטודיו במשרד כבר אינם זמינים בעקבות מגפת הקורונה, האתגר בשמירה על הכושר הפך משמעותי עוד יותר, ולכן החלטנו להציע לעובדי החברה את חדר הכושר במתכונת אונליין, עם פעילויות כושר המתקיימות מרחוק באמצעות הזום ומיועדות עובדים ולבני משפחותיהם", היא הוסיפה.

בחברת NVIDIA ישראל (לשעבר מלאנוקס), מבינים כי אורח החיים ההוליסטי שכולל בריאות גופנית לצד רווחה נפשית, לא יכול להתבטא רק באימון בחדר הכושר בערב או בסוף השבוע - הוא צריך להיכנס לתוך חיי היומיום, לתוך השגרה השוטפת. עוד הרבה לפני המגפה, הציעה החברה מנויים למגוון חדרי כושר ברחבי הארץ, לצד חדר הכושר שמופעל במטה המרכזי של החברה ביוקנעם.

"שימור אורח חיים בריא הוא קריטי בימים אלו", מסבירה תמרה שפע בכר, מנהלת שירותים לעובדים באנבידיה ישראל. "בתקופה בה רובנו מסוגרים בבתים ובאופן טבעי פחות פעילים, עובדים יושבים שעות רבות מול המסך בבית, לפעמים בתנאים לא מאוד נוחים. רצינו לאפשר לעובדים שרגילים להתאמן בשגרה להמשיך ולשמור על הכושר גם בבית, אבל שמנו לב שהמון עובדים שלא התאמנו בעבר גם החלו להתאמן בבית. זה חשוב לתפוקה של העובדים, למוטיבציה, ולהרגשת נחת כללית בתקופה מאוד מורכבת".

חדר כושר במשרדי אנבידיה. יחצ,
כשנחזור לשגרה נחזור גם לזה. חדר כושר במשרדי אנבידיה/יחצ

כך, על מנת לשמור את אורח החיים ההוליסטי הזה גם בימים של עבודה מהבית, מציעה החברה לעובדיה כבר מהסגר הראשון לשיעורי ספורט בזום שמתקיימים פעם או פעמיים ביום, ומועברים ע"י מדריכי חדר הכושר שנמצאים במשרדי החברה. למעשה, בחברה החליטו גם לצרף את משפחות העובדים לשמירה על אורח חיים בריא - ומדריכי חדר הכושר דואגים להעביר גם שיעורים של יוגה משפחתית.

הדס ברכה, סמנכ"לית במחלקת התפעול של אנבידיה מספרת: "מתישהו בתחילת תקופת הקורונה, כשהבנו שאנחנו הולכים להישאר בבית לתקופה ממושכת, התחילו להציע לנו שיעורי ספורט אונליין בשעות הבוקר או הערב. אני מצטרפת לשיעורי הבוקר, וזה כל כך מורגש במהלך כל יום העבודה. אני מגיעה אליו אנרגטית ומלאה. כל העובדים יודעים לא לפנות אליי בין 08:00-09:00 כי אני מתאמנת. זה עניין של החלטה והתמדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully