וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד החיים של כולנו

אלוף במיל' דורון אלמוג

27.1.2021 / 0:43

"ערן הלך לעולמו לפני 14 שנה, הוא המצפן והמצפון שבתוכי לשפוט את המתרחש מתוך מקומו, לנסות לעשות תיקון עולם לעוול המתקיים בעולמנו כלפי החלשים ביותר". אלוף דורון אלמוג בטור מיוחד ליום השואה הבינלאומי

דורון אלמוג עם בנו ערן. יחצ,
דורון אלמוג עם בנו ערן/יחצ

ערן בני, שנולד עם מוגבלות שכלית ופיזית קשה ומעולם לא קרא לי אבא ולא יצר קשר עין, לימד אותי יותר מכל אדם אחר על מקומם של אנשים כמוהו בעולם, על אפליה והדרה קשה כלפי החלשים ביותר בחברה, אלו שקולם לא נשמע, אלו שמצויים בתלות מוחלטת בחסדינו. למרות שערן הלך לעולמו לפני 14 שנה, הוא המצפן והמצפון שבתוכי לשפוט את המתרחש מתוך מקומו, לנסות לעשות תיקון עולם לעוול המתקיים בעולמנו כלפי החלשים ביותר. מתנדבי מארץ' אוף לייף הגיעו אלינו לכפר השיקומי, עדי נגב נחלת ערן משני טעמים. האחד כפרה והשני תיקון עולם.

כפרה על רצח 6 מיליון יהודים. כפרה על הפקודה הנוראית שהיטלר הוציא ב-1 לספטמבר 1939 בשם טי 4 אקציה שהנחתה להפוך את המרכזים הפסיכיאטריים בגרמניה למחנות ריכוז קטנים, לרכז אליהם את כל המוגבלים שכלית ולהוציאם להורג בתאי גזים קטנים. הם באו לכפר על הוצאתם להורג של כ-200,000 ילדים כמו ערן בננו בשנתיים הראשונות למלחמת העולם השנייה. הם באו לכפר על תורת גזע איומה ונוראה שקמה בגרמניה וזרתה הרס, מוות ושנאה בעולם.

הם באו גם לעשות תיקון עולם כדי לנסות לשנות את טבע האדם. לשנות לא בדיבורים, לא בהצהרות. לשנות במעשה. בהתנדבות שהיא העיקרון הראשון במנהיגות. ממני תראו וכן תעשו, כפי שאמר גדעון לפני 3000 שנה. התנדבות צעירים וצעירות מארץ' אוף לייף, בכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן בעבודה יום יומית קשה ומאתגרת עם ילדים כמו ערן בני, היא תיקון עולם אמיתי. צעירי מארץ' אוף לייף נותנים עדות וידאו לפני הגעתם, תוך כדי התנדבותם ואחריה. הם מדווחים על כך שהעשייה עבור החלשים בחברה נותנת להם פרופורציות והופכת אותם לאנשים טובים יותר. צנועים יותר. עם פחות אגו ויותר אהבת אדם. הם אומרים - כל בני האדם בעלי זכויות שוות ויכולות שונות. תפקיד החזקים בחברה להירתם למען החלשים. חברה חזקה, לא נוטשת את החלשים כי כולנו בני חלוף, כולנו יכולים להגיע למקומם בגלל זקנה, מחלה או תאונה. העשייה עבורם הופכת אותנו לחברה טובה יותר.

צעירי מארץ' אוף לייף הם נכדים ונינים לסבים וסבתות שהיו חברים במפלגה הנאצית שהוציאו יהודים להורג והשתתפו במימוש תורת הגזע הנוראית שהובילה גרמניה במלחמת העולם השנייה. הם החליטו בעשייתם לשבור את חומות השתיקה ולשנות סדרי עולם. צעירי מארץ' אוף לייף הם שגרירים נפלאים של תפיסה אנושית וחברתית נעלה. תפיסה של אהבת אדם באשר הוא. תפיסה של ערבות הדדית. מי ייתן והתפיסה האנושית-חברתית של מארץ' אוף לייף תהיה מקור השראה לכל בני האדם בכל מקום על פני כדור הארץ. מי ייתן ותפיסת העולם של מארץ' אוף לייף תהיה נחלתם של בני האדם לעולמי עד.

דורון אלמוג, אלוף מיל', יו"ר עדי נגב נחלת ערן, חתן פרס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully