וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 גוונים של אפור: הקסם של מנהלי החשבונות

27.1.2021 / 0:57

נשמע לכם מרדים? מקצוע שלא הייתם חושבים אפילו לרכוש? "המספרים הם הדבר הכי חזק שיש, נהנים מכל רגע". הצצה לעולמם של מנהלי החשבונות מגלה שאולי זה לא כל כך גרוע כמו שחשבתם. או שכן. הכול תלוי בתפיסה שלכם

מנהלת חשבונות. ShutterStock
הקסם טמון במספרים, מסתבר/ShutterStock

קריאת ההגדרה של העיסוק בהנהלת חשבונות בוויקיפדיה תגרום לכם, כפי הנראה, לנמנם. לא צריך כדור כגון בונדורמין או סטילנוקס - המילים הבאות ישלחו אתכם תוך שניות ספורות לאיזור הדמדומים שבין עירות ושינה. הנה ההוכחה: "מנהל החשבונות אחראי על עבודת הנהלת החשבונות היומיומית הכוללת, בין השאר, הנפקת חשבוניות ורישומן, הכנת משכורות, תשלום לספקים, גביית חובות, רישומי מלאי, התאמות הבנקים, ומטלות נוספות התלויות באופיו הספציפי של הארגון. הרישומים נעשים על פי כללים מקובלים, בשיטת הנהלת החשבונות הכפולה או החד צידית, ובנוסף, מכין מנח"ש את הדיווחים התקופתיים (חודשי או דו-חודשי) לשלטונות המס. בתום תקופה נתונה (בדרך כלל שנת מס, אך רבים עושים זאת בכל רבעון) מועברים רישומיו לביקורת של רואה חשבון, המוכר על ידי השלטונות כגורם מוסמך לאשר, לתקן או לפסול את הרישומים".

יכולנו להמשיך, אבל לא נתעלל בכם עד כדי כך. מצד שני, אתם מנומנמים בגלל הפער הדרמטי בין ההגדרה היבשושית לבין העיסוק בתחום בפועל. אם תשאלו את ילנה פולק, מרצה בכירה באיגוד למנהלי חשבונות, מדובר בתחום מרתק, בו נהנים מכל רגע. לא פחות מכך. שוחחנו איתה על הקשר בין חמישים גוונים של נישום, מזוכיזם ומגדר ויצאנו מהורהרים לגבי האפשרות לעשות הסבת מקצוע.

חמישים גוונים של אפור - זה ביטוי שמשקף במדויק את תחום הנהלת החשבונות. האם לא צריך להיות מזוכיסט בשביל לקום כל בוקר לתוך 'השיממון הזה'?

"לא. אני במקצוע הזה 28 שנים, והתקדמתי מאוד יפה. אני תמיד אומרת, שאם באת להסביר לעולם עד כמה הוא משעמם - אינך צריך להיות כאן. מנהלי חשבונות צריכים לאהוב את המקצוע. מי שאוהב גם יהיה מנהל חשבונות טוב. אל תשכח שעם הזמן הוא הופך להיות מרכז העסק. המספרים זה הדבר הכי חזק שיש וברור שיש הנאה, עד כדי כך שנהנים מכל רגע. אם מתייחסים לכך למקצוע כאפור - אז הוא אפור. ההבדל הוא בגישה".

אני יכול להבין שבחורה צעירה שרוצה לחיות את החלום, הולכת ללמוד ולעבוד בהייטק. אבל איזו מין הגשמת חלום זו למצוא את עצמך כמנהלת חשבונות ב'לאליקו&דבאח קבלני מצבות' ולצלצל מדי בוקר לקרובי משפחה של נפטרים לצורך הסדרת אמצעי תשלום.

"הבט, ראשית זה מקצוע שרוכשים אותו יחסית מהר. אם אין לך כרגע שלוש-ארבע שנים לרכוש תואר ולשלם הרבה מאוד כסף על לימודים, אתה יכול לרכוש מקצוע מצוין בלימודים של עד שנה. זה חוסך המון, ואתה מתחיל לעבוד ולהרוויח בטווח קצר מאוד. מלבד זאת, זה מקצוע שיכול להתאים לרבים. המקצוע הזה גמיש מאוד. כל אחד יכול למצוא כאן את המתכונת שהוא זקוק לה".

בואי נדבר על התכלס. כמה כסף מרוויחים בתחום?

"השכר הראשוני אינו מאוד גבוה, אך כעבור מספר שנים של התמדה, התמקצעות ורצינות, אתה בהחלט יכול להגיע לרמות של 10 אלף ומעלה בחודש. אולם כאמור, הדרך לשם עוברת ברכישת ידע, שליטה באנגלית ובעיקר אהבה למקצוע".

איך את מסבירה שבעיקר נשים עוסקות בתחום?

"זה לא נכון, בשנים האחרונות אנו רואים עליה משמעותית בהתעניינות מצד גברים, בעיקר בני המגזר הדתי והערבי. להערכתי כ 10% מהסטודנטים הם גברים. בו בעת, אין ספק שלגברים קשה יותר ' להיכנס לתוך הקלסר'. זה תפקיד שדורש הרבה סדר ודייקנות, אך שוב, צעירים כיום הולכים ללמוד את התחום".

מנהלת חשבונות. ShutterStock
נראה מייגע, אבל מאוד מתגמל, לטענת העוסקים במקצוע/ShutterStock

השתכנעתם? בא לכם ללמוד את התחום? להלן כל מה שאתם צריכים לדעת על לימודים. שוחחנו לשיחה את יפית מיכאלי, מנהלת שיווק במכללת טסטמי, מהמכללות הגדולות בישראל להכשרת כוח אדם בתחום הכספים, הנהלת חשבונות ושכר עובדים.

מה פרק הזמן המינימאלי בו ניתן לרכוש את הידע הנדרש לצורך מעבר הבחינה בהצלחה?

"קיים מסלול ארוך שנמשך על פני שנה, אותו ניתן לעבור תחת משרד התמ"ת. הקורס אינו נותן דגש על עבודה עם כלים ממוחשבים ונחשב 'למסורתי'. מנגד, קיימים כיום פתרונות חדשים המותאמים לשיטות עבודה בעידן הממוחשב של היום, תוך מתן דגש על שימוש בתוכנות מחשב להנהלת חשבונות. הקורס (המקוון) קצר משמעותית ונמשך בין 3-5 חודשים, כתלות במידת הזמן אותו מנתב הסטודנט לצורך הלימודים".

האם די בסיום הקורס בהצלחה וקבלת תעודה בשביל להתחיל לעבוד?

"כן, אולם יש לסייג את הדברים, רוב המעסיקים אינם מתנים קבלה לעבודה בהצגת תעודה, אלא בשליטה מלאה בחומר וביכולת מעשית לעבוד כמנהל חשבונות. קיימים כיום מסלולים שמאפשרים לסטודנט לרכוש ידע משלים שיתן לו יתרון על פני מועמדים אחרים כגון חשבות שכר בכירה".

את יכולה לעשות לי סדר בראש לגבי ההבדל בין סוג 1 לסוג 2 או 3?

"זה יחסית פשוט. לימודי סוג 1 מקנים ידע לעיסוק כמנהל חשבונות לעסקים קטנים. סוג 2 נדרש לניהול חשבונות לתאגידים וחברות וסוג 3, בהנהלת חשבונות של תאגידים בחו"ל/יבוא מוצרים".

האם חייבים לסיים את לימודי סוג 1 ורק לאחר מכן את סוג 2?

"ניתן ללמוד את שני הקורסים במקביל, ותוך 6 חודשים לקבל הסמכה של 2 מקצועות חיוניים, ופשוט להתחיל לעבוד בתחום. הבונוס , אותו מעניקים חלק מהמוסדות - גם קורס פרקטי מעשי, להשתלבות מיידית בעבודה. לא תיאוריה אלא פרקטיקה. הלימודים מועברים באינטרנט, באופן מקוון והלמידה מתבצעת בקצב אישי. לסיכום,אפשר לקטר על המצב, ואפילו ליטול מרמורון קולד להקלה על תחושת הקורבנות בבוקר תוך השלכה על הקורונה ואפשר לקחת אחריות, לעשות שינוי ולהשקיע בעתיד הקריירה שלכם. זה תלוי רק בכם".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully