וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילות עסקית: דואגים לבני נוער בסיכון

רונית מטיאס

27.1.2021 / 13:12

וגם: עסקת הענק בין דור אלון ל-BBB, קמפוס חדש בקריית אונו, לומדים להכין פיצה מהבית וכשהפרצוף מוסתר מאחורי מסיכה - כדאי לדאוג למראה הצוואר

קנייה בטעם

יוסי שליו וחגי שלום. אסף לב,
יוסי שליו וחגי שלום/אסף לב

ילדי בית השנטי ממש ישמחו שתקנו בטיב-טעם. הרשת יוצאת בפעילות רחבה לגיוס תרומות למען ילדי בית השנטי ב-41 סניפי הרשת ברחבי הארץ. במהלך חודש פברואר יוצע ללקוחות טיב-טעם לתרום 5 שקלים בכל קניה, כשהסכום שייאסף יועבר במלואו לטובת פעילות בית השנטי.

בתקופת הקורונה התמודד בית השנטי עם אתגרים שלא חווה כמותם. ההוצאות גדלו באופן ניכר כדי לספק מענה מגוון להעסקת בני הנוער בפעילויות שונות 24/7, נקלטו בני-נוער נוספים שהגיעו בשל ריבוי מקרי האלימות במשפחה, צומצמה פעילות מסגרות שנותנות מענה לבני נוער בסיכון שסגרו את שעריהן. מתוך הכרה בחשיבות העשייה של העמותה, במיוחד בימים אלו, רשת טיב טעם נרתמה לסייע בגיוס תרומות מהציבור, כדי להבטיח שדלתות בית השנטי יישארו פתוחות לבני נוער בסיכון ובסכנה מידית.

בית השנטי מעניק בית ומסגרת חינוכית קצרת טווח וארוכת טווח לנוער בסיכון, בסכנת חיים וחסרי קורת גג ומהווה בית במובן המלא של המילה. תחילת 2022 צפוי להיפתח בית השנטי נוסף בירושלים.

seperator

חותמים ומתפתחים

אהובה תורג'מן ועמית זאב. דור אלון,
אהובה תורג'מן ועמית זאב/דור אלון

עסקה בטעם המבורגר נחתמה השבוע בין עמית זאב מנכ"ל דור אלון, ואהובה תורג'מן מנכ"לית BBB . על-פי עסקת השותפות החדשה, תרכוש דור אלון מקבוצת אלון רבוע כחול שבבעלות מוטי בן-משה, 50% מקבוצתBBB לפי שווי חברה של כ-150 מיליון ש"ח.

זאב ציין כי דור אלון מיישמת בשנים האחרונות אסטרטגיית הרחבת תחומי פעילות וגיוון מקורות ההכנסה והרווח בהמשך לפיתוח עסקי האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן, קבוצת דור אלון ממשיכה לטפח מנועי צמיחה ומרחיבה את זרוע ההסעדה שלה עם הצטרפות משפחת BBB לפורטפוליו החברות בקבוצה.

תורג'מן, אמרה כי שווי העסקה הוא אות ההערכה לזכייני הקבוצה ועובדיה ואמרה כי הם גאים לחבור לקבוצת ענק איתנה וצומחת כדור אלון, עסקת WIN-WIN שתאפשר להם גם במצב השוק המאתגר, להמשיך להתרחב ולצמוח וליהנות מהסינרגיה והיתרון המשמעותי לגודל, שנוצרים כאן, בתמהיל העסקים המשותף עם הפעילות הקמעונאית הצומחת של דור אלון.

seperator

דוהרים ללימודים

ישראל גל, גיל גבע, קרן כליפה, רנן הרטמן. עיריית קריית אונו,
ישראל גל, גיל גבע, קרן כליפה, רנן הרטמן/עיריית קריית אונו

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, חתם על היתר בנייה להקמת הקמפוס האקדמי - פרויקט ראשון מסוגו בארץ בהובלת מיזם נדל"ני משותף של קבוצת הנדל"ן תדהר והראל ביטוח ופיננסים, שעתיד לקום במתחם MY ONO בצומת סביון. הקריה האקדמית אונו על שלוחותיה, תעבור לקמפוס החדש שיוקם ברובע העסקים, הבילוי והפנאי של קריית-אונו, ותיהנה מקונספט חדשני, רב-תחומי וייחודי במיקום מרכזי ונגיש.

תהליך הרישוי ארך כ-5 חודשים בלבד, בזכות שת"פ יעיל בין הוועדה המקומית קריית אונו, האדריכל והיזם. הקריה החדשה תתחיל לפעול בתוך שנתיים. תדהר והראל יקימו את הקומפלקס וישכירו אותו למכללה למשך 25 שנה. הפרויקט יאחד לראשונה את שלוחות הקריה האקדמית אונו בכלל בקעת אונו לקומפלקס אחד רחב היקף שיתפרס על-פני מגרש בשטח של 13.7 דונם עליו יוקמו כ-54,000 מ"ר של קמפוס אקדמי מתקדם, מעונות סטודנטים ומשרדים.

העסקה נאמדת בעלות הקמה של למעלה מ-550 מליון ש"ח. את הקרקע רכשו החברות מיעקב אטרקצ'י ב-100 מיליון ש"ח בעסקת מזומן.

גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר אמר כי הם גאים לבנות את הקומפלקס החדש וליצור קרקע פורייה לחינוך דור העתיד של מדינת ישראל בתנאים הטובים ביותר וברמה הגבוהה ביותר שיש וצין כי מדובר בעסקה ייחודית אותה הם מובילים משלב רכישת הקרקע ועד למסירת הקומפלקס האקדמי שהשלמתו מתוכננת לקראת פתיחת השנה האקדמית בשנת 2023, והשותפות של תדהר והראל עם יכולות גבוהות כל אחת בתחומה, מאפשרת להם לפרוץ יחד קדימה ולקחת את תחום המניבים המתפתח בשתי החברות אל הרמה הבאה. יכולות היזום, התכנון והביצוע, שפתחנו לאורך השנים, בשילוב העוצמה של הראל הם הבסיס לתוכנית פיתוח משמעותית אשר צופה עשור קדימה.

seperator

טו בשבט של נוי

נוי הדס. נוי השדה,
נוי הדס/נוי השדה

נוי הדס, מבעלי רשת "נוי השדה", דור שלישי לחקלאים שהחלו למרגלות הגולן, השיקה לכבוד החג מגוון סלי פירות יבשים. הדס אומרת כי ט"ו בשבט הוא חגם של הפירות היבשים, מנהג שהחל לפני שנים רבות שקושר לאכילת פירות ארץ ישראל. מנהג אכילת פירות יבשים השתרש כמנהג כשהיה קשה להשיג פירות טריים.

היום כשהחקלאות והקדמה מאפשרות לנו לאכול פירות טריים בכל השנה, אפשר להוסיף גם אכילת פירות טריים, ולכן החליטה הדס להשיק מארזים משולבים של פירות יבשים וטריים, הכל מתוצרת כחול לבן במגשים שניתן לשלב עם פרחים אכילים לחגיגה מושלמת.

רשת נוי השדה מציעה את כל פינוקי הטבע, באיכות הגבוהה ביותר, סחורה שנקטפת מהשדה באותו יום לחווית קנייה שכוללת טעמים, ריחות וצבעים. וכפי שהדס מגדירה, סיפור אהבה רומנטי עם הטבע והארץ. את המארזים ניתן להזמין באתר האונליין החדש 'נוי השדה', בסניפי הרשת, בשוק צפון ובאמצעות שירות משלוחים עד הבית.

seperator

קסטל תורמים לבטרם

שי ליפשיץ ואורלי סילבינגר. קסטל,
שי ליפשיץ ואורלי סילבינגר/קסטל

רשת טבע קסטל יצאה במבצע התרמה עבור ארגון בטרם לבטיחות ילדים החוגג 25 שנות פעילות. בכל שנה הרשת נרתמת לטובת עמותה חשובה אחרת, והשנה נבחר ארגון בטרם, העושה עבודת קודש בנושא בטיחות הילדים.

לפי נתוני ארגון בטרם, מדי שנה מתים בממוצע 124 ילדים בתאונות טביעה, חנק, נפילה, הרעלה, שיכחת ילדים ברכב, תאונות דרכים ועוד. בכל שנה מגיעים לחדרי המיון למעלה מ-200,000 ילדים בגלל תאונות שאת רובן ניתן היה למנוע.

הארגון פועל במגוון אסטרטגיות מוכחות הכוללות איסוף נתונים, מחקר, פיתוח תוכניות, קידום רגולציה, הדרכה והסברה. שרון הבר, מנהלת אגף שיווק בארגון שמחה על שיתוף הפעולה עם רשת טבע קסטל ואמרה שהם מאמינים שבזכות התרומות יוכלו להרחיב את מעגל ההשפעה ולהגיע ליותר הורים, להעניק להם את המידע וביחד להציל חיי הילדים.

seperator

פיצה פיצוץ

יעל פודולסקי וארז קומרובסקי.. באדיבות המצולמים
יעל פודולסקי וארז קומרובסקי./באדיבות המצולמים

חולמים להכין פיצת שף? סוגת השיקה קמח חדש "קמח שמרים לפיצה", לאפיית פיצה ביתית מושלמת בקלות ובמהירות, שפותח בשת"פ עם השף ארז קומרובסקי. לכבוד המעמד ערכה סוגת סדנת אפיה ב-ZOOM במהלכה השף ארז קומרובסקי לימד את משתתפי הסדנה, חובבי בישול ואפיה, מובילי דעה ומשפיענים, להכין בלייב מגוון פיצות מיוחדות מהקמח.

קומרובסקי סיפר כי הקמח מכיל הרכב חומרים מדויק להכנת פיצה משובחת, רק מוסיפים מים לקמח ומתקבל בצק להכנת פיצה איטלקית.

יעל פודולסקי, מנהלת השיווק של סוגת אמרה כי במיוחד בתקופה מורכבת זאת, בה אנחנו מבלים שעות בבית בחיק המשפחה ובמטבח, הם מצאו לנכון להעניק לחובבי בישול ואפיה הזדמנות ללמוד מהגדול מכולם, ארז קומרובסקי, כיצד לאפות בצורה הטובה ביותר פיצות משובחות, מהקמח שפיתחו ביחד.

בוגי מלקט

משה יעלון, גידי כרוך. איתמר שאול,
משה יעלון, גידי כרוך/איתמר שאול

ח"כ משה (בוגי) יעלון, ביקר במרכז הלוגיסטי של ארגון לקט ישראל-ארגון הצלת המזון הגדול בישראל. גידי כרוך, מנכ"ל הארגון, סיפר לו על עבודת הארגון בתקופת הקורונה ועל התגייסות החקלאים לתרומת 18.5 טון תוצרת חקלאית על הצלה ורכישה של 2,960,000 ארוחות מבושלות שמגיעה ל-246,000 נתמכים בשבוע. השניים ערכו סיור במקררים המלאים בפירות וירקות ופגשו את מתנדבי הארגון.

יעלון אמר כי התפרצות נגיף הקורונה גרמה למשבר כלכלי אדיר בישראל, מה שיצר עלייה הולכת וגוברת במספר הנזקקים ואמר כי יש לתמוך ולסייע בעזרת מימון ממשלתי לארגונים כמו "לקט ישראל", על-מנת להרחיב את היקף העזרה החשובה, ולאפשר לאלפי הנזקקים ביטחון תזונתי.

כרוך אמר כי על הממשלה הבאה למנף את התקציבים הממשלתיים באמצעות הצלת מזון וכך ניתן יהיה לסייע לכמות רבה יותר של נזקקים, שמספרם רק הולך וגדל נוכח משבר הקורונה.

seperator

כוכב נפטון

עומר מילר. שניר גואטה,
עומר מילר/שניר גואטה

השף עומר מילר שעבר עם שירנקה והתאומים מון וריי למושב נווה ירק לא נותן לקורונה לעצור אותו. מילר וחברת התבלינים "נפטון" משתפים פעולה ב"טעים אש" - תוכנית הבישול החדשה של מילר בערוץ האוכל שהפך לאחד הערוצים המועדים בשנה האחרונה. מילר מציג מתכונים טעימים ומשפחתיים שקל להכין וכיף לאכול, אותם הוא מכין בחצר ביתו.

המוצרים של "נפטון" משנת 1990 עם המכסה הכחול, כוללים מאות תבלינים, תערובות, ממרחים, רטבים וציפויים לשניצל, לשוק הפרטי והמוסדי. הפרק הראשון כלל בין השאר, הכנת עוף שלם במילוי חלה, פטרוזיליה, בצל ירוק, עגבניות שרי, שמן זית, אריסה ותבלינים, בתוספת תפוחי אדמה פריכים. אפילו התאומים טעמו ואהבו. בסדרה מתוכננים 8 פרקים, בכל פרק יוצגו 3 מתכונים עם תבלינים.

seperator

יוגה בזום

תמי מייק, ליאת פליסר הלפרט ומי-רן מנקס. דרמלוג'יקה,
תמי מייק, ליאת פליסר הלפרט ומי-רן מנקס/דרמלוג'יקה

אם יש אזור שמושך תשומת לב כשעוטים מסכות (חוץ מעיניים) הרי זה הצוואר, ב"דרמלוג'יקה", מהמובילות בתחום בריאות העור כבר 30 שנה, השיקו פיתוח טכנולוגי ייחודי של החברה, סרום קונטור חדשני להידוק ומיצוק עור הצוואר והמחשוף, המשלב אפליקטור וגלגלת מתכתית לעיסוי העור, המעניק אפקט כבר מהשימוש הראשון. במהלך האירוע הווירטואלי, הופתעו המשתתפים כשהוזמנו למתיחות ותרגול מעשי עם מי-רן מנקס, שחקנית דוגמנית, ומדריכת יוגה מוסמכת שאמרה כי אחת הסיבות להזדקנות הצוואר קשורה בפעילות שריר הצוואר, ולכן יש חשיבות לחיזוקו והארכתו.

יריב מייק, מנכ"ל דרמלוג'יקה ישראל, אמר כי הם גאים להיות מובילים עולמיים, לא רק בפיתוח מדעי של פורמולה בטכנולוגיית מרכיבים מוכחת קלינית, אלא גם בבחירה מתקדמת וייחודית של אריזה המאפשרת ללקוח לעבוד ולמתוח את שרירי הצוואר מבחוץ ברמה היומיומית, באמצעות אפליקטור מתכתי מיוחד. ליאת הלפרט-פליסר, הדגימה את השימוש בתכשיר הפועל בסינרגיה בעזרת הפורמולה הייחודית.

התכשיר מטפל בתוך רקמת העור, והאפליקטור מבצע מתיחה של רקמת העור מבחוץ, באופן מכני שמזרז ייצור קולגן ואלסטין.

seperator

שימו שמן

צחי בוקששתר. גלעד גלעד,
צחי בוקששתר/גלעד גלעד

איש העסקים גיא בן-צבי שהקים לפני כעשור את חברת אומגה גליל, השיק באירוע זום את השמן החדש "קטו-אויל".

בן-צבי, טייס ויזם הייטק, פנה לפני למעלה מעשור ליזמות בתחום תוספי התזונה, בעקבות סיפור החלמה אישי, כאשר הקים את חברת אומגה 3 גליל עבור קהל הזקוק לתוספי תזונה איכותיים, בדגש על אומגה 3. בן-צבי אמר כי החברה חרטה על דגלה את המושג "בריאות בוחרים בתזונה" ומשם באופן טבעי העסק התפתח אל תחום המזון, והחברה החלה לייבא ארצה את שמן המטבח החדש קטו-אויל, שנחשב לשמן מאכל מקובל בתזונה הקטוגנית ושמן מטבח אידאלי לכל סוגי המטבחים, וכמי שמשלב אורח חיים בריא ונכנס בשנים האחרונות לעולם הנטורופתיה, קטו-אויל אידאלי.

השף צחי בוקששתר העביר סדנת בישול וסיפר כי התוצאה המתקבלת היא שמן צלול, שקוף כמים, אידיאלי לבישול בחום, לטיגון ולאפיה, אינו מתחמצן ונשרף בחימום וטיגון לעומת שמני מאכל צמחיים אחרים כדוגמת זית וקנולה, ניתן לטגן בו יותר סבבי טיגון מבלי להחליפו וגם אין ריח של טיגון, מה שהופך אותו לבטוח בבישול ובטיגון באופן בטוח, וציין כי השמן נותן כבוד לחומרי הגלם - צלול וניטרלי כמו מים, ללא טעם וריח. לחציל מטוגן יש טעם של חציל, ולביצה יש טעם של ביצה ולא טעם של שמן שרוף.

seperator

מחבקים את העצמאיים

פיני גרשון אתי רז. באדיבות המצולמים
פיני גרשון אתי רז/באדיבות המצולמים

מועדון העצמאים ALLCLUB בהובלת אתי רז המייסדת והמנכ"לית, מחבק מידי יום רביעי בזום אלפי עצמאים ומעניק להם ידע, כלים והרצאות ללא תשלום.

בין המרצים: פיני גרשון, ירדן ג'רבי, טל שמשון, שרון גוטליב, טל כהן, אודליה יקיר, ירון גינדי ופרופ' ירון זליכה, שנרתמו לסייע בעזרת הידע והניסיון שלהם לבעלי עסקים עצמאים. מועדון ALLCLUB תומך בהם בתקופה זו ומעניק להם סיוע עסקי ומשפטי, ואף השיק כרטיס אשראי ייעודי לעצמאים ללא עלות בשיתוף MAX, שמאפשר פריסת תשלומים לרשויות, הנחות והטבות כדי להוזיל עבורם את סל הצריכה.

seperator

מעודדים בכפר

שני אחדות. טל שובל,
שני אחדות/טל שובל

רבים מאומני ישראל התגייסו לברך את דיירי כפר עידוד לרגל חגיגות 25 שנה לכפר. הם שלחו לדיירים סרטונים קצרים בווטסאפ והעלו לרשתות החברתיות, שרו לדיירים, וסיפרו זיכרונות מהביקור שלהם בכפר.

שני אחדות, מנכ"לית כפר עידוד אמרה כי אחרי שנה לא פשוטה שעברה על דיירי הכפר שדרשה מהם לגלות בגרות ואיפוק, תוך שמירה על ריחוק חברתי, ריחוק מהמשפחה והחברים, המחווה ריגשה אותם, והפיחה תקווה, אופטימיות וציפייה ליום בו יוכלו לארח את האומנים בכפר.

כפר עידוד הוקם לפני 25 שנה על-ידי הורים שחיפשו מענה לילדיהם המיוחדים. בשנת 1988 נוסדה עמותת ההורים, במטרה ליצור מסגרת שתהווה עבור ילדיהם בית חם, בטוח ויציב, בסטנדרטים איכותיים ומבוקרים. בכפר 160 יחידות דיור בבעלות פרטית של המשפחות. גבי פרידיגר, יו"ר ועדת עמותת ההורים אמר כי עבור הורי הדיירים ובני משפחותיהם, כפר עידוד הוא הגשמת חלום בו מתגשם חלומם לראות את ילדיהם מנהלים חיים עצמאיים ובוגרים, עשירים בפעילות ובתוכן.

seperator

הידידים מחכימים

אור בן ארצי. באדיבות המצולמים
אור בן ארצי/באדיבות המצולמים

אמש נערך אירוע של WeizmannVibe - מועדון דור ההמשך של ידידי מכון ויצמן למדע. עמיר שאלתיאל, היו"ר ויעל גורן-וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים ארחו למפגש בזום כ-70 מידידי ותורמי המכון, להרצאה של פרופ' צחי פלפל, ראש המחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן למדע שריתק עם מחקרים הקשורים בסקס ובגנטיקה.

למחקריו של פלפל יש נגיעה בתהליך ההזדקנות, מחלות כמו אלצהיימר, סרטן ועוד הקשורות בין היתר לטעויות בחלבונים. לסיום הערב נערכה סדנת "טעימת בירות מרחוק" של מבשלת "אלכסנדר".

במחכימים: טלי ואלון חן נשיא מכון ויצמן למדע; ליאור בן ארצי, מנכ"ל לידר השקעות; שרון ואלי הורוביץ, מנכ"ל קרן טראמפ; אורלי נשיץ, עו"ד שותפה ופסיכולוגית; אור המאירי מנהל זרוע החדשנות של פרוקטר אנד גמבל בישראל; פרופ' רועי עוזרי, סגן נשיא לפיתוח משאבים במכון; לימור ושי טייטלבוים, סמנכ"ל כספים ומינהל בחברה להגנת הטבע; מירב ורו"ח אלעד פירק.

seperator

מצלמים ואוכלים

עופר גבאי ועדן הראל.. יהודית בנילי,
עופר גבאי ועדן הראל./יהודית בנילי

איציק גבאי, מנכ"ל OIG, העוסקת בתחום ייצור, ייבוא ושיווק מוצרי חשמל ביתיים ועופר גבאי, סמנכ"ל המכירות ופיתוח עסקי, ארחו את עדן הראל שהגיעה על-מנת לצלם סרטוני הדרכה עם מוצרי החברה. הראל הפגינה יצירתיות ובישלה גולש הונגרי, חמין, אורז ועוגת תפוזים.

seperator

שותלים בחברותא

סבטלנה בודניצקי, מיכל קידר, לידיה מויסייב ולודמילה אזולין. עומר כהן,
סבטלנה בודניצקי, מיכל קידר, לידיה מויסייב ולודמילה אזולין/עומר כהן

כתר תרמה ערוגות גינה עשויות פלסטיק ממוחזר לפרויקט "חברותא" - פרויקט שמובילה מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות במטרה לקיים קבוצות חברתיות לגיל הזהב בימי הקורונה. ערוגות הגינה ניצבות על רגלים גבוהות ומותאמות לאנשים מבוגרים, הן הוצבו בגינה הקהילתית שהקימו חברי "חברותא" בסיוע חברי תנועת 'דרור ישראל' בשכונת יאנוש קורצ'אק בעכו. התכנית שפועלת לפי הנחיות משרד הבריאות ובשיתוף מנהל הרווחה בעיר, הותאמה לתקופת הקורונה, הקבוצה פועלת על-פי קפסולות, ובתקופות הסגר נפגשת גם בזום. הקשישים התרגשו מהתרומה ומפעילות השתילה וסיכמו כי פעילות השתילה הייתה חוויה נהדרת במיוחד בתקופה זו.

seperator

בקטנה

השבוע מציינים בעולם את "יום המעורבות הקהילתית העולמי", לאחר שפיליפ מוריס היתה חברת הטבק הראשונה בישראל שהשיקה דו"ח אחריות תאגידית, היא יוצאת בקול קורא לתמיכה במיזמים חברתיים וסביבתיים המקדמים יעדי פיתוח בר קיימא של האו"ם, מקדמים צמצום פערים חברתיים וגיאוגרפיים, פועלים למיגור אלימות כלפי נשים, שוויון מגדרי ושוויון תעסוקתי.

החברה פועלת לתמיכה ביוזמות חברתיות וסביבתיות ומעורבת בתחומים מגוונים הנוגעים לתרומה לקהילה. מיקוד ההשקעה בקהילה בא לידי ביטוי ביצירת שיתופי פעולה ארוכי טווח עם ארגונים, מעורבות חברתית של עובדי החברה בפעילויות שונות בקהילה ותרומות כספיות ושוות כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully