וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהישראלים יצמצמו אכילת בשר, אם רק החלופות יהיו טובות יותר

28.1.2021 / 10:33

המנות הטבעוניות הפופולאריות ביותר הן ממסעדות אסיאתיות. מנתוני "תן ביס" עולה כי תל אביב היא שיאנית המנות הטבעוניות ורובנו אוכלים מנה טבעונית אחת לקראת הסופ"ש

נאצר בויז. אנה ברדיבקוב,
מנת המבורגר של נצ'ר בויז. מרגישים את ההבדל בטעם?/אנה ברדיבקוב

לרגל חודש הטבעונות, מחקר חדש של 'תן ביס' מגלה לנו עד כמה הישראלים אימצו אורח חיים טבעוני שהוא כבר מעבר לטרנד חולף. על פי נתוני המחקר שנערך בקרב מדגם מייצג של 502 נשאלים על ידי חברת המחקר השיווקי 2thepoint עולים הנתונים על הרגלי האכילה שלנו בבית ובמסעדות.

33% מבשלים אוכל טבעוני או צמחוני לפחות פעם בשבוע, ו-34% אוכלים צמחוני או טבעוני לפחות פעם בשבוע (17% אוכלים מספר פעמים). בקרב אוכלי בשר שאוכלים מדי פעם מנות צמחוניות או טבעוניות 35% מהם יעדיפו לגוון את תפריטם השבועי ולאכול מנה טבעונית או צמחונית. רוב גדול מהמשיבים אוכלים מנה טבעונית שהיא מבושלת או אפויה (81%), ורק 24% אוכלים מזון מהיר טבעוני או צמחוני.

העדפות הנשאלים, מסמנת את המגמה החזקה מכולם, הסקרנות סביב תחליפי הבשר מקבלת מקום של כבוד עם 39% מהנשאלים שהיו רוצים למצוא יותר חלופות טבעוניות לבשר, 29% לשוקולד ומתוקים אחרים, 26% לגבינות, 24% לגלידות ו-18% ליוגורטים.

המשיבים נרתעים מתזונה צמחונית / טבעונית בעיקר בשל חיבתם למזון מהחי, אך גם מכיוון שתופסים תזונה זו כמאתגרת. הם סבורים שיהיה להם קשה להקפיד וחוששים שלא יקבלו את כל הערכים התזונתיים החשובים.49% מסכימים כי אכילת מזונות מהצומח טובה יותר לבריאותם אך בו זמנית מעידים על עצמם כי קשה להם להקפיד על אורח חיים שכזה (45%) ושהם חוששים שלא לקבל את כל הערכים התזונתיים שגופם זקוק להם (31%).

הקצב הירוק. מלי ארואסטי,
טעים כמו שזה נראה? סנדביץ' של הקצב הירוק (צילום: מלי ארואסטי)/מלי ארואסטי

רק 20% מהנשאלים מסכימים כי מנות טבעוניות טעימות יותר, 70% רוב מוצק וחזק לא מסכים עם האמירה כי אלו מנות טעימות יותר. בהתאמה גם בשאלה האם מזונות מהצומח משביעות יותר ענו הנשאלים בהיקף דומה - רובם טענו כי מזונות מהצומח לא משביעות.

יחד עם זאת, התרומה לסביבה ולחברה מעצם הבחירה באכילת מזונות מהצומח, ניכרת בקרב הנשאלים: 58% מהנשאלים מסכימים כי אכילת מזונות מהצומח היא מוסרית יותר, 60% מבינים שאכילת מזונות מהצומח עוזרת לשמירה על הסביבה.

על אף שאכילת מזונות מהצומח נתפסת לרוב כאלמנט מיטיב ומוסרי, עדיין נראה שרוב קהל היעד (57%) מבקש לעצמו "הקלות", ורובו (40%) יסכים לצמצם אכילה של מזונות מהחי רק בהתקיים 2 התנאים: 'נוחות וקלות' ו'חלופות מספקות'.

50% מהנשאלים יצמצמו אכילת מוצרים מהחי אם יהיו אפשרויות וחלופות טובות יותר, לא בכדי רק 13% העידו כי הם הזמינו יותר מנות צמחוניות או טבעוניות השנה ממסעדות. 14% מהנשאלים מזמינים ממסעדות פעם בחודש מנה צמחונית או טבעונית, 7% מזמינים 2-3 פעמים בחודש ו-4% מזמינים פעם בשבוע. 56% מהנשאלים הזמינו מנה צמחונית או טבעונית ממסעדה בחצי שנה האחרונה, בעיקר ממסעדות אסייתיות (ובפרט מסושיות), בתי קפה ומסעדות.

ומחצית מהמשיבים מציינים כי קיומן של מנות צמחוניות/טבעוניות בתפריט תשפיע על בחירת המסעדה בה יאכלו. 32% היו רוצים לראות יותר אפשרויות טבעוניות וצמחוניות בתפריטים שבמסעדות ההמבורגר, 28% במסעדות האסיאתיות ו-26% במסעדות שמציעות מגוון פסטות. הצורך במנות מהצומח בקטגוריה בשרית (המבורגר) גבוהה יותר אצל הגברים ושיעור גבוה יותר של נשים מעדיפות מנות מהצומח בקטגוריה האסיאתית והמאפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תחליפים טבעונים. יחצ,
תביאו המבורגרים, תביאו/יחצ

חודש הטבעונות של תן ביס שנערך בימים אלה כולל מנות ייחודיות טבעוניות שיוגשו במהלך חודש ינואר רק באפליקציה ובאתר. בין המסעדות שישתתפו ויגישו מנות ספיישל ניתן למצוא את: באנה, נצ'ר בויז, J17, 416 ואנסטסיה. על פי נתוני תן ביס, תל אביב היא העיר הכי טבעונית בארץ בהזמנות תן ביס ויום רביעי הוא היום המוביל במסעדות טבעוניות. באפליקציית תן ביס ניתן למצוא היום פילטר סינון שמציג ללקוחותיה את מגוון המסעדות שמגישות מנות טבעוניות. כבר כיום, כחלק ממגמת ההתחזקות של טרנד הטבעונות, ניתן למצוא כ-1121 מסעדות המגישות מנות טבעוניות בפלטפורמת תן ביס. לפי נתוני הלמ"ס מ-2018, 5.2% מהאנשים בגילאי 18-64 מגדירים עצמם כטבעונים, 5% צמחונים ו-90% אוכלי כל.

  • עוד באותו נושא:
  • תן ביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully