וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הכלבים שלכם רוצים לאכול פירות יבשים, אבל מה מותר להם?

27.1.2021 / 13:22

כלבים רבים אוהבים לחלוק עם בני האדם את המזון שלהם, ובכלל זה פירות יבשים. מה מותר, כמה מותר וממה חובה להימנע? פנינו לווטרינר של ביופט שיענה לנו על השאלות

כלב אוכל מזון לכלבים. ShutterStock
תנו לו, אבל לא הרבה ולא גלעינים/ShutterStock

העובדה שכלבים וחתולים הם צאצאיהם של טורפי על, לא בהכרח מונעת מהם ליהנות מפירות ואגוזים. בעוד הרוב המוחלט של הכלבים והחתולים לא יסרב לקוביית גבינה, פרוסת דג, נקניקיה או שניצל, החיבה לפירות ואגוזים היא הרבה יותר אינדיבידואלית.

"חתול אחד חולה על מנגו, אחר טורף מלון והשלישי אוהב בננות. הכלב שלי מעדיף אגוזים על בשר, וכלב אחר משתגע מאבטיח. ויש כלבים וחתולים שלא מוכנים לגעת בפירות ואגוזים. זכותם", מסביר ד"ר דיוויד רוזנבלט, רופא וטרינר מטעם חברת ביופט.

כשעם ישראל חוגג את ראש השנה לאילנות בשפע פירות ופיצוחים, הרבה אנשים רוצים לדעת אם מותר לתת גם לחיות המחמד להצטרף לחגיגה הטעימה והצבעונית. עקרונית, למה לא? אין מניעה שכלבים וחתולים, אם טעים להם, יאכלו איתנו פירות ואגוזים, טריים או מיובשים. חשוב רק לשים לב לכמה נקודות, מסביר ד"ר רוזנבלט.

  • פירות ואגוזים הם עתירי קלוריות, כך שאם רוצים למנוע השמנת יתר יש למתן את הכמות. תזכרו שחתולים וכלבים קטנים שוקלים הרבה פחות מאיתנו. לדוגמה, אם נתן לכלב ששוקל 7 ק"ג חמישה אגוזי מלך, זה כמו שאדם השוקל 70 ק"ג אכל חמישים אגוזים.
  • אסור לתת לחיות מחמד גלעינים של פירות - בחלק מהגלעינים יש חומר שעלול להפוך בגוף לציאניד וחלקם יכולים לגרום לנזק במערכת העיכול.
  • אגוזי מקדמיה עלולים להיות רעילים לכלבים. זו הרעלה לא נעימה שכוללת הקאות, חולשה ודיכאון. ההרעלה אינה קטלנית וחולפת מאליה בתוך יומיים.
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully