וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם עשיר: המטבח של 2021 הפך להיות יקר ואיכותי יותר

26.1.2021 / 13:33

מיקסרים ב-5,000 שקל, מדיחי כלים ב-18 אלף שקל, עזרים קוליים וכמובן, המטבחים עצמם שעולים עשרות אלפי שקלים. הישראלים עברו לבשל יותר ולכן גם התחילו להשקיע. ולא, לא מדובר רק באנשי העשירון העליון

ניגא שף FOR HOME. יחצ,
להזין את הבית בכל טוב. מטבח של ניגא שף FOR HOME/יחצ

קצב החיים המהיר ושיטות אינסטנט חוו האטה רצינית לפני כשנה. אם עד אז העדפנו להקל על עצמנו ככל האפשר בשל שהייה מוגבלת בין כתלי הבית, הרי שהיום אנחנו מבקשים את אותו הדבר בשל הסיבה ההפוכה. בעוד מרבית דיירי הבית שוהים בתקופה האחרונה בבית, הופך המטבח לזירה שבה מבלים כולם, יושבים לשיחת זום ולארוחת בוקר, משוחחים זה עם זה על קפה, קוראים עיתון ולרוב מבשלים ואוכלים הרבה יותר מבעבר. אם בשל צורך פסיכולוגי, וצורך מוגבר במזון נחמה או סתם נשנוש, או כמו בדרך כלל, לפחות לארוחה מסודרת, שלוש פעמים ביום. ממש כשם שאוכל מושקע שמוגש בצורה אסתטית ומזמינה מהווה תענוג לכל החושים, כך חשוב שגם המטבח הביתי יהיה נוח ומזמין.

אמנם המטבח הישראלי מייצג גישת מיזוג-גלויות ונכון שמעולם לא נתפסנו כמעצמה קולינארית, אולם דווקא בתקופה האחרונה אנחנו עדים להרבה תוכניות ותחרויות בישול, שמגבירים את הרצון שלנו ללהטט בין הסירים והמחבתות, ולא שוכחים למחות דמעה כש"אחד משלנו" מקבל את כוכב המישלן הנכסף. כל אלה יוצרים דרישה להבליט עוד יותר את המטבח, ולהזין את בני הבית בכל טוב, הרבה מעבר לצריכה בסיסית. יעל מוסקוביץ', מנהלת השיווק של ניגא שף For Home, מספרת כי ניכרת עלייה דרסטית בביקוש לאמצעי ביקוש אחרים. מפנקים יותר, נוחים וידידותיים יותר לשימוש ולתחזוקה, וכמובן, כאלה שיסייעו לשמור על ערכים תזונתיים ולהפיק מזון מעורר תיאבון ומזין כאחד.

שהכלים ינקו את עצמם

"השימוש במטבח התגבר מאוד בתקופת הקורונה. רוב דיירי הבית אוכלים שלוש ארוחות ביום, מה שמגביר את השהות במטבח, וגרם בבת אחת לחיפוש הקלות להתנהלות במטבח", אומרת מוסקוביץ'. "מדובר בכמויות של כלים שנערמים, הרבה חומרי גלם, משאב הזמן שהופך יקר, במיוחד למי שעובד מהבית", היא מסבירה. "במיוחד אם יש לך ילדים בבית, מצד אחד הרצון לאכול מתגבר כשנמצאים בבית, ומצד שני, עולה החשיבות לאכילה מסודרת וטובה, במקום שיילכו לחפש נשנוש במגירת החטיפים".

מוסקוביץ' מציינת כי נושא התחזוקה וניקיון המטבח הפכו לחשובים במיוחד בתקופה הזו, ולפיכך מכירות הציוד המקצועי בו הם מתמחים, הוגברו. "מכירות המדיח המהיר שלנו הרקיעו שחקים. מדיח שעובד בארבע דקות תמימות, וצורך מעט מאוד מים. פחות משלושה ליטר למחזור הדחה אחד. שזה פחות משליש מתוכנית ממוצעת ומהירה של כל מדיח אחר", מסבירה מוסקוביץ'. המדיחים, שעלותם ההתחלתית עומדת על ממוצע של 18,000 שקלים, סייעו למשפחות רבות לצלוח את ערימות הכלים שבכיור ולשמור על השפיות. איתם גם תנורי הקומביסטימר, שמסייעים לשמור על איכות המזון בתהליכי הבישול והאפייה וחשוב לא פחות - מנקים את עצמם, מבלי צורך לשפשף או להשתמש בחומרי ניקוי רעילים. "אם בממוצע אנחנו מנקים את התנור אחת לחודשיים, במקרה הטוב, התנורים הללו מתנקים מעצמם, באפס מגע יד אדם. אפשר לתכנת אותם לניקוי שבועי, ולהיות בטוחים שכל שאריות חומר ניקוי מתנטרלים בסופו של תהליך", היא מסבירה. עלות התענוג, שיחסוך לכם עבודת עוזרי בית חיצוניים, היא כ-27 אלף שקלים.

ניגא שף. ניגא שף,
כמה חשוב לאחסן. מטבח של ניגא שף FOR HOME/ניגא שף

מוסקוביץ' מבהירה שהשקעה של עשרות אלפי שקלים, אמנם אפשרית נוכח החיסכון העצום בבילויים ובנופשים, אך אינה דבר טריוויאלי כלל ועיקר. "ראינו בקורונה אנשים שהתחילו לאפות בבית, בין אם עבור משפחתם, ובין אם קונדיטורים חובבים שביקשו להגדיל את ההכנסות ולהרחיב את העסקים בתקופה של אי וודאות", היא מסבירה, "הם שדרגו בקלות את אופן העבודה בעזרת מיקסרים מקצועיים שמשנים את כל הרגלי העבודה ומביאים לתוצרים משובחים".

מבצע מיוחד שהשיקו בחודשים האחרונים, שבו מיקסר כזה נמכר במחיר ממוצע של 5,000 שקלים, סייע להכפיל את המכירות בהשוואה לשנה שעברה. גם טאבונים מקצועיים, שמחירם עומד על 7,000 שקלים הפכו ללהיט הקורונה, לפי נתוני המכירות. אלה מצטרפים לטרנד הקורונה לשפר את הבילוי בחוץ, הכי קרוב לבית, ולהשקיע במטבחי חוץ מפוארים, שמעניקים אלטרנטיבה לשהייה בבית, ומספקים אוויר לנשימה. "אנחנו בהחלט רואים את הקשר ההדוק שבין ההימצאות המוגברת בבית, לבין ההתעניינות במוצרי בישול ואירוח בבית ובחוץ", מוסיפה מוסקוביץ'. "מכיוון שכיום אסור לארח בבית, מטבח החוץ הפך להיות הכוכב האמיתי, ונרשמה עליה דרסטית בביקוש למטבחי חוץ איכותיים, מאובזרים קומפלט. מה גם שתקופת החורף היא מאוד מוגבלת אצלנו, וכבר לקראת פברואר מתחממת הגזרה. 'תירוץ' נוסף לבלות בחוץ הרבה יותר".

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
מולטי פונקציונליות היא השאיפה האולטימטיבית. מטבח בעיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

כאמור, תכניות בישול עתירות רייטינג ושפים-סלבריטאים עזרו להעלות את קרנו של המטבח, כזירת בישול, שאפשר בהחלט להציג לראווה בגאווה. המעצבת קרן גנס מציינת כי הדרישות כיום עולות בצורה תלולה, בהתאם לצרכים המתגברים. "מולטי-פונקציונליות במטבח היא השאיפה האולטימטיבית. זירת בישול שמאפשרת בישול בצוותא, תוך שילוב הילדים במשימות השונות, אפשרויות אחסון רבות, לצד מקומות ישיבה ואכילה נוחים", מסבירה גנס. "כמובן שחשוב לא פחות הוא עיצוב מטבח באופן שיהיה מובחן, ייחודי, אפילו סוג של חלל אסקפיסטי, שיגרום לנו לתחושה של שינוי אווירה - למרות שבאופן כללי מדובר על חלל שלרוב פתוח לשאר חלקי הבית".

השפע, בחסות הקדמה והפיתוח, מוצג בהחלט לראווה, ועוזר לבסס חזות מרהיבה ששומרת על חינה גם כשזירת הבישול שוקקת. פטנטים כמו משטחים חלקים ונקיים ש"מעלימים" טביעות אצבע, חיפויי זכוכית עם הדפסים ודקורציות מיוחדות, חיפויי אלומיניום, פורנירים וקוריאן, משטחי עבודה שנראים כמו חומרים טבעיים, קלים ונוחים לניקוי ולתחזוקה, גוונים מחשמלים וססגוניים, לצד צורות חדשניות ושלל גימורים - מאפשרים ליהנות מכל העולמות - אסתטיים ופרקטיים כאחד.

טופ אודיו. יחצ,
חלילה שלא נפספס את החדשות. מטבח מאובזר טכנולוגית של טופ אודיו/יחצ

שחקן חשוב לא פחות בזירת העיצוב הוא השחקן הטכנולוגי. זה הצטרף והפך "בן בית" עוד בעשור האחרון, אך השימוש בגאדג'טים הוגבר בתקופה האחרונה. מעבר למנגנונים חכמים המשמשים במטבח, כמו דלתות בטריקה שקטה, מקומות אחסון נסתרים שנגלים בלחיצה, ותאורת לד שנדלקת בעזרת חיישן תנועה, האפשרויות החכמות כוללות היום טלוויזיות על רגל מסתובבת, שגם מייתרות את המזנון המסורתי, וגם מאפשרות להסתובב ב-360, ולהציע תכניות גם ליושבים על האי וליושבים בסלון, לפי הצורך. אפילו שלט רחוק נחשב ל"עבודת כפיים", וכיום הטרנד הרווח הוא שליטה קולית במערכות השונות בבית, בסיועם של העוזרים הקוליים, גוגל הום ואלקסה.

יוסי גול, מנכ"ל חברת "טופ אודיו" מסביר כי השהייה הממושכת בבית הביאה את לקוחותיו לרכוש עוד ועוד עזרי נוחות, לשיפור סביבת המגורים. "החל משדרוג תשתיות האינטרנט, כדי לאפשר התנהלות רבתית בשיחות זום, ושיחות ועידה גם מהטלוויזיה במטבח, דרך עזרים קוליים שמשמשים כטיימר לבישול ולאפייה, בהוראה אחת פשוטה, בקשות שירים בהתאם לכל מצב רוח, ועד תאורה שנשלטת מהאייפון עם אפשרויות לבניית מסלול אוטומציה לפי מזג האוויר ושעות החשיכה", אומר גול. "האפשרויות הן בלתי נגמרות, ואפשר בקלות לעשות בינג' של סדרות גם מהמטבח, תוך נשנוש בכיף, והנאה מתאורה חכמה שמתעמעמת ברגע, בהתאם לצרכים", הוא אומר. גול מסביר שהמותרות הללו התאפשרו, בין היתר, הודות לחיסכון עצום בחופשות ובבילויים, וכי ההזמנות און-ליין מהוות פינוק מסוג אחר, עם אפשרויות למשלוחים מהירים בגבולות הארץ. "אנשים לא צריכים לחכות שבועיים לקבל את הנורות החכמות שלהם", הוא מסכם.

עיצוב פנים פזית וינר. שי גיל,
ליצור חלל מאוורר. מטבח בעיצוב פזית וינר/שי גיל

המעצבת פזית וינר מציינת כי היום, יותר מתמיד, הדרישה היא להרחיב את המטראז' הקיים, וליצור חללים מאווררים ונעימים, ופחות חנוקים. ויינר סבורה שהמטבח, שימושי ככל שיהיה, צריך להוות גם מוקד עיצובי, באופן שיבליט את מעמדו בבית.

וינר עיצבה, באחד הפרויקטים שלה, קיר כוח במטבח, שבולט על רקע "התפאורה" השקטה של יתר החלל הציבורי בלבן. גוון עמוק מאפיין את כולו, החל מחיפוי השיש שבמשטח העבודה, העולה מעלה, ממשיך כטיח דקורטיבי בגוון דומה, עבור במדף דקורטיבי צבוע בגוון תואם וחיפוי תואם לחזיתות הארונות. העושר החומרי נגלה דרך הגוון המשותף, בצורה אלגנטית ויוקרתית, והקיר מככב בחלל הביתי, כשהוא נראה היטב גם מהמרפסת הביתית. על רקע קיר כוח כזה, אפשר למקם פינת ישיבה ולא להשתעמם בה, גם אם יושבים ואוכלים בה לבד. "באופן כזה העומס הויזואלי מתעמעם, וזירת הבישולים, שוקקת ככל שתהיה, מצליחה לשמור על אלגנטיות וחן בכל שעה", היא מסכמת.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully